Az üzemanyaghatás érték az egy csapatok által kiszámolt és használt érték. És pályaspecifikus, legtöbbször 4 tizedmásodperc körüli érték 10 kg-ra.
Amit írsz az autó gyorsulásáról, ahogy fogy a benzin, nem cáfolata ennek, ugyanis az üzemanyaghatás érték csak önmagában helytálló, a többi változók megmaradása mellett. Vagyis pl. tökéletesen ugyanolyan gumikon. Gyakorlati példát időmérőről lehet felhozni, pl. 660 kg-osan 1:20-as időt megy a delikvens, 670 kg-osan ugyanolyan állapotú gumikon és a kört ugyanúgy odatéve 1:20.4 lesz az elérhető köridő.
Ugyszintén az ürestankos és telitankolt állapot összevetésére már értelmetlen belekeverni az üzemanyaghatást, vagy az alapján kalkulálni azt, mert a két szélsőséges megtankoltsági állapot már jelentősen befolyásolja az autó viselkedését a beállításaival kapcsolatban. És ez már beállítás és konstrukció specifikus is. Pl. a Renault arra panaszkodott az idei autójával, hogy az nagyon jól teljesít kevés üzemanyaggal, de megtankoltan 'drasztikusan' (más autókhoz képes 'exponenciálisan' nagyobb mértékben) romlik a köridő. De a fenti példával ők is pl. 4 tized körül lennének, és a Renaultnál is számolgatják az ő és a többiek üzemanyagkorrigált köridőit.
A Ferrarinál egészen másról van szó a könnyebb kasztnival. Az több ballaszt használatára ad lehetőséget és a köridők annyival csökkenhetnek, amennyit az autó jobb kiegyensúlyozottsága adhat, ami pl. ha Massa autója eddig is optimálisan kiegyensúlyozott volt, egy relatíve alacsony érték lehet. Kiminél viszont nagyobb a jelentősége lehet, mert ő nehezebb pilóta.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com