Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) adalbert1


adalbert1
veterán

Lidl-ben is van ismét akció, ha jól olvastam korábban, akkor ez az ajánlottabb példányok közé tartozik, ugye (kicsit összezavart, hogy ebből az Ultimate Speed-ből is többfajta van)?

(#152) Degeczi válasza adalbert1 (#151) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Igen, az biztonságosan használható mai, teljesen gondozásmentes (zárt) akkukhoz is, mert nem megy 14.4 fölé normál módban

Mondjuk most a Lidis az ledes (bocs), míg ha igaz, fél éve abból is LCD-set árultak, pedig nem lenne haszontalan a kijelző (én legalábbis gyakran rákötök egy multimétert is csak azért, mert még nekem is régebbi, csak ledes töltőm van)

(#153) steve brown válasza adalbert1 (#151) üzenetére


steve brown
csendes tag

Az Ultimate Speed töltők mind megbízhatóak legyen az ledes vagy lcd-s. Nyugodtan megvehető a ledes is, dolgozik az megfelelően feszültségkijelzés nélkül is.

A lidl-ben jelenleg kapható töltő lcd-s változatában 80mA-s volt a csepptöltés amit én sokallok egy kicsit, sűrűn felment 14.4V fölé a feszültség csepptöltés üzemmódban. A most kaphatóban nem tudom mekkora.
Nekem egy régebbi Ultimate Speed töltőm van, ennek 40mA-s a csepptöltése. Ez úgyahogy megfelelő, de ennél is oda kell figyelni mert fel tud menni 14.4V fölé ez is ha napokig rajtahagyom az akkun.
Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. :K

[ Szerkesztve ]

(#154) Brogyi válasza steve brown (#153) üzenetére


Brogyi
senior tag

"Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. :K"

#119 hozzászólás mintha erről írna.

(#155) Talas válasza Csocsesz75 (#146) üzenetére


Talas
tag

Én is ma vettem egy Aldist, rögtön próbáltam is. Terheletlenül elvileg nem szabad a töltőt rádugni a 220-ra, ezt írja a kézikönyv. Persze előbb én is dugtam utána olvastam! :B Előbb az akksit kell rákötni, majd bedugni a 220-ba, mert állítólag úgy ismeri fel az akksit. Am. nekem is elég gyorsan(kb. 20 másodperc) felment 14.4 voltig, előtte kiírta a 12.1 voltot az akksira, ami multiméter szerint is kb. jó érték volt, majd CHA felirat kb 1 percig, és elkezdett tölteni 13.0 volt körül. Ekkor 2 kocka volt a töltés kezdetén. 5-6 órán kersztül többször is ránéztem, de semmi változás. Most vagy 8 órára rá 13.2 voltnál jár és más 3 kocka van tele, ezek szerint reggelig maradnia kell a töltőnek az akksin.
Remélem tudtam segíteni. Szerintem ha működik rendesen, megéri a 4000 Ft-ot.

(#156) Csocsesz75 válasza Talas (#155) üzenetére


Csocsesz75
őstag

Ez így történt, először akksit raktam rá aztán a hálózatra lett csatlakoztatva.

Neked világít a zöld led ?

Érdekes, reggel felraktam újra az akksit a töltőre, 12.3 V-ot mutatott. 5 percen belül felment 14.4-re majd megszűnt a keret villogása is és szépen kezdett visszaesni a feszültség, pezsgés abba maradt, átállt karbantartásra gondolom.

Nem tudom mi volt tegnap.

[ Szerkesztve ]

(#157) Degeczi válasza Csocsesz75 (#156) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Gyengécske az a 12.3V, ha 1-2 nappal korábban már volt töltve az akku, és nem volt rajta semmi, ami merítette volna
(a nagykönyvek szerint 12.6V a min. elvárható nyugalmi feszültség egy jó, és töltött akkunál - de persze inkább több)

(#158) Brogyi válasza Degeczi (#157) üzenetére


Brogyi
senior tag

Hát bizony, és ezek után a töltő a sz@r. Majd meg fogod látni. Fel se merül a tulajban, hogy az akksija rossz, és nem a töltő. Engem még az a 20 másodperc alatt 14,4V zavar. Milyen belső ellenállása lehet annak a szegény akksinak?

(#159) Hardboy válasza steve brown (#153) üzenetére


Hardboy
tag

Szervusztok!

Én is befektettem egy ilyen Aldis töltőbe, aztán sajnos csak ez után tévedtem erre a topic-ra. Olvastam, hogy csepptöltés üzemmódban, felmegy a fesz. 14,4V fölé. Gondoltam, hiszem, ha látom.
Ma kipróbáltam a dolgot, Fogtam egy kis 7Ah-ás akkut, igaz nem volt mai gyerek, de még működőképes. Felismerte kis kapacitású akkunak, szépen, pár óra alatt feltöltötte, majd kezdődött a csepptöltés.

A gondok pedig a következők voltak:
Ami a kijelzőn megjelenik feszültség érték, annál rendre 0,4-0,6V-al többet mérek az akku kapcsokon. (Több multiméterrel is próbáltam, köztük egy méreg drága FLUKE-al is, tehát nem hiszem hogy a multiméterek mutatnának rossz értéket.) (Ha ez a feszültségkülönbség a töltőkábelen eső feszültség miatt lenne, akkor a töltőn kellene nagyobb feszültségnek lennie, mint a kapcsokon. Tehát nem emiatt van.) Így amikor a töltő eléri a 14,4V-ot, akkor a kapcsokon, már rég e fölött mérek kb. 14,8V.
CHA (csepptöltés) üzemmódban, a kapcsokon mérve még tovább emelkedik a feszültség, akár 15,2V-ig Ez hosszú távon nem egészséges az akkunak. Több napig, nem szívesen hagynám ebben az üzemmódban a rendszert. Megkockáztatom, még éjszakára sem. De ez csak az én finnyásságom.

Meglátásom: Ez a töltő arra jó, hogy feltöltsek egy akkut, de hosszú időre nem jó azt rajtafelejteni.

AMD A64 3000+, Gigabyte nForce 4 4x (K8NF-9), 1GB Kingmax DDR400, Gigabyte GF6600GT (NX66T128VP), 300GB Maxtor S-ATA + 750GB Samsung HD753LJ S-ATA2

(#160) Brogyi válasza Hardboy (#159) üzenetére


Brogyi
senior tag

Egy pici kiegészítést had tegyek hozzá.
Ha az a 7Ah-ás akksi hagyományos akkor annak semmi baja nem lesz. Valószinű robogó akksi. Nyilván a hagyományos akksit se lehet napokig rajta hagyni.
A feszültség különbség hiba. Ez negatívum. Főleg AGM esetében.
Mindegy. Zselés, AGM, zárt akksi nagyon nem szereti azt a pluszt.
Hagyományos akksit 2,7V-ig lehet tölteni. Számolj csak! Az 16,2V.
Ennél a feszültségnél egy zárt akksi rég felrobban. :D
[link]
14,4V felett illik igen kis árammal tölteni, de az látszik a grafikonból is.
Még egy mondat. Ma már minden procival megy. Így a mai fiatalok nagyon rácsodálkoznak arra a 16,2V-ra.

[ Szerkesztve ]

(#161) TA68


TA68
senior tag

Sziasztok!
Vettem a LIDL- ben egy Ultimate speed ULG 3.8B1 töltőt. Rátetettem egy 10Vra lemerült 56Ah-ás akkura. Már rajta van 24 órája, és még csak 13,7V-ra töltődött. Valami hiba lenne a töltővel, vagy csak ilyen lassan tölt?

(#162) Degeczi válasza TA68 (#161) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Gratulálunk, Önnek van egy teljesen töltött, egészséges akkuja!
(a töltő már nyilván jelzi a LED-del, h készen van, és ilyenkor már csak fenntartó csepptöltést alkalmaz. Ez egy tökéletesen normális érték)

(#163) TA68 válasza Degeczi (#162) üzenetére


TA68
senior tag

Nem, még mindig töltést jelez, nem váltott át FULL-ta.

(#164) Degeczi válasza TA68 (#163) üzenetére


Degeczi
nagyúr

A leírása szerint ha nagyon lemerült akkura kapcsolják rá (10.5V, vagy alatta: nálad beleesett tehát), akkor vmiféle kíméletesen regeneráló módban kezd tölteni, és csak később kapcsol át a normál módra!
Ezért ilyenkor érthető, ha tovább tart

(egyébként mivel ritkán használom, nemegyszer gondoltam már távolabbról ránézve, h még folyamatban a normál töltés, mert az alsó sávban csak 3 LED égett a 4-ből - de a 3. már a teljes állapot, mert a 4. hibajelző lenne)

(#165) TA68 válasza Degeczi (#164) üzenetére


TA68
senior tag

11 órakor átkapcsolt FULL-ra, 27óra kellett neki a teljes töltéshez. Gondolom, ha nincs ennyire lemerülve az akku, hamarabb feltölti.

(#166) Degeczi válasza TA68 (#165) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Persze, ez a regenerálás miatt volt ilyen hosszú.
Másrészt meg a Lidis előnye, h nyugodtan rajta lehet hagyni napokig is (bár az ideális valóban a régebbi típus 40 mA-es csepptöltése lenne: nálam pont annyi a kocsi nyugalmi felvétele a gyári távvezérlő+riasztó miatt, a többségnek pedig valószínűleg inkább ennek fele körül)

(#167) Arti1


Arti1
aktív tag

Sziasztok,
vettem egy Aldi-s töltőt, majd elolvastam a fórumot, visszavittem, és vettem egy Lidi-set :)
Kérdésem:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy csak ráteszem a töltőt, nem szedem le a sarukat? (gondolom lesz igen-nem válasz is)
Viszont:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, ha van rajt akku aktivátor (vagy azt töltés előtt le kell venni, mert visszarúgna a töltőnek?).
És az előző két kérdés kombinálva:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy van rajt aktivátor és még a saruk is rajt vannak?
Vagy le kell bontani mindent töltés előtt?
Köszönöm:
Arti1

[ Szerkesztve ]

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#168) TA68 válasza Arti1 (#167) üzenetére


TA68
senior tag

A sarukat nem kell levenned, csak az aktivátort!

(#169) boogie84


boogie84
veterán

Sziasztok!

Mennyivel jobb, ha jobb a CTEK Mxs 5.0 mint a Bosch C3 töltő? Őszintén szólva az előbbi 20+posta, az utóbbit 15-ért (postát nem számolva, mert helyben van) meg tudnám venni, és ugyan úgy töltik az akukat.
15-ért ismerős hozná a Bárdi-ból a C3-at, egyszerőbb annak a váslása, mint a CTEK-é.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy esetleg megér e 5000+postával többet a CTEK?

:R

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#170) Brogyi válasza boogie84 (#169) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nehezet kérdeztél, de mégis valamit azért meg lehet tudni. Egy német teszt alapján 500 pontból 452-öt elért a
CTEK. Mögötte a másik a Bosch C3 418 ponttal. Döntsd el Te neked megéri-e. Ha van lé akkor nem kérdés. :DD

(#171) steve brown válasza boogie84 (#169) üzenetére


steve brown
csendes tag

Biztos ami biztos alapon a CTEK-et ajánlom megvételre, kivéve ha az ismerős odaadná a bárdis maximális kedvezménnyel. Ugyanis ha maximális kedvezménnyel veszi meg az illető, akkor 10.800Ft-ba kerül a Bosch. Képzeld el, hogy még így is haszon van rajta. Tehát mond meg az ismerősödnek, hogy ne keressen rajtad 4200ft-ot és adja oda a max kedvezménnyel. :DD
Mivel így majdnem fele áron van mint a CTEk, egy próbát megérne.

(#172) Talas válasza Hardboy (#159) üzenetére


Talas
tag

Èrdekes amit irsz ès írnak többen is Aldis töltőről. Nekem lekapcsolt 14.5 V.nál visszesik 13.5re majd újra tölt 14.5.ig és ezt ismételi. Ez akkor milyen töltési szakasz, nem csepp? A fesz pedig csak 0.1 Voltal több mint A multiméteren.

(#173) Brogyi válasza Talas (#172) üzenetére


Brogyi
senior tag

Csepptöltésnek lehet nevezni csak nem a legjobb, mert a +13,5V-ot kellene tartani. Több hetes üzemmód nem ajánlott. Arra a fenti zöld/szürke töltő jó. Azért az olcsók közül még ez a legkevésbé hibás koncepció. Ahogy írták, ez a feltölt/levesz verzió. Esetleg reggel ránézel.

(#174) L1m1


L1m1
tag

Kipróbáltam a hópihe üzemmódot egy harmadik akksin.
3 napig töltőn volt, egy napig pihent és 13,08 V :D

(#175) leleszi


leleszi
csendes tag

4 évig volt egy aldis töltőm, ami egy hete beadta a kulcsot. Ha már Márton nap van, legyen lúd és kövér: megvettem a ctek MXS 5.0-t. Próbáltam életre kelteni a robogóm 2 éves akkuját, amiről sejtettem, hogy csereérett. A ctek hibajelzés nélkül végigvitte a folyamatot. Az akksi nem éledt fel, de fura, hogy nem volt hibajelzés. A 8 töltési szakaszból az első 2 kb 30 másodpercig tartott - nem sok szulfát tűnhetett el ezalatt... Hatását tekintve a ctek sem tudott többet a 4000 Ft-os aldistól, így ma vettem egy aldist, a ctek pedig megy vissza a forgalmazóhoz.

(#176) Brogyi válasza leleszi (#175) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha nem cellazárlatos, és pesti vagy akkor megnézném azt az akksit.

(#177) Arti1


Arti1
aktív tag

Most töltök először a lidis töltőmmel. Az normális, hogy először a kisautó módban szépen felhúzta 14v fölé (rajt van folyamatosan egy multiméter, mert ez a ledes fajta) ott átkapcsolt fenntartó töltésre, full led zöld lett, és elkezdett a feszültség visszamászni 13.1-ig, ott visszaugrott hirtelen 13.4-re 10 percig tartotta, most megint ballag lefele, 13.3 nál vagyunk éppen, szinte nem is pezseg semmit.
Ennek így kell lennie? Normál savas nyitott, kis pici 35ah-s maruti akksit töltök épp. Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#178) Degeczi válasza Arti1 (#177) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Pezsegni csak 14.4 környékén kezdene, ott indul a gázfejlődés.
Valószínűleg egyszerűen készen van, és ez már csak a fenntartó csepptöltés.
De ha nyitott, amiben tudod pótolni a desztvizet, nyugodtan rányomhatod a hópihés téli módot is.

(#179) Arti1 válasza Degeczi (#178) üzenetére


Arti1
aktív tag

Köszönöm, tettem bele deszt.vizet a max-ig, megpróbáltam újra tölteni a hópihével, de nem engedte, kattant egyet, a négy felső led (6v, stb.) egyszerre felvillant egy pillanatra, utana lekapcsolt.
Kb. 5. probalkozasra beengedett a hopihe modba es full-ra valtott azonnal, most 13,4 kornyeken van, nem megy sem fel, sem le.
Feltöltött akksit nem enged hopihezni, vagy van valami trukk esetleg?

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#180) Degeczi válasza Arti1 (#179) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Hát feltöltött akksit hová töltenél még tovább? Ott csak fenntartó csepptöltésnek van értelme, egyébként nem erőszakolhatsz bele többet a kapacitásánál.

Szedd le róla a töltőt: ha szépen tartja a 12.6V fölötti feszültséget az akku, és jól, határozott átforgatással indul vele a cucc, akkor nem kell problémát keresni ott, ahol nincsen.

Hópihére majd valóban akkor lesz szükséged, ha lemerült az akku egy jellemzően városi használatban.

(#181) Soma01


Soma01
veterán

Én 2 Aldis töltőt is visszavittem, mire a 3. jó lett. LCD-s van nekem...
A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy. Nekem az Aldi-s 2 éve van meg és elég jóm működik. Mit nézzek meg rajta, miben gyengébb? Vegyek inkább egy Lidl-set?

(#182) 590227 válasza TA68 (#168) üzenetére


590227
aktív tag

Szia TA68!10 éve úgy töltök,hogy rajta van az aktivátor is.Ez gond? :R

(#183) OldAkita válasza 590227 (#182) üzenetére


OldAkita
aktív tag

Aktivatort kertem karacsonyra. Ez a toltes aktivatorral kerdes engem is erdekel

(#184) Soma01 válasza Soma01 (#181) üzenetére


Soma01
veterán

"A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy." Kérdés akart volna lenni! ;)
A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy?

(#185) steve brown válasza Soma01 (#184) üzenetére


steve brown
csendes tag

Csak vissza kell olvasni egy kicsit, és megtudod.

(#186) steve brown válasza OldAkita (#183) üzenetére


steve brown
csendes tag

Én nem hagynám rajta töltés közben, ki tudja mit csinál a 80-100A-s impulzus az automata töltővel. Akár még tönkre is mehet tőle...

(#187) 590227 válasza steve brown (#186) üzenetére


590227
aktív tag

Ismétlem,+11 éve van aktivátor,és szuper akkutöltő,még nem vettem észre semmit,pedig 4-5 akkut használok.A legidősebb akku 10 éves AGM,ami nyugodtan tölthető 14,6 volttal,de a töltési feszültséget a töltő szabályozza!

(#188) Degeczi válasza 590227 (#187) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Jó, de azt nem írtad, h mivel töltesz!
Hiszen míg egy butább töltőnek nyilvánvalóan teljesen lényegtelen az aktivátor, egy ontopik okostöltőt elméletben tényleg megzavarhat, ezért merült föl a kérdés.

(#189) 590227 válasza Degeczi (#188) üzenetére


590227
aktív tag

Először a Forex 5A-os töltőjét használtam,aztán lett egy holland automata töltő,CTEK szerű,meg egy Tronic T4X,meg közben használtam egy méregdrága processzor vezérlésű töltőt.+200Ah töltök a holland töltővel,aminek a kisebb változatát árulja az EXIDE,és a Banner cég.A nagyobb teljesítmény kizárólag a nagyobb kapacitású akkumulátorok feltölthetőségét szolgálja,időben nem töltenek hamarabb,vagy jobban!Buta töltőt nem használok akku töltésre,a topik sem erről szól.

(#190) steve brown válasza 590227 (#187) üzenetére


steve brown
csendes tag

Már csak azt nem értem, miért kérdezted meg a 182-es hozzászólásban hogy gond-e ha rajta van töltéskor az aktivátor, ha 187-es hozzászólásban meg azt írod, hogy 11 éve semmi gond nem adódott emiatt. Ha 11 évig nem volt gond, ezután miért lenne? :DD

Én pl. leveszem az aktivátort a töltés idejére, ki tudja hogy ütközik össze a töltő impulzusa és az aktivátor impulzusa. Meg egyébbként is kell a mozgás, azt a 6-os anyát csak le tudom már tekerni 10mp alatt, nem szakadok bele. :K

(#191) 590227 válasza steve brown (#190) üzenetére


590227
aktív tag

Természetes a reakciód!Kiváncsi vagyok,mivel nem vagyok szakember,anno is A PANELECTRON honlapján találtam infot,meg az aktivátort is tőllük vettem.A másik kedvenc a Forex.Nem szeretnék topiklakó lenni,csak fogékony vagyok a tényekre,a szakmai tanácsokra. :R

(#192) OldAkita


OldAkita
aktív tag

Milyen Multimetert érdemes venni ha csupán arra akarom használni hogy néha megmérem mennyire merült le az akku?

(#193) Talas válasza OldAkita (#192) üzenetére


Talas
tag

Bármilyet. A feszmérés alapfunkció. Más kérdés, hogy az olcsóbb multik mennyire pontosak, de szerintem az akku fesz. mérésnél ez sem nagyon lényeges kérdés (3 noname multi kb 0.15 volton belül szórt)

(#194) OldAkita válasza Talas (#193) üzenetére


OldAkita
aktív tag

Lattam egy fenykepekkel illusztralt tesztet ahol valami D9250 vagy valami ilyesmi nevu kinai multimetert vizsgaltak es hasonlitottak ossze 2db. Metex multimeterrel. A 2 Metex stabilan azonos ertekeket produkalt, a kinai meg osszevissza :) Csak hat a Metex 17000-tol indul. Ugy gondoltam 6000-ig elmennek es valami Maxwell-t vagy Voltkraft-ot vennek, aztan osszevetnem egy Metexxel es utana mar kalkulalhatnek a felrecsuszott meresevel.

(#195) Talas válasza OldAkita (#194) üzenetére


Talas
tag

Valóban kevesebb gond lehet azokkal, de nem árt összelőni valami komolyabbal ha 0,05V-nál kisebb difik is számíthatnak. mondjuk kíváncsi lennék 3-4 tök egyforma Maxwell vagy Voltkraft között mekkora lenne a szórás. Nem néztem utána, de 1-2%-os tolerancia az már szvsz a profi kategória....
A gagyi multiméterem meg megtáltosodott ahogy normális vezetékeket kapott, rendes mérőcsúccsal (nem is mindig a műszer a hunyó).

(#196) nootropil


nootropil
csendes tag

Üdvözlet !

Hirtetelen felindulásból (motorom miatt) vásároltam egy CTEK MXS 5.0 tip. akku töltőt, motrorom akkuját gond nélkül feltöltötte, közben kedztem kicsit utánaolvasni..

Autónk egy 2006-s francia diesel (tele mindenféle elektronikával) gyári akkuval még, az autó saját fórumán azt írják, hogy nem túl szerencsés kivenni belőle az akkut (csak végszükség esetén).

Kérdezném, hogy a fenti töltővel tölthetem e az akkuját úgy hogy nem kötöm le a sarukat ?

Köszönöm előre is !

Amiért tölteném: ha hétvégén áll az autó akkor hétfőn nehezebben indul, mintha lassabban forogna az indítómotor.. aztán minden renden.

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#197) nootropil


nootropil
csendes tag

Különben érdekesnek találom , :) hogy ennek a topiknak az elején hozzáértő írja , hogy AGM akkut nem szabad 14,4V-nál többel tölteni, mégis a töltőm leírásában egyetlen különbséget látok a sima és az AGM mód között , jelesül hogy az AGM -ben 14,7V a töltés

http://www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXS%205.0_EN.pdf

érdekes..

különben honnan tudom meg hogy az autóban lévő gyári akku AGM ? Nincs rajta cella fedő ? Minden cellához ? gondolom

Köszi ha valaki válaszol... mondjuk elirkálok magamban .. előbb-utóbb megválaszolom a kérdéseket.

:)

:N :R

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#198) Brogyi válasza nootropil (#197) üzenetére


Brogyi
senior tag

Az AGM-hez nem szoktak/szabad utólag vizet önteni. Ergo :D tilos +14,4V fölé menni mert vízvesztés lesz.
A +14,7V nem halálos ha hideg van. A CTEK Svéd. Ott azért van mínusz. Az-az a hőmérséklet módosítja a +14,4V-ot.
Mível elég jó márkát vettél nem lehet gond vele ha ne veszed ki az akksit, csak azért én kerülném a hópihe funkciót, mert mint említettem az a feszültséget megtolja.

[ Szerkesztve ]

(#199) Brogyi válasza nootropil (#197) üzenetére


Brogyi
senior tag

Bocsi, elkéstem. A pdf külön kihangsúlyozza mihez használhatod a +14,7V-ot. Azok ekzotikus, drága, spirálcellás darabok amihez a gyártó megengedi, de ez nem vonatkozik minden AGM-re! Értjük? :D

(#200) 590227 válasza Brogyi (#199) üzenetére


590227
aktív tag

A Branner 14,8 voltot enged!Egyet tisztázzunk,ezek a töltők sosem fix feszültséggel töltenek,hanem folyamatosan emelkedővel!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.