-
-
válasz
Klaus Duran #2 üzenetére
Kei cars FTW!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." ELADÓ CUCCOK HA-n: Galaxy A40, Kolink KL-SFX-350, Streacom F7C Alpha V3, Silverstone GD05 + GD06, vadiúj 45-ös Bugatti és VANS surranók
-
válasz
Klaus Duran #2 üzenetére
"Főleg nem a kapitalista módon."
A szocialista módon készült Trabantra gondolsz?
Csukott szemmel tudtad, hogy kelet vagy a nyugat Berlinben vagy,
Büdös volt a teljes terült. A Trabantok és Wartburgok okádták a piszkot. Nem volt olyan sebesség, ahol biztonságosnak lehetett tekinteni ütközés esetén az autót.
Habár formai frissítést kapott az autó úgy 20 évenként. A motorhoz nem nyúltak hozzá.De legalább 10 évet várni kellett egy új példányra.A mai gyártók legalább próbálnak a valós igényekhez igazodni. Legalább is abba az irányba, amire azt gondolják, hogy van igény.
De nem mindig jön be.
Árfelhajtó hatása van a környezetvédelmi és biztonsági előírások szigorodásának. Ráfutásgátlás, sávtartás, alkohol teszt, ...Van egy 7 éves kisautóm. Városban használom leginkább. Ebben a kategóriában hét év alatt duplázódott az ár. A nagyobb autóknál ez nem sokat számít. Nagy részük már alapfelszereltség volt korábban is.
Magyarországon a pótalkatrészek nagy része utángyártott. Az eredeti pótalkatrész drága, Ha meghallja az autó gazdája két ár eltérését, a szívinfarktus után az olcsóbbat fogja választani. De lehet, összességében az a drágább, mert többször kell cserélni. Csak a kis sorozatban gyártott járművek esetében használnak eredetit. Ebben a kategóriában már a tulaj sem akar utángyártottat.
Azt azért érdemes megérteni. Az autók élettartama eléggé behatárolt. Extrém körülmények között vannak használva. Az anyagelfáradás ellen nincs orvosság. Illetve van csak az megfizethetetlen. A sokkal jobb minőségű anyag és a hozzá tartozó gyártástechnológia nagyon megdobja az árat.
Németországban 1990-ben, 9,5 év volt a járművek átlagéletkora. Tavaly már 9,8 évre nőt. A járművek 44%-a idősebb 10 évnél. A minőség javul, nem romlik.
Úgy 20 év után minden járművet nyugdíjazni kellene. Folyamatos pénznyelővé és életveszélyessé válnak. Sokszor nem a tönkrement alkatrész a hiba forrása csak a hiba következménye. A hiba valódi forrását nem tárják fel. Ha a szerelő mégis tudja, nem tud vele mit kezdeni. Komolyabb a gond egy alkatrész cserénél.
Lalikirály Mercis blogját érdemes végigolvasni. A Mercédeszhez olcsó az alkatrész. (Legalábbis a régiekhez.) Mégis pénznyelő berendezés.Inkább az elhasznált járművek újra hasznosíthatóságán kellene javítani. A járműből visszanyerni a fémeket olcsóbb, mint nyersanyagból legyártani. Sokszor környezetkímélőbb is.
De mindegy is. A belsőégésű motorok hatékonysága messze marad el az elektromos járművekéhez képest. Ha az üzemanyag útját is hozzászámolod, az akkus megoldás abszolút nyerő.
Lassan a megtehető kilométer szám és a töltési idő is elfogadható lesz. Már lecserélném a mostani elektromosra. De nem akarok drágán vásárolni leavult technikát. Ha leesik az áruk, az új generációk okán, meggondolom egy mostani használtat olcsón megvenni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz
Hieronymus #1 üzenetére
Megoldás Thanosnál kezdődne. Azt meg senki nem vállalja be,
Nem megoldható annyi autó mint amennyit az emberek akarnak. Főleg nem a kapitalista módon.
Ha terveznének egy olcsó normál méretű és tartós autót aminek van rendes alkatrészellátása. Aminek a költsége nem 10x a bekerülésnek akkor az már tényleges környezetvédelem lenne.A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM https://www.youtube.com/watch?v=AZ7oROlf5ys
-
Érdekes koncepció. A négyütemű motorba beletoltak pluszba egy kétüteműt,
A teljesítmények kívül a nyomaték nőni fog. Vélhetően nagyobb mértékben mint a teljesítmény. Versenyre teremtett motor.A problémáinkat ez a motor sem fogja megoldani.
A motor hatásfoka csökkenni fog, A nagyvárosokban továbbra is kitolja az égéskor keletkező anyagokat a levegőbe. A részecskeszűrők sem szűrnek ki mindent. Az elméleti klíma semlegesség nem elegendő cél. Az időjárás anomáliait nem fogja megszüntetni. Legfeljebb az aktuális állapotot konzerválni. Illetve azt sem, mert vannak országok ahol ignorálják a problémát.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Tovább a fórumba.
Percről percre
it Összeállt a Cerebras és a Mistral, így az európai cég elérhetett egy sebességrekordot.
it 1 gigawattos AI-adatközpontot építenek, ezt nem sokkal a párizsi AI-csúcs előtt jelentették be.
it Hiába növelik jelentős mértékben az európai adatközpontok kapacitását, az igényeket nem tudják kielégíteni, így elemzők szerint Európa ebben is lemaradhat.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest
Ingyenes az Epic Store-ban a HUMANKIND
gp Extraként a Beyond Blue című alkotást is bezsebelhetjük.
Küszöbön a Huawei trifold nemzetközi startja
ma Mi már januárban szétnyitottuk, de csak februárban kap nemzetközi premiert.
Google Pixel 9a: ez a várható EU-s ár és színválaszték
ma Hat héten belül lehet a termékpremier, az amerikai árazást követheti az EU-s és a brit is.
Új fotókon a OnePlus Open 2 alapját adó Oppo Find N5
ma Természetesen nagyon vékony nyitott állapotban, és minimális a belső kijelző közepén a hajtási gyűrődés.
Belépőszintű gaming monitorok jöttek az AOC fémjelzésével
ph A háromféle képátlóval választható, 180 Hz-et kínáló G42 széria képviselői a méretüktől eltekintve szinte mindenben megegyeznek egymással.
Importvám az USA-tól, trösztellenes eljárás Kínától
ma 10%-os vámot vezetett be a Trump-kormány a Kínából származó termékekre, Kína antitröszt eljárást indított a Google és Apple ellen.
Idő előtt kiszivárgott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER megjelenési dátuma
gp A PlayStation Store-nak köszönhetően kiderült hogy augusztus végén érkezik a remake.
- Érkezik Magyarországra a Vivo, elsők közt kezünkben új csúcsmodelljeik
- Ukrajnai háború
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házimozi haladó szinten
- Gumi és felni topik
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...