-
-
félisten
válasz Klaus Duran #2 üzenetére
Kei cars FTW!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." ELADÓ CUCCOK HA-n: Galaxy A40, Kolink KL-SFX-350, Streacom F7C Alpha V3, Silverstone GD05 + GD06, vadiúj 45-ös Bugatti és VANS surranók
-
válasz Klaus Duran #2 üzenetére
"Főleg nem a kapitalista módon."
A szocialista módon készült Trabantra gondolsz?
Csukott szemmel tudtad, hogy kelet vagy a nyugat Berlinben vagy,
Büdös volt a teljes terült. A Trabantok és Wartburgok okádták a piszkot. Nem volt olyan sebesség, ahol biztonságosnak lehetett tekinteni ütközés esetén az autót.
Habár formai frissítést kapott az autó úgy 20 évenként. A motorhoz nem nyúltak hozzá.De legalább 10 évet várni kellett egy új példányra.A mai gyártók legalább próbálnak a valós igényekhez igazodni. Legalább is abba az irányba, amire azt gondolják, hogy van igény.
De nem mindig jön be.
Árfelhajtó hatása van a környezetvédelmi és biztonsági előírások szigorodásának. Ráfutásgátlás, sávtartás, alkohol teszt, ...Van egy 7 éves kisautóm. Városban használom leginkább. Ebben a kategóriában hét év alatt duplázódott az ár. A nagyobb autóknál ez nem sokat számít. Nagy részük már alapfelszereltség volt korábban is.
Magyarországon a pótalkatrészek nagy része utángyártott. Az eredeti pótalkatrész drága, Ha meghallja az autó gazdája két ár eltérését, a szívinfarktus után az olcsóbbat fogja választani. De lehet, összességében az a drágább, mert többször kell cserélni. Csak a kis sorozatban gyártott járművek esetében használnak eredetit. Ebben a kategóriában már a tulaj sem akar utángyártottat.
Azt azért érdemes megérteni. Az autók élettartama eléggé behatárolt. Extrém körülmények között vannak használva. Az anyagelfáradás ellen nincs orvosság. Illetve van csak az megfizethetetlen. A sokkal jobb minőségű anyag és a hozzá tartozó gyártástechnológia nagyon megdobja az árat.
Németországban 1990-ben, 9,5 év volt a járművek átlagéletkora. Tavaly már 9,8 évre nőt. A járművek 44%-a idősebb 10 évnél. A minőség javul, nem romlik.
Úgy 20 év után minden járművet nyugdíjazni kellene. Folyamatos pénznyelővé és életveszélyessé válnak. Sokszor nem a tönkrement alkatrész a hiba forrása csak a hiba következménye. A hiba valódi forrását nem tárják fel. Ha a szerelő mégis tudja, nem tud vele mit kezdeni. Komolyabb a gond egy alkatrész cserénél.
Lalikirály Mercis blogját érdemes végigolvasni. A Mercédeszhez olcsó az alkatrész. (Legalábbis a régiekhez.) Mégis pénznyelő berendezés.Inkább az elhasznált járművek újra hasznosíthatóságán kellene javítani. A járműből visszanyerni a fémeket olcsóbb, mint nyersanyagból legyártani. Sokszor környezetkímélőbb is.
De mindegy is. A belsőégésű motorok hatékonysága messze marad el az elektromos járművekéhez képest. Ha az üzemanyag útját is hozzászámolod, az akkus megoldás abszolút nyerő.
Lassan a megtehető kilométer szám és a töltési idő is elfogadható lesz. Már lecserélném a mostani elektromosra. De nem akarok drágán vásárolni leavult technikát. Ha leesik az áruk, az új generációk okán, meggondolom egy mostani használtat olcsón megvenni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Megoldás Thanosnál kezdődne. Azt meg senki nem vállalja be,
Nem megoldható annyi autó mint amennyit az emberek akarnak. Főleg nem a kapitalista módon.
Ha terveznének egy olcsó normál méretű és tartós autót aminek van rendes alkatrészellátása. Aminek a költsége nem 10x a bekerülésnek akkor az már tényleges környezetvédelem lenne.A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM https://www.youtube.com/watch?v=AZ7oROlf5ys
-
Érdekes koncepció. A négyütemű motorba beletoltak pluszba egy kétüteműt,
A teljesítmények kívül a nyomaték nőni fog. Vélhetően nagyobb mértékben mint a teljesítmény. Versenyre teremtett motor.A problémáinkat ez a motor sem fogja megoldani.
A motor hatásfoka csökkenni fog, A nagyvárosokban továbbra is kitolja az égéskor keletkező anyagokat a levegőbe. A részecskeszűrők sem szűrnek ki mindent. Az elméleti klíma semlegesség nem elegendő cél. Az időjárás anomáliait nem fogja megszüntetni. Legfeljebb az aktuális állapotot konzerválni. Illetve azt sem, mert vannak országok ahol ignorálják a problémát.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Tovább a fórumba.
Klaus Duran oldala
Percről percre
ph Az ASUS ultrabookjának Snapdragonnal szerelt változata mutatja meg igazán a Qualcomm platformjának képességeit.
it Ausztrália szigorúan tiltja majd a 16 év alattiak számára a közösségi média használatát, de a YouTube kivétel. Egyesek szerint ez hiba, mert tele van függőséget okozó és káros tartalmakkal.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest
Asztali konzolt tervezne a Valve?
ph A friss pletykák erről szólnak, de valójában semmi sem utal arra, hogy tényleg ez történne.
Stabilizál a legújabb GeForce driver gyorsjavítása
ph Az 572.24-es Hotfix meghajtó két játékkal kapcsolatos gondot old meg.
Akciófigyelő: Februári Honor ajánlatok
ma Tabletet, extra garanciát, iletve Lego utalványt ad a gyártó ajándékba egyes modellek mellé.
Ma indul a Destiny 2: Heresy
gp A legújabb szezonális frissítésben visszatérünk Oryx hajójára, hogy egy ismerős fenyegetés ellen fogjunk össze.
Leradírozza az S26 Ultra a szelfikamerát?
ma Érdekes pletyka kapott szárnyra, a Z Foldot utánozhatja a következő Ultra.
A kamerákra fókuszál majd a Nothing Phone (3a)
ma Olyannyira, hogy dedikált, fizikai gyorsindító is kerül a készülék oldalára. Állítólag.
Visszafogott késleltetésű DDR5 memóriákkal gyarapodik a G.Skill portfóliója
ph Jövő hónapban három szérián átívelve startolnak a 6400 MHz@CL 28-as és 6800 MHz@CL 32-es csomagok.
- Ég veled, KEndre! :(
- Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asztali konzolt tervezne a Valve?
- Apple asztali gépek
- Anime filmek és sorozatok
- ASUS routerek
- Újabb DeepSeek-vita: kevesebb vagy több áramot zabál majd az AI?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...