Hirdetés
-
-
félisten
válasz Klaus Duran #2 üzenetére
Kei cars FTW!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
válasz Klaus Duran #2 üzenetére
"Főleg nem a kapitalista módon."
A szocialista módon készült Trabantra gondolsz?
Csukott szemmel tudtad, hogy kelet vagy a nyugat Berlinben vagy,
Büdös volt a teljes terült. A Trabantok és Wartburgok okádták a piszkot. Nem volt olyan sebesség, ahol biztonságosnak lehetett tekinteni ütközés esetén az autót.
Habár formai frissítést kapott az autó úgy 20 évenként. A motorhoz nem nyúltak hozzá.De legalább 10 évet várni kellett egy új példányra.A mai gyártók legalább próbálnak a valós igényekhez igazodni. Legalább is abba az irányba, amire azt gondolják, hogy van igény.
De nem mindig jön be.
Árfelhajtó hatása van a környezetvédelmi és biztonsági előírások szigorodásának. Ráfutásgátlás, sávtartás, alkohol teszt, ...Van egy 7 éves kisautóm. Városban használom leginkább. Ebben a kategóriában hét év alatt duplázódott az ár. A nagyobb autóknál ez nem sokat számít. Nagy részük már alapfelszereltség volt korábban is.
Magyarországon a pótalkatrészek nagy része utángyártott. Az eredeti pótalkatrész drága, Ha meghallja az autó gazdája két ár eltérését, a szívinfarktus után az olcsóbbat fogja választani. De lehet, összességében az a drágább, mert többször kell cserélni. Csak a kis sorozatban gyártott járművek esetében használnak eredetit. Ebben a kategóriában már a tulaj sem akar utángyártottat.
Azt azért érdemes megérteni. Az autók élettartama eléggé behatárolt. Extrém körülmények között vannak használva. Az anyagelfáradás ellen nincs orvosság. Illetve van csak az megfizethetetlen. A sokkal jobb minőségű anyag és a hozzá tartozó gyártástechnológia nagyon megdobja az árat.
Németországban 1990-ben, 9,5 év volt a járművek átlagéletkora. Tavaly már 9,8 évre nőt. A járművek 44%-a idősebb 10 évnél. A minőség javul, nem romlik.
Úgy 20 év után minden járművet nyugdíjazni kellene. Folyamatos pénznyelővé és életveszélyessé válnak. Sokszor nem a tönkrement alkatrész a hiba forrása csak a hiba következménye. A hiba valódi forrását nem tárják fel. Ha a szerelő mégis tudja, nem tud vele mit kezdeni. Komolyabb a gond egy alkatrész cserénél.
Lalikirály Mercis blogját érdemes végigolvasni. A Mercédeszhez olcsó az alkatrész. (Legalábbis a régiekhez.) Mégis pénznyelő berendezés.Inkább az elhasznált járművek újra hasznosíthatóságán kellene javítani. A járműből visszanyerni a fémeket olcsóbb, mint nyersanyagból legyártani. Sokszor környezetkímélőbb is.
De mindegy is. A belsőégésű motorok hatékonysága messze marad el az elektromos járművekéhez képest. Ha az üzemanyag útját is hozzászámolod, az akkus megoldás abszolút nyerő.
Lassan a megtehető kilométer szám és a töltési idő is elfogadható lesz. Már lecserélném a mostani elektromosra. De nem akarok drágán vásárolni leavult technikát. Ha leesik az áruk, az új generációk okán, meggondolom egy mostani használtat olcsón megvenni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Megoldás Thanosnál kezdődne. Azt meg senki nem vállalja be,
Nem megoldható annyi autó mint amennyit az emberek akarnak. Főleg nem a kapitalista módon.
Ha terveznének egy olcsó normál méretű és tartós autót aminek van rendes alkatrészellátása. Aminek a költsége nem 10x a bekerülésnek akkor az már tényleges környezetvédelem lenne.A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM https://www.youtube.com/watch?v=AZ7oROlf5ys
-
Érdekes koncepció. A négyütemű motorba beletoltak pluszba egy kétüteműt,
A teljesítmények kívül a nyomaték nőni fog. Vélhetően nagyobb mértékben mint a teljesítmény. Versenyre teremtett motor.A problémáinkat ez a motor sem fogja megoldani.
A motor hatásfoka csökkenni fog, A nagyvárosokban továbbra is kitolja az égéskor keletkező anyagokat a levegőbe. A részecskeszűrők sem szűrnek ki mindent. Az elméleti klíma semlegesség nem elegendő cél. Az időjárás anomáliait nem fogja megszüntetni. Legfeljebb az aktuális állapotot konzerválni. Illetve azt sem, mert vannak országok ahol ignorálják a problémát.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Tovább a fórumba.
Hirdetés
Klaus Duran oldala
Percről percre
ph Az év utolsó Hazai Pályájában desktop PC-k, monitorok, egerek és egy egéralátét uralják a terepet.
it Az európai DMA keretében a Meta olyan együttműködési kérelmekkel bombázza az Apple-t, amelyeket ha a cég megadna, a Facebook tulajdonosa hozzáférne az iPhone-felhasználók minden üzenetéhez, fotójához, naptárbejegyzéséhez és hívásához, többek között.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Túl az 5 millión az Octopath Traveler franchise
gp Egyelőre csak két játékból áll a széria, amely továbbra is rengeteg érdeklődőt vonz be.
Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
gp Aki megnézné, hogy teljesít a Spiritborn, annak érdemes lehet újra elindítani a játékot.
Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
gp Még vége sincs az évnek, a Sony máris egy újabb nagyobb akciót hirdetett.
Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 2. nap: Astrea: Six Sided Oracles
gp Egy napon át a Little Leo csapatának a játéka szerezhető be ingyen.
Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
ph A 32 és 48 GB-os csomagokban készülő megoldás 8400 MHz-ig nyújt opciókat, ráadásul vannak AMD EXPO-val is kompatibilis változatai.
Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
ph A beágyazott rendszerekbe, vékony kliensekbe, peremhálózati és IoT applikációkhoz szánt adattár remek puffer lehet az elsődleges Key M lemezeknek.
2024 - Már fut a Steam téli vására (PC)
gp Sokak szerint már rég nem olyan nagy esemény az aktuális szezonális leárazás, de még így is érdemes lehet körülnézni a kedvezményes árak között.