Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#351) smpeti1


smpeti1
csendes tag

tesztelgetem én is az új Extol 4A-es töltőt, meg vagyok vele elégedve.. rég nem használt akkukat is felélesztett elég gyorsan. Egyébként, ha a zöld feltöltött led világít, akkor érdemes még rajtahagyni, vagy teljesen megszűnik a töltés?

(#352) Brogyi válasza nootropil (#349) üzenetére


Brogyi
senior tag

Mit említettem szerintem jó. Hagyományos a tied. Flooded,wet,nedves :DD típus ,így minden gombot használhatsz, és kell is. Csavarkulcs,hópihe, vagy amid van. A lényeg, hogy minnél magasabb feszültséget tolj bele. Ez abszolút nem vonatkozik az AGM-re. Ha tavaszig kibírja, és legalább minden második nap motorozol akkor simán mehet még egy szezont.

(#353) nootropil válasza Brogyi (#352) üzenetére


nootropil
csendes tag

ok ! Köszönöm

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#354) Cövi


Cövi
csendes tag

Sziasztok!

Szerintetek ér valamit a Carstel és az Akkukraft szulfátmentesítő funkciója, vagy csak parasztvakítás?
Csak az 5. fázisban csinálják, vagy 9. karbantartó fázisban is?
Valaki esetleg megnézhetné oszcilloszkóppal ha van rá lehetősége.

(#355) CCHPacsker válasza smpeti1 (#351) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Ha a korábbi mért adataimat olvasod, akkor még hozott a csepptöltés is a feszültségen.
Szerintem mindenképp érdemes rajtahagyni akár 1 napot is. Kicsit megerősödik az immunrendszere :) Egyébiránt a legtöbb használati útmutató azt írja, hogy csepptöltésre váltáskor ~90-95%-os a töltöttség, majd a csepptöltés folyamán akár elérheti a 100%-ot is.

(#356) CCHPacsker válasza Cövi (#354) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Szkópom sajnos elérhető közelben nincs.
Carstelnél nem láttam eddig impulzusokat, de azt láttam, hogy erősen megemelte (szervizkulcs állásban) a töltőfeszültséget (16,5V). Ez főleg mélykisütött akkumulátoroknál lehet jó, ahol a magas feszültség még a hervadt állapot miatt nem képes komoly gázfejlődést talán. Vagy ha igen, akkor sem tart fél napig. Ahogy néztem folyamatosan figyel és korrigál, tehát jó esetben nem engedi kinyírni az akksit. Ez a magas feszültség pedig biztos, hogy bontja a lerakódott szulfátot.
A neten elérhető pár soros használati és a hozzá kapott azt írja, hogy 5.? fázisban deszulfátosít. A nemrég belinkelt Extolos (jó) használati pedig azt írja kondícionál. Még nem tudtam kimérni, de lehet, hogy itt szulfátmentesítésről szó sincs.

Valószínűleg mégis a szervizkulcsot jelenti és az erősen (10,5V alá) merült akkuknál alkalmazza, melyből automatikusan átvált normál (motor ikonos) töltésre.

(#357) Cövi


Cövi
csendes tag

Erről a töltőről mi a véleményetek?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=855978
vagy inkább az Akkukraft?

(#358) nootropil válasza Cövi (#357) üzenetére


nootropil
csendes tag

Én ennyi pénzért a
[CTEK MXS 5.0] -t
választanám, vagy a nextol\carstel 4A -s verziót. (ezek jelenleg nem kaphatók sehol.. mondjuk).

az akkukraft is teljesen jó döntés különben.

:)

részemről a képek a conrad-nál nem győztek meg.. rendkívül "olcsó" műanyag benyomását kelti a csatlakozók sem tűnnek számomra meggyőzőnek.

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#359) Cövi válasza nootropil (#358) üzenetére


Cövi
csendes tag

Ez a Ctek tényleg elég meggyőző. Most már ez vagy az Akkukraft lesz.
Az akku gondozás élettartam növelés fontos szempont nekem.

(#360) Harkovz


Harkovz
aktív tag

Most kezdtem olvasni ezt a fórumot.Van egy Tronic T4X-em.Még Lidl-ben vettem vagy 2 éve.Ahogy itt olvasom szerencsére jót választottam.Kb.2 hónapja vettem egy új akksit a kocsiba egy Exide Premium 77Ah.Ha jól olvasom jót tesz az akkunak ha néha a töltőre rakom?Nincs vele gond a kocsi is jól tölt,majdnem minden nap használom.Érdemes így is tölteni a csepptöltés miatt?És jobb ha leveszem a sarut,hogy ne legyen az autónak semmi áramfelvétele nem?Mennyi ideig legyen töltőn?Milyen időközönként érdemes töltőre rakni ha érdemes egyátlán?Tehát valóban jót tesz ez a töltő az akkunak és teljesen feltölti?

[ Szerkesztve ]

(#361) nootropil válasza Harkovz (#360) üzenetére


nootropil
csendes tag

megítélésem szerint ha mindennap használod az autót és nem csak pár km -re a kkor felesleges tölteni . max ha hosszabb időt áll akkor

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#362) fusion33


fusion33
újonc

Megjött a Carstel 2A azt a különbséget tapasztaltam a Lidl Ultimate Speed LCD kijelzőshöz képest, hogy jobban feltölti akkumulátort 13,2Vra az Ultimate Speed eddig 12,8V-ra töltött.

(#363) fusion33 válasza smpeti1 (#351) üzenetére


fusion33
újonc

Érdemes rajtahagyni a csepptöltés miatt. Mikor nekem feltöltött akkor megmértem 13,2V volt még rajtahagytam egy kicsit utána megmértem akkor már 13,3V. Ennek alapján biztosan tölt mérhető módon.

(#364) Harkovz


Harkovz
aktív tag

A kijelzős US a Lidlben nagyon megérné.Sajnos későn tudtam meg.Gondolom ilyenkor már esélytelen,akcióváltásvolt.

(#365) steve brown válasza Harkovz (#364) üzenetére


steve brown
csendes tag

Itt 7-kor nyitott a Lidl, 9-re már elfogyott mint a 20db. tehát esélytelen. :K

Tavaly az Aldiban mikor 4000-ért adták azt a rossz LCD-s töltőt, reggel mire odamentem nyitásra már 18-an voltak előttem a töltő miatt. Mivel nem fértem a töltőkhöz a veszett tömeg miatt, úgy tudtam magamnak kivenni egyet, hogy a kaloda másik oldala felől átmásztam egy másik kalodán és elemeltem az utolsó előttit. Ez volt kb. 2 perccel a nyitás után. :W

(#366) nootropil válasza steve brown (#365) üzenetére


nootropil
csendes tag

Pécsen volt egy csomó senki rá se bagózott :)

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#367) nootropil


nootropil
csendes tag

HA választani kell akkor

GUDE

vagy az

Akkukraft ??

utóbbi intelligensebb :)

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#368) fusion33


fusion33
újonc

GUDE GAB 5A -t újonnan a jófogáson (most ingyenes a házhozszállítás) 7.500Ft-ért lehet venni.

(#369) fusion33


fusion33
újonc

Carstel 2A tapasztalatok: Jobban feltölt mint az Ultimate Speed LCD ami 12,8-ra (kb 80%), a Carstel 2A 13,2-re (100%) egész éjszaka rajtahagyva csepptöltésen 13,4-re.

[ Szerkesztve ]

(#370) Cövi


Cövi
csendes tag

Megvettem az akkukraftot. Már 2 akksit feltöltöttem vele.
Hogyha rajtahagyom az akksit töltés utáni fenntartó töltésen,
akkor is le kell csavarni az akksi kupakjait?

(#371) nootropil válasza Cövi (#370) üzenetére


nootropil
csendes tag

Sztem nem, és ennél a fajtánál egyáltalán nem kell lecsavarni.. nem fejlődnek gázok, azért az "intelligens" töltés.

Nem tölti túl.

nekem holnap jön ..

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#372) Cövi válasza nootropil (#371) üzenetére


Cövi
csendes tag

Köszi! Én is erre tippeltem, mert amúgy is csak elpárologna ha napokig lecsavarva lenne.
Neked is jön akkukraft? A Ctek töltőddel mi a helyzet?

(#373) nootropil válasza Cövi (#372) üzenetére


nootropil
csendes tag

Viszonteladó visszaküldte a forgalmazónak..az meg egyenesen a gyártónak (SWEDEN) ilyet még nem láttak .. 3 hét minimum.

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#374) Cövi válasza nootropil (#373) üzenetére


Cövi
csendes tag

CTEK minőség :) Én elvből nem veszek ilyen túlárazott tesztgyőztes vackokat, főleg ha ADAC teszten győzött :D

(#375) nootropil válasza Cövi (#374) üzenetére


nootropil
csendes tag

háát ebben most nem értünk egyet.... a CTEK tényleg rendben van..

AZ akkukraft kábelezése már így képen is teljesen komolytalan a svédekéhez képest. A CTEK kidolgozása komolyabb benyomást kelt .

Tudom hogy ez nem fontos, de már az akkukraft megrendelő oldala is tiszta gagyi.

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#376) Cövi válasza nootropil (#375) üzenetére


Cövi
csendes tag

Nem mondtam hogy az Akkukraft csúcsminőség, de Ár/érték arányban szerintem jó.
A tapasztalat szerint meg a prémium gyártók termékei között is előfordulnak hibás darabok.

(#377) fusion33


fusion33
újonc

Akinek van rá kerete, hogy 20.000 forintot adjon egy CTEK töltőért annak érdemes megvenni bár itt már nem csak a minőséget fizeti meg hanem a márkanevet is (duplán). Aki nem tud vagy nem akar 20.000 ft-ot rászánni annak a CTEK másolat LIDL Ultimate Speed LCD-töltő kiváló választás és itt csak a terméket kell megfizetni nem a nevet meg az extraprofitot. Ajánlatos nézni gyakran az akciósújság.hu-n a LIDL termékkatalógust az akció miatt.

(#378) #92891904


#92891904
törölt tag

Sziasztok!Ezt a töltőt milyen töltésvezérlővel lehetne biztonságosan használni?: [link] (akksi 12v 72ah) Szeretnék picit ZÖLD lenni. :D Vagy legalább megpróbálni. :DD

(#379) Brogyi válasza #92891904 (#378) üzenetére


Brogyi
senior tag

A 4W max csepptöltésre elég, de kizárólag akkor ha feltöltötted valami mással.

(#380) Cövi válasza #92891904 (#378) üzenetére


Cövi
csendes tag

Ilyenen én is gondolkoztam csak félek hogy feltörnék érte a kocsit a parkolóban.
Nagyobb aksikhoz szerintem nem kell töltésvezérlő, de keress utána neten hátha van valaki aki már használt ilyet és leírja a tapasztalatait.

(#381) #92852736 válasza steve brown (#80) üzenetére


#92852736
törölt tag

Szia!

Hamarosan lesz olyan verziónk, ami 12 V 4A - 12 V 0,8 A - 6 V 0,8 A, automata 4 funkciós és áramszünet esetén ott folytatja a töltési folyamatot, ahol megszakadt az áramszünet miatt. Jelenleg mi az Akkukraft-ot importáljuk, amely 9 fokozatú, és sajnos többen összekeverik a szürke elődjével, ami csak 4 fokozatú (még azt is árulják.)

(#382) Brogyi válasza #92852736 (#381) üzenetére


Brogyi
senior tag

Végre egy benfentes. Légy üdvözölve, és nézz be sokszor. :R

(#383) fusion33


fusion33
újonc

Ha valaki direkt gyenge vagy problémás, szulfátosodott akkumulátorokat akar helyrehozni annak egy profi amerikai töltőt javasolok, ami ha kiveszik az akkumulátort a gépkocsiból és csak ekkor mert olyan intelligens, hogy érzékeli ha benne van 20V feszültséggel és alacsony Amperral helyrehozza a szulfátosodott akkumulátort. Olyan modern, hogy nem kell egy darab gombot sem rajta nyomogatni, választgatni módokat mint a CTEK és klónjai (nincs is rajta egy gomb sem) csak rá kell csatlakoztatni az akkumulátorra és mindent automatikusan elvégez. Ez a töltő az :
OPTIMATE 6
egyes oldalakon 25.000Ft-tól kapható persze van ahol 30.000Ft.

(#384) fusion33


fusion33
újonc

OPTIMATE 6 használati utasításból idézet:
Az akkumulátor „újraélesztő/regeneráló” funkciója csak a gépjárműn kívüli akkumulátorok esetén
aktiválódik (az akkumulátorhoz csatlakoztatott elektromos berendezések belső ellenállása kisebb, mint az
akkumulátoré és ezt érzékeli a töltő, miáltal nem engedélyezi ezt a töltési módot).

Amennyiben az akkumulátor mélykisütött (szulfátos), a mikroprocesszor az újraélesztő funkciót indítja
el. A 3. LED dióda fog világítani. Jelentése: szulfátmentesítés. Magas feszültség mellet, kis és állandó
áramerősség küldődik az akkumulátorra. A maximális töltési időtartam 2 óra. A kezdeti töltőfeszültség értéke szabályozva van: 16V 5-másodpercig, miután a mikroprocesszor kiértékeli, hogy ez az érték megfelelő az
akkumulátor újraélesztéséhez vagy nem.
3.1 Amennyiben a kiértékelés pozitív: a korlátozott kimeneti feszültség értéke 16V, a 3. LED dióda világítani fog (újraélesztés funkció elindult).
3.2 Amennyiben a kiértékelés negatív: a magasabb teljesítményű, TURBO üzemmód kapcsol be. A korlátozott kimeneti feszültség értéke 22V lesz. A 3. LED dióda villogni fog.
3.3 Amint a kimeneti áramerősség elérte a 0,4A értéket, a 8. LED dióda fog világítani. A kimeneti feszültség értéke fokozatosan csökken mindaddig, amíg a mikroprocesszor kiértékelése alapján az újraélesztési mód végső fázisába nem ért a töltés. A TURBO üzemmód alatt a 3. LED dióda villogott, most állandóan világítani fog. 15 perc elteltével az ampmatic™ impulzus áramot fog az akkumulátorba juttatni (LED diódák 8, 9, és 10
felvillannak). A feszültség értéke 14,3V alatt marad. A következőkben az akkumulátor normál töltési
üzemmódjának az elindítására készíti fel az akkumulátort a töltő. Az itt leírt üzemmód csak a gyárilag aktivált AGM akkumulátoroknál lesz eredményes.
Megjegyzés: A gépjárműben lévő akkumulátor, mely csatlakoztatva van az elektromos vezetékekhez a TURBO üzemmód által nem lesz újraélesztve!!!

[ Szerkesztve ]

(#385) #92852736 válasza Brogyi (#382) üzenetére


#92852736
törölt tag

Igyekszem benézni, ahogy alkalmam adódik rá...

(#386) fusion33


fusion33
újonc

Az OPTIMATE 6 magyar nyelvű használati utasításában olvasottak után azt javasolom mindenkinek aki Carste/Extol/CTEK stb töltőnek a regeneráló vagy villáskulcs funkciót használni, kipróbálni akarja előbb csatlakoztassa le az akkumulátorról az akkumulátorsarukat és ha vannak szellőződugók azokat csavarja ki biztos ami biztos.

(#387) fusion33


fusion33
újonc

A fentebb leírtakat azért javaslom mert az a tapasztalatom, hogy ezek a regeneráló, szulfátlanító, élesztő, savrétegződést megszűntető funkciók magasabb feszültséget alkalmaznak és a magasabb feszültség kárt tehet a gépjármű elektromos rendszerében ha nem annyira intelligens a töltő vagy ha intelligens akkor meg nem működik ez a funkció a gépjármű védelme érdekében Pl: OPTIMATE 6.

(#388) fusion33 válasza #92891904 (#378) üzenetére


fusion33
újonc

Van egy tippem a solar töltő helyett ha a csepptöltés érdekel és nincsen teljesen lemerülve az akkumulátor: Accumate Compact full automata nem kell félni a túltöltéstől, motorokhoz és csepptöltésre autókhoz kiváló. Ha jól emlékszem 0,6 A-rel tölt 3 vagy 4 lépésben, télen ajánlott mivel a hideg miatt nem veszi úgy a töltést az akkumulátor mint nyáron.

[ Szerkesztve ]

(#389) Cövi


Cövi
csendes tag

Szulfátos aksik kezelésére én inkább ezt a profi Magyar terméket ajánlanám:
[link]
Kár hogy ilyen drága.

[ Szerkesztve ]

(#390) Brogyi válasza #92852736 (#381) üzenetére


Brogyi
senior tag

Így van. Korábban tévedtünk. A szürke (Conrad-os) más software-t használ, mint a zöld (Akkukraft). A szürke egy korábbi változat. A frissebb kiadás a zöld változat. Több fokozata is van. Nekem például a csepptöltése kimondottan tetszik. Ötletes.

Cövi

A desulfátor nem töltő. A töltő nem desufátor. A cél teljesen más. A profi desulfátor drága, és nem amatőrnek való. Itt most nem téged akarlak megsérteni. Sok cég reklámozza magát, hogy ez a funkció is benne van az ő töltőjében. Ezek olyan 10,5V körül csinálnak valamit, de igen keskeny sávban. Normál akksinál szinte soha nem kapcsolnak be, mert annak feszültsége nem megy le olyan mélyre csak ha égve felejted az izzókat.

A desulfator pedig nagy áramcsúccsal dolgozik, de relatíve kicsi átlagárammal. (Ez nem igaz a töltőkre.) Ezt nem kedvelik a kózponti egységek. Főleg ha a desulfátor tekercses. Visszatérve az amatőr kérdésre. Tudatlanul/tapasztalatlanul simán kinyírsz egy jó akksit is. Mint már többször említettem a tirisztoros töltő pontosan a határon van. Az tölt, és a desulfator funkció mindig, minden helyzetben működik. Nekem drága a CTEK/Optimate... Jók, elismerem, de én nem veszem meg. Pont. Bocsi ez nem csak neked szólt.

(#391) Cövi válasza Brogyi (#390) üzenetére


Cövi
csendes tag

Én tisztában vagyok vele hogy a desulfátor az nem töltő, ezért is írtam hogy szulfátos akksik kezelésére való.
De arra sokkal hatásosabb mint az Optimate töltő desulfátor funkcióval.
Amúgy nem hiszem hogy csak szakértők tudnák kezelni. Szerintem egy átlagnál valamivel intelligensebb ember kis utánnaolvasással otthon is tudná használni, csak az ára miatt nem biztos hogy megéri.

[ Szerkesztve ]

(#392) fusion33 válasza Cövi (#389) üzenetére


fusion33
újonc

Akár milyen jó sajnos az ára miatt (60.000 Ft) nincsen realitása, míg az OPTIMATE 6, CTEK és klónjainak, Carstel/Extol Akkukraft igen.
Én le szoktam tölteni a termékek magyar vagy angol nyelvű használati utasítását PDF-ben, elolvasom mert sok hasznos információt lehet belőle szerezni.

[ Szerkesztve ]

(#393) Brogyi válasza Cövi (#391) üzenetére


Brogyi
senior tag

"Szerintem egy átlagnál valamivel intelligensebb ember kis utánnaolvasással otthon is tudná használni, csak az ára miatt nem biztos hogy megéri."

Ha van TVszerlő haverod akkor csinál neked könnyen, és sokkal olcsóbban.

(#394) Cövi válasza Brogyi (#393) üzenetére


Cövi
csendes tag

Inkább próbálom a megelőzésre helyezni a hangsúlyt. Figyelek rá hogy ne merüljön le az aksi és ne álljon használaton kívül sokáig. Az Akkukraftot néha rákötöm így remélem sokkal tovább fogják bírni az aksik.
Exide Classic akkum 2 évet bírt, soha nem töltöttem töltőről meg sokszor állt hetekig a kocsim.
Most vettem egy Electric Powert, erre már vigyázni fogok.

(#395) fusion33 válasza Cövi (#394) üzenetére


fusion33
újonc

Biztos, hogy a gépjárműnek megfelelő akkumulátort használsz? Van 3 típus.
1. Mi a gyártási éve a gépjárműnek?
2. Mérd meg a töltést alapjáraton és az alapján kell venni bele akkumulátort.

Ha ezeket meg tudod adni akkor többet tudok mondani.

(#396) fusion33 válasza Cövi (#394) üzenetére


fusion33
újonc

Ha egy márkás akkumulátor 2 évet bír ki csak akkor lehet gyanakodni, hogy nem 100%-hogy az akkumulátor a hibás hanem esetleg más is.

(#397) Cövi válasza fusion33 (#395) üzenetére


Cövi
csendes tag

98-as évjáratú Mazda 323 1.5 benzin.
45 Ah volt az Exide Classic, most egy 55 Ah -ás Electric Powert vettem.
Ahol vettem az akkumulátort bemérettem a generátort, jó a töltése. Néha van egy kis nyikorgó hangja a szíjnak nyirkos időben.
A márkás akksikról (Bosch, Banner) is hallottam már olyat hogy csak pár évig bírták.

(#398) fusion33 válasza Cövi (#397) üzenetére


fusion33
újonc

Nem arra gondoltam, hogy jó-e a töltése hanem, hogy újabb típusú-e a kocsi mert nem csak az akkumulátorok fejlődtek hanem a töltési rendszer is. Évjárat alapján mivel nem tudom milyen magas a töltési feszültség régitípusú a töltési rendszere a gépjárműnek így régi típusú (nem calcium) ólom savas akkumulátor való bele. Az nem biztos, hogy jó, hogy nagyobb akkumulátor lett bele téve mint az előző kivéve ha az előző kisseb volt mint amit a gyár javasol bele.

(#399) fusion33 válasza fusion33 (#398) üzenetére


fusion33
újonc

2000 után gyártott gépjárművek már nagyobb feszültséggel töltenek ezeket már a modernebb calciumos akkumulátorokkal szerelik ezek a modern akkumulátorok igénylik is a magasabb töltőfeszültséget, számot nem írok mert gépkocsimárkánként eltér a Fordoké meg még magasabb. Viszont ha régi típusú alacsonyabb töltőfeszültséggel rendelkező gépjárműbe modern calciumos akkumulátort használunk akkor alultöltöttség lép fel ami idő előtti tönkremenetelt okoz. 3 típusú akkumulátor van a gépjárművekben.
1. régi típusú ólom savas
2. modernebb calciumos vagy calcium silver
3. AGM felitatott üvegszövetes
Régi típusú töltési rendszerrel rendelkező gépjárművekbe a hagyományos ólom savas akkumulátor a jó igaz sokat kell ellenőrizni az elektrolit szintet különösen nyáron.
2000 után gyártott magasabb töltési feszültséggel rendelkező gépjárművekbe a modernebb calciumos vagy calcium silver (ezüst) akkumulátorok valóak azoknál nem jelentkezik túltöltés.
Legújabb drága luxus autókba AGM akkumulátor való ha gyárilag az van benne nem szabad mást bele tenni mert úgyis tönkre megy, (kétszer olyan drágák ezek az akkumulátorok).

(#400) fusion33


fusion33
újonc

Carstel 2A új töltőmet eladnám mivel 2 töltőm van és 1-et hagyok csak meg. Érdeklődni privátban.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.