Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [creation:] Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Hívtam az ismerőst, ha már vonalban volt, kifaggattam erről is. DUU csak szegecses, ERT 2003-tól csavaros, szóval szegecses van neked.
A szorulásra csak olajcserét javasolnak a gyári olajra of course.
[ Szerkesztve ]
freaghill
őstag
Reggel óta közel 100 hozzászólás. Miről maradtam le?
Volt szerelőnél a gép, ahogy gondoltam fékmunkahengert fékbetéteket és gumikat kell cserélni. Amiről nem tudtam a lengéscsillapító. Ide milyet ajánlotok? Kérdeztem, hogy a SACHS-ra esküszik-e de szerinte azt már mindenhol gyártanak, ő inkább bilstein-re, azé még legalább német.
Gázosra mondta, hogy faszább is, de hamarabb el is b@szódik. Igaz?
Ahogy nézem, olajos 12, gázos 27 bárdinál.
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Akkor azért szerepelt mind2 helyen az ERT
Am megemelve látszódik hogy annál a rúdnál ami ki be mozog ott ereszti egy kicsit az olajat. [link] Nem tudom ez számít-e.
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Nekem is a sachs-ot javasolta a helyi felújító mester.
Ellenben a gázosat nem javasolták, pl mert nem lehet felújítani (valakinek ez is szempont).
Give them hell Ukraine!
Mágus2
Közösségépítő
Amíg a szint megfelelő, addig nincs gond, de az az olaj is elmúlott már 10 éves, én kicserélném, meg akkor már a tömítő gyűrűt is a rúdnál.
zsolt1225
aktív tag
Ma mentem kifelé a városból a főúton, de még bent és 60-al mendegélek, mellettem egy sima távolsági nem csuklós busz és az előttem lévő kocsi meg közöttem majdnem akkora hely volt, hogy be tudott volna jönni, de nem volt annyi, egyszercsak azt veszem észre, hogy már jön át a sávomba, nekem meg fékezni kellett, meg oldalra húzni, mert belém jött volna. Én meg nem láttam az indexét, mivel mellettem volt a segge és nem volt a látóterembe. Utána meg láttam, hogy elkezd boyracerkedni a buszával, kerülgette a kocsikat kívül-belül 70-80-al...
vendingo
veterán
Az jó lenne. Hétvégén valamikor összefuthatunk, vagy ha jársz tescoba bedobhatnád :-)
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
hdman
őstag
Nekem jó, számom megvan, ha kell minden nap 3 után hivhatsz.
Arrafelé nem nagyon járok, de ha igen hivlak
Sopron city :)
freaghill
őstag
Majd postolok 1-2 héten belül érdekeset. Trafipax elkapott DPF regenerálás közben. Valahol 160-180 körül
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
FET-MEN
veterán
Na szép..
Iphone 7
VR6-Fan
veterán
nincs tempomat és néha elfáradt a lábad?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Dr.Zoo
senior tag
Ez övönaluli volt...
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
Cheesy
őstag
Motul > Mobil ?
www.vakbelmutet.hu
hdman
őstag
Már Te is boyracerkedsz? Hova fajul ez a világ? Még a végén kiderül, hogy a Mikulás sem létezik
Sopron city :)
Mágus2
Közösségépítő
2 manuális és két automata váltóval volt kapható az ARM. Váltó kódot a motor és a váltó találkozásánál a váltó kuplung-harangján találsz felülről középen.
Mindkét váltóba egyforma olaj kell. Gear oil G 052 911 A SAE 75 W 90 -Ebbe jó, amit Taat linkelt.
Mindkét manuális váltóba 2,25 liter kell a fent említett specifikációnak megfelelő olajból.
[ Szerkesztve ]
Nem3sys
tag
Gátlóid vidd el lindorhoz faszán megcsinálja.
Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
freaghill
őstag
Doktor Úr csak a Liqui Moly-t használ. Én is megrendeltem, úgyis olajcsere lesz. Mindenki dicséri
Nem3sys:
Dunakeszi kicsit messze van tőlem, de köszi
(#72219) Dr.Zoo: Ja, bocsi.
[ Szerkesztve ]
Dr.Zoo
senior tag
Már bocsánat, de én ezt használom... Motul X-Clean
Szerk: link javítva.
Cheesy: én anno elég sok ótószerelőt meginterjuvoltam, plusz ittis, mindenki szerint a Motul-al nehéz mellélőni. Csak arra kell kínosan ügyelni, hogy a motorodhoz való olajat töltsd bele. ebben szokott segíteni Mágus Mester Úr.
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
VR6-Fan
veterán
mobil 5w40 x1 3000 (vw502/505) megvéve, ha lesz időm kicserélem, baromi kiváncsi leszek, olyan nagy kék füstölés már nincs mint ami talin volt legalább is tükörből nem szoktam látni, de a hangja szar valamiért valami sír a HF-ba mint ha egy görgö lenne (vezérlésbe lévő új görgökbe kb 100km van)
esetleg egy váltó (EWP) olajra nézel majd nekem is cikkszámot, etka sajna nem teljesen egyértelmű vagy is amin néztem :-)
freaghill:posta?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Mágus2
Közösségépítő
Az összes görgőt cserélted megint? Nincs túlhúzva a szíj?
New gearbox code letters have been introduced, with a new mineral gear oil -API GL4 SAE 75W- according to standard TL 726 /Y (hypoid oil) This type of oil must only be used in the specified gearboxes and never in those that used the former oil -API GL4 SAE 75W90- according to standard TL 521 57 (synthetic oil)
TL 726 Y
[ Szerkesztve ]
freaghill
őstag
Nem szeretném, hogy x napot álljon még a kocsi. Valószínűleg új lesz.
VR6-Fan
veterán
igen a kicsi vezetőt meg a nagy feszítőt, patronos automata feszítős ugye, valamit a patron furata miatt tudok játszani, de 90 fokot simán befordítom a hosszú oldalt is, meg nyílván nem is gitár húr, nem is"hegedűl" és mint ha nem is onnan hallanám hanem inkább a fejből
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
!Overdose!
őstag
Nekem a Koni bevált és Kárászy-éknál még olcsóbb is volt, mint a Bilstein/Sachs/Kayaba máshol. Gyakorlatilag Monroe árban sikerült hozzájutni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
freaghill
őstag
Általad ajánlott fekmester.hu oldalról rendeltem az olajcseréhez való cuccokat. Áraik tetszenek, postával kicsit drágább mint ahonnan én tudnám 50km-re megvenni az alkatrészeket, de így sokkal kényelmesebb és az üzemanyagköltséggel ugyanott lennék kb.
Köszi!
Mágus2
Közösségépítő
G60726A2(TL 726) 1,6 liter.
Az elsa írta hozzá a régebbit is, de linkeltem feljebb a megjegyzést, az újabb EWP-ben csak ez az olaj volt és sem keverni, sem lecserélni nem szabad a régebbire.
Etka csak 1.6-ot ír, de úgy is 2 litert kell venned és az ellenőrzőig feltölteni, majd meglátod, mennyi megy bele.
[ Szerkesztve ]
VR6-Fan
veterán
02J van nekem abba nem 1,9 kell?
külön kell valahol TL726 megjegyezésnek lenni valahol vagy már a régebbit nem is lehet már kapni?
holnap megpróbálok felvételezni egy hangot a "sírásomról" olaj csere elött s után, már ha meg marad...
gondolom ha a HF olajzásával lenne gond akkor már rég besült volna ? a műanyag felcsapodás védőre gondolok még de nem vettem le, nem hiszem hogy elmozdult volna..
szakszerű menete hogy néz ki,alul a difinél leeresztő melegen lecsurgatom, oldalt az önindító fele ha jól emlékszem meg ha vízszintes a kocsi akkor addig töltöm amég kicsordul?
vagy ez a kipufogón keresztül töltendő?
én most töltöttem valami kis lőrét, nem is érzem már annyira a láb fájást
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Mágus2
Közösségépítő
Lejárt az idő. 1,9 lesz az. Keveset iszok mostanában.
Mindkét olaj beszerezhető, csak ahová eleve az újabb olaj volt töltve, oda nem szabad a régi fajtát önteni. Fordítva nem ír semmit.
Az ETKA csak ezt az olajat adja, a régit meg sem említi.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Szakszerű menete:
Leereszted a difinél melegen, a feltöltőnél betöltöd kicsurgásig visszateszed a betöltő csavarját, csak, hogy ne csorogjon, utána megemeled egyik oldalt, beindítod, és hagyod forogni alapjáraton 2. fokozatban legalább 2 percig. Leállítás után leengeded a felemelt oldalt, majd ismét csurgásig feltöltöd. ASR-es autónál ASR-t ki kell kapcsolni, különben elszalad az emelőről.
G60 csak egy van, a másik nem g60 és két viszkozitása van, a g60 csak 75w.
Ha magasan van az orra, akkor belefér egyszerre a kellő mennyiség, ehhez fel kell emelni az elejét. Amúgy nem szokott beférni, a golffal is küzdöttem, de annak meg van szállva az arca, ugye 14 éves TDI.
[ Szerkesztve ]
VR6-Fan
veterán
magyarul a g60 eleve új olaj és nem két fajta g60 van ugye?
gondolom ha leengedés utána beletöltöm(nyílván nem úgy hogy kifolyon a cső mellett ) az 1,9-2l-t akkor eldolgozza magának ahogy kell, nem kell játszogatni vele..?!
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
molnarpeter
nagyúr
El a kezekkel bitpork, videó Fogaskerekről egyből ez jutott eszembe, hatalmas arc Lényeg 0:32-től, de nem sokkal több az egész fél percnél, megéri.
VR6-Fan
veterán
úgy szoktam motorolajat is, meg ha ráveszem magam akkor játszogatok a csáposon is hogy kicsorogjon minden, úgy bele szokott menni egyből a kellő töltet a váltókba kapásból.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Cheesy
őstag
Szeretem ezt a fórumot Köszönöm skacok a tippeket.
Akkor ha jól figyeltem, az alábbiakat kell beszereznem:
váltóba: Castrol Syntrans Transaxle TAF-X 75W90 1L x3 (nem láttam nagyobb kiszerelést...)
motorba: Motul 8100 X-Cess 5W40 4L (ha jól tudom 3,5 liter megy a motorba)
Meg is van az elkövetkező időszak ütemterve...
1. Motor- és hajtómű olajcsere, olajszűrőcsere (Mann)
2. Fojtószelep vezérlő "resetelése", ha tudok, akkor kompressziómérés
3. Vezérműszíj csere (készletet veszek, feszítőgörgőt, vízpumpát is cserélem egyúttal) Atyám ma használta az autót és azt mondta, hogy amikor bekapcsolta a klímát, csúszott az ékszíja (?), ezt is cserélnem kell akkor... nekem nem csinálta eddig. Ebből a Gates rémlik, mint ajánlott márka.
www.vakbelmutet.hu
tomcsi23
veterán
Levegőszűrő, üzemanyagszűrő ne maradjon ki.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
widi
tag
Adott a 2003-as B5.5 Passatom, amin egyik pillanatról a másikra a Climatronic kijelzőjéről eltűnt minden, és be sem kapcsol egyáltalán...
Próbáltam másik vezérlőt, annak sem jelenik meg semmi a kijelzőjén, valamint az én vezérlőmet rádugtam másik autóra, ott viszont működik...
Feltételezem valami elektromos gond lehet, biztosítékot néztem az jó, viszont diaggal nem tudom megnézni, nem csatlakozik a vezérlőhöz...
Mi lehet a gond? Hátha valaki találkozott ilyennel...
!Overdose!
őstag
Örülök neki, ezek szerint néha tudok segíteni és nem csak a levegőt rontom itt.
Cheesy: Szervo fék és hűtőfolyadék? Én ezeket is cseréltem a nagyszerviz alkalmával.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Cheesy
őstag
Levegőszűrőt és a pollenszűrőt saját kezűleg már kicseréltem
A benzinszűrő sem hülyeség amúgy.
www.vakbelmutet.hu
Mágus2
Közösségépítő
Ha minden biztosíték jó? 15-ös és 5-ös biztosíték ha jól emlékszem.
Szvsz nem kap áramot. Ha dobnál egy motor kódot, megnézhetném a bekötési sémáját.
[ Szerkesztve ]
widi
tag
AVF motorkód. Egy biztosítékot találtam a táblán a 25-öst, az jó, van még alul egy 40-es, de tudtommal csak a ventilátoré, azt nem néztem. Köszi előre is a segítségedet!
Mágus2
Közösségépítő
5-ös és 15-ös biztosítékon keresztül kap áramot a vezérlő.
Mennyire megy az angol?
widi
tag
nagyjából.. max a googli segít
mindját kifutok, meglesem ezeket a biztosítékokat
[ Szerkesztve ]
widi
tag
5-ös bizti volt a gond, köszi a segítséget ))
azért az angol jöhet, hátha kell még, köszi.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
widi
tag
Köszönöm szépen!
Dr.Zoo
senior tag
Szvsz a Motullal nehéz mellélőni, de kérdezd meg Mágus Urat, hogy amit linkeltél, fain-e a motorkocsidhoz... Én tavaly váltottam Castrol-ról erre. nem bántam meg!
(meg egyben a csereintervallumot is megkérdezném tőle, én spec. 10e ként ledobom, de ez az én és Munez perverzitása, mindenki annyi időközönként cserélni, ahogy akarja. (vagy ahogy a gyár mondja.. ) )
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
Cheesy
őstag
Én eleve 10 ezrenként cserélem... ennél az autónál is így fogok tenni.
Mágus már megtisztelt a válaszával ezügyben
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
tomcsi23
veterán
Kerestem 0w40-est, de nem találtam megfelelőt.
Maradt a mobil1 new life.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Dr.Zoo
senior tag
Motulból?
Cheesy: okok!
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
eddie17
addikt
Érdekesség a fentebb említett 2-es Golfból.
Most mentem vele, világított a generátor visszajelző akkor magasabb volt az alapjárat, adtam pici gázt, elaludt a lámpa, és visszaesett a fordulat.
Második indulásra villogott a hőfokvisszajelző egyre gyorsabban, majd melegedni kezdett abbahagyta a rángatást is beállt az alapjárat 900 körülire. A visszajelző pedig elaludt. Gázt nagyon szépen veszi, de sajnos melegen is néha befüstöl mint egy húzott dízel.
Na ennyi a meglátás, hétvégén meg a lambda megnézése van hátra. Aztán jöhet a szerelő.
Ezek azért újdonságok nekem mert 2 hónapig nem volt nálam az autó és így kaptam vissza, szóval ezért a sok "újdonság".
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteBook 840 14 G10 notebook - i5 1345U 16GB RAM 256GB SSD WIN 11
- Fórumok.hu
- ÚJ! HP Zbook Firefly 14 (840) G10 I5-1345U, 16GB DDR5 Ram, 256GB SSD, 100nit, WWAN
- MacBook Pro 16 M1 Pro - 512 GB SSD - 16GB RAM - Space Gray - Apple Care 2025. júniusig
- HP Zbook Firefly 14 (840) G10 I7-1355U, 16GB DDR5 Ram, 512GB SSD 400nit, Magyar, Garancia