Most már mindegy mert már megvettem a kalciumos Electric Powert, de legközelebb majd figyelek erre is.
Az Exide viszont nem volt kalciumos.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Cövi
csendes tag
fusion33
újonc
Ha töltögeted az akkukrafttal biztos tovább tart majd. Exide márka, de lehet, hogy sokáig állt mielőtt eladták és nem volt feltöltve az üzletben vagy raktárban azért nem tartott sokáig míg a calciumos bírja több hónapos állást és ez most be fog válni. Nekem most lesz nemsokára 7 éves a gyári ford silve calcium de remélem még bírja pár évet.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Persze a calciumos is csak feltöltve bírja az állást vagyis, hogy amíg eladásra kerül nem szulfátosodik el.
Ha nincsen feltöltve ez is ugyanúgy megy tönkre fele.
Cövi
csendes tag
Most úgy tűnik hogy sikerült feléleszteni az Exide-ot az Akkukrafttal, egy hét állás után is simán indította kocsim.
Az Electric Power most használaton kívül van. Szerinted ha 2 hetente ráteszem az Akkukraftra akkor eláll akár éveken kersztül is, vagy adjam inkább el?
fusion33
újonc
Ez jó hír, viszont azt javaslom várjál, nem szabad elhamarkodottan dönteni vagyis eladni az új akksit. Már csak azért sem mert mivel calciumos az Electric Power ami azt jelenti, hogy feltöltve kiválóan tárolható és van egy nagyon jó akkumulátortöltőd amivel tudod tölteni és nagyobb biztonságban vagy ha van otthon egy üzemképes akkumulátorod. Szerintem várni kell, hogy beválik-e az Exide akár 1 évet is..
fusion33
újonc
Ilyenkor amikor ki van véve az akkumulátor és nem nagy töltés kell elég a motor móddal 12V/0,8A tölteni mert a calciumus akkumulátor pláne ha kis árammal, intelligens töltővel van töltve nem fejleszt annyi gázt, hogy le kelljen venni a zárókupakokat ha van rajta.
Ez a zárókupak levétel a durranógáz fejlődés miatt csak teljesen vagy nagyon lemerült régi típusú ólom-savas akkumulátor töltésénél fontos meg ha régi töltővel töltik. Ha belegondolsz menet közben a kocsiban se veszi le senki a kupakokat, mert nem termelődik annyi gáz, hogy gondot okozzon meg az oldalán van kivezetés.
Ha 0,8A rel töltöd nem kell fölöslegesen levenni a zárókupakokat mert ha mégis eladod a zárókupakok a sok levételtől roncsolódnak, meglátszik rajtuk és nem fogsz érte jó árat kapni.
Cövi
csendes tag
Ezek fényében megtartom az Electric Powert, amúgy is sokat buknék rajta ha eladnám.
#92891904
törölt tag
Sziasztok! Hétvégén lesz ilyen az Aldiban: [link] Véleményeket és tapasztalatokat szeretnék hallani,köszönöm!
DeFranco
nagyúr
Na erre én is nagyon kíváncsi lennék. Annyival egészíteném ki, hogy nekem már van egy, és utólag úgy emlékszem, hogy itt olvastam róla, hogy nem 100%-ban elégedett vele mindenki, de már pontosan nem emlékszem a részletekre. Ezért tettem kedvencekbe a topicot, hogy alaposabban elolvassam, hogy mi is volt a sztori, de eddig még nem jutottam el.
Éppen ezért, ha már szóba került, és véleményezitek, akkor én annyiban specializálnám a kérdést, hogy nekem csak vész esetére kell, ha lemerül az akku, és tölteni kell. Tehát karbantartásra, csepptöltésre nem használnám, csillaggarázs tulajként erre nem is lenne módom. Ebből a szempontból is véleményezzétek legyetek kedvesek.
Köszönöm.
fusion33
újonc
Régebbi hozzászólásokban olvastam, hogy hova kell kötni a sarukat az akkumulátorra vagy a karosszériára. Valahol azt írja a használati, hogy az akkumulátorsarura, valamelyik pedig, hogy a karosszériára.
Ez az ellentmondás azért van mert vannak már olyan többségében luxusautók amiknél nem lehet könnyen átlag embernek az akkumulátorhoz hozzáférni (be van dobozolva vagy speciális helyen van).
1. Ahol elérhető az akkumulátor saru ott közvetlenül arra kell kötni az akkumulátortöltőt.
2. Van ahol kivezetése van az akkumulátornak (+) és (-) ott arra kell kötni
.
Ez a hivatalos leírás:
"A mai gépjárművek akkumulátorát, illetve annak kivezetéseit számos típusnál nehezen vagy egyáltalán nem érjük el, mert
- az akkumulátor nehezen elérhető, zárt helyen (pl. ülés alatt) van,
- az akkumulátorra építve általunk nem lebontható villamos egységek vannak.
A gyártók ezért a motortérben pozitív, gyakran pozitív és negatív póluscsatlakozókat helyeznek el. A negatív csatlakozási hely a motoron vagy a váltón lehet jelölt pont."
peti85
senior tag
Ma vettem az Aldiban egy XS Auto MD 13323 töltőt. Az autómat rövid távokon használom, reggelente érezhetően nehezebben indul, ezért szeretnék mondjuk hetente rátölteni. A leírás szerint le kell választani az akkut az autóról. Ez tényleg így van? Minden töltés után hangolhatom újra a rádiómat és párosíthatom a telefonomat? A napi kilométer számlálóról nem is beszélve. Persze nem akarok kockáztatni, hogy kárt tegyen az autó elektronikájában, de azt hittem elég lesz csak pluszban rákötnöm a töltőt és reggel leszedni.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
fusion33
újonc
Én az interneten fenn lévő használati utasításban nem olvastam ilyen korlátozást sőt:
"Állandó jelleggel a járműbe szerelt akkumulátor töltésekor biztosítsa, hogy a jármű ne üzemeljen, és védett nyugalmi állapotban legyen! Kapcsolja ki a gyújtást, és vigye a járművet parkolóállásba, pl. személygépkocsi esetén a kézifék behúzásával, vagy csónak esetén a kötél rögzítésével!"
Forrás:
http://download5.medion.com/downloads/anleitungen/bda_md13323_at_%28de_hu_si%29.pdf
peti85
senior tag
A 39. oldalon az ábra mellet lépésről-lépésre írja, hogyan kell lekötni az autóról az akkumulátort. Na most akkor hogy is van ez?
Másik dolog, hogy az autómban egy VARTA gondozásmentes akku van, amin ugye nem lehet folyadékot utántölteni, leszedni a kupakokat. Itt az írják, hogy csak automata töltővel szabad tölteni és csak 14,4V-ig. Tehát a (belinkelt) használatiban lévő táblázat szerint (37-38. oldal) csak a 2-es módot (motorkerékpár ikon) használhatom, igaz?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
Brogyi
senior tag
Hát én a te helyedben biztos nem venném ki. Több oka is van. Az egyik amit leírtál. Mindent elfelejt a rádió, és a napi számláló. A másik azért vettél procis töltőt, hogy ne kelljen kivenni. Főleg ha egyszer rakod rá 1 héten belül.
Az Aldi-snak talán a csepptöltése magas. Először ellenőrizném a kijező mennyire pontos. Ettől fuggően használnám. Biztos, hogy nem venném ki az akksit akkor se ha nem pontos a kijelzett érték.
Használhatod úgyis ahogy leírták, de úgy nincs értelme.
Autóhoz az autó figurát használd, és ne a motort!
Az eszem megáll ettől a sok hülyeségtől.
peti85
senior tag
Köszönöm a választ , de a motor figura jelenti a 2. módot (12V motor/autó akkumulátor) a leírás szerint (36. oldal 5.1-es pont) és ebben a módban áll le a töltés 14,4V-nál. Ha valamit félreértettem, akkor bocsánat a "sok hülyeségért", de most másodszorra is ugyan azt szűrtem le.
Ha rosszul van a használatiban is, akkor meg nem csoda, hogy hülyeségeket beszélek, hiszen abból indultam ki. Az meg hogy egy motorkerékpár ikon jelzi a 12V-os akkumulátort és egy autó ikon a gyors-töltést az igencsak félrevezető szerintem is!
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
fusion33
újonc
Az, hogy gondozásmentes az nem az jelenti, hogy nem lehet vizet utántölteni. Ha lejárt a 2 év garancia nyugodtan fel lehet nyitni víz utántöltéshez a címke alatti műanyag sínt kell felfeszíteni mint a BOSCH-nál.
Videó a BOSCH-ró de a VARTA-val egy cég: https://www.youtube.com/watch?v=yOv4DA5Tgi8
peti85
senior tag
Hát itt nem csak a címkét és a műanyag sínt feszegetik
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
Brogyi
senior tag
"egy autó ikon a gyors-töltést"
Ez igaz. Einstein is megírta minden relatív. Az autó ikon is lassú a maga 3,8A-jával. Atuóhoz autó ikon ahogy írtam.
Robogóhoz pedig motor ikon való a 0,8A-ral. A motor ikon egy autó akksihoz nem lassú hanem csiga, és nem tudják kivárni a tulajdonosok a töltés végét.
peti85
senior tag
Értem, köszi a jó tanácsokat és a helyes értelmezést!
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
fusion33
újonc
Hát persze, hogy nem mivel a videón egy döglött akkumulátor van viszont jól látszik a műanyag sín ami a kupakokat eltakarja.
steve brown
csendes tag
Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban. Szerintem 99%-ban nem okoz problémát, de én óvatos duhaj vagyok, jobb a békesség. Pl. az okosgenerátorral felszerelt fordokat nyugodtan tölteném vele, mert ott a generátor is felemeli a feszültséget 15V fölé, igaz itt gondolom ehhez lettek tervezve az autó elektronikái is. Viszont más tipusnál nem tudni előre okoz-e kárt, és gondolom senkinek sem hiányzik egy több százezer forintos komfortelektronika vagy esetleg motorvezérlő csere.
De ahogy elnézem új külsőt kapott az idei Auto XS, lehet hogy ezt a problémát is orvosolták már. Ha valaki megmérné pontosan az jó lenne, mert ha nem engedi 14.4V fölé a feszt, akkor egy nagyon jó töltő is lehet belőle.
Ugyhogy a fenti írásom a tavalyi vagy azelőtti Auto XS töltőkre vonatkozik, ebből az újból én nem veszek addig amíg nem tudom a feszültségértékeit.
peti85
senior tag
Ha lesz ma időm, megmérem.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
Brogyi
senior tag
Ott a pont. Írtam is , hogy ellenőrizném először.
honvéd44
újonc
Üdv mindenkinek!
Ma vettem egy 4 amp.extol töltőt, és ma találtam meg ezt a fórumot, tehát minden tekintetben újonc vagyok. Az autóm, ford escort, 1.6, az akku bosch 60 ah. calcium-silver, az autóval vettem 2 éve. Van akkutöltőm, de túl tölt, ezért gyakran rá kellett nézni, hogy időben, 14.4v. lekapcsoljam, na ezt untam meg és vettem az automata extolt. Kaptam vele szemes kábelvéget. A fórum előzményeket olvasva, úgy tűnik, ez nem csak nekem okoz fejtörést.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Üdv. Hol vetted az Extol 4A és mennyi volt?
honvéd44
újonc
Békés megyében, 14 kp.
fusion33
újonc
Nem megyére gondoltam, hanem boltra, esetleg internetes áruházra.
Brogyi
senior tag
Hát egy kicsit egyoldalúnak érzem a versenyt, mert ilyen tesztet még nem láttam a Carstel 4A-es töltőről, mint amilyet itt elkövetett a kolléga [L1m1]. A jó az relatív. Jobban hiszek egy műszernek. Az egyszerű olvasót megtéveszti a sok vélemény.
Ha valakinek van voltmérője, és van annyi érzéke, türelme akkor tegye meg a többiekért.
A versenyben úgyanúgy bent van az Aldi mostani LCD-s versenyzője is. Most mérjétek, míg tart az akció.
Ha gagyi, akkor azt is tudni szertnénk. Köszi.
[ Szerkesztve ]
peti85
senior tag
Elhoztam ma melóból a multimétert. Rákötöttem a töltőt egy használaton kívüli, lemerült akkumulátorra.
- Az akkun 10V-ot mértem induláskor.
- Ha az autó ikonra állítom(3,8A), akkor 14,7V-ig megy fel.
- Ha a hópehelyre (3,8A), akkor 15V-ra megy fel.
A kejelzőn megjelenő feszültség érték pontos, a mutiméterrel is ugyan azt mértem, legfeljebb egy tizedes eltérést mutatott, de azt is csak a kerekítések miatt- A töltő egy tizedes pontossággal, a multiméter két tizedes pontossággal mutatja az értékeket.
Arra jutottam, hogy kockáztatás helyett bikakábellel rákötöm ezt az akkut az autómra és közben kiszerelem a használatban lévő akkut, majd azt önmagában feltöltöm, visszakötöm és leszedem a bikakábellel csatlakoztatott akkut. Így nem fog elveszni semmilyen beállítás/kilométer számláló, stb.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
fusion33
újonc
A 39 oldalon nem azért írja a használati, hogyan kell lekötni az akkumulátort mert csak úgy lehet tölteni.
Csak információs jelleggel tájékoztat a helyes sorendről azért van ott egy (i) betű is. Nem kötelező lekötni az akkumulátort, annak kell lekötni aki nem tud áramot vinni a kocsihoz és az akkumulátort kell vinni a konnektorhoz, töltőhöz. Lehet tölteni a kocsiban az akkumulátort csak a gyújtáskulcsot kell kivenni (véletlen ráindítás miatt).
honvéd44
újonc
Mezőberényben, autóalkatrész boltban, / 36 30 3070299 / úgy tudom, nem az utolsót hoztam el.
fusion33
újonc
Kösz az infót, én a 14-et picit sokallom érte, de mostanában a normális árú Carstel/Extol 4A hiánycikk.
nootropil
csendes tag
Valami elfekvő készlet lehet .. mert a forex-nél mint importőr sincs.
Akkukraft téma:
70Ah akkut töltök kb 1/2 napot van a töltőn: 14,3 - 14,4V mérek de nem vált "teli"-re a led.. lehet nem tudja tartani az akkum stabilan !?
Köszi
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
honvéd44
újonc
Nem sok lehetőségem van a válogatásra, falun, megveszem 14 ruppóért helyben, vagy eboltból, ahol viszont most nem kapható... + futárral szállítás. Másrészt, a központi zár lemerítette az akksit, kellett valami nagyon gyorsan ami felébreszti. Nem mentegetem magam, régóta tervezem, hogy veszek automata okos töltőt, most volt itt az ideje.
honvéd44
újonc
Az Extol dettó, épp most, azt gondolom, türelem...bár az én akksimat, szinte kinyalta a központi zár. Tegnap de.10 órától töltöm, este 12.2v-ot mértem, most 14.3-14.4. Várok, majd átvált telire.
fusion33
újonc
Tipp:
1. Ha azt akarod, hogy gyorsabban feltöltse az akkumulátort vedd le a sarukat ha lehetséges.
2. Amíg nem viszed el autóvillamossági szerelőhöz addig meg tartsd rajta az aksin a töltőt lehetőleg a csavarszemes csatlakozóval.
fusion33
újonc
Azért sokkaltam mert 6000 forinttal többért CTEK -et lehet kapni ingyenes kiszállítással.
fusion33
újonc
peti85
senior tag
Bocs srácok, hülye vagyok, vállalom.
DE! Akár hol olvasom, mindenhol azt írják, hogy 14,4V-al szabad max tölteni az akkut, mert a sav felforr és tönkreteheti a cellákat. Akkor ez az Aldis töltő egy kalap szar és nem is ajánlott használni a magas töltésfeszültség miatt?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
honvéd44
újonc
Már nem probléma a központi zár, jobb hátsó ajtóban cseréltem zártestet, az volt a hunyó. A töltő átváltott telire, nagyon vártam a zöldet.
honvéd44
újonc
26 óra töltés, pöcre induló ford... azért tud valamit a Bosch, meg az Extol, ja és a Ford.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Ha rövid ideig tölti nagyobb feszültséggel az nem gond, lehet olyankor az amper viszont kicsi, az a lényeg, hogy ne huzamos ideig töltse túl nagy feszültséggel.
Ha modernebb kálciumos akkumulátorod van az meg bírja, ez enyém kálcium silver(ezüst) a Ford fusion hidegben mértem 16V töltött, az akkumulátor most 7 éves.
Brogyi
senior tag
Azért kiváncsi lennék mennyire fekete az izzólámpa üvegburája, vagy minden LED-es a Ford-nál?
fusion33
újonc
fusion33
újonc
Nem ledes, én is sokallom a 16V-ot de a feszültségszabályozó dolga.
graczani
újonc
Üdv Tisztelt Tagok
Kérdésem lenne: az alábbi töltővel dolgozik valaki- szeretnék vélemény hallani róla.
http://muszakiwebbolt.hu/spd/hq-char-car06/HQ-7-fokozatu-akkumulator-tolto---hq-char-car06
Köszönöm
fusion33
újonc
Tapasztalatom nincsen róla, régebben érdeklődtem utána de a ventillátoros kivitele miatt letettem róla.
graczani
újonc
Ok .Köszi akkor lehet marad a ctek vétel elég sokan dicsérik.Árban nem sok a difi.
fusion33
újonc
Azért kedvelem a Carstel/Extol/CTEK triót mert van gyárilag csavarszemes csatlakozójuk nem csak krokodilcsipesz és amikor hosszabb ideig rajtahagyom az akksin nyugodtabb vagyok, hogy stabilabb a csatlakozás ezzel.
nootropil
csendes tag
Azert nagyon sokaknak nem szempont a fix bekötès (csavarszem) azoknak mèg mindig ott az akkukraft. Persze +5E ès megkapja a ctek -t ami azert tartósabb anyagfelhasználású.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai