Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#39001) #70869248 válasza #95904256 (#38994) üzenetére


#70869248
törölt tag

Na látod a Renault-nál ez lehet egy probléma :D

...na de a lényegre vissztérve, nem vágom mi is lett megkérdőjelezve :)
Azaz azt gondolom nem kell bizonygatni, hogy az F1-ben van a legnagyobb lehetőség a fejlesztésre, mármint ha az az autó gyorsaságát szolgálja (sajnos a lehetőségek beszükültek a motorfejlesztés időszakos befagyasztásával, illetve más megkötésekkel).
De a KERS egy ilyen lehetőség. Az lehet hogy a Renault az energiatárolást a laptopokban is használt, egyáltalán nem kunszt lítium-ion cuccban oldja meg.
ám legyen.
A Ferrari viszont még egy NASA beszállító (aksi) céget is megkeresett amikor úgy érezte hogy rosszul haladnak.

Az a csapatnak elemi érdeke, hogy ha eredetileg laptop aksikat hánytak egymásra hiltiszalaggal rögzítve, és dörzshajtással szabadítják a tárolt energiát a kerekekre...akkor ezt szépen lassan átdolgozzák olyanná ami minnél jobban szolgálja a győztes sebességet illetve az ilyen irányú erőfeszítést. :)

(#39002) #95904256 válasza Chip (#39000) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ez egy kicsit meglepő kérdés volt. :DD
De az eredmény még meglepőbb... :K

Ugyanis, miért is ne, gondoltam kiszámolom hogy hány gramm lítium-ion akkumulátorban lehet eltárolni a 400kJ-nyi energiát ( természetesen csak "elméletileg" ).

Tárolandó energia: 400 kJ -> 111,1 Wh
Lítium-ion akkumulátor kapacitása: 0,4..0,6 Wh/g
Szükséges tömeg: m = 111,1 / 0,5 = 222,2 g

A legtöbb laptop akkumulátor ennél nehezebb...

szerk.: Természetesen a gyakorlatban ennél mindenki nagyobbat használna, hiszen senki sem akarja ( és nem is lehet ) teljesen kisütni és feltölteni minden körben az akkumulátorokat....

[ Szerkesztve ]

(#39003) #70869248 válasza PazsitZ (#38996) üzenetére


#70869248
törölt tag

én ott nem találtam választ, számomra egtyértelmű és megkérdőjelezhetetlen hogy egy prototipus kategória...áá beszéljünk kerek perec az F1-ről, szal hogy ott a legjobb kifejleszteni egy az autósportban előnyös technológiát. Mivel ott sokkal kevesebb a megkötés, és jóval keményebbek a feltételek.
Legalábbis régebben ez volt....és még valahol most is, hiszen hol fordulhat elő az hogy egy motor a lehető legtöbb teljesítményt adja le a maximalizált fordulatig a lehető legkisebb súly mellett? Egyenlőre még mindig itt...csak most már inkább a megbízhatóság a lényeg.
Mennyi egy F1-s autó előállítási költsége? Mennyi a kutatási költség?...ez tiszta veszteség, a nyereség része az eredmények és a kifejlesztett technológiák átültetése az autóeladásba, illetve a gyártásba. ...és valami ködös megbecsülés, dicsőségféle.

Az autógyártási részlegen előállni valmi olyasmivel hoy főnök az autót adjuk magnézium ötvözet felnikkel mert akkor kisebb a súly, jobbak amenettulajdonságok...és mondjuk kisebb a fogyasztás...ugyan akkor 2millával többe kerülne az autó eladási ára.
Szal ez még egy jól sikerült vállalati bulin amikor már mindenki hülyeséget beszél, még akkor is rizikós.

(#39004) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Alonso durván vágja a Bridge-t a kínai gumiválasztásért!

"A számításaink szerint öt vagy hat kör után kereket kell majd cserélnünk, mivel ez a pálya megterhelőbb Melbourne-nél, és Melbourne-ben is csak nyolc-kilenc körig bírták. Ha szórakoztatóbbá akarják tenni a versenyt, vagy megkeverni az eredményeket, jobb módszert is választhatnának. Például feltetethetnék az esőgumikat, akkor lenne csak igazán látványos a sebességkülönbség.

"A szuperlágyak már az első kanyarban el fognak kopni, a 10-es kanyarra nem marad majd gumink" - aggodalmaskodott Alonso.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#39005) #95904256 válasza #70869248 (#39001) üzenetére


#95904256
törölt tag

Nem lett megkérdőjelezve semmi. Csak annyit akartam hozzátenni a eszmefuttatáshoz, hogy csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják. Példának tökéletesen megfelel az általad is felemlítettett NASA beszállítós Ferraris együttműködés...

(#39006) Oliverda válasza Motion_Blur (#39004) üzenetére


Oliverda
félisten

Gondolom így az időmérőn is inkább a keményebbel fognak menni a versenyen meg felrakják 1 körre a lágyat aztán szevasz. Persze ha eső lesz akkor nem kell majd ezzel szerencsétlenkedniük.

A japók hazamehetnének már és visszatérhetne végre helyettük a Good Year.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#39007) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Comparing driving styles: Raikkonen vs Massa

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#39008) #70869248 válasza #95904256 (#39005) üzenetére


#70869248
törölt tag

na akkor én kérdőjelezek kicsit :)
Mert szerintem visszafele igen kevés dolog jön...kivéve talán a kormányon található kapcsolókat :)

Ahoz hogy egy 19ezerRPM 1.4-s V8-l szerelt autó, ami 200-nál betapad a kanyarba, és döbbenetes gyorsulás-lassulást produkál 550kg össztömeg mellett (605kg vezetővel).
Ott szvsz nem igen alkalmazhatóak a szériagyártásban költséghatékonyan gyártott cuccok. Hiszen ami csak lehet a legkönnyebb anyagból van.
..ha csak azt nézem hogy egy Carbon féktárcsa (MotoGp) 750g-tól 800g-ig, míg uez fémből 1.200g-től 1.600g-ig változik.
Szal lehet hogy a Renault rendszere csak a felhasznált enyagokban ismerős.

(#39009) bdav válasza #95904256 (#39002) üzenetére


bdav
őstag

az a baj ezzel a számolással, hogy nem mindegy azért h. mennyi idő alatt adod le az energiát. F1ben a szabály szerint ugye max 6.5mp és max 400kJ a szabály szerint (azt se tudjuk amúgy h. ezt technikailag mennyire merítik ki a csapatok); a laptop meg megy 1 órát ennyivel :)

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#39010) AMD Power válasza Motion_Blur (#39004) üzenetére


AMD Power
titán

Ennyire nem lehet hülye Brigestone...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#39011) proof88 válasza Motion_Blur (#39007) üzenetére


proof88
addikt

Nürburgring lesz most az idén, vagy megint az az idióta Hockenheim lesz?

(#39012) #95904256 válasza bdav (#39009) üzenetére


#95904256
törölt tag

Persze hogy nem tökéletes ez a meglehetősen egyszerű számítás, de ezt említettem is. Egyébként szívesen venném ha egy-két formulával vagy adattal megmutatnád hogy hogyan is lehetne finomítani rajta. Amíg ilyen nincs, addig ez a legjobb közelítés. :DDD

Másfelől az akkumulátorok több cellából állnak. Ha ezeket párhuzamosan kapcsolod, akkor könnyen orvosolható hogy rövid idő alatt ( 1 óra -> 6,5 mp ) legyen képes leadni az energiát, csekély súlynövekmény mellett.

(#39013) #95904256 válasza #70869248 (#39008) üzenetére


#95904256
törölt tag

Szerintem nem értetted amit írtam. Vagy szerinted a karbon féktárcsát a Forma-1-es csapatok fejlesztették ki és csak ott használatos? Illetve a "legkönnyebbnek" mondott anyagok is csak itt használatosak? Mivel hogy más helyeken, pl. repülőiparban, gyógyászatban, biztonságtechnikában, hadiiparban ezekkel nem is találkoztak és nem fejlesztették ki korábban... A fenét... ezek a csapatok egyszerűen megadják ( sőt, lehet hogy nem is ők keresik meg a beszállítókat, hanem azok jelentkeznek náluk ) hogy milyen ülésre, féktárcsára, kerékfelfüggesztésre, vezérlő elektronikára van szükség és az ezen területre szakosodott cégek fejlesztik ki illetve gyártják le nekik a már bevált eszközeikkel, eljárásaikkal...

(#39014) !Overdose! válasza proof88 (#39011) üzenetére


!Overdose!
őstag

Nürburgring. Bár én Hockenheim-nek jobban örülnék.

Ja és Fuji helyett Suzuka.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#39015) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Mai Nemzeti Sportból:

"Sohasem egyetlen részlet teszi az autót gyorsabbá a többinél - írta Gary Anderson (korábbi F1 tervező)

Ha alaposan végignézem a BGP001-est, legalább tíz olyan megoldást látok, amelynek köszönhetően a többi autó előtt jár. El tudom képzelni, milyen jót nevetnek Brackleyben ezen a diffúzorügyön, és azon, hogy most mindenki ebbe fogja fektetni az összes energiáját. Aztán amikor elkészülnek a saját dupla diffúzorukkal, a remélt hat-hét helyett jó, ha két tizedmásodpercet javul a köridejük. Egyszer egy nagyrabecsült szakember azt mondta nekem: - Ha jó autót építesz, gondoskodj arról is, hogy etereld a figyelmet a legfőbb erősségéről, és egy kevésbé fontos alkatrészt tegyél látványossá. Ezzel eléred, hogy a többiek arra figyeljenek és lelassítod a felzárkózásukat."

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#39016) bdav válasza #95904256 (#39012) üzenetére


bdav
őstag

középiskolai fizikánál sajnos nekem sem terjednek túl az ismereteim a témakörbe.az tuti h. ennél komplexebb a kérdés. amit tudunk az a két limit, az idő és az energia korlát. a kérdés pedig az, hogy milyen motort akarunk meghajtani vele, és az akksik milyen feszültség+áramerősség kombinációt mennyi ideig tudnak leadni.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#39017) #70869248 válasza #95904256 (#39013) üzenetére


#70869248
törölt tag

Lehet :) nincs kizárva, mivel olyan dolgokat említesz ami nem vágom hogy jön ide. Én írtam..talán nem a te válaszodra reagálva, bár azt hittem ez magától értetödő, hogy az F1 a legjobb fejlesztési közeg az autósport számára.
Értem én hogy űrtechnológia...na de annak egyfelől nincs köze a szénszál alapú féktárcsához, másfelöl hogy jön ahoz hogy költséghatékonyság?? Mármint én eddig azt hittem arról beszélünk, hogy a szériagyártásból nemigen vándorol az F1-be technológia (én álláspontom), míg szerinted igen (laptop aksi körül indult).
Most meg felmerül az űrkutatás, aminél pazarlóbb már csak a fegyverkezés van szvsz. Illetve az űrfegyverkezés mint abszolut győztes :)

Nem vágom mia különbség abban hogy kis vagy nagyobb cégek fejlesztenek teszem azt a Ferrari-nak, vagy maga a Ferrari. Ahogy a Nasa-nak is vannak beszállítói, ahogy a amerikai fegyvert'köm is megversenyezteti a Boeing-t, és a Boeing-nek is a szárnyképzését egy kisebb Japán tervezőgárda fejlesztette...természetesen horror pénzekért.
Azaz a csapat tudja az elvárásokat, azokat továbbadva adott anyagi keretek között fejleszti/fejleszteti ki a beépítésre váró technológiát.
Na inne nem vágom hol nem értem, hiszen egy szériagyártás költségkeretébe tök mindegy hogy mi nem fér be...a kisvállalkozás vállalási ára, vagy egy önfejlesztés...
abszolute mindegy, mivel nem fér be..az F1, illetve egy gyár F1 versenyzési osztályának fejlesztési részlege jóval nagyobb pénzügyi szabadsággal bír.

(#39018) #95904256 válasza #70869248 (#39017) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ferrari itt mint egyik Forma-1-es csapat értendő:

"Nem vágom mia különbség abban hogy kis vagy nagyobb cégek fejlesztenek teszem azt a Ferrari-nak, vagy maga a Ferrari."

Pedig egyszerű, azok a cégek nem a Forma-1-ből élnek és nem igen fejlesztenek technológiákat a Forma-1 részére. Hanem a már kifejlesztett dolgaikat adaptálják, úgymond méretre vágják az adott csapat számára.

Talán csak néhány olyan cég van amelyik kifejezetten valamelyik Forma-1-es csapat részére végez fejleszteséket. ( Például a Shell, de elég valószínű hogy ők is csak a reklám miatt csinálják, nem azért mert ez Forma-1 fejlesztés anyagilag olyan jól prosperál... )

(#39019) [CS]Blade2 válasza Nowhereman (#38998) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Addig nem lehet kijelenteni, hogy előny, amíg nem próbálják ki nélküle.
Most lehet, hogy a KERS miatt nem tudták megelőzni Alonsot, de nem tudhatjuk, hogy KERS nélkül mi történt volna.
a. Ugyanolyan "lassú" marad a gép, és könnyedén megelőzik.
b. Sokkal jobb egyensúly, amivel jobban nyomhatja neki (ez sokat számít, mert ha nem jó az egyensúly óvatosabban fog menni a pilóta, nehogy hibázzon), és sohasem kerülnek előzési távolságba Webberék.

Talán a hétvégén kiderül, hogy mit ér a KERS, ugyanis a Ferrari nem fogja használni.

(#39022)



addikt

Én úgy érzem már nem tudok teljes szívvel drukkolni a Ferrarinak.
Ez a csapat már nem az a csapat. Kezdenek visszasüppedni a 90-es évek eleji káoszba, megspékelve egy kis Toyota féle multi szemlélettel. Legrosszabb kombo.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#39023) Markgx10 válasza (#39022) üzenetére


Markgx10
őstag

Vicces kedvében van, uram, de nem veszem be. :)
Én Alboreto óta szurkolok teljes szívemből a Ferrarinak, ugye 15 évre rá lett meg az első egyéni vb, addig szopóág volt :D Ha még 15 évet kell várni, akkor is a Ferrarinak szurkolok, legfeljebb majd nosztalgiázgatunk MS dominanciájáról (jobb híján), de gondolom te is így vagy vele, csak ugratsz minket ;) :D

(#39024) #70869248 válasza #95904256 (#39018) üzenetére


#70869248
törölt tag

?
Egyfelől dehogynem fejlesztenek technologiát az F1 részére..pl. most is azt teszik.
Teszem azt, ha már erre kanyarintjuk a témát, ott a Toyota mint a szériaalapú autók hibridhajtású megoldásának egyik pillére, és lám csak most miért is nincs bent a Toyota-ban a KERS???
Míg mondjuk a Magneti-Marelli megoldását használó Ferrari azzal dönget.
A Magneti Marelli nem gyárt a Toyota-nak hibridmegoldásokat..
A mondat többi része számomra kicsit csürcsavar:
"Hanem a már kifejlesztett dolgaikat adaptálják, úgymond méretre vágják az adott csapat számára."
Aztán a végére jön egy egyértelműség :) ..azaz hogy egy cég nem csak az F1-nek végez fejlesztéseket. Ez természetes hiszen egy cég a megszerzett tudást, tapasztalatot, illetve a pénzen vett technológiát minnél több haszonra szeretné fordítani.
Teszem azt némelyik F1-s csapat szélcsatornája sem kong az ürességtől ha a csapat éppen nem használja, bérbe vehető a berendezés.
Sőt maga a csapat, akár az aerodinamikai részleg, akár a motortervező mérnökök is foglalkonak nem F1-s munkákkal. Teszem azt pl. a Ferrari a Ducati motorblokk fejlesztésével néhanapján...
Ez nálam alapból kerek.

(#39025) válasza Markgx10 (#39023) üzenetére



addikt

Ez nem arról szól, hogy a csúcson vannak-e vagy sem. A hozzáállásuk volt régen sokáig szimpatikus, azért is drukkoltam nekik, amit most művelnek, azzal viszont egyre nehezebb azonosulnom.
2005-ben is szopóág volt, mégis minden versenyen lelkesen drukkoltam a pontszerző helyért.

Azért még nekik fogok ezután is valószínűleg, de már inkább csak megszokásból, mint meggyőződésből.

[ Szerkesztve ]

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#39026) #95904256 válasza #70869248 (#39024) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ezek szerint továbbra sem értem mibe kívánsz belekötni...

Mindenesetre úgy látom a csűrés-csavarás nem nálam van.
Nem én írok nem összefüggő dolgokat. :N

(#39027) #70869248 válasza #95904256 (#39026) üzenetére


#70869248
törölt tag

ááá :) én csak reagálok.
A magam részéről szivesen megmaradok a szériagyártásban alkalmazott fejlesztés és az F1-ben alkalmazott fejlesztés különbözőségénél. :)
mivel a #39008-ban én azt kérdőjeleztem meg hogy szted a szériagyártásból táplálkozhat az F1. ("például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz") Mivel különbözik az elvárás és keret ami alapján a fejlesztés történhet.

[ Szerkesztve ]

(#39028) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Ez lenne a McLaren féle DDD?

padlólemez
eke
brawn eke

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#39029) #95904256 válasza #70869248 (#39027) üzenetére


#95904256
törölt tag

Én meg maradok annál hogy csak néhány területen van különbözőség... ;)
( kasztni, motor és ami egyedi alkatrészeket előír a szabályköny )

Szép is lenne ha a kormánykerék nyomógombjait, kijelzőit, a hátsó lápma LED-jeit, a biztonságiöveket, a pedálokat, a bukósisakot, a tűzállóruhát, az olajvezetékeket, a fékrendszert, a rádiósrendszert, a keréknyomás érzékelőket, üzemanyagszintjelzőt és még ezernyi más mindent úgy fejlesztenének az F1-es csapatok...

(#39030) Nowhereman válasza [CS]Blade2 (#39019) üzenetére


Nowhereman
őstag

Szerintem nem kell olyan sokáig várni. Szimplán emlékez vissza: Mikor Rajkó ment el Lonzinak, az teljesen sima ügy volt. Mikor Webber tette ugyanezt, akkor simán a háta mögül erőből vissza tudta őt előzni! Pedig mostanság szerintem a három verda közül a Red Bull a legütőképesebb... Külömbség -KERS!

Utánam a kondenzcsik!

(#39031) D.Orion válasza Motion_Blur (#39028) üzenetére


D.Orion
veterán

Hát eke majdnem elmegy házi gányolós topikba is. Hogy néz az ki,te jó ég? :Y

(#39032) válasza D.Orion (#39031) üzenetére



addikt

lol, tényleg van egy kis sufnituning beütése

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#39033) hunnylander válasza Motion_Blur (#39028) üzenetére


hunnylander
őstag

Nem valószínű: McLaren also has a new diffuser in China, but it is merely a development of its conventional design. "There has not been enough time for a double-decker diffuser," said Team Principal Martin Whitmarsh. He said he is hoping an early double-diffuser for the MP4-24 will be ready for Bahrain next weekend.

Ez csak egy továbbfejlesztése (talán az új szabályalkalmazás adta korlátok szerint) az eddiginek. Bahreinre készül el a DDD.

Az nem eke a McLarenen, az csak a padlólemez elülső részének rögzítő része, ilyen volt mindig. Az eke ezen rész előtt/helyett fog helyet foglalni, ha újra használatba kerül. Sufnituning nyomokat én nem látok rajta, aerodinamikailag formázva van, azért a hullám profil is, max. koszos. De ha megnézed a Brawn oldaldobozát, azon meg rendesen sérülésnyomok vannak.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#39034) wildrain válasza #70869248 (#39024) üzenetére


wildrain
addikt

A Magneti Marelli nem gyárt a Toyota-nak hibridmegoldásokat..
Nem akarok beszállni a vitába, mert csak átfutottam a fórumot, de ehhez hozzáfűzném, hogy asszem a Toyota F1-es csapatának a Magneti Marelli szállítja a KERS-t. Magam is meglepődtem, amikor olvastam, talán az a5-ön az év eleji szabályösszefoglalóban.

Megkerestem, tényleg ott olvastam:
Több istálló - köztük a Renault, a Toyota és a Ferrari - a Magnetti Marelli megoldását vásárolta meg és fejlesztette tovább, míg mások - a BMW és a McLaren - saját rendszert terveztek.
Tudom, hogy ez a vita szempontjából majdnem mindegy, csak érdekességképpen jegyeztem meg.

[ Szerkesztve ]

(#39035) JJános válasza Motion_Blur (#39007) üzenetére


JJános
addikt

Mind két tojás. :D

Egy pulykatojás, és egy jégből való tojás.

2007-05-06 óta itt!

(#39036) #70869248 válasza #95904256 (#39029) üzenetére


#70869248
törölt tag

:D
na akkor ki csürcsavar :)
csak kilukadtunk a kormánykerékre...na meg persze a a szériagyártott bukósisakra :D

Na de akkor beszéljünk mondjuk a fékrendszerről mint a listában szereplő egyik olyan elemet amivel foglalkozni valóban érdemes.
-A Toyota teljesen saját F1-s fékrendszert használ, mások beszállítokkal dolgoznak, mondjuk Brembo. A féknyereg minden autóhoz egyedi, a fékpofák szénszálból vannak, a tárcsák szénszálból vannak így a kisebb pörgettyűs (giroszkóp) hatás és persze a kisebb tömeg.
A fékerőelosztás menetközben kormányról szabályozható.
A rendszer bitang drága természetesen. Nem beszélve a folyamatos adatgyűjtésről és fejlesztésről (teszem azt Brembo szponoráció esetén).
Biztonsági előírás hogy két fékrendszer legyen az autóban. fékkészlet darabja kb. 7000 euro (több mint 2milla) és valamivel több mint egy futamot bír.
sok köze nincs a szériagyártott fékekhez.

-bukósisak:biztonsági szabvány szerinti 17 rétegű sisak, amit ismerhetünk: szénszál, tűzálló anyag, polietilén, alu, magnézium..össz-vissz 1.2 kg súllyal bír, és minden versenyzőre egyedi sisak.

-ruha: biztonsági szabvány szerinti Nomex, minden versenyzőre külön szabva. Minden az még a cipő is.

Ezek spec. nem is csapatfüggő dolgok, vannak cégek amik megpályázhatták ezek gyártását.
Hasonlóképpen a biztonsági övhöz...

Nem hogy néhány területen van különbözőség, hanem az F1 előírásai, és a jó teljesítményhez szükséges követelmények olyan kemények hogy szinte semmi nem jön a szériagyártásból...
A kormányváltó kapcsolója mondjuk? Monaco-ban egy kör alatt 40 alkalommal használják, átlag 2másodpercenként. Nem hogy a váltómechanizmus, hanem maga a kapcsoló sem egy egyszerű szériából átemelt....amíg ott a meghibásodása esetén elgurulsz a szervízbe, itt beledöngetsz a gumifalba, vagy elsodorsz két másik versenyzőt...

..stb-stb.

Wildrain: t'om, gondolom nem véletlenül...a Toyota valmikor régebben lenyilatkozta hogy az ő rendszerük (széria) amugy sem képes teljesíteni az FIA előírásokat, annál jóval kifinomultabb. Azaz nulla előnyük van ezen a téren..talán így van, talán nem...az valszeg úgy van hogy nekik nem a hibrid rendszerrel volt bajuk, hanem az FIA előírással.
Ezért aztán ők is inkább külső céghez fordultak.

[ Szerkesztve ]

(#39037) #95904256 válasza #70869248 (#39036) üzenetére


#95904256
törölt tag

Nézd, én elhiszem hogy ismered még az utolsó csavart is, mert miért is ne, de úgy látom hogy még mindig nem értetted meg amit mondtam. Ezek egyike sem fejlesztés amiket felsoroltál. Egyszerűen előírások hogy minek milyennek kell lenni. Ezek alapján és a már korábban, más területen kifejlesztett technológiákkal gyárthatóak.

Ne haragudj, de már unom hogy nem fogod fel a dolgot.

(#39038) #70869248 válasza #95904256 (#39037) üzenetére


#70869248
törölt tag

Lehet hogy unod, de mindenesetre már mentél jobbra-balra, kicsit nehéz lekövetni.

Ezt írtad(#38997):
"Én meg arra akartam utalni hogy akármennyire is technikai sportok élvonalába tartozik a Forma-1, ennek ellenére ott sem foglalkoznak minden területen egyedi fejlesztésekkel. Ahol lehet ott is a hagyományos, "bolti" cuccokat építik be, mert könnyen beszerezhető, olcsó, jól bevált, stb..."

Ezzel full nem értek egyet, ezért is kezdtem vitába :)
..aztán jött egy hozszólás (#39005)-amivel tökre egyetértettem már, ha nem lett volna ott az az egy mondat :)
"...csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják."

Mert ez megint megakasztott, mivel én nem értek egyet azzal hogy a szériából sok minden jöhet vissza, pláne hogy ezzel a mondattal nem a keveset feltételezted.

A beszállítós dologgal kapásból egyetértettem, ezért írtam az egyértelműséget..logikus, van csapat ugye aminek a motorja is máshonnan jön...
Erre hoztam fel a Toyota-t amit Wild' is írt, hogy a Toyota a szériaalapú hibridgyártás egyik pillére, és lám meg sem próbálkoztak egy saját rendszerrel. a Magneti Marelli pedig nem gyárt hibridmegoldást a Toyota-nak, mégis rájuk bízzák az F1-s technológiát.
Én ezt egy szemléletes példának szántam, de nem jött át. Aztán a a fékes-bukós..stb dolog.
Pedig az egésznek a lényege, részemről, egyszerű. A szériaalapű fejlesztéseknek más követelményrendszerben kell kibontakoznia, nem alkalmazhatnak drága technológiát, mivel magasba szökik az eladási ár, ...már a korai fejlesztésnél meg van kötve a kezük hogy egyáltalán milyen nyersanyaghoz nyúljanak. Itt is mindegy hogy saját a fejlesztás vagy beszállító végzi. (a követelményrendszer a lényeg)
Az F1-ben kevésbé számít az ár, mivel nincs piaci eladási tényező...a lényeg az eredmény (rosszabb esetben a részvétel :) )...és itt sem számít az önfejlesztés, vagy beszálítós rész, a lényeg a követleményrendszer.
A végére még egy példa aztán alszom :)
A full karbonfékek pl. rossz fékhatást adnak egy átlag vezetőnek a közúton, mivel bár könnyű (ezt meg is fizeti keményen amikor megveszi), de más hőtartományban ideális a müködés, a legtöbb felhasználás során el sem érné.
Na ez az én oldalam :)

[ Szerkesztve ]

(#39039) Integra válasza Motion_Blur (#39028) üzenetére


Integra
titán

"Sohasem egyetlen részlet teszi az autót gyorsabbá a többinél-írta Gary Anderson (korábbi F1 tervező)
Ha alaposan végignézem a BGP001-est, legalább tíz olyan megoldást látok, amelynek köszönhetően a többi autó előtt jár. El tudom képzelni, milyen jót nevetnek Brackleyben ezen a diffúzorügyön, és azon, hogy most mindenki ebbe fogja fektetni az összes energiáját. Aztán amikor elkészülnek a saját dupla diffúzorukkal, a remélt hat-hét helyett jó, ha két tizedmásodpercet javul a köridejük. Egyszer egy nagyrabecsült szakember azt mondta nekem: - Ha jó autót építesz, gondoskodj arról is, hogy etereld a figyelmet a legfőbb erősségéről, és egy kevésbé fontos alkatrészt tegyél látványossá. Ezzel eléred, hogy a többiek arra figyeljenek és lelassítod a felzárkózásukat- "

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#39040) Male válasza #95904256 (#39002) üzenetére


Male
nagyúr

Hogy bonyolítsam a számolásodat: Nem kell egyszerre elraktározni egy teljes körre való energiát, ugyanis az folyton töltődik vissza (hiszen körönként nem egyszer fékeznek).

Így a 111.1Wh-s akksi helyett elég mondjuk 30-40Wh-s...

Aki jobban ért nálam az elektronikához: Egy jókora kondiban vajon mennyi energiát lehetne eltárolni? Csak mert ott a feltöltési-kisülési tempóval nem lenne gond...

[ Szerkesztve ]

(#39041) válasza Male (#39040) üzenetére



addikt

Hogy én is bonyolítsam, igazából nagyobb energia tározó szükséges, talán 2x akkora is, mint amiben "elfér" az energy.
Hiszen a pilota elméletileg meg kell tudja csinálni azt, hogy az célegyenes kigyorsításánál rányomja a full kakaot, aztán áthalad a célvonalon és a rendszer máris teljesen feltöltve kell legyen (amit Gyuláék nem értenek) és még az első féktáv előtt ráküldhetné újra a teljes adagot.

[ Szerkesztve ]

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#39042) Male válasza (#39041) üzenetére


Male
nagyúr

"és a rendszer máris teljesen feltöltve kell legyen"

Miért kéne így lennie? Nem olvastam az előírásokat, talán ilyet írnak benne?
(Amit Gyulámék nem értenek, hogy az a grafikon nem töltöttségi szintet jelöl, hanem hogy mennyi ideig használhatja még az adott körben a plusz teljesítményt.)

(#39043) válasza Male (#39042) üzenetére



addikt

Nem tudok róla, hogy lenne ilyen előírás, de valamennyi tartalékot biztos hagynak rá a csapatok maguktól is.

Pont az előző versenyen láttam, talán Hamilton vagy Alonso a célegyenes kigyorsítóban még használta aztán áthaladt a vonalon és máris fel volt töltve a rendszer (itt nem értette a Palik, hogy mi van), szóval ebből látszik, hogy valamennyi tartalék mindenképp van.

szerk: értem, hogy Te mit mondasz, hogy az az időt jelenti, de én azt gondolom ha olyan kedve lett volna rányomhatta volna az egészet, persze ebben nem lehetünk biztosak :F

[ Szerkesztve ]

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#39044) Male válasza (#39043) üzenetére


Male
nagyúr

Persze hogy van ráhagyás, ezért is nem annyival kell leosztani, mint ahány féktáv van :)
...de egy teljes körre valót tárolni pazarlás.

Az csak annyit jelöl, hogy a szabályok értelmében mennyit használhat fel még... nem hinném, hogy bármi köze lenne az akksik töltöttségi szintjéhez. Eleve nem is lehet, hiszen a Williams rendszerénél értelmezhetetlen a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#39045) Sanya595


Sanya595
senior tag

Nahh már gurulgatnak.

(#39046) Dragbajnok válasza Sanya595 (#39045) üzenetére


Dragbajnok
tag

Te hol tudod nézni?Majdnem minden eddigi lehetőség rossz.

(#39047) Sanya595 válasza Dragbajnok (#39046) üzenetére


Sanya595
senior tag

[link]
Tess.

Nem tökéletess,de legalább nézhetö.Náam legalábbis.

[ Szerkesztve ]

(#39048) Dragbajnok válasza Sanya595 (#39047) üzenetére


Dragbajnok
tag

Köszi.Én is itt nézem csak kár hogy nincs hang.

(#39049) Sanya595 válasza Dragbajnok (#39048) üzenetére


Sanya595
senior tag

Hát jahh,peddig mindig volt,de most nem tom mért nincs.

(#39050) Sanya595


Sanya595
senior tag

Vége.
1 Hami 1:37:334
2 Button +0.116
3 Bari +0.232
4 Kova +0.338
5 Webber +0.418
6 Trulli +0.430
7 Rosb +0.526
8 Glock +0.560
9 Alonso +0.755
10 Bourdais +0.861
A teljes lista:lista

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.