WT: DirectX 11 vs Vulkan

A War Thunder nevű játék épp a minap kapott egy új, nagyobb méretű frissítést. Alább az újdonságokról látható videó:

Egy valami azonban hiányzik a videóból illetve a változások listájából (link). Az opcionálisan Vulkan-t is használni képes (jelen pillanatban még csak kísérleti jelleggel), de amúgy rendes esetben DirectX 11-el futó motor frissült.

Ennek az API-nak a használatakor megszűntek a rendszeres összeomlások, immáron stabilan fut a játék. Az alt-tab-ot viszont még mindig nem szereti, ennek használata még mindig ide vezethet. Mindemellett befoltoztak egy grafikus hibát is aminek köszönhetően nem kerültek megjelenítésre a fák és bokrok. Ez a pályától függően igen komoly előnyhöz juttathatta a játékosokat.

Ennek örömére megnéztem mi a különbség az elért FPS-ek számában illetve a processzor szálak kihasználtságában, hiszen a Vulkan pont arról "híres" hogy kíméletes a CPU-val.

Ehez a röpke kis teszthez a WT beépített "Tank Battle" benchmark-át használtam, miközben a processzor szálak kihasználtságát monitoroztam a háttérben a windows beépített performance monitor alkalmazásával, minden egyes másodpercben.

Az elért eredmények:

A CPU szál terhelés pedig a következőképpen alakult:

Ha valakinek jobban bejönne a stacked grafikon:
(itt a maximális értéket 200-ra kellett módosítanom, hogy a directx-es eredmény elférjen)

Lefuttattam még a "Tank Battle (CPU)" tesztet is kíváncsiságképpen:

Itt a CPU kihasználtságot nem monitoroztam.

A használt konfig:
i5-6600K
GTX 970
16GB RAM
Windows 10

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Tovább a fórumba.