Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [creation:] Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
VR6-Fan
veterán
Mint ahogy a korban megerett rosszul tartott 1,8t-knel is van mar
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
ßrainiac
addikt
En az 1.8T vs PD temahoz Morrisnak annyit tudok hozzaszolni nem szakertokent, hogy az 1.8T-vel koltsegek szempontjabol jobban jarsz elvileg (ha ket ugyanolyan autot nezunk, amibol egyikben PD, masikban 1.8T van).
Annak idejen en is ezert dontottem az 1.8T mellett.
Turbo, kettostomegu huzosabb osszegek, de mig benzinesben sokan atalakitjak fix lendkerekesre, a dieselnel annyira nem ajanlatos. Atalakitas utan minimalisak a mellekhatasok a tapasztalatok alapjan (van, aki nem is veszi eszre), ezek utan pedig ugyanugy kell cserelgetni mint barmelyik masik nem kettostomeguvel szerelt gepnel es olcsobb is joval.
A turbo es DMF mellett ott vannak a PD elemek, amiket gyari, ujban kell megvenni, az is huzos osszeg, tehat azon kivul, hogy a kettostomegun nem tudsz sporolni, meg vannak ezek is.
Oke, a karakterisztikaja mas, mashogy huz, de nem tudom ez megeri-e a plusz koltsegeket foleg, hogyha azt nezzuk, hogy nem mesz vele annyit atlagban, hogy megerje. Vannak erre cikkek is a neten, ahol leirjak, hogy hany km-es evi futasnal van ertelme fenntartani egy PD-t. Veletlenul sem azt mondom, hogy szarok, vagy hogy mind bedoglenek, de hasznalt autonal sosem lehet tudni (ujonnan vasaroltnal sem mondjuk.. 2007-es Passat, 60e km korul PD elemek csereje, markaszeviz 1 milla koruli osszeget mondott).
En is szerettem volna dieselt, de ezeket vegig gondoltam (napi 16km-eket megyek, van olyan nap, hogy semmit), es az 1.8T-nel maradtam. Az meg, hogy az 1.4 utan kicsivel jobb... Hat nem tudom, en sor 5-bol ultem at, 136LE, amikor odaszurtam magas fordulaton a Golfnak, azert volt h bekaksiztam kicsit. Termeszetesen ez elmult mar, jo ideje nem lepett meg a teljesitmenye mar, de ezt majd chippel orvoslom egyszer, ha kedvem (/penzem ) lesz ra.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Milyen az új olaj? Füst? Semmi fejlemény?
ßrainiac Ha már hasonlítjuk, akkor legalább azonos évjáratot. A régebbi PD-k nem rúgták le magukról a befecskendezőket. a 2.0 motorral kezdődött ez a trend. Akkor igazságos, ha az 1.8T vs 1.9TDI PD kontextusban gondolkodsz. Mindkettőnek van előnye és hátránya.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Mi ez a csönd?
Kérdés:
Nálatok mennyiért kaphatókak most az olyan autók, mint az enyém?
varsam
őstag
Egyik barátom pont 1 hete vett egy sedan Octit, igaz csak 1.4 benya 75 lóval, az 1.060.000 volt.
Morris
veterán
Akkor kérnék egy szavazást.
1.8T vagy 1.9 PD TDI?
szigorúan passat B5 vagy 5.5.
varsam
őstag
Nekem 1.8 szívó B5 van, ha cserélnék 1.8T-re váltanék. Évi 10k km-re...
Szóval 1.8T részemről.
[ Szerkesztve ]
Mennyit fogsz egy évben menni vele?
TDI. Nem is tudom elolvasni ami előtte van
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Morris
veterán
focvis: 10k km
szőröscica
addikt
1.8T. Jobban megy és sokkal kulturáltabb, én nem gondolkodnék ennyi km mellett.
FET-MEN
veterán
Gyertyák és a trafó szar. Csere.
Iphone 7
Akkor benzines.
Ebben nem volt 2.0 szívó benzin? Ha volt akkor azt
zsolt1225
aktív tag
1.8T, én is arra fogok cserélni, ha lesz píz
ßrainiac
addikt
degec
senior tag
1.8 T ! mondom ezt 20 év dizelezés és pd tdi passattal seggem alatt!
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Mivel a TDI-től elélveztél, nem értem a kérdést.
atos19881101
senior tag
Megmondtam?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Mágus2
Közösségépítő
Olyan mint az enyém, ergó 2004-es diesel combi.
Morris mivel a 150 lovas egynyócté épp hogy csak elég ebbe a bódéba, de legalább 2x annyit eszik ezért csakis a tédéi
[ Szerkesztve ]
8th
addikt
1.9 PDTDI ez nem kérdés...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
ßrainiac
addikt
Nalunk voltak dieselek, benzinesek is a csaladban, en 1.6TD-vel kezdtem es szerettem, szeretem a benzinest is (bar feltetlenul en sem szeretem kihuzatni, ha nem muszaj - 1500,2000 kozott hasznalom), de jelen kerdesben az 1.8T-re adtam le a voksom.
Magus: es ha Morris bacsi megcsipszeli? Oke, a TDI-t is lehet, sooot , de a tapasztalatokat, lehetosegeket / elvarasokat figyelembe veve..?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Próbálj ki egy passatot azzal a motorral. Lehet meg fog változni a véleményed. Én vezettem 1,8T 150 lovas passatot és 101 lovas meg 130 lovas PDvel is. A 101 lovas is jobban megy érzetre.
A chip csak pénz kérdése, de még akkor is kell majd tankolni.
joamilestoné Próbáld ki mindkettőt és majd utána böngészheted a katalógus adatokat.
nagyobb előzésnél úgyis vissza kell kapcsolni Nem kell. gyárilag 310Nm a válasz a költői kérdésedre.
Rugalmasságban sokkal jobban autózható egy nyomatékos diesel, mint egy pörgős benzin.
[ Szerkesztve ]
szőröscica
addikt
Ha a 150 lovas turbós benzin épphogy elég, akkor egy 130 lovas dízel miért elég? (költői kérdés, szerintem normál közlekedésre mindkettő elegendő).
Értem én, hogy rugalmasság meg minden, de 0-100-at pl. jobban fut a benzines, és nagyobb előzésnél úgyis vissza kell kapcsolni, akkor pedig a benzines ismét lelépi a dízelt.
Az a baj, hogy kamiont nem érzetre előzünk, hanem teljesítménnyel.
[ Szerkesztve ]
Oszt hányszor futol vele 0-100-t a valós életű közlekedésben ?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
szőröscica
addikt
0-100 pont olyan adat, mint egy 80-120, pöcsméregetésre jó, de igazából semmi többre.
80-120 negyedik fokozatban - erre szokták mondani, hogy tipikus kamionelőzés esete. Ez így is van, egy dízellel ha ki kell lőni egy teherautó mögül, akkor nyolcvannál nem hatodikból fogsz, hanem szépen visszarakod negyedikbe. És egy ilyen mérésnél természetesen jobb lesz a dízel, mint a benzines. Csak éppen egy benzinessel harmadikban is megkezdheted az előzést, meglesz a 80-120 abban a fokozatban, és egyáltalán nem biztos, hogy lassabb lesz a dízelnél.
Jelenleg is dízelt hajtok, értem én, hogy mit élveztek benne, odalépsz 1500-nál és kellemesen hátbatol, de ha igazán menni kell, akkor ugyanúgy a váltóhoz fogsz nyúlni, mint egy benzinesnél. Szóval nekem ez a rugalmasság dolog nem érv a dízel mellett.
Ami érv, hogy nagyon keveset fogyaszt. De számomra ez az egyetlen pozitívuma.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Ezért szerettem volna kipróbálni a golfod, de nem jöttél találkozóra. Mindig mondod, hogy jól megy, de én csak a nehezebb autókban vezettem, és nem győzött meg.
[ Szerkesztve ]
ßrainiac
addikt
Igazad lehet, tobb autot vezettel biztosan (mentem par Passattal en is, de huzamosabban csak 1.6 benzinnel), bar nem tudom elkepzelni azt az elethelyzetet, hogy normal fordulaton kozlekedve ne kelljen visszavaltani egy elozesnel (kiveve persze komolyabb gepek).
Viszont chipnel 180-190 LE-rol beszelunk, hogyha az nem eleg egy csaladot viszegetni ide-oda, valamint munkaba jarni, akkor en eddig alomvilagban eltem
"Mindig mondod, hogy jól megy, de én csak a nehezebb autókban vezettem, és nem győzött meg."
A tavolsag a hibas mert evi 1-2 alkalom, ha nem jo, maskor nem igazan lehet emiatt osszehozni mini talit a mi esetunkben..
Jol megy, jol megy, de az is igaz amit fentebb irtam rola
Aztan a Passat meg nem olyan sokkal nehezebb, szoval nem lehet kulon vilag a 2 auto.
[ Szerkesztve ]
Te hoztad példának a 0-100-t
És én nem nyúlok a váltóhoz
És különben is csak a sz@rfosch dízel
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Nem csak a tömegen van a lényeg, hanem a légellenálláson, váltóáttéten is. Ezt is bele kell számolni az egyenletbe.
Legutóbb superb-et vezettem ezzel a motorral, megy az, de a tulajnak odaadtam a szarfofs 110kehes lovas szekeremet és az 'jobban ugrott'. Jó, nálam új a turbó, abban meg még eredeti. Lehet azzal is csodát tudnék tenni 2 hónap és 3000 euró múlva.
[ Szerkesztve ]
szőröscica
addikt
Így van, hitvita az egész, és egy jó adag matematika.
Morris helyében kipróbálnék még egy 1.8T-t, de most úgy, hogy meg is hajtom rendesen.
Utána pedig dönthet, hogy szarfostdi vagy 0 erőtartalék kell inkább.
folytatva a gondolatot..
Én jobban szeretem a dízelt, mert nem büntet durva fogyasztással ha tolod neki. Ugyanakkor annyi már a traffipax, hogy nem merem tolni neki, autópályán max. 155kmh tempomattal (óra szerint), országút meg 100-110 kmh (óra...).
Ugye TSI-m van 122 LE-s, ezt sem versenyzésre találták ki, erősen dízeles a karaktere, 1500-tól húz 5000-ig (200 Nm), 100-nál kb. 2100-at forog.
Ami piszok jó benne, az az, hogy ha ésszel hajtom akkor szinte dízelesen fogyaszt. Rendszeresen járok a Bp-Keszthely útvonalon, na ennek az útnak a fogyasztása 5,5 l/100 km, ha a 8-as felé megyek (Bp-Szfvár-Veszprém-Tapolca-Keszthely) és nem igen előz meg senki, inkább én a többiek 80-90%-át. Ha M7 (Bp-Balatonszentgyörgy-Keszthely), akkor 6 liter/100 km és pályán 140-150, max. 6,2 l.
Keveset megyek városban (Bp.), a nagy átlagom is valahol 6,2 körül járhat.
Golf 4-ben próbáltam egyszer 1.8T-t, egész jól megy, nem tudom, mit fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
Hehe...én Szeged Siófok toronyiránt, határokat betartva tegnap 6.4-gyel értem le
Bele sem merek gondolni mi lenne tempomattal és 1.9 pdtdivel
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
toronyiránt: azaz országúton?
Azt figyeltem meg, hogy ez a konkrét G6 többet eszik tempomattal mintha én játszanék a lendülettel hegyen-völgyön. Pár deci lehet... pályán azért kényelmesebb a sebszabályzóval. Mikor rakatod be?
Szerk: ha nagyon pöcsörögnék, akkor 5 liter/100, de az már nem jó az idegeknek.
Szerk2: unokatesóm kb. 4 literrel jár hasonló tempóban Octavia 1.6 TDI-vel, nemrég cseréltek a DMF lendkereket a kocsijában @170 000 km. Tehát 1 literrel van beljebb olyan tempónál amikor már hullik a hajam. 180 kmh-nál biztos nagyobb fórja lenne.
[ Szerkesztve ]
tomcsi23
veterán
Volt ott másik (nem is egy) egynyócté, de szar mind, mindegy mekkora a kasztni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Mágus2
Közösségépítő
Azt még jobban bánom, hogy a tiédet nem hajtottuk meg. Az már más kategória. Van benne egy kis tartalék.
VR6-ét nem számoljuk, az jó volt, de elqurta.
[ Szerkesztve ]
Mossenincs sömmi dógom Pöstön. Csak ezé nemmék fő Az ember meg postázni ugyanannyiért postázza mintha beszerelné
Jah országút, kis falvakkal , kistucat taktor meg büdimalac előzéssel, 90-100 közötti óra szerinti tempóval.
MÁS: jut eszembe, Siófokon vagyunk pár napig. Hónap lehet Munez is gyön ha valaki úgy gondolja...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
ßrainiac
addikt
Amen
Mágus2
Közösségépítő
El kéne adni és venni egy 1.8t golfot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
VR6-Fan
veterán
most voltam egy "hosszabb" túrán vele, egyszer láttam normális országuti közlekedés után lámpánál sokat állva ahogy elindultam gáz nélkül meg az első gáz fröccsre egy pamacsot.
elötte kb 3km-t gurultam le "hegyről" 3.-4.-be motor fékkel utána szintén megállás semmi, itthon is hagytam hűlni picit szintén semmi,meg a lánc szól annyira amennyire.
fogyira most hogy van légtömegmérő, de nincs lambdaszonda,úgy hogy haza felé nem a rakparton araszoltam, hanem a Budai "hegységen" keresztül jöttem 75km-re 5,5l-t kért be, oda fele a városba 1-esbe el-el rúgtam, haza fele meg hegynek fel azért túrtam 2-3-ba.
amugy ezért voltam Buda túlvégén:
(ezt meg csak zárójelbe hogy haza fele vérszemet kapott a szarfos 20VT, mert így még nem ment mint eddig, ha ilyen lenne mindig program se kéne, nagyon )
#73388: hát ha arra nem vágtak rá egy hátulját?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Mágus2
Közösségépítő
Köszi, akkor az 4000 euró nem sok érte, amennyire én belőttem az árát.
Az a baj h 2004-s nincs konkrétan. De annyit azért hozzá kell tenni hogy ezek az autók többségében ismeretlen előéletűek!
Na mánna! Mikor gyön az allroad?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Hétvégén jönnek megnézni a verdát. Majd meglátjuk. Van egy konkrét érdeklődő, nem hirdetem a kocsit, de ha valakivel megegyezek, akkor 2-3 hónapon belül esedékes a csere valami fiatalabb, nagyobb, erősebb autóra.
Az enyémnek már sok minden kiderült az előéletéből, ezeket le is számoltam az árából, az új alkatrészek árát, amiket cseréltem, meg nem terheljük át a vevőre, mert még sírva fakad.
[ Szerkesztve ]
Morris
veterán
Na, egész jókat írtok, érdekes a téma.
Én alapvetően az az ember vagyok, aki akkor sem "csippeltetne" ha lehetősége lenne rá. Egyszerűen nem érdekel. Nem vagyok hajlandó pénzt áldozni rá.
Számítógépnél ugyanígy vagyok. Jobb szeretem ha minden gyári. Így ha valami gond van a vassal, akkor irány a szerelő és meg tudja javítani úgy ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
Nem akarok neki magyarázkodni, hogy ja bocsi módosított a program stb stb, aztán véletlenül nem megy át műszakin, vagy hamarabb bedöglik a turbó, remélem értitek. Én ezt nem szeretem.
Az az ember vagyok, aki nem szivesen pörgeti a gépet. A jelenlegit kell, mert akkor van erő (vagy teljesítmény - tudja a tököm ). Sőt, ha mondjuk kettesben befordulok egy kanyarban és odalépek neki, akkor érzem, hogy lusta. (még mindig az 1.4)
Miután kiszálltam a PD-ből, fülig ért a szám. Alacsony fordulatnál van meg a nyomaték. Nekem ez kell. Erő. Ha beülünk négyen vagy öten (nem sokszor, de volt rá példa), akkor ki kell nyomni a szemét, hogy menjen. Pörgetni kell....de nem szeretném pörgetni.
Korábban soha nem vezettem dízelt, így ezt a tesztvezetést nem lehet elfelejteni!
Használat jellege: röviden lexarom. Munkába vigyen el, nem érdekel ha nem melegszik be, majd 7végén meghajtom, mert általában minden héten megyünk családozni.
Ami miatt aggódom kicsit, hogy nagyon nehezen melegszik be. A legnagyobb hidegben a kis 1.4 elhagyta az előmelegítési időszakot mire megérkeztem a munkahelyre. Szóval az sem fújt még akkor meleget. Ellenben ha bemelegedett, akkor hamar ki is hűlt, mert kis köbcenti kis vízkörrel.
nincs garázsom.
Egyébként a golfiba MOL EVO NEO 100 megy. Érezhetően jó benzin. Tehát a dizeles is meg fogja kapni a maximumot, amit csak adni tudok.
Nem akarom herélni, nem akarom kínozni. Normál használatra lesz, viszont ha kell egy kis erő, akkor ne kelljen kinyomni a szemét.
Ennyi lenne a lényeg.
[ Szerkesztve ]
És a köztes időben mi lesz? Vegyél mán allroadot bakker, lehetne bandázni. Ágó is megbarátkozna vele tuti. Majd ha jöttök akkor elboronálom vele. Leitatjuk házipálesszel és aláíratjuk az elfogadó nyilatkozatot
(#73394) Morris: Nekem nincs garázs. Mégis él a Domi. Élt Gazsi és Lujzi is. Atdi még rosszabb motorhő szempontjából, de 4-5 km alatt bemelegszik. Minél újabb az ótó annál jobban szigetelt, és tovább tart míg kihűl.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
szőröscica
addikt
VR6-Fan
veterán
írok neki egy litániát és még le se szar
jah olaj szint ahogy volt olyan most is, olaj meg mint a víz színre.
jah igen alacsony sebbességi fokozatba terhelés váltásra (lelépek a gázról, ha finoman ha keményen alacsony fordulaton is) baromi nagy fémes csattanás, mi lehet szerinted?
esetleg féltengely csukló, tán belső?
középről hallom leginkább.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Mágus2
Közösségépítő
Ágó üzeni, hogy ha együtt akarsz vele inni,(pláne páleszt) készülj fel, nehogy hamarabb írasd át rá Domit, mint meggyőznéd, hogy vegyünk.
VR6-Fan Baba a váltókar feje.
Csattanás -remélem belső csukló és nem difi. Meg kéne mérni és megírni rendesen, csak álljon előbb össze.
Milyen hátulját? törés mentes első gazdás, megkímélt törzskönyves németjuhász.
[ Szerkesztve ]
Morris
veterán
Nana! Kerültem én már pálesz miatt detoxba, azóta nem megyek bele a nyilvános alkoholfogyasztásba nehogy valakit szégyenbe hagyjak
Morris: Ez meg Domié - a ződ-kék az eredeti
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Eladó szépséghibás ÉRINTŐS Lenovo L13 Yoga Gen2-
- ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit LHR (DUAL-RTX3060TI-O8G-V2) Új ventillátorokkal
- Teljesen új Samsung Z Flip4 5G 8/128GB Bora Purple színben eladó (bontatlan+garancia)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!