Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8869) parandroid válasza divot (#8864) üzenetére


parandroid
nagyúr

Igazából nem a ló számít ezeknél, hanem az alacsony fordulaton magas nyomaték. Azt a 100HP-t gondolom úgyis csak valahol 5000RPM-en tudja a Panda100 is. Illetve most nézem, hogy 6000-en. Hányszor húzattad ki 6000-ig? ;)

A dízel-benzin háború végére: magam nem vennék dízel autót, mert jelen piaci helyzetben és az én autófutásommal (évi kb 15e km a saját autómmal) nagyon nem éri meg. Ugyanígy nem vennék turbós benzinest sem, pedig biztos mocskosul jól megy az új Astrákba kérhető 1,6-os Twinport turbómotor majd' 2M felárért. Személy szerint nem éreztem még kevésnek az 1,6-os szívó benzines motort (az enyémben még ez is csak 105 ló, az újakban már 115) az 1200kg-os autómban, nekem ez bőven elég a dinamikus vezetéshez, és a megengedett legnagyobb sebességek (+10%) eléréséhez, és még relatíve takarékos is ilyen tempóban. Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez).

A megbízhatóságra és a takarékosságra viszont annyiban kitérnék, hogy nyilván nem véletlen, hogy nagyobb cégek (mint például a munkahelyem a néhány százas Combo 1,7 és Corsa 1,3 flottával) már nagyon régóta csak dízel autókat vesznek, és határozottan jók a szervíztapasztalatok (200-250e-ig, vagy 4 évig hajtják őket, ezt általában kb egyszerre is érik el), valamint 4 és 6 liter közötti fogyasztásokat produkálnak a kollégák használattólfüggően.

Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.