Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22301) Kabel15 válasza Kornel (#22300) üzenetére


Kabel15
aktív tag

Köszönöm, Holnap szétkapjuk megnézzük mi lehet a gond.
Egyébként ezek olyan cserélhető dolgok amiket ha egy hasonló évjáratú hasonló motoros kocsiból kiszedek akkor ki tudom próbálni? Vagy csak az új cserével derül ki hogy mi is volt a baja?
Kocsikhoz nagyon nem értek :F

Jah az kimaradt hogy 1997 es a kicsike.

( Holnap le kéne vezetnem így vele 50km-t, lehet bármi komolyabb baja? Persze figyelek majd az óvatos gázadásokra. )

[ Szerkesztve ]

Asus P8H67 / Asus GTX 750Ti / Intel I5 2500 / Kingston fury hyper 2x4gb

(#22302) Tomics


Tomics
addikt

Sziasztok,

most megy majd 45.000 km-es szervízre a swift (2013-as évjárat).
Elvileg a szokásos olaj, légszűrő cserén kívül kell váltóolajat is cserélni a szervízkönyv szerint.
Mennyivel dobja meg ez a szervíz árát szerintetek?

Illetve nem tudom hogy a fékek hogy állhatnak, gondolom a betétet hamarabb kell cserélni mint a tárcsát, illetve a hátsó dobfékkel mi a helyzet, az később kopik mint az első tárcsa?

Nem nagyon vagyok képbe ezzel, segítsetek légyszi :)

PH! addikt since 2004

(#22303) tboy93 válasza Tomics (#22302) üzenetére


tboy93
nagyúr

En 20-30 koze tennem a valto olaj csere markaszervizes dijat.

(#22304) Tomics válasza tboy93 (#22303) üzenetére


Tomics
addikt

Köszi!

Uhh, az nem kevés. De amíg garanciás (még 1 év) addig ide hordom.
Nincs itt Heves megyei lakos esetleg? Kellene keresnem egy megbízható, jó autószerelőt a környéken. Ha tudtok valakit ne tartsátok magatokban. :)

PH! addikt since 2004

(#22305) dnelb válasza Tomics (#22304) üzenetére


dnelb
veterán

Én itt voltam 1x , korrektek voltak.

[ Szerkesztve ]

(#22306) BrownB válasza Tomics (#22302) üzenetére


BrownB
tag

Suzumin-nl a váltóolaj csere, Castrol Syntrans Transaxle 75W90 olajjal 13 000Ft volt.

(#22307) zsoika válasza g4besz (#22288) üzenetére


zsoika
addikt

Köszi a tippet kicserélem, anyukámnak meg berakom a rosszat :DDD Egyébként ma reggel hoztam el a szerelőtől, aki szétszedte újból a vezérműszíjnál (hátha rosszul rakta össze a múltkor, bár ezt alapból kizárta) leszedte a szelepfedelet a szelephézagok miatt, de ott is minden rendben volt (hideg motornál 0,15 és 0,2). Mért benzinszivattyú nyomást 1,6bar és állandó. EGR szelepet leszedte és vizet öntött bele de nem eresztett át illetve megmozgatta elektronikával. Szívóoldalt kitakarította. Sajnos műszerrel nem tudta kiolvasni az esetleges hibákat mert csak OBD 2-es kompatibilitású műszere van (a swift meg 1es szerinte). Viszont a generátornál a töltéssel(11V körül mért járó motor alapjárat) lehet valami meg az akkumulátorral( 9V körülit mért rajta) ...megmozgatta a vezetéket a generátornál és visszajött a 14,4V. A gyertyák újak (régivel is ilyen volt) szép színük volt. Most keresek egy olyan szerelőt akinek van OBD 1ese, illetve még megnézetem a katalizátort mert ha össze van törve benne a kerámia akkor az is okozhatja a folytás.

(#22308) zsoika válasza zsoika (#22307) üzenetére


zsoika
addikt

Felhívtam egy másik szerelőt aki lehetséges hibának mondta a katalizátort. Adott egy tippet, hogy kell egyszerűen kiszűrni ha valami fojtás van a kipufogóban. Vagy kitekerem a lambda-szondát és helyére betekerve egy nyomásmérő speciális műszerrel kimutatható, vagy elég ha a kiszedett szondával megyek egy kört és figyelni jobban megy, vagy nem(a lyukon ki tud jönni a kipufogógáz). Megtettem de szerintem semmi változás. Ilyenformán nem értem el változást, de észrevettem hogy így sem (kiszedett szonda)jelez be a check engine lámpa....sőt ha széthúztam a csatlakozóját, tehát fizikailag eltávolítottam a rendszerből akkor sem. :Y Ennyire buta a swift rendszere vagy az előző tulaj buherált valamit nem tudom. Keresnem kell egy műszeres szerelőt aki kiolvassa az esetleges hibakódokat. Ma megint haladtam egy kicsit, de igazi előrelépés csak holnapra várható mert anyum swiftjéből kiszedem a szondát és cserélem, illetve megnézem hogy neki dobja-e a hibát kiszerelt szondánál.

[ Szerkesztve ]

(#22309) Járókeret


Járókeret
senior tag

sziasztok!

na elvittem a kis suzukit első féltengely cserére, ami szépen is sikerült. mondtam a 2 szerelőnek,hogy kattog hideg indításnál a motor, de amint bemelegszik elmúlik. azt mondták,hogy nem kell vele foglalkozni, az a hideg miatt van. (személy szerint szelep hézagra gondolok, nem mellesleg)... illetve megemlítettem,hogy a kuplungnak is van hangja, de szintén hideg indításnál és nem mindig. ha megyek vele egy kicsit akkor elmúlik, illetve ha benyomom a kuplungot akkor szintén elnémul. azt mondták,hogy kinyomócsapágy a gond, de azzal sem kell foglalkozni, ráér még , nem egy sürgős probléma.

még egy olyan gond van így hidegben,hogy önindítózok, beindul a motor, de azonnal lefullad. másodjára már jó. ezt se mindig produkálja.
illetve, van hogy elindul normálisan,de olyan hangot ad, mintha ráindítanék a járó motorra. ezt nem tudom hova tenni.

a lefulladásra azt mondták,hogy nem tudják,de lehet,hogy a minőségtelen benzin miatt, sok víz gyűlt fel és az miatt.

valahogy engem ezek a "nem kell vele foglalkozni" kijelentések nem nyugtatnak meg.

vélemény ?
:R

'99
1.3

[ Szerkesztve ]

(#22310) zsoika válasza Járókeret (#22309) üzenetére


zsoika
addikt

Szia!
1,, "kattog hideg indításnál a motor" ...szerintem rossz minőségű olaj vagy nem az éghajlatnak megfelelő(én 10-w40 használok) vagy lehet hogy nincs elég olaj benne(nívópálcával ellenőrizd!!), esetleg elhasználódott az olajad így nem megfelelő a viszkozitása, illetve olajnyomás szivattyú hiba is lehet.
Vélemény: Nem elégséges a kenés, így nagyobb a kopás.
2., "ha benyomom a kuplungot akkor szintén elnémul"...én úgy tudom a kinyomócsapágy akkor zajos ha nyomod a kuplungot. Váltóban olajszintet ellenőrizném, de lehet kuplungszerkezet is.
Vélemény: Ne menj hosszú útra mert egyszer beüt.
3., "önindítózok, beindul a motor, de azonnal lefullad. másodjára már jó. ezt se mindig produkálja."...Indítózás előtt várj pár másodpercet amíg a szivattyú feltermeli üzemi nyomásra a benzint, majd vedd le gyújtásról és kezd előröl.
Vélemény: Próbáld ki , jó lesz. :K
4., "olyan hangot ad, mintha ráindítanék a járó motorra." Általában önindító hiba vagy néha gyújtáskapcsoló. Beragad a bendix vagy a villamozgató tekercs.
Vélemény: Leég az önindító ha egyszer tovább beragad.

[ Szerkesztve ]

(#22311) zsoika válasza zsoika (#22308) üzenetére


zsoika
addikt

Megnéztem és az Ő swiftje sem dob hibát kiszerelt lambda-szondával :Y
Ma tehát kicseréltem az MAP szenzor, levegő hőmérséklet érzékelő, lambda-szonda, levegőszűrő, injektor fej....és semmi változás.
Vízhőfok merőre nem gyanakszom mert szépen visszaveszi az alapjárati fordulatot 800ra ha bemelegszik.
A motortérben lévő szervizcsatlakozó rövidre zárásával sikerült kivillogtatni a 12 es =nincs tárolt hiba minden OK. kódot.
Megint teletankoltam, 32l ment bele 1kattanásig és 410 km mentem = 7,8l átlag jött ki vegyes használat(50%bent50%kint max 100as tempó)

Tehát ma sem lettem okosabb. Valakinek 5let?
A következő lépésem a katalizátor illetve a kipufogó rendszer teljes vizsgálata lesz.

(#22312) Járókeret válasza zsoika (#22310) üzenetére


Járókeret
senior tag

szia!

először is, köszi a segítséget, ezeken már el lehet indulni.

1: total 10w40-et használok. most lett olaj csere, szűrőcsere, szóval nem hinném,hogy itt lenne a probléma. esetleg más ötlet ?

3: mindig várok a gyújtás és indítózás között, igaz, nem kapcsolom le és indítom újra, hanem indítózok , de akkor ezt majd kipróbálom.

de hogy lehet,hogy te ezeket mind tudod, vagy legalábbis van tipped a probléma okára,míg egy szerelő nem ? váltsak szerelőt esetleg?

(#22313) zsoika válasza Járókeret (#22312) üzenetére


zsoika
addikt

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az hogy most cserélted az olajat az nem jelenti azt, hogy nem azzal van a baj.
Gondolok itt a hamisított olajokra, ami állítólag lefedi a piac 50%-át...még a boltokban sem tuti hogy jót kapsz, nem hogy a szervizekbe. Olvass utána....szomorú :(((
Szelephézag ellenőrzése szervizkönyv szerint egyébként 30ekm...nézzék meg azt is mert nem árt.
Megnézheted még az előgyújtást is. Nem kell szétszedni hozzá semmit és hamar megvan.
A szerelő bizalmi kérdés...ha nem bízol benne akkor keress másikat.(Én úgy veszem ki az írásodból hogy nem győzött meg)
Ajánlatos márkaspecifikus szerelőhöz vinni, aki ismeri az adott típushibákat és polcon van neki pót/teszt alkatrész.
Sajnos én sem ismerek ilyen szerelőt..... csak általános szerelőm van, aki csak az általános szerelési munkára jó.(fék, futómű, motor vezérlés, szelephézag állítás stb.)

[ Szerkesztve ]

(#22314) Járókeret válasza zsoika (#22313) üzenetére


Járókeret
senior tag

Szia!

Inkább megnézetem egy másik szerelővel is. Itt azt se tudták,hogy mi az a szelephézag állítás :W

Az olajat leellenőrzöm, mert csere óta nem tettem meg, ami tudom,hogy baj :B .

Az előgyújtást hogy kell ellenőrizni, illetve mit jelent ? :U

(#22315) Járókeret


Járókeret
senior tag

na megvan a probléma forrása a kuplung hangra.

sajnos nyelestengely csapágy. ezt még csak látatlanba mondom, de sokat gúglíztam és ha benyomott kuplunggal némul el, akkor nyelestengely csapágy :S viszont állítólag rohadt drága ezt cserélni, mivel szét kell kapni mindent.

erről valaki valamit tud bővebben mondani? tényleg akár 50-70 ezer is lehet ? :Y

'99

(#22316) tboy93 válasza Járókeret (#22315) üzenetére


tboy93
nagyúr

Sajnos igen. Olcsobb egy megbizhato helyrol vasarolt bontott valto, lehetoleg beepitesi garanciaval.

(#22317) Járókeret válasza tboy93 (#22316) üzenetére


Járókeret
senior tag

lehet buta kérdés, de ha a kuplunggal van gond, akkor miért a váltót kell cserélni? vagy ez kéz a kézben jár? komplett váltócserénél a kuplungszerkezet is cserére kerül? hogy van ez pontosan ? :U :F :R

(#22318) pjen válasza Járókeret (#22317) üzenetére


pjen
félisten

A nyeles tengely csapágy váltó alkatrész,nem tom hány Km van az autóban de,ha már szét van húzva biztos kuplungot is cserélnék

(#22319) Járókeret válasza pjen (#22318) üzenetére


Járókeret
senior tag

ezt értem, csak az előbb komplett váltó cseréről volt szó. engem ez zavart össze.

tehát akkor most inkább váltó csere legyen, vagy váltó és kuplung, vagy csak kuplung, vagy csak csapágy? na.. :D

ja hogy a csapágy az a váltó alkatrésze és nem a kuplungé. na ezt is jó tudni :)

[ Szerkesztve ]

(#22320) zsoika válasza Járókeret (#22314) üzenetére


zsoika
addikt

Szia! Hát ha azt sem tudják, hogy van szelephézag állítás a földön, akkor inkább vidd máshoz, mert ott nagy baj van.(lehet bicikliszerelő volt eddig...ott nincs szelep csak a gumin, amit meg nem kell állítani :P )

Az előgyújtást stroboszkóp műszerrel kell beállítani(minden autószerelőnek van ilyen...remélem ).
Az 1es(vagy 4es mind1) henger gyertyakábelénél szokták lakatfogóval "levenni" a vezérlőjelet, ami olyan ütemben villogtatja a stroboszkópot(mint a disco-ban a basszusérzékelő stroboszkóp) ahogy kapja a gyertya az áramot. Na már most ezzel az ütemesen villogó fénnyel megvilágítják alul a főtengely végén lévő tárcsát és máris leolvasható (a motorblokk falán lévő skála és a tárcsán lévő jelölés együtt állásából) az előgyújtás értéke. A gyári érték 5 +-1fok, de sokan 10fokra állítják mert úgy talán könnyebben indul.
Ezzel állítható be, hogy mennyivel előbb gyújtson a gyertya(magyarul szikrázzon) a dugattyú felső holtpontra érése előtt.

[ Szerkesztve ]

(#22321) zsoika válasza pjen (#22318) üzenetére


zsoika
addikt

:K +1

(#22322) Járókeret válasza zsoika (#22320) üzenetére


Járókeret
senior tag

remek, akkor ezt is megnézetem :)

(#22323) zsoika válasza Járókeret (#22319) üzenetére


zsoika
addikt

Sajnos szét kell szedni és majd kiderül mi a baj.....látatlanban nehéz. Ha már szét van szedve látszik a kuplungon(szerkezet,tárcsa,csapágyon pont nem) hogy milyen állapotban van de Én is cserélném komplett az tuti. Sajna ez ilyen. ;)

(#22324) Járókeret válasza zsoika (#22323) üzenetére


Járókeret
senior tag

tehát akkor váltó és kuplung csere. az nem lesz olcsó... nagyon örülök neki.

ez így együtt kb mennyi lehet? találtam bontott váltót 25K-ért. gondolom 100-ból mindennel együtt megvan ,nem ?

illetve olyan kérdés,hogy ez mennyire égető probléma? ezen a fémes hangon kívűl semmit nem észlelek ami hiba lenne. a váltó teljesen rendben működik, a kuplunggal sincs semmi gond, "csak" hidegben ez a fémes hang van.

[ Szerkesztve ]

(#22325) zsoika válasza Járókeret (#22324) üzenetére


zsoika
addikt

Szerintem igen,de nem ismerem a pesti árakat. Addig ne vedd meg a váltót(bontóból) amíg meg nem bizonyosodott róla a szerelő, hogy az a baja. Ha már leszedte a váltót/kuplungot akkor röhögve hozzáfér az önindítóhoz...az is jöhet lefelééé. :)
Kuplungot csak újat és kompletten (van belőle választék bőven).
szerk: Én úgy emléxem hogy amikor a másik kocsimon cseréltek komplett kuplungot akkor a főtengely szimeringet is cserélte a szerelőm.

[ Szerkesztve ]

(#22326) Járókeret válasza zsoika (#22325) üzenetére


Járókeret
senior tag

ez az úgy mondd, "csak leszedi a váltót meg kuplungot" sztori már maga egy bonyolult folyamat, tehát magas munkaköltségre számítsak ? jó persze, egyszerűbb felhívnom egy szerelőt árat kérnem rá, csak nem akarok 0 infóval menni.

esetleg egy szakszerviz,hogy feltárják a hiba forrását? mennyire okos ötlet ?

[ Szerkesztve ]

(#22327) zsoika válasza Járókeret (#22326) üzenetére


zsoika
addikt

Az a baj hogy hiába mondom én azt, hogy nekem 20eFt-ért csinálta meg (és még más is benne volt) mert ez itt Békéscsaba...érted??!
Még annyi jutott eszembe az előző hozzászólásom szerkesztésében foglaltakon túl(hú de hivatalos :DDD ), hogy a lendkereket (aminek nekifeszíti a kuplungszerkezet a tárcsát) is leszabályozta a szerelő mielőtt felrakta az újat. Fontos mert a régi hepe-hupásra koptatta. Olyan ez mint amikor fékbetétet cserélek, akkor tárcsát is újat veszek vagy leszabályoztatom (ha még nem érte el a minimum vastagságot).

szerk:
A szakszerviz biztos a legjobb megoldás, de a legdrágább is.
Küszködök látod én is...lehet hogy egyből megmondanák hogy mi a baj de lehet hogy lehúznának...nem tudom.
Egyelőre több időm van mint pénzem! Majd ha végleg elmegy a kedvem a szerelgetéstől és feladom akkor beviszem.

[ Szerkesztve ]

(#22328) tboy93 válasza Járókeret (#22317) üzenetére


tboy93
nagyúr

Váltó cseréhez vagy javításhoz le kell szedni a kuplungot is, macerás művelet, sok munkaóra.

(#22329) Járókeret válasza zsoika (#22327) üzenetére


Járókeret
senior tag

na ezért kérdezek, mert csurran cseppen némi infó :)

köszi

(#22330) Kornel


Kornel
veterán

Sziasztok!

Budapesten, vagy környéken kellene egy szerelő, aki tud futóművet is állítani, vagy ha azt nem is, akkor legalább a következőket:

olajcsere (nincs helyem rá, amúgy megcsinálnám)
hátsó fékbetét csere
futómű ellenőrzés, mert valami valahol zörög, valószínű ugye a kipufogó hővédő lemeze, mert elvileg nem lóg semmi, de ehhez legalább akna, de inkább emelő kellene.

Köszi :)

ui: nem lenne baj, ha szombaton is dolgozna.

[ Szerkesztve ]

(#22331) Tigi válasza Kornel (#22330) üzenetére


Tigi
őstag

Hali

Hozzám átjöhetsz, van két aknám is és ha gondolod akkor megkérdezzük a szomszéd autószerelőt is.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#22332) Kornel válasza Tigi (#22331) üzenetére


Kornel
veterán

Szia!

Olajcserére lehet szívesen igénybe veszem a felajánlást :)
Viszont a hátsó fékbetét cserének se biztos, hogy magamtól nekiesnék.
A futóművet is meg tudjuk nézni aknán, meg hogy mi zörög azt is, a beállítást meg megcsináltatom valahol, az már nem nagy szám.

Merre vagy egyébként?

:R

(#22333) Tigi válasza Kornel (#22332) üzenetére


Tigi
őstag

18. kerület Pestszentimre
Közel vagyok a soroksári Auchan-hoz.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#22334) Kornel válasza Tigi (#22333) üzenetére


Kornel
veterán

Ha nem rabolom az idod, akkor jo megoldas lenne, talan a fekbetetcsere lenne kerdeses. :)

(#22335) Tigi válasza Kornel (#22334) üzenetére


Tigi
őstag

Nem rabolod, gyere nyugodtan. :)
Egész héten szabin vagyok.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#22336) Kornel válasza Tigi (#22335) üzenetére


Kornel
veterán

Ment pu.

(#22337) Járókeret


Járókeret
senior tag

sziasztok

sajnos béna voltam és vettem egy rossz iso kábelt rádióhoz az auchanba. sajnos nekem régebbi verzió kell, így ezt nem tudom felhasználni.

akinek kell, annak pesten szívesen odaadom. 1400 huf volt a bolti ára. egy ezresért pesten belül bárhova elviszem.
nem akarom hogy rajtam maradjon, mert soha nem fogom tudni felhasználni :(

iso

egy bugyuta kérdés: a kábel két csatlakozója ami a rádióba megy, az mindegyik változaton egyforma? nekem a "fehér" részével van bajom, ami a kocsi hálózatára menne.

:R

(#22338) alexy92


alexy92
aktív tag

Sziasztok.

Úgy döntöttem felteszem itt is a kérdést, hátha találkoztatok már vele.(Csak hogy tiszta legyen, nem én fogom szerelni, csak nem szeretném ha átvernének) A szitu a következő, balesetem után elkezdett recsegni ropogni hátul, az akkori szerelőm megállapította, hogy a rugó ahogy mozog fel-le, úgy oldal irányban is mozog, és emiatt keletkezik ez a hang. Több hónapja már zsírozgatjuk a találkozási pontot, de kezdem már megunni, és szeretnék rá egy végleges megoldást. Találkozott már valaki ilyennel? (Swift 2001)

Előre is köszi a válaszokat :R

(#22339) Tarill válasza alexy92 (#22338) üzenetére


Tarill
őstag

slagcsövet kell húzni a rugók végére vagy akármilyen csövet

(#22340) alexy92 válasza Tarill (#22339) üzenetére


alexy92
aktív tag

Nem fogja kikoptatni azt is ? Ahhoz már kéne rugófeszítő nem ? Egyáltalán ismert jelenség ez?

(#22341) Tarill válasza alexy92 (#22340) üzenetére


Tarill
őstag

Teljesen ismert jelenség szinte minden régi swiftnél előjön (enyémen is) a rugót ki kell venni, teleszkópot kell kiütni felfele a lengőkart meg lehúzni, rugóösszehuzató nem kell a kocsit meg kell emelni anélkül szenvedés. Enyémre vizcsövet húztam egy éve kb még bírja de volt akinek slagcsövet tettem éppen mi volt kéznél

(#22342) alexy92 válasza Tarill (#22341) üzenetére


alexy92
aktív tag

Ahogy most így írtad, ebből mindenféleképpen szerelő lesz. Nem fognak hülyén nézni rám ? :DDD

(#22343) Tarill válasza alexy92 (#22342) üzenetére


Tarill
őstag

nemhinném :D ha nem akarod hallgatni akkor valamit kell vele csinálni

(#22344) alexy92 válasza Tarill (#22343) üzenetére


alexy92
aktív tag

Tudom, ezért keresem a végleges megoldást, mert már nagyon unom a zsírozgatást.. :U

(#22345) Tarill válasza alexy92 (#22344) üzenetére


Tarill
őstag

hát akkor hajrá :D

(#22346) Mr X válasza Mr X (#17471) üzenetére


Mr X
veterán

Üdv!

Újra előjött a hiba, tegnap annyira nem akart indulni, hogy majdnem leette az akkut a sok próbálkozás. Teker az önindító, de semmi robbanás, kicsike pukk sem. Végül betoltuk. Beindult, rögtön leállítva majd indítva már pöcc-röff. Benzinpumpa hallatszik gyújtás ráadásakor, az dolgozik. A fura, hogy volt mostanság ennél hidegebb, párásabb idő is, akkor nem jött elő.

Van valakinek tippje, hol kezdjem?

[ Szerkesztve ]

(#22347) negroo válasza Mr X (#22346) üzenetére


negroo
aktív tag

Kezdődő injector hiba. Szerintem

(#22348) Mr X válasza negroo (#22347) üzenetére


Mr X
veterán

Tudom ellenőrizni valahogy?

(#22349) zsoika válasza negroo (#22347) üzenetére


zsoika
addikt

Akkor betolva sem indulna...nem!?

Mr X Szikra van?

[ Szerkesztve ]

(#22350) zsoika válasza zsoika (#22349) üzenetére


zsoika
addikt

Még a benzinszűrő jutott eszembe.
Az injektort cserélni macerás mert be van ragasztva a csavarja és silány minőségű kereszthornyú csavarral van rögzítve(2db). Kell hozzá egy ütve csavarhúzó vagy minimum 3kéz (2ember :DDD ) mert az egyik a csavart feszíti, a másik meg ütögeti kalapáccsal a cs.húzó végét. Természetesen az eredeti csavarokat lecserélni ajánlatos ...én 6lapfejűre cseréltem és rugós alátéttel rögzítettem.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.