Hirdetés

2024. május 30., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) fLeSs válasza fLeSs (#500) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Tudja vki, hogy ez a megszakadás mitől van? Most fordult elő először (pont most kellett).
Először az F3-ról a mögöttem lévő Ford tűnt el (Forddal versenyeztem), azt hittem, hogy megszakadt. Aztán az előttem lévő HPD tűnt el/jelent meg, aztán mindenki eltűnt az F3-ról, mentem még egy darabig aztán kiléptetett, Csak Quit opció volt, még a replayt sem tudtam elmenteni.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#502) szacsee válasza fLeSs (#501) üzenetére


szacsee
nagyúr

Erről tudnék mesélni és ha a falak beszélni tudnának akkor elég cifra szövegek is visszajönnének azokból az időkből. :DDD

Gondolom nem wifizel, UPC? Invitel? ;]

Jut eszembe első hsz-hoz írtam egy kis update-t szerintetek menjen, vagy hagyjam a fenébe?:

Az Iracing.com egy online autó szimulátor minden előnyével és hátrányával.
- Több mint 40 hivatalos szériában próbálhatod ki magad a világon bárhonnan versenyző ellenféllel, valamint 400 ligához csatlakozhatsz.
- Webes felületen megnézheted saját és barátaid statisztikáit, verseny eredményeit. Kereshetsz barátokat, versenyző társakat, csatlakozhatsz ligához, szellemautóként kipróbálhatod magad mások versenyein, illetve gyakorló szervereken próbára teheted tudásod mindenféle szankció nélkül, qualifikáción mért kört mehetsz, majd akár versenyen is kipróbálhatod magad. Ha kedved szottyan privát versenyt is hostolhatsz, illetve csatlakozhatsz hostolt gyakorlószerverekre, versenyekre, azokhoz amelyek nincsenek jelszóhoz kötve.
- Verseny licensz és pontozásos rendszer alapján hasonló tudású versenyzőkkel mérheted össze tudásodat.
- Minden pálya és autó lézer szkennelt, így a valóságnak megfelel.
- 7 autó és 10 pálya ingyenesen elérhető első bejelentkezésedkor a több mint 100 választható kiegészítőből.
- 7/24 verseny lehetőség, teljes fórum- és támogatás elérhetőség
- Realisztikus fizikai modell, jó FFB, állandóan fejlődő grafika és játék motor.

No a sok előny után lássuk a hátrányokat, hogy mindenki tisztában legyen vele.
- Elsőként amit mindenhol fel szoktak hozni az Iracing ellen, hogy drága és havidíjas, ráadásul nem minden tartalom ingyenes, sőt a több mint 100 autó/pálya kombóból csak 17-et kapunk meg ingyen az elején.
Ez teljesen így van, sőt ha privát versenyt szeretnél indítani az is pénzbe kerül. Sokan a havidíjas játékoktól félnek, mert már előfordult, hogy pár ilyen játék a süllyesztőben kötött ki. Itt kevés erre az esély, mivel az Iracing az egyik, ha nem a legjobban elismert motorsport szimulátor versenyzői körökben, egy ilyen múlttal rendelkező szim nem tűnik el a süllyesztőben, mint egy sima játék, aminek elévül a grafikája, jön jobb stb...

Azok a mocskos anyagiak....
- Havidíjra visszatérve lehet okosan csinálni, hiszen ha minden tartalmat meg akarsz venni több mint 500 dollárba fog fájni a játék és akkor a havidíjról nem is beszéltünk. Iracers.hu fórumon ha még él a lehetőség három hónapos ingyen IR előfizetést lehet kérni, illetve akadnak promóciók, ahol az első három hónap vagy ingyenes pl: Cadillac (nem mindig él), illetve új tagoknak 50% kedvezményt szokott biztosítani az iracing.
A három hónap alatt letisztul benned, hogy road, vagy oválozni szeretnél jobban elsőre és folytatni akarod-e az iracing pályafutásodat. Ha ez megvan és folytatni szeretnéd pécézz ki egy D licenszes szériát, ahol versenyezni szeretnél. A hiányzó tartalmakat sajnos meg kell vásárolni, de vannak kedvezmények.
3 tartalom felett 10% kedvezmény, 6 tartalom vásárlásakor 20% kedvezmény, illetve 40 tartalommal ha rendelkezel mindenre kapsz 25% kedvezményt (autó/pálya). Szezon indulása előtt érdemes egyben megvenni a kipécézett szezonhoz hiányzó tartalmat (8 versenyent kell teljesítened a 12-ből). Road versenyt választva Grand Touring Cup a legalkalmasabb, mivel autó adott (Mazda MX-5 vagy Pontiac Solstice) és jelen szezont nézve (14/S2) Okoyama és Summit Point is a versenynaptárban szerepel, így 6 pályát megvéve el tudsz indulni mind a 8 futamon, így már szezononként 4 dollárt tudsz spórolni. Emellé még nézel még egy bajnokságot, ahol a legkisebb befektetéssel tudsz indulni.. pl jelen esetben Spec Racer Forddal ahol szintén a fenti két pálya már megvan, sőt még Charlotte is, így a két bajnokságot összeegyeztetve vedd meg a tartalmat, ha pénzt akarsz spórolni. D, C lincensz alatti bajnokságok szezononként 8 futamért 4 dollárt "fizetnek", míg A és B licensz alatti bajnokságok 7 dollárt csengetnek. Szezononként max 10 iracing dollárt fizet az Iracing, így ennyit tudsz spórolni. Az elején kicsit nehezebb, de 2 bajnokságon versenyezve 8 dollárt visszakapva egy évre számolva 32 dollárt kapsz a virtuális pénztárcádra, amiből 6 tartalmat vettél valós pénzért 25%-os kedvezménnyel (~ 65-70 dollár) és egy éves előfizetéshez 50% engedmény esetén (novemberben fekete pénteken, illetve iracers.hu-n bajnokin indulva igényelhető) ~20 dollárba kerül.
Eztán apránként is megveheted a tartalmakat, amire vágysz, hogy a következő licenszt megszerezd, ha szükségét érzed. Azzal számolnod kell, hogy ~ 30-40000Ft-ot költeni kell a szimulátorra, míg nagyjából "önfentartóvá" válik (~10 dollár / éves előfizetés 50%-os kedvezmény mellett), ami ha azt vesszük, hogy néhány játékos fél éven belül kiad pár nagy hangzatú játékra, akkor nem is sok. Elején érdemes pályákra költeni, hogy később a magasabb osztályba lépve csak autót kelljen venni, így pl A osztályig road-on ha jól sakkozol a szezonokkal és szerencséd van 5-6 pálya + vásárlással és autóval megúszod.
Érdemes fejben tartani, hogy vannak akciók év közben... ha jól sejtem márc/április körül és augusztus tájékán, amikor 75 dollárért vehetsz 100 iracing dollárt, illetve 20-ért 25-öt.

- A folyamatos fejlesztések miatt előfordul, hogy a srácok mellényúlnak, így a gumimodell miatt pl akár 1mp-el lassabb is lehetsz előző szezonban futott köridődhöz képest, vagy a kocsi menettulajdonságai némiképp megváltoznak.
- Az elején tapasztalni fogod, de ez ne vegye el a kedved a versenyzéstől, hogy sokan úgy mennek pályára, hogy nem tudnak vezetni és ezzel mások versenyét rontják el, így a Te versenyed is, ez benne van a pakliban.
- Előny és hátrány az SR és IR alapján a versenyzőket osztályozni. SR- Safety rating ami pl ütközésekkor csökken és felsőbb licenc megszerzéséhez is elengedhetetlen, valamint az IR ami a gyorsaságod és vezetéstechnikád befolyásolja @ ha a mezőny elején végzel, akkor nő, ha a végén, akkor csökken.

Iracing account nélkül is közelebbről meglesheted az alábbi videók közül csemegézve.
Angol tudás nélkül felirat bekapcs, fordítás magyarra és ha nem is tökéletes, de érthető nagyjából.

How-To
Basic Training
Racing Shool

Ami kimaradt, az az Iracers.hu tájékoztatójában jobban benne van KaraDani jóvoltából.
Magyar iracing liga fóruma
GTR Masters fórum
SG fórum

renato eredeti hsz-át itt olvashatjátok:

(#503) Met


Met
nagyúr

Nagyon jó.
Watkins, GT3, 29-ből 21-ről indultam 12-n végeztem, 21-en fejezték be a versenyt.
Két koccom és egy megpörgésem volt (8-at számolt csak), iRating +18 SR -0.07
Pedig már örültem magamnak hogy sikerült befejezni egy verseny nagyobb incidens nélkül
:W

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#504) tikshow válasza Met (#503) üzenetére


tikshow
addikt

Ez egy baromi egyszerű pálya, azért nem add SR-t. :)

(#505) Met válasza tikshow (#504) üzenetére


Met
nagyúr

De én baromira megszenvedtem érte :)

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#506) szacsee válasza Met (#503) üzenetére


szacsee
nagyúr

Off track és car contact-ra mit írt a végén chat-ben, ha emlékszel? Milyen licenszed van?

(#507) Met válasza szacsee (#506) üzenetére


Met
nagyúr

Contact volt kétszer. B-ben vagyok

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#508) szacsee válasza Met (#507) üzenetére


szacsee
nagyúr

Nagyjából reális is lehet, bár a corner/incident mutatóval lehetne operálni, de már késő van ahhoz.
Oválozni szoktam A-s vagyok és ott ha ott contact van akkor az csetepatét jelent. 2 diszkós ütközés oválon -0,15-0,17 szokott lenni A class-ban.

(#509) fLeSs válasza szacsee (#502) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Kábelnetem van, Vidanet. De a net ment egész idő alatt, nem szakadt meg mert azt láttam volna a modemen, már ismerem a dolgait.

Én annyit tennék a leíráshoz, hogy ez az egyetlen értelmes szimulátor, amiben rendszeresen, napi szinten akár többször is lehet online versenyezni, és ezt, az online versenyzést kell megfizetni, ez az ami miatt kiemelkedik a többi közül. Ha elvagy az AI-val vagy hetente csak 1-2 versenyre van időd akkor nem éri meg kiadni rá a pénzt.

Btw az előbb lenyomtam egy WSCS versenyt úgy, hogy a pedálom megint beszart a warmup alatt, nem tudtam 100% gázt adni... :C azért 4. helyen kezdtem és 4. helyen végeztem.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#510) #70869248 válasza szacsee (#502) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nem is ezekkel van a baj, hanem hogy csutka mindegy, mert sokba lesz. :(
Ismerősöm 140ezernél 4 és fél év után mondta azt hogy vége az SR kergetésnek (ez rossz mert azzal tesztelgettem néha :) ).
Mert egyszer az kellett mondja.

(#511) fLeSs válasza szacsee (#496) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Erre még nem válaszoltam.
A C6R-em a kerekeket a fékezés egyenes szakaszában blokkolja, a féktáv közepétől a végéig (tudományosan szólva :D).
A fékerő eloszlást (asszem C6R-nél brake pressure) alapon hagytam, mert még itt volt nekem a legjobb, próbáltam kisebbel és nagyobbal és mind2vel csak rosszabb lett (többször blokkolt). :F

Az első kerekek tapadása kanyarban gyenge. De belegondolva lehet, hogy nem is a tapadás a gond. Szóval úgy mondanám, hogy azt vettem észre mintha az autó első fele jóval könnyebb lenne, mint a hátsó fele. De nemtom ezt hogy lehetne jobban kifejezni.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#512) szacsee válasza #70869248 (#510) üzenetére


szacsee
nagyúr

Igazad van, én azt vettem észre, hogy ha valaki elkezdi, akkor nem elég a D vagy C licensz, hanem A-ig akar jutni, ami már jóval több kiadással jár. Elvi szinten ha valaki ligában versenyez és mellette C,D hivatalost is nyom, hogy dőljön a lé, akkor 40-50K-ból meg lehet állítani, hogy utána 2K / év maradjon.
A nagyobb baj szerintem azzal van, hogy sok a "gyökér" és emiatt téged is büntet a rendszer. Igaz nekem elég sok minden már megvan, de inkább ez idegesít a legjobban, főleg úgy, hogy pályán óvatosabb vagyok a kelleténél, így rizikós helyzetekbe pl hivataloson bele sem megyek, hogy az SR-t ne kelljen keresnem, ahogy írtad is.
Itt úgy is az online rész amit más játék nem fog egyhamar felülmúlni, bár szurkolok AC-nak, de majd ha kész lesz akkor tudunk róla csak véleményt mondani. IR-nél az SR rendszer amennyire előny annyira hátrány is sajnos legalábbis a jelenlegi formában.

fLeSs: Pedálod amúgy milyen, mert visszanéztem a topikot de csak annyit látok hogy fanatec.

Ma Daytona / Silverado buli lesz este hostolt szerveren akinek van kedve jöjjön. Részletek majd itt..

(#513) v!ct0y válasza szacsee (#512) üzenetére


v!ct0y
veterán

Katt a névre ott le van írva minden cucc :)

(#514) #70869248 válasza szacsee (#512) üzenetére


#70869248
törölt tag

Az AC multija sztem talán(!) ha köszönőviszonyban lesz az iRacing multijához, pláne hogy jelenleg még nincs :D.
Ott inkább az dönt hogy milyen ligák alakulnak majd.

[ Szerkesztve ]

(#515) szacsee válasza v!ct0y (#513) üzenetére


szacsee
nagyúr

Ott nem is néztem.. :B

b-type: 3-4 hónap és kiderül... :)

(#516) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Hűű holnap PGT Bathurst. Lesz anyázás:DDD

(#517) fLeSs


fLeSs
nagyúr

Lenne egy kérdésem ami alapján valszeg totál pancsernak fogtok nézni, mert éreznem kéne a különbséget. :D

Szóval, amikor practice közben resetelem az autót x kör után a gumik kicserélődnek újakra vagy maradnak a használtak? :D Ezt sosem értettem, mert sokszor van, hogy úgy érződik, mintha új gumik lennének, máskor meg nem (a Corvette-nél elég egyértelmű, hogy mikor vannak rajta új gumik, mert így nagyon szeret csúszkálni, 3 kör kell neki mire bemelegszik).

Az F6 (asszem) ami a gumik állapotát mutatja nem realtime (mint pl. rF2-ben), csak miután reseteljük az autót mutatja az utolsó állapotot, aminek egyébként sosem értettem, hogy mi az értelme.

Na mind1, csak azért kérdem ezt, mert pl. setupbeállítások próbálgatásánál elég sz@r ügy, ha minden egyes beállításmódosítás után megint menni kell mittomén 5 kört, hogy ne a gumik miatt érezzek ezt vagy azt az autó vezethetőségében. Remélem érthető voltam. :)

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#518) fLeSs


fLeSs
nagyúr

Úgy tűnik vki protestált ellenem, mert beszóltam neki az egyik versenyen. Sztem az a finn kis majom volt az, aki kiütött a második körben a HPD-jével, mert nem ismeri a féket. A verseny végén beírtam neki, hogy dögöljön meg. :D de amúgy nem használtam csúnya szavakat. :D

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#519) Met válasza fLeSs (#518) üzenetére


Met
nagyúr

Jéé, foglalkoznak a protest-el? Már 3-at küldtem, mindháromra az volt a válasz hogy megértik hogy ideges vagyok de előfordul az ilyen.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#520) fLeSs válasza fLeSs (#517) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Erre senki semmit? :U

Érdekes lesz ez a Bathurst. Előző szezon elején is volt Bathurst a PGT-ben és indultam is pár versenyen, kb. a felében sikerült célbaérnem. :D És akkoriban 2:01-eket csináltam, ma kis gyakorlás után 2:02 ment. Ezúttal viszont nem fog érdekelni az idő, hanem az lesz a cél, hogy célbaérjek, mert ez a pálya kb. erről szól, a versenyzők fele úgyis kiesik. :D Hétközben indulni fogok kisebb versenyzőszámú versenyeken is gyakorlásnak.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#521) v!ct0y válasza fLeSs (#520) üzenetére


v!ct0y
veterán

Csak ne előttünk essenek ki mert nincs hova menni :DDD 2:09 sikerült baseline-al GT-vel. Úgy, hogy ezen a pályán volt kb 15 köröm ahol nem dobtam el a kocsit.

[ Szerkesztve ]

(#522) JoinR válasza fLeSs (#517) üzenetére


JoinR
senior tag

Minden reset után új gumit kapsz.
A gumiállapot/hőmérséklet mérését meg ne reset-hez kösd, hanem boxkiálláshoz :))
A valóságban sincs mindenhol realtime gumihőmérséklet mérés, de állapotmérés még kevésbé.

Régi Ford GT-s köröm itt található Bathurst-ön, hátha segít. NTM5-tel 1-2 mp-cel biztos gyorsabb, még nem próbáltam.

[ Szerkesztve ]

(#523) v!ct0y válasza JoinR (#522) üzenetére


v!ct0y
veterán

Na fasza akkor el is bújhatok a 2:09 es időmmel :D

(#524) JoinR válasza v!ct0y (#523) üzenetére


JoinR
senior tag

2:04 alatt van a WR megnéztem. Itt nagyon kijönnek a különbségek ami a pályaismeretet illeti. Hosszú pálya, nehéz összerakni is. Amúgy hazudtam, előző szezonban mentem egy practice-t NTM5-tel :D (akkor 2:04 alját mentem, de már nem emlékszem a setre)
Ez viszont elég használhatónak tűnt, Road America meg olyan mindenes pálya, szerintem jó lehet máshova is.

(#525) fLeSs válasza JoinR (#522) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Hogy lehet így setupot csinálni ha állandóan meg kell várni míg belegszenek a gumik?

Az is resetnek számít, ha ESC-pel lépek ki a pályáról aztán újra elindulok?

szerk: lefele jövet háromszor kellett ellenkormányoznod. Ezzel a setuppal versenyeztél is?
Amikor időt akarsz javítani egy pályán pontosan milyen metodikát csinálsz?

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#526) JoinR válasza fLeSs (#525) üzenetére


JoinR
senior tag

Menj pár kört, nem árt az meg :D Amúgy meg +2-3-at dobj rá a guminyomásra, hamarabb bemelegszik.

Igen, szerintem ugyanúgy reset.

Ilyesmi setekkel szoktam versenyezni - a szélárnyék kiegyenlíti a kis túlkormányzottságot, ha úgy adódik. A legnagyobb ellenkormányzás mondjuk lefelé menet a hátsók blokkolása miatt kellett, az elkerülhető lett volna.

Alapvetően tabbal kijelzem az optimal szektoraimat az idősávra (ghost car nélkül), és az alapján próbálom összerakni a kört.
Vagy ha pályatanulásra gondolsz, ott nem vagyok egy jó példa, eléggé felülről közelítem a határokat, így sokszor kell nyomni a resetet :DDD
Nem akarom nagyon spirituálisba elvinni a dolgot, de kicsit meg kell érteni a pálya szellemiségét, hogy mikor kell beesni a kanyarba vagy mikor kell inkább a jó kigyorsításra összpontosítani. Ugyanazon íven autózva, jó helyen érintve a belső ívet is százféleképpen lehet bevenni egy kanyart.

Azt szoktam mondani, hogy aki gyorsabban akar menni, fékezzen hamarabb. Átlagos tempójú versenyző sokat nyerhet vele. Amúgy bárki küldhet nekem replay-t a legjobb köréről, és megpróbálok segíteni, hogy hogyan javulhatna szerintem (persze én se vagyok szentírás, de még senki nem lett lassabb a tanácsaimtól :D )

(#527) fLeSs válasza JoinR (#526) üzenetére


fLeSs
nagyúr

OK, én nem vagyok ilyen szinten, hogy a pálya szellemiségét elemezzem :D én általában megelégszek egy első 5-be kerüléshez elegendő idővel, de azért érdekelne, hogy pl. akik Road Americán a C6R-rel 2:00-kat mentek (nem túl sokan) hogyan faragnának le az időmből 2 mp-et (én 2:02-et tudtam menni). Nem igazán tudom elképzelni, hogy hol lehet gyorsabban bevenni a kanyarokat vagy lehet, hogy totál másról van szó, ez az amit nem tudok.

De ez csak egy példa. Most pl. Bathurston a fórumon írták, hogy egyesen 2:00-kat mennek, én meg 2:02 (érdekes, ugyanolyan idők mint RA-n :D).

Szóval egy másik autóversenyző replayét is tudnád elemezni, vagy ezt csak a Ford GT-re értetted?
Amúgy Bathurston tudom, hogy lefele jövet (T11-T12-T13) brutál lassú vagyok, mert be vagyok szarva... :D ott tuti vesztek 0,5-1 mp-et.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#528) JoinR válasza fLeSs (#527) üzenetére


JoinR
senior tag

Ford GT-t ismerem a legjobban nyilván, de azért 2 mp-ből biztosan megtalálok pár tizedet, bármilyen autóról legyen szó (kivéve az ovál cuccokat :) ). Persze lehet ebből 1 mp az üres tank, optimális hőmérsékletű gumik és egy jó setup kombinációja.

(#529) fLeSs válasza JoinR (#528) üzenetére


fLeSs
nagyúr

OK, ha csinálok a Riley-val egy videót Silverstone-on vagy a Corvette-tel Bathurston, azokat megnézed?
Riley-val 1:46-okat megyek most és az 1:45 jó lenne. :D (teljes tankkal) Practice szerveren láttam már 1:44-eket is.

Amúgy honnan lehet azt tudni, hogy milyen hőmérsékletű az optimális hőmérsékletű gumi?

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#530) JoinR válasza fLeSs (#529) üzenetére


JoinR
senior tag

Persze megnézem. Mondjuk a Riley-t nem ismerem, ott nem biztos hogy hasznos tudok lenni, de a Corvette+Bathurst kombóban biztos.

Optimális hőmérséklet...tapasztalat. Amikor jó, megállsz megnézed mennyi :) Amikor én megyek 95-100°C köré próbálom belőni, de néha feljebb is megy. 110°C már tuti csúszkálás a GT autókkal.

(#531) fLeSs válasza JoinR (#530) üzenetére


fLeSs
nagyúr

A gumihőmérsékletekkel sosem foglalkoztam (meglepő? :D).
Szóval ez úgy működik, hogy kb. 100C az optimális, és a setupban úgy kell beállítani a nyomást, hogy mittomén 5-10 kör után kb. ezt a hőmérsékletet érjék el a gumik? Ha alacsonyabb vagy magasabb, akkor kevésbé tapad (mint az optimális)?

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#532) tikshow válasza fLeSs (#531) üzenetére


tikshow
addikt

Ahogy én eddig észrevettem iRacingbe nem nagyon van szerepe a gumihőmérsékletnek. Az első körben egy kicsit csúszósak, de utána, ha csak nem kezdesz el keresztbe menni, akkor nem lesz gond, mert a legkeményebb keverékű gumikat szimulálják.

(#533) fLeSs válasza tikshow (#532) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Úgy tűnik igazad van http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3244395.page

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#534) JoinR


JoinR
senior tag

Annyi szerepe van a hőmérsékletnek, hogy függ tőle a nyomás, ami viszont befolyásolja a gumi viselkedését :)
Elsősorban az optimális meleg nyomást érdemes megkeresni ami szerintem 190kPa, de hallottam már 200-at is, szóval ekörül. A hideg nyomás ilyen célt megcélozva 152-155kPa (GT autóknál, leginkább GT3).
Na most ezzel a nyomással indulva kell pár kör, mire beáll a meleg nyomás, ezért érdemes 162 körülivel indulni, ha gyors kör kell, mert akkor csak 1-2 kör kell. Megnézi bárki a quali seteket amiket felraknak fórumra, a legtöbb ilyesmi nyomással van, holott versenyen ez tuti túlmelegedést és csúszkálást okoz.

[ Szerkesztve ]

(#535) fLeSs válasza JoinR (#534) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Köszi az infót.
Ez akkor azt is jelenti, hogy más nyomás kell, ha hüvősebb időjárás van és más ha melegebb?

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#536) fLeSs válasza JoinR (#534) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Ezt a last hot pressure-t hány kör után érdemes megnézni, hány kör után áll be? Miközben kimegyek a pitbe nem fog lehűlni? :F

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#537) tikshow válasza fLeSs (#536) üzenetére


tikshow
addikt

Megállsz a pályán és ESC, lehetőleg ne blokkoljanak a kerekek.

(#538) fLeSs válasza tikshow (#537) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Egyenes végén álljak meg vagy kanyar után? :D

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#539) tikshow válasza fLeSs (#538) üzenetére


tikshow
addikt

Ahol látod Józsi bácsit kikaparni a trágyából a Zetorral, na ott ne! Egyébként bárhol máshol. :)

(#540) ozoli78 válasza Met (#519) üzenetére


ozoli78
tag

Foglalkoznak?
Ha szándékos megtorlás akkor 2 hét pihi ,tapasztalatam:)
Viszont én is küldtem már 2 hét szabira embert.
Ha viszont látják hogy nem szándékos akkor csak figyelmeztetést adnak.
Ezért szeretem az iR t mert ezt mindenki komolyan veszi.
Persze vannak idióták de hol nincsenek?

OSW SimuCUBE & Alcantara & Dtm style Rim & Heusinkveld pro pedal

(#541) fLeSs válasza tikshow (#537) üzenetére


fLeSs
nagyúr

No, mentem 5 kört a Corvette-tel (baseline setup) és most a nyomások
196 / 198
188 / 189

Akkor ez most azt jelenti, hogy a hátsó kerekeken növeljem kicsit a cold pressure-t?

szerk: a hőmérséklet minden keréknél a külső részen a legalacsonyabb, és sokkal.
Szóval kb. így néz ki, hogy: O M I - 80 / 110 / 110.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#542) tikshow válasza fLeSs (#541) üzenetére


tikshow
addikt

A gumi hőmérséklet azért van ilyen eloszlásban, mert a kerék befelé dől, ezáltal a gumi külső rész csak kanyar terheléskor érintkezik az aszfalttal, Camber tudsz vele játszani, én általában úgy szoktam belőni, hogy 80-90-100 arányba legyen plusz minusz pár százalék.

Nyomás, ha az autó finomam túlkormányzott úgymond elkezd úszni a feneke akkor egy kicsit növelhetsz a nyomáson, ha hirtelen vagy pattog, mint a fene akkor csökkenthetsz. De játszhatsz még a felfüggesztéssel is.

Corvetthez nagyon nem értek, mert meg sincs, de ezek az értékek számomra egy erősen alul kormányozott autóra utalnak, szerintem pont fordítva kellene lenniük.

(#543) Met válasza ozoli78 (#540) üzenetére


Met
nagyúr

Igen de amikor kanyar előtt jönnek belém hátulról mert nem fékez akkor amikor én (vagy előbb) akkor nem szólnak neki hogy talán figyelembe kellene venni az előtte haladó féktávját, így meg honnan tanulja meg a paraszt hogy legközelebb ne legyen ilyen?
Elintézik annyival hogy megesik az ilyen.. mondja az eseremnek...

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#544) fLeSs válasza tikshow (#542) üzenetére


fLeSs
nagyúr

A camber alapból -2.0 a Corvette-en, felvittem -0,5-ig és alig változott vmit a hőmérsékleteloszlás. :F
Az autó amúgy nekem nem tűnik alulkormányzottnak, de én nem vagyok szakértő.

Van egy replayem a Corvette-tel Bathurston amit JoinR-nek szántam, de ha mást is érdekel, akkor feltölthetem vhova. 2:01:9xx-et mentem, a legjobbam 2:01:4xx, és stabilan 2:02:0xx-2:02:4xx-eket tudok menni. :D Ez mind teli tank, mindig teli tankkal gyakorlok.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#545) Dudi08 válasza fLeSs (#544) üzenetére


Dudi08
tag

Ezzel a hőmérséklet eloszlással szerintem nem kell annyit vacakolni, mert mindig a gumi belső része fog jobban melegedni. A kis kerékdőléssel lassabb lesz a kanyarsebességed, mert amikor kanyarodsz ráterhel az ívkülső kerekekre a kocsi és kb. kifelé fognak bukni a kerekek(pozitív dőlés). Minél nagyobb negatív(a kerék teteje befelé bukik) dőlést használsz, annál több dőlés marad meg kanyar közben is.
LFS-ben nagyon jól lehet látni a futómű működését, még a demo-ban is meg lehet ezeket nézni, sőt érdemes is, akkor lehet jobban meg lehet érteni,mint az írásomból.
A guminyomás témában én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.
A kisebb hideg guminyomással jobban fog melegedni a gumi, hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, de a nagyobb deformálódásnak köszönhetően jobban fog melegedni, túl is melegedhet. Ha nagyobb nyomással mész, kisebb lesz a legmagasabb hőmérséklet, de kevésbé fog tapadni a nagy nyomás miatt, kevesebb úthibát nyel el a gumi.

Van egy másik dolog, amit még nem figyeltem meg a gumik működésében, de elvileg miután elérte a maximális hőmérsékletét, ugye kopik a futófelület, egyre vékonyabb stb, egy idő után elkezd "kihülni", csökken a hőmérséklete. Ez működik IR-ben?

(#546) JoinR válasza Dudi08 (#545) üzenetére


JoinR
senior tag

Szerintem sem kell törődni az eloszlással. Egy időben tököltem vele, de nem lehet eredményt elérni.

A guminyomás lehet valahol úgy van ahogy leírtad, iR-ben szerintem nem. A tapasztalataidat csak utcai gumikkal tudom azonosítani, egy versenygumi nem fog a nagyobb deformáció miatt melegedni.
Ha kánikulában pályázok (semi-slick-en), a hideg 2 baros nyomással kb. másfél kör alatt használhatatlanra melegítem a gumikat, kb. 1,4 bar hideg nyomás az, ami jól használható, és konzisztens teljesítményt nyújt. Persze jobban deformálódik érezhetően, de attól nem melegszik túl.
A sport utcai gumik is így viselkednek, csak sokkal jobban elmelegszenek. 1,6 bar hideg nyomással is felmehet 2,5 bar-ra lazán...na abba aztán fújhatsz még levegőt, hogy ne deformálódjon :))

Mivel nincs aktív gumikopás, azaz a gumi teljesítménye nem változik a használat során, nincs benne kihűlés sem. Bár ez a valóságban is szerintem csak mintázott gumiknál fordul elő, slick-nél nem hiszem, de nem tudom biztosan.

(#547) fLeSs


fLeSs
nagyúr

Jelen pillanatban is zajlik első versenyem Bathurston. Tekintve hogy éppen ide írok ki lehet találni a végeredményt. :D Már másodszor vagyok pitben, mert az előttem lévő Ford GT folyamatosan fékezget a versenyvonalon a hegy tetején és a faszomse tudja, hogy éppen mit akar elérni, lassítani vagy elengedni ott, ahol nem tud elengedni, mert nem igazán esélyes, szóval szépen belementem a falba. Talán sikerül ötödiknek lennem a hatból. :D PGT-ben folytatódik a vesszőfutásom. És Bathurston is. :D

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#548) fLeSs


fLeSs
nagyúr

JoinR itt a replay, ha gondolod mondj róla véleményt: [link]
Thx!

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#549) Met


Met
nagyúr

Amúgy tényleg, felvezető körben számít ha melegítem a gumit?
Már reflexből csinálom :B

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#550) fLeSs válasza Met (#549) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Ha a cikázásra gondolsz, akkor az állítólag nem. Állítólag az számít, ha gyorsulsz-fékezel-gyorsulsz-fékezel-gyorsulsz-fékezel...

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.