Azért nem ennyire fekete-fehér a helyzet.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
pH érték
aktív tag
Integra
titán
pedig de
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
pH érték
aktív tag
Azért nem mindegyik dízeles terít be füsttel, mert tényleg van ilyen. Egyik ismerősömnek volt egy 20 éves Audi-ja. Mikor ment vele 100 méteres körzetben füst volt.
feel good
aktív tag
Lehet, hogy én nem ültem még eléggé durva benzinesben, de a dízelekből a legkisebb új turbós is odabaszós, a három literesek meg anyám borogass mekkorát mennek.
dízel=nyugodt erő
nincs három visszaváltás, nincs dráma, nincs ordító szétforgó motor, csak szép csöndben belenyom az ülésbe. egy hegyi szerpentinre jó egy benzines sportmotor, de mindennapi használatban ezek a kis dízelek nagyon jók
aki meg egy autónál a lóerőt nézi, ne merje férfinak nevezni magát
a lóerő azt mutatja meg, hogy egy adott ponton milyen erős a motor. a lényeg a görbe, mert nem fix fordulaton megy a motor sose..
[ Szerkesztve ]
ABE
őstag
Van, aki szereti a "drámát" a mindennapokban is.
feel good
aktív tag
Majd felnő.
A fogyasztásról ne is beszéljünk
pH érték
aktív tag
Na megnéztem a BMW benzines és dízeles adatait. Ugyanazon lökettérfogat mellett nagyjából ugyan azok a gyorsulási adatok jellemzik mindkét fajtát. Viszont a dízel sokkal rugalmasabb a magasabb nyomatékából adódóan.
erdoke
titán
Az 1-es Focus 5-ös és a 2-es Focus 6-os váltója jó. Nem tökéletes, de nincs lényeges különbség az Accord váltójához képest. Az 1-es fóka ötös váltója 4-ből 3-ba tudott recsegni, és néha picit akadós volt a hátramanet, kellett neki egy új tövig kuplungolás. Ilyen apró gondjai az Accord váltójának is vannak. Az asszony 307-ese már más kategória, de még elfogadható. Ami elfogadhatatlan, az az F Astra váltója.
A legjobb aláírás a héten
pH érték
aktív tag
Van olyan márka ahol a benzines egyértelműen jobb.
erdoke
titán
A dízeles autónak is van optimális fordulatszám-tartománya, meg a benzinesnek is. Sőt, mindkettőn belül komoly eltérések akadnak. Pl. van olyan dízel, ami mocskosul húz 1500 rpm-től 4500-ig, és van olyan benzines, amivel csak 4500 és 6500 között lehet normálisan autózni (lásd dragonfx ).
Más. Ma autóztam kb. 250 km-t (80 % M3), és tényleg mintha óvatosabbak lennének az emberek. Persze most is volt egy-két ökörállat, akik különféle szartalicskákkal őrült módjára hajtottak. Én simán 100 ezres tartományban büntetném azt is, aki az amerikai, BMW-nek álcázott álterepjárójában végig a belső sávban halad, miközben a külsőben kilométereken keresztül nincs senki, és az útburkolat minősége sem rosszabb.
A legjobb aláírás a héten
Latissimus Dorsi
senior tag
Itt Borsodban nagyon a szívükre vették az emberek az objektív felelősség programot. Talán túlságosani is. Ma 37-esen 10-ből 1 nem tartotta ben a 90-t sőtt 3-an még annyival sem mentek, ilyen tempót kényelmesen tudó autóikkal. Egy szlovák daewoo száguldozott csupán, lehet arra nem reklámozzák
Majd elmúlik a varázs...
[ Szerkesztve ]
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
zsid
senior tag
Az za érdekes, hogy a teherkocsi amivel dolgoztam abszolút nem füstölt, miután elérte az üzemi hőmérsékletet. Pedig az már 15 éves volt, a motorbn 1 000 000+ km, és még nem volt megbontva. (6900ccm, szívódízel)
<tRucKdriFteR>
Khelben
nagyúr
de mindennapi használatban ezek a kis dízelek nagyon jók
jah, főleg, mikor szervizben állnak, olyankor még takarékosak is... kivéve amikor fizetni kell
divot
veterán
Ha van 90 lovas Panda, az tényleg zúzós lehet - én még a 70-esről tudtam, az meg ugye nem egy nagy szám.
biker
nagyúr
ez az egész obj.fel. annyira túl van pörögve...
árulja már el valaki, mi a büdös ....csáért kell most lassabban menni?
- nem változott a sebességhatár
- nem változott a büntetési ráta.
jaaaa, hogy így lehet lemérni, hányan akarták "nem tudni" ki vezetett?
érdekes, céges autóm van, akármikor lehet tudni, ki vezette, és ugyanannyival megyek, mint eddig.
eddig is én fizettem, ezután is, mi változott???
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
DeadMeat
veterán
Semmi nem valtozott,csak fosnak az emberek.HOgy mitol?Passz... a sebesseg korlatozast betartjak,de a jobbratats,vagy indexhasznalat,esetleg elsobbsegadas az nincs.
Más:
I love kresz
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
feel good
aktív tag
Én eddig 140-el jártam, most meg ahogy a táblán szerepel.
Nagyjából ennyi a különbség másoknál is.
Nincs "kedvem" háromszázezer forintokat kifizetni egy 60-as táblánál százra.
[ Szerkesztve ]
divot
veterán
Nem az objektív felelősség, hanem a megemelt büntetési tételek riasztják az embereket. Illetve az, hogy csak akkor tudod meg, hogy lebuktál, amikor kiküldik a csekket.
Igazából nem a ló számít ezeknél, hanem az alacsony fordulaton magas nyomaték. Azt a 100HP-t gondolom úgyis csak valahol 5000RPM-en tudja a Panda100 is. Illetve most nézem, hogy 6000-en. Hányszor húzattad ki 6000-ig?
A dízel-benzin háború végére: magam nem vennék dízel autót, mert jelen piaci helyzetben és az én autófutásommal (évi kb 15e km a saját autómmal) nagyon nem éri meg. Ugyanígy nem vennék turbós benzinest sem, pedig biztos mocskosul jól megy az új Astrákba kérhető 1,6-os Twinport turbómotor majd' 2M felárért. Személy szerint nem éreztem még kevésnek az 1,6-os szívó benzines motort (az enyémben még ez is csak 105 ló, az újakban már 115) az 1200kg-os autómban, nekem ez bőven elég a dinamikus vezetéshez, és a megengedett legnagyobb sebességek (+10%) eléréséhez, és még relatíve takarékos is ilyen tempóban. Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez).
A megbízhatóságra és a takarékosságra viszont annyiban kitérnék, hogy nyilván nem véletlen, hogy nagyobb cégek (mint például a munkahelyem a néhány százas Combo 1,7 és Corsa 1,3 flottával) már nagyon régóta csak dízel autókat vesznek, és határozottan jók a szervíztapasztalatok (200-250e-ig, vagy 4 évig hajtják őket, ezt általában kb egyszerre is érik el), valamint 4 és 6 liter közötti fogyasztásokat produkálnak a kollégák használattólfüggően.
Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
divot
veterán
6000-ig?
7000-ig. Amikor csak tehettem, ebben az autóban ez a lényeg, meg a gokart fíling, hogy idióta módra lehet száguldozni a kanyarokban.
_seth_
veterán
És az mit jelent? 90-el kanyarban?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
DeadMeat
veterán
7k-ig?A hangja miatt?Vagy csak mert lehet?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Ezt a hozzászólást nem értem...
Nem kell 100-zal menni 60-as táblánál. Bár ahogy írod, eddig sem tetted. Akkor meg hol a gond? Azért egy 60-as korlátozó táblált nem olyan nehéz észrevenni, meg szerencsére nem is olyan gyakoriak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Ok, most értettem meg, hogy mi a különbség egy dízel és e között.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
divot
veterán
Mert 7000-nél szabályoz le.
De nem lehet rendesen leírni az érzést: nem versenyautó, nem sportkocsi, egyszerűen csak felnőtt gokart, aki belelül, egy perc múlva mosolyog, és össze-vissza bohóckodik.
Kipróbálta a konzervatív, negyvenes sógorom, aki dízelre esküszik: most először mondta, hogy ez kéne neki. Aztán fél óra múlva visszajött, hogy nem-e mehetne-e még egy kört...
Beült a hatvanas apósom, vigyorogva szállt ki, mert hogy ilyet még nem próbált soha.
A feleségem, akinek 3000-nél ér véget a fordulatszámvilág, úgy ment be a kanyarokba, hogy az elején gázt adott. Mondtam is neki, hogy ilyet még soha nem csinált, és nem hitte el, hogy ezt ú műveli.
DeadMeat
veterán
Es ugy jo ha szabalyzsaig forgaod?Mondjuk ez hulye kerdes,mert tudom hogy folosleges addig forgatni,de megis olyan jooooo
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
divot
veterán
Amikor kap az ember egy tesztautót egy hétre, nyilván arról szól ez a hét nap, hogy mindenféle körülmények között kipróbálja az autót.
_seth_
veterán
Milyen autó is volt ez? Panda?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
t1
addikt
ez így igaz
feel good
aktív tag
Nem kell százzal menni hatvanas táblánál? Hát testvérem.. Ha nem felejtem el, csinálok egy képet csak neked. A puszta közepén az úton szépen kint van a 60, csak tudnám miért?
Kétoldalt termőföld, sehol egy ház, semmi. És ilyen elég sok van.
Tök üres hat-nyolc kilométeres egyenes utakon mennyivel mennél?
csapos2
addikt
[link] Ha jól gondolom.
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
DeadMeat
veterán
Persze.Hova kell menni ilyen tesztautokert?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
feel good
aktív tag
Én általában annyival szoktam, amennyit a jármű bír.
(150-től 220-ig)
"És ilyen elég sok van."
Szerencsére annyira sok azért nincs. Bár az is tény, hogy az indokolatlan korlátozásokból, ha valóban indokolatlanok, már egy is sok.
Tudok én is ilyet mondani: Balatonszentgyörgyről a 76-os úton az M7 felé vezető emelkedő felfelé két sávos, a külső természetesen merő nyomvályú volt a kamionok miatt. Ide került ki 60-as tábla az emelkedő felső harmadánál található kanyar elé. Az persze senkit nem érdekelt, hogy ez a korlátozás a belső, jó állapotban lévő sávra is érvényes. Azóta új burkolatot kapott az úttest, a tábla még mindig kint van. A kanyar íve elég nagy, de személyautóval 100-as tempóban kényelmesen abszolválható, egy 80-as korlátozás elég lenne, vagy egyáltalán semmi, ha már éles kanyar háromszögtábla sincs kint.
Az más kérdés, hogy a másik irányból, lejtőn lefelé csak egy sáv van, és ugyanez a kanyar már nem vehető be 100-zal az íve miatt, de ott nincs semmilyen korlátozó tábla, csak a csíkos kanyarjelző fekvő téglalap az út mellett, pedig az a neccesebb...
És mégis: inkább óvatosan, lelassítva közelítem meg a kanyart dombon fölfelé is, mondjuk nem 60-nal, de 70 és 80 között...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Rover623
félisten
Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.
Az már jónak számít?
Az én szottyadt benzinesem csak 3200-at forog 140-nél...ráadásul negyedikben, mert nincs több gang...
primus inter pares
_seth_
veterán
Az én benzinesem 3500-at forog 140-nél, 160-nál 4000, 200-nál 5000... igaz ötödikben. 7000-ig kihúzatni sem lehe mert 6500-nál tilt az elektronika, ugyan 140-160-al is lehet gond nélkül kanyarodni vele de gokart érzés nincs benne, fene tudja... én nem is gokartot vettem hanem autót
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
erdoke
titán
"Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez)."
Jájj, ilyet itt nem szabad mondani, mert dragonfx vérszemet kap.
service => szerviz
A legjobb aláírás a héten
A Kimi Raikönnennek meg 3000-es fordulatnál már kétszáz fölött megy az autója.
Ja, kérem, kis lökettérfogatú motorokról beszélgettünk mi itten, meg csoffadt ötfokozatú váltókról...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Rover623
félisten
Ja, kérem, kis lökettérfogatú motorokról beszélgettünk mi itten, meg csoffadt ötfokozatú váltókról...
Hát igen...beszélgetni azt lehet...de használni?
A "kisköbcentis" dízeleknél pont azok az előnyök vesznek el, ami miatt amúgy érdemes lenne öngyújtós motrot venni...
1. Amíg nem dolgozik a turbó, addig szívómoci...még az új kétlityós dízelek is haloványak alul...hát még az 1.2-1.4 körüliek...
2. Ahogy a példád is mutatja, már legális autópályatempónál is többet forog a motor, mint egy abszolúte nem kihegyezett (2L/136LE) benzines motor egy nem túl modern váltóval. (Én Pesten, normál üzemben ritkán hajtom 2000 fölé)
3. S nem utolsó sorban: ma már nálunk sem köbcenti alapján kell fizetni az éves sarcot...
[ Szerkesztve ]
primus inter pares
erdoke
titán
Váltótól függ, de volt olyan dízelem, ami 3000-nél már 180-nal szaladt... Általában a 140 olyan 2400 rpm-hez tartozik hatodikban, ha 2 liter körüli CR dízeleket nézünk.
Mindenesetre átlagos vagy kissé erősebb motoroknál autópályán kifejezetten előnyös a hatodik. A nagyon szokványos 1.6 benzin + kompakt párosítás a maga ötös váltójával pont 140-ig kellemes, fölötte (általában 4000-4200 fölött) nagyon elkezdenek ordítani ezek a motorok.
[ Szerkesztve ]
A legjobb aláírás a héten
pH érték
aktív tag
Mit szóltok ahhoz, hogy jövőre a mopedekre is kell rendszámot venni?
biker
nagyúr
nagyon helyes!
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
pH érték
aktív tag
Én is támogatnám az ötletet, viszont félek, hogy sokba fog kerülni az új rendszer a tulajoknak. (Biciklikre se ártana rendszám)
[ Szerkesztve ]
_seth_
veterán
Nem a rendszám váltja meg a világot hanem a hozzáállás
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
biker
nagyúr
amíg a robogók legnígyobb előnye, hogy bármilyen kis úton meg tudnak lógni, és mikor letörik a tükrödet a dugóban, akkor nem kapja el őket senki, addig nem érdekel, mibe kerül a tulajoknak.
tudom, kb 10%-uk nem ilyen, és őket hátrányosan érinti, de őkat csak sajnálni tudom érte, hogy a 90% ilyen tré
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
pH érték
aktív tag
Szerintem fordított is lehet az arány. 10% hülye és a többi normális. Dugók Pesten és a nagyobb városokban szoktak előfordulni, az ország nagy részén nem jelent problémát az amit mondasz.
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Erre sokmindent nem tudok mondani,kívánok nekik jó egészséget
[link]
Mod:Annyit mégis hozzátennék,hogy tényleg nagyon ügyes volt,ahogy egy békésen közlekedő BMW-t sikerült megelőzni
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
dragonfx
veterán
kb annyit hogy mér nem álltak bele egy fába akkor tán nem ők röhögtek voltak
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
pH érték
aktív tag
Azon a szűk utcán nem tudom minek kell 200-al menni?
Bubu79
addikt
Sirály - 170+ lakott területen belül...
És aztán hirtelen kiugrott eléjük egy kivilágítatlan lámpaoszlop... - szerencsés esetben... Szerencsétlenben meg egy gyerek...
Büszkék lehetnek magukra a srácok...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast