Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2022-07-13 14:16:17
LOGOUT.hu
Hozzászólások
hzsolee
őstag
Sziasztok!
Van egy szünetmentes táp amiben behalt az akku. Nincs rajt semmi utalás, hogy hány voltos ez az akku, csak annyi, hogy ólomakku. Olyan ötletem lenne ennek a szünetmentesnek a felhasználására, hogy egy sima 12v- os autóakkuval helyettesíteném a gyárit. 13,5 V van az akkucsatlakozón bekapcsoláskor. Tudna az autóakkuval működni?
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Kernel
nagyúr
Igen, mint nemrég is volt róla szó, 13,8 V az elméleti ideális tartófeszültség, ez érvényes az autóakkura is.
A töltés úgy szokott működni, hogy először feltölti 14,4 V-ra, később 13,8 V-on tart.
Noha elképzelhető az is, hogy az 14,7 V-ra tölt (autóakkunak inkább 14,4 V kellene 25 °C-on), de manapság már úgyis csak kalcium-adalékolt indítóakkuk vannak, ami jobban bírja a feszültséget, egyéb előnyök mellett.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
hzsolee
őstag
Szuper. Amúgy megtaláltam, 12V lead-acid akku van benn. Akkor kipróbálom egy autóakksival. Köszönöm
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
CPT.Pirk
Jómunkásember
Valahogy biztos szét lehet csavarni, vagy pattintani. Nem sok mindent tudunk kezdeni a hűtéssel, ahhoz újra kellene tervezni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Mindless
tag
Sziasztok!
Egy tabletet építek be a gyári magnó helyére az autómba és belefutottam egy problémába.
Egy tápos USB HUB lett beépítve a kocsiba azzal a céllal, hogy egy kivezetett USB csatlakozón keresztül a tabletre rá lehessen kötni egyéb USB eszközöket: pl. pendrive, stb.
A problémám az lenne, hogy hogyan tudom megoldani, hogy a tablet egyszerre töltődjön is és adatkapcsolat is legyen a gyári micro USB csatlakozón keresztül.
Próbálkoztunk már egy pár USB kábel felaprításával és Y-ba kötésével, az egyik oldalról a töltésre, a másik oldalról az adatkapcsolatra dugva, de mindenképp csak tölteni akar. Ha OTG csatin keresztül rákötöm a HUB bemenetére akkor pedig csak adatkapcsolat van, töltés nincs.
Találkozott esetleg már valamelyikőtök hasonló problémával?
Hogyan lehetne ezt megoldani?
Előre is köszi mindenkinek!
pjen
félisten
Szia,hasonlóval próbálkozom.Ha megcsinálod megírod akár priviben is,hogy sikerült? Köszi.
Barret001
addikt
Én a tabletnek direktben adnék 5V-ot az akksi helyére. Már ha fixen beépítésre kerül.
Lompos48
nagyúr
Működik a dolog nálam már jó éve egy féligmeddig lerobbant 55Ah-ás autóakkuval. Csak arra figyeltem, hogy első alkalommal ne lemerült akkut kössek a UPS-re.
IstvánLászló
senior tag
Köszönöm a korrekt válaszodat.
Üdv, István
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
Mindless
tag
Köszi a gyors ötletet, fix lesz igen
De sajna ezt a verziót is végiggondoltam már, az aksi feszültsége 3.7v, valamint akkor mindig kikapcsolna a tablet amikor leállítom az autót és nem csak alvó üzemmódba kapcsolna.
pjen
félisten
Szia.Nekem egyelvileg 800VA és Niky van beépített 9Ah akuval.140W terhelést 20 percig tud kiszolgálni.Megpróbálom én is a kocsi aksival.A rövidzár védelmet hagytad ahogy volt vagy tettél elő terhelést?
Kernel
nagyúr
3,7 V csak az átlagos / névleges feszültség, 4,2 V-ra töltődik fel, de most nem is ez a lényeg.
Az akkura rá lehet tölteni külső töltővel is, ha ki tudod vezetni a kapcsait. Legegyszerűbb az olcsón kapható TPA4056 modul használata.
Összefoglalnám, amit tudni kell róla, mert gyakran felmerül a fórumom, így legközelebb tudok rá linkelni:
- Állandóra lehet kötni az akkura, ha nem kap tápot, akkor visszirányban nem szívja le a töltést.
- Áteresztő FET-szabályzós, disszipatív, a különbözeti teljesítményt elfűti. Ugyanakkor a FET-nek köszönhetően már 4,3 V is elég neki, hogy 4,2 V-ra töltsön, vagyis a feladatát elvégezze. Lényegtelen, hogy elvileg 8 V-ot is elbírna (kisebb töltőáram mellett), a tűrhető melegedés érdekében 5 V-nál többet nem érdemes adni neki.
- Csak egy példa: az akku 3,2 V-on áll éppen, 1 A töltőáram mellett, 5 V betáp, az 1,8 V különbözet. Ilyenkor 1,8V x 1A = 1,8W teljesítményt kell elfűteni. Ez azért már jól megforrósítja, tehát célszerű 5 V alá levenni a betápot, amihez úgyis kell még egy külön DC-konverter, ha 12 V-ról akarom járatni, azzal igény szerint beszabályozható.
- A nyíllal jelölt ellenállás segítségével állítható be a töltőáram, 1,2 kΩ értékkel szállítják (1 A). Ha azt lecserélem 2,2 kΩ-ra, kb. 500 mA lesz a töltőáram. Többi érték a dokumentációban.
- A felső képen a védelemmel ellátott változat látható, amit egy DW01A IC és egy FS8205A dual FET alkot. Védelemre elvileg nincs szükség, ha az akku maga is tartalmazza, de azért érdemes használni, hátha a TPA-ban túlterhelődik és zárlatos lesz a FET. Ilyenkor a másik FET (a kimenetnél) lekapcsolja a töltőt.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Lompos48
nagyúr
Minden maradt, ahogy volt.
hzsolee
őstag
Szia!
Tegnap annyi időm volt, hogy rátettem az autóakkut és a hálózatot. A visszajelzők szerint elfogadta, nem jelzett akkuhibát. Ha megszakítottam a hálózatot átkapcsolt akkura. Úgy néz ki minden oké. A hétvégén tesztelem a dolgot, méregetek, teszek rá terhelést, stb. Annyi aggasztó van a dologban, hogy a gyári akku elég csúnyán végezte (az oldalai kirepedtek)
Mondjuk azt nem tudom akkor hova lett a sav? Egy pc tetején volt, kellene látható nyomának lenni. A töltő feszre leszek kiváncsi, nem-e az nyírta ki az akkut. Majd megírom a tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Gyula84
veterán
ezekben zselés akku van általában
már nem vagyok benne biztos talán AGM, csak azt nem tudom mit jelent
[ Szerkesztve ]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
hzsolee
őstag
Lehet, nem bontottam szét. Egy videóban, egy fószer mintha desztvizet töltött volna bele.
[ Szerkesztve ]
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Mindless
tag
Köszi a választ eléggé informatív volt és azt hiszem értem, bár ilyen mélységeiben nem vagyok otthon a dolgokban
Lenne egy pár kérdésem, hogy nehogy hülyeséget csináljunk (bocsi ha nagyon amatőr kérdések lennének).
Ugye itt csak annyiról van szó, hogy az aksiba menő piros és fekete vezetéket megbontom és Y-ban rákötöm a töltőt?
A tablet gyári töltője elvileg 5v 2a, lehetséges annak megfelelő töltést adni a kütyüvel?
A betápot adhatom neki az USB HUB-ról? (elvileg 5v és 2.4a az egyik kimenete)
A tablet a műszerfalba lesz beépítve, a melegedés nem fog gondot okozni?
Amennyiben nem és mindenképp ajánlott egy konverter kell, szerinted mi a célszerűbb direktben az autóról: 12v -> 4.7v vagy az USB hubról: 5.2v ->4.7v?
Ebben az esetben amikor a tablet OTG módban van érzékelni is fogja a töltést, helyesen fogja kijelezni a töltöttséget, nem lesz semmi féle anomália?
Mégegyszer köszi!
Kernel
nagyúr
Úgy is lehet mondani, párhuzamosan rá kell kötni, az eredeti kapcsolat megmarad az akku és a tablet között.
A tablet elvileg csak annyit vesz észre, hogy nem merül az akku, vagy visszatöltődik, pedig nem is töltött rá.
Ha a tablet saját töltése is rákapcsolna, abból túltöltés nem lesz (feszültségben), viszont az áram összeadódik, ami esetleg okozhatja az akku túlmelegedését.
Ha már úgyis adott a HUB-táplálás, egyszerűbb az 5V-ot rákötni, de 1A a maximális töltőáram. Állítólag lehet két modult párhuzamosan is kötni, ami már 2A, de erre csak akkor van szükség, ha az akkuból folyamatosan többet vesznek ki, mint a töltés.
Ahogy közelít a 4,2V-hoz, egyre kevésbé melegszik a modul, ez már a gyakorlatban derül ki, hogy a műszerfalban mennyire bírja. Hűtőlemezre is lehet ragasztani, szigetelten.
(#51364) hzsolee
Rá van írva általában, hogy "non spillable" (kiömlésbiztos).
AGM: Absorbent Glass Mat / felitatott üvegszál.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
hzsolee
őstag
non spillable
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Batman2
őstag
Megcsináltam ezt az inverter kapcsolást BD239-240-essel és 100K-os potméterrel.
[link]
Az 1uH tekercs helyére csak egy pár menetes drót tekercset tettem.
Rákötöttem egy csengő trafót a teljes, 8V-os tekercsével.
Reméltem, hogy legalább 200V körül lesz a kimenő feszültsége, mivel a kondi minkét fél periódust szolgáltatja, a primeren keresztüli feltöltődése, illetve kisülése során, ésl közel tápfeszültségre töltődik, csak a tranzisztor kb. 1V feszültségesése csökkenti a feszültségét.
Mondjuk a másik tranyó is le vesz kb. egy voltot a kisütésnél, mivel 1V alá nem igen marül a kondi, de akkor is még ott lenne kb. 10V a primeren, ami a 8V-os tekercs esetében a szekunderen akár a 230V-ot is kellene produkálja szerintem.
Egy zselkés akkuról tápláltam, azt mondjuk nem néztem hogy mennyire volt merült, mekkora tápfeszültséget adott, de a szekunderen maximum 89V-ot lehetett mérni, a primeren pedig 4,5V-ot váltakozó áramú állásban.
A potmétert forgatva a frekveciától kismértékben függött a kimenő feszültség, olyan 78V-tólment 89V csúcsig, majd tovább csavarva vissza, olyan 84V-ra.
Ez a fajta csatoló kondis táplálás mégiscsak féltápnak felel meg, hiába közel tápfeszre töltődne, ezért kaptam csak ekkora feszültséget ??
Ha igen, akkor 12V bemenő mellett kb. 4-5V/230V trafóval lehetne gondolom csak a 230 körüli értéket megkapni ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Mindless
tag
Köszi így már minden tiszta, a védelemmel ellátott változatot nem találom egy webshopban sem.
Tudnál benne segíteni, hogy hol kapható?
Köszönöm!
Kernel
nagyúr
Az 555 kimeneti tranzisztorán is esik egy BE-feszültség a pozitív oldalon, míg GND irányban leültetődik a kollektor.
De tegyük fel, hogy kinyersz 10 V feszültséget csúcstól-csúcsig mérve. A kondenzátor a váltakozóáramot átengedi, azért van ott. Alacsony frekvencián persze nagy kapacitásra van szükség.
DC-komponenst leválasztja, ez is fontos, nem csak a féltáp, hanem az 555 által szolgáltatott aszimmetrikus kitöltési tényező miatt is, ami DC-komponenst eredményezne a tekercsen.
A trafó menetaránya nem feltétlenül 230/8, ilyen szempontból az üresjárás a mérvadó, nem a terhelt (névleges) feszültség. Lehet akár 230/15 is, az véletlenül épp 15-szörös arányra jön ki.
10 x 15 = 150 Vp-p vagyis amplitúdóban 75 V. De a műszer effektív értéket mér, meg egyébként is szinuszra van hitelesítve. Ami nálad van, az egy torzult négyszög.
(#51371) Mindless
Múltkor ezek voltak többségben, most én is kevesebbet látok, de még akad:
http://www.ebay.com/itm/191630618209
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Lompos48
nagyúr
A @Kernel magyarázatát picit kibővíteném:
A hullámforma miatt adódó mérési hiba nagy valószínűséggel ugyanolyan lehet a primér és szekunder esetében (feltételezve, hogy a transzformáror nem deformálja nagyon a hullámformát). Ebből kiindulva a trafó áttételét az általad mért értékekből (is) meg lehet(ne) saccolni. Akkor pedig az 89/4.5=19.78. Feltételezve az említett 10Vpp primér impulzusokat, a szekunderen akkor kb. 200Vpp jelenne meg. Ennek a fele 100V, az effektív érték pedig a kvázinégyszögjel miatt nagyobb lesz, mint a szinuszgörbénél lenne ugyanekkora értéknél, azaz 70.7V
Tisztábban látnád a helyzetet, ha egy szkóppal is megnézhetnéd a tényleges értékeket, formákat.
Ami még így utólag eszembe jutott: Valamikor, régen (fél évszázada ), a csengőtrafóknak 3 szekunderszála volt. Így arról 3, 5 vagy 8V állt rendelkezésre. Ez nem olyan? Ha az lenne, próbálkozhatnál a szekunder valamelyik résztekercsével.
[ Szerkesztve ]
Batman2
őstag
De, természetesen ez is olyan, amúgy nem is mai darab, vagy 25 éves. Persze, lehet kötni az 5, vagy a 3v-os leágazására is, próbának éppen jó, hogy lássak magasabb feszültséget, de használatra nem igazán, mert akkor a primer részleges használata miatt a kimenő teljesítmény is csökken, nem sokra jó.
De hogy mekkora lesz a feszültség növekedés ezért kipróbálom.
Bár nem teljesen értem egyikőtök magyarázatát sem, de ezek szerint ezzel a módszerrel csak fél kimenő feszültséget lehet elérni.
Ha ez állfenn, ebben az esetben csak akkor kapok teljes kimeneti feszültséget, ha megemelem a bemenő feszültséget, 20v-os impulzusokat küldök a primerre, vagy középleágazásos primer (2x8v) egyik, illetve másik ágára kapcsolgatom rá a 10v-ot.
Valahol kellene legyen egy kicsi 2x9v-230v trafóm, akkor azt kellene használnom átalakított meghajtó kapcsolással.
Köszi.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Lompos48
nagyúr
De hogy mekkora lesz a feszültség növekedés ezért kipróbálom.
A 3V-os tekercset használva több mint duplájára fog nőni.
Más verzió az lenne, ha a 2 tranzisztort leválasztod az IC kimeneteléről, aztán közbeiktatsz egyetlen, a "végfokkal" együtt nagyobb feszültségről táplált tranzisztort. Így a végfok már nagyobb határok között kapcsolgatna. Első saccra az a táp 30-32V kellene legyen. Az 555 táplálása, marad, ahogy van.
Batman2
őstag
Most mértem meg.
8v-os állásban most 91v-ot, 5v-os kapcsolásban 154v-ot ad a kimenet, 3v-os kötésben pedig 198v-ot.
Nekem 12v-ból kell 230-at csinalni, esetleg 24-ből, ha kettő akkut használnék.
Akkor más kapcsolást kell válasszak, vagy maszek trafót tekerni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Lompos48
nagyúr
A 198V-ot kipróbálnám egy klasszikus izzóval, összevetve a hálózati táplálás fényével.
Nem tudom mekkora teljesítményt akarsz kicsikarni belőle. Tény, hogy a csengőtrafó egy nagyon csenevész szerzet.
Batman2
őstag
Azt mondod, higy a műszer szerint 198v kimeneti fesz lehez valójában több, csak az eltérő jelalak miatt mérési hiba lép fel?
Persze a csengő trafó pici, kb. max. 4-5w a teljesítménye, ez volt így hírtelen kéznél kísérletezéshez.
Mondjuk az is eszembe jutott, hogy a csengő trafó tudtommal kicsit másképp van méretezve mint a szokványos trafók, mivel folyamatos üzemre méretezték, minimális melegedés mellett, így valszeg nagyobb menetszámokkal rendelkezik, így inverterként használva lehez hogy kicsivel még nagyobb feszültséget kell ráadnom, hogy meg legyen a kimeneti 230v.
Keresek másik trafót.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Lompos48
nagyúr
Azt mondod, higy a műszer szerint 198v kimeneti fesz lehez valójában több, csak az eltérő jelalak miatt mérési hiba lép fel?
Igen. Majdnem. Tulajdonképpen egy nem színuszos, hanem a négyszöghöz közelítő hullámformának nagyobb az effektív értéke, amit a műszer másképp értelmez. Ez egy klasszikus izzó fényén - szerintem - érzékelhető lehet. Ez egy TrueRMS-t tudó műszerrel lenne evidens.
...mivel folyamatos üzemre méretezték, minimális melegedés mellett, így valszeg nagyobb menetszámokkal rendelkezik, így inverterként használva lehez hogy kicsivel még nagyobb feszültséget kell ráadnom, hogy meg legyen a kimeneti 230v.
A folyamatos üzem kissé relatív. Nem megnyomott csengőgombbal nincs szekunderáram, Akkor pedig ideálos esetben priméráram sincs. Ha valami(cské)t mégis fogyaszt, az a vasmagmágnesezés okozta veszteségek miatt van.
De, mint tegnap írtam, a legbeszédesebb egy oszcilloszkópos mérés lehetne.
Batman2
őstag
Átalakítottam az inverter kapcsolást a következőre:
[link]
Így ugyan a potmétert tekerve a csengő trafó teljes 8V-os tekercsét bekötve olyan 120V-tól kb. 450V-ig lehet kimenő feszt mérni, sőt, ha maxra tekerem a potmétert, akkor a 600V-os méréshatár kiakad.
Viszont 238V-ra beállítva egy 9W-os energiatakarékost rákapcsolva nem történik semmi és a trafó szekunderét rövidre zárva is alig nő a felvett áramerő, tehát valami így sem az igazi.
Ebben a kapcsolásban valami tűimpulzus sorozatot enged az 555 a trafóra, amiből nem igen lesz egy rendes folyamatos áramfolyás, csak impulzus sorozat a kimeneten is.
Se akkor nem tudom, hogy hogyan működne ez a kapcsolás rendben inverterként 50Hz-en, amire készült volna ???
Vagy én toltam el valamit ?
Szereztem egy 2x6V-230V 30W-os trafót, majd azt is kipróbálom úgy, hogy a két primerre ellenütemben kapcsolgatom a teljes tápfeszt.
Csak attól tartok kicsit az ilyen négyszög jeles meghajtásoknál, pláne 50Hz-en, hogy sok meddő energia lesz, ami a fölöslegesen hosszú, bekapcsolt periódusból adódik, és nem csak nagy áramfelvételt, hanem nagy melegedést is okoz a tranyón.
A csatoló kondis megoldás ennyiben is volt szimpatikus, mert ott egyenáram folyás nincsen. Viszont, ugye ott meg más probléma van. Még annyit kipróbáltam azzal a kapcsolással, mielőtt átalakítottam, hogy a csatoló kondi után egy 12V-21W-os ízzót kötöttem, amely mindössze gyenge fénnyel ízzott, és egyből melegedtek a tranzisztorok.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Lompos48
nagyúr
Viszont 238V-ra beállítva egy 9W-os energiatakarékost rákapcsolva nem történik semmi és a trafó szekunderét rövidre zárva is alig nő a felvett áramerő, tehát valami így sem az igazi.
1. A tranzisztor csak félperiódusban vezet.
2. Még ha a legnagyobb nyereségű (160) tranzisztort is találtad volna és az IC 0-12V között kapcsolna, akkor is a bázisáram 12mA a kollektoráram pedig kb. 200mA lehetne maximum. Az pedig egy 10x-es áttételnél 20mA, 20x esetén 10mA lenne a szekunderben. Fél periódus erejéig.
Ebben az esetben nem tudom mit mér a műszer.
[ Szerkesztve ]
Lompos48
nagyúr
Kernel
nagyúr
Ezért is célszerűbb nagyobb frekvenciára terelni a dolgot, bár nem tudom, mi a végcél (mit akarsz meghajtani), de egy egyszerű példa:
IC olcsón kapható: http://www.hqelektronika.hu/hu/product/ir21531
Forrás: http://www.hvlabs.hu/inverter/inverter.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Batman2
őstag
Érdekes kapcsolás, negnézem, viszont ehhez több vattos 20ohmos ellenállások kellenek, ha nem 1-2mA-t akarok nyerni a kimeneten.
22ohmosból van itthon 5W-os porcelán változatom, azzal megpróbálom.
Ez egy félhíd lenne ?
Teljes híd esetén 4db tranzisztor kellene, akkor szintén menne szimpla primeres trafóval, de akkor megint 2 tranyón megy az áram, dupla feszültség csökkenés, 12V-ból, legfeljebb 10V marad.
Köszi
Üdv.!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Batman2
őstag
Ismerem a kapcsolást, ICm ugyan nincs itthon, viszont bontott PC táptrafóm van, aminek a magja használható erre.
Köszi.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
CPT.Pirk
Jómunkásember
Van egy régi de jóféle 32 ohmos Sony fejhallgatóm [link], ma pedig szereztem egy Marshall Major-t, szintén 32 ohmos [link].
A régi 98dB/mW érzékenységű, az új meg 121!!! Emiatt mindegy mire dugom rá az újat, onnan zajt is kihallok. Telefonra dugva hallom mikor nem dolgozik a proci, erősítőkre dugva lehet hallani brummot, míg ugyanezek a régivel nincsenek jelen, csak a tiszta zene.
Iszonyat magas érték az a 121, ez így normális? Úgy értem ha a régi fejhallgatóval egy eszköz kimenetén csend van az ujjal meg nem, akkor ki a hibás? A jelforrás tápja, stb. nem elég jó, vagy a fejhallgató érzékenysége indokolatlanul magas?
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
darvinya
titán
Egyik sem és mind2 igaz.
Érzékenység függ a mágnes erősségétől (pl: neodímium), függ a tekercs felvitt felületétől.
Utóbbi fülhallgató könnyű meghajtani, ezért minden zajt beszedhet.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
CPT.Pirk
Jómunkásember
Azt én értem miként működik az érzékenység, de miért csinálnak ennyire érzékeny fejhallgatókat?
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
IstvánLászló
senior tag
A fülhaltagod, 20-20000 Hz-et tud átvinni, próbáld meg alkohollal tisztítani a jack dugót, mert nálam is volt ilyen probléma amit mondasz,érintkezés hibája okoz amit a saját füleddel is jól hallasz.
A másik módszer próbáld meg kihúzni és újra visszadugni a jack dugót, lehet hogy már meg is tetted.
A lényeg nem kioktatni akarlak, csakis saját tapasztalatomat osztom-meg most éppen veled.
A fülhaltagod érzékenységével nincsen gond szerintem, szebben is szól és úgy értem hogy jobban kihozza a magas és mély hangszíneket is.
Remélem hogy tudtam segíteni.
[ Szerkesztve ]
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
darvinya
titán
Nem lehet hordani nagyteljesítményű berendezéseket.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
CPT.Pirk
Jómunkásember
De itt nem nagy teljesítményről van szó, egy fejhallgató kis membránját nagyon kis teljesítménnyel kell meghajtani, az semminek nem okoz gondot.
Egy reális indok van csak a nagy érzékenységre, miszerint viszonylag alacsony az okostelefonok megengedett maximális kimenő audio teljesítménye gondolván a fiatalok hallására, azt a szabványt ki lehet ezzel a módszerrel játszani...
IstvánLászló: az átvitellel nincsen gond, nagyon szépen megvan benne minden a mélytől a magasig. A gond inkább az, hogyha nem teljesen jó egy cucc kimenete, akkor olyat is hallasz, amit nem kellene. Pl. az én ZTE (kínai) telómból brrzzrzzrr hang jön ki, ha nem dolgozik a procija semmin, vagy mikor be van dugva a töltő. Apám Xperia SP telóján vagy a Google Nexus tabunkon viszont nincs ilyen, azokból a csönd az csönd.
Ugyanakkor ha az érzéketlenebb fejhallgatómat rakom a ZTE telómra, akkor azzal is csönd van amikor csöndnek kell lennie.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Kernel
nagyúr
Ha jól látom, van rajta hangerőszabályzó, azzal elvileg le lehet osztani a végfokzajt. A forráskészüléken a hangerőt növelni (ezáltal a hasznos jelet), úgy nem jó?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
IstvánLászló
senior tag
A lényeget nem értem hogy mit értesz azon hogy idézem, "Nem lehet hordani nagyteljesítményű berendezéseket.", nekem 2-szer 80watt-os csöveserösitöm van.
Ami saját építésű és akkoriban nem is gondoltam rá hogy fülesről fogok zenét hallgatni, nincsen gondom a modern fülesekkel, mert tényleg szépen szólnak a magas és mély hangok is.
A lényeges van dinamikája, például dobszólónál jól halható mikor a dobos a cintányérra üt.
Az erősítőt régen építettem, már sokan nem is használnak ilyet mert nem ismerik már nagyon sokan, mit is tudhattak mert már elavultnak hitt technika.....
A lényeg vihetem az erősítőmet bárhova és sokan mondták már buliban milyen szépen is szól, pedig a hangforrást csak a számítógépről kapta a bemenetére...
Ami a lényeg cipelni körülményes főleg szállítani hangfalakkal együtt, de már régóta nem is viszem sehova.
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
darvinya
titán
Ezt hordod utcán.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
darvinya
titán
Hát nem.
Nekem is van SP-m, és az külön rá is mér mielőtt elindítható a zene.
Ez alapján állítja a hangerőt, pont emiatt egyes fülhallgatóhoz Viper 4-et használom.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Gyula84
veterán
Az erősítőt régen építettem, már sokan nem is használnak ilyet mert nem ismerik már nagyon sokan
tessék?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nem, az csak a headset hívás felvevő gombja. Egyébként nem lenne rossz ötlet. Lehet kellene csinálnom egy ilyen adaptert.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
dudika10
veterán
121? Még dB/V-ban is magas lenne, nemhogy dB/mW-ban (ezzel gyakran trükköznek a gyártók).
De mindenhol máshol 99dB-nek írják az érzékenységet (mértékegység nélkül...), szóval inkább a hangszigetelés lesz a két fejhallgató közt a különbség, ha a sonyval nem hallod a sistergést (vagy valamelyik nem felel meg a specifikációknak).
Hordozható készülékeknél az a ~100dB teljesen átlagos, nem indokolatlanul magas, ellenben a jelforrás tápja általában elég gyenge.
(#51389) IstvánLászló: hogy micsoda?
Ebben kb a kötőszavakon kívül minden marhaság.
Nem leszünk így jóban...
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, nekem is gyanúsan magas volt az az érték.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Ribi
nagyúr
121 az inkább a max hangerő lesz, de ez a probléma szempontjából mindegy.
Az fura, hogy a telefonon is zajong, az rendszerint elég csöndes szokott lenni.
Több telefonnal is nézted már? Esetleg a hangerő szabályzót a fülesen vedd maxra, hogy ne nagyon szóljon bele semmibe.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.