A mester úrhoz beállítottam tegnap, délután egykor. A tárolóba állított schwalbét nagynehezen kiszedtük, majd leszedtük a motorburkolatot, és nekiálltunk.
Elsőnek megmértük hidegen, szárazon a kompressziót. Éppen hogy a kilenc Bar alatt maradt. Az elméleti maximum 9.5, nem tudom, mennyitől számít egy motor kopottnak. Aztán ellenőriztük a szikrát. Elég halovány volt, de volt. A mester varázsolt valamit a gyertyán, majd összeraktuk. Legalább egy órát szerencsétlenkedtünk vele, mire beindult, köszönhetően a szivató helytelen beállításának (folyamatos túlszivatás), gyakorlatilag eláztattuk az egészet benzinnel, nem csoda hogy nem volt hajlandó táncra perdülni.
Aztán miután egyszer beindult, le sem lehetett lőni: életvidám, erős pöfögéssel adta a tudtomra, hogy már nagyon jönne motorozni. Aztán tettem még némi megfigyelést: nincs meg a kürt, a gumik teljesen újak, a bowdenek igencsak idősek már, a lánc sem mai gyerek, nem mér az óra, és teszek fel egy új üléshuzatot, mert nem vészes, de azért repedt. Ja, és a borítás a lámpa körül nem az eredeti, még a helyére sem passzol.
A mester válaszai a következőek voltak. A hátsó fékbowden cserés, azt holnap kicseréljük (ma), és keres hozzá kürtöt, mert biztos, hogy van most is raktáron. Ez később annyiban módosult, hogy a tank mellett megtaláltuk a kürtöt, hogy leteszteljük, és ha nem jó, akkor ad egy újat. A lámpához megvan a takaróelem, legalábbis biztosan van nála ilyen, azt is ad.
A megállapodásunk, mielőtt nekiálltunk, úgy szólt, hogy a biztonságos motorozáshoz ami műszakilag elengedhetetlen, azt összehozzuk, a maradék kozmetikai és egyéb pótlásokat nekem kell megvenni. Az egyetlen dolog amivel bajban leszek, már látom, az a turbinaház... Nincs olyan, ami ne lenne törött, mert a láncot ledobva, az alkatrész törik. Így viszont nincs tokja a láncnak, és így nincs szívem új láncot feltenni azért, hogy védtelenül hamar tönkremenjen. Szóval vagy teljesen tegyük rendbe, vagy sehogy :)
Fotókkal is jelentkezem, ha ma elhoztam...