Lehet hogy unod, de mindenesetre már mentél jobbra-balra, kicsit nehéz lekövetni.
Ezt írtad(#38997):
"Én meg arra akartam utalni hogy akármennyire is technikai sportok élvonalába tartozik a Forma-1, ennek ellenére ott sem foglalkoznak minden területen egyedi fejlesztésekkel. Ahol lehet ott is a hagyományos, "bolti" cuccokat építik be, mert könnyen beszerezhető, olcsó, jól bevált, stb..."
Ezzel full nem értek egyet, ezért is kezdtem vitába
..aztán jött egy hozszólás (#39005)-amivel tökre egyetértettem már, ha nem lett volna ott az az egy mondat
"...csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják."
Mert ez megint megakasztott, mivel én nem értek egyet azzal hogy a szériából sok minden jöhet vissza, pláne hogy ezzel a mondattal nem a keveset feltételezted.
A beszállítós dologgal kapásból egyetértettem, ezért írtam az egyértelműséget..logikus, van csapat ugye aminek a motorja is máshonnan jön...
Erre hoztam fel a Toyota-t amit Wild' is írt, hogy a Toyota a szériaalapú hibridgyártás egyik pillére, és lám meg sem próbálkoztak egy saját rendszerrel. a Magneti Marelli pedig nem gyárt hibridmegoldást a Toyota-nak, mégis rájuk bízzák az F1-s technológiát.
Én ezt egy szemléletes példának szántam, de nem jött át. Aztán a a fékes-bukós..stb dolog.
Pedig az egésznek a lényege, részemről, egyszerű. A szériaalapű fejlesztéseknek más követelményrendszerben kell kibontakoznia, nem alkalmazhatnak drága technológiát, mivel magasba szökik az eladási ár, ...már a korai fejlesztésnél meg van kötve a kezük hogy egyáltalán milyen nyersanyaghoz nyúljanak. Itt is mindegy hogy saját a fejlesztás vagy beszállító végzi. (a követelményrendszer a lényeg)
Az F1-ben kevésbé számít az ár, mivel nincs piaci eladási tényező...a lényeg az eredmény (rosszabb esetben a részvétel )...és itt sem számít az önfejlesztés, vagy beszálítós rész, a lényeg a követleményrendszer.
A végére még egy példa aztán alszom
A full karbonfékek pl. rossz fékhatást adnak egy átlag vezetőnek a közúton, mivel bár könnyű (ezt meg is fizeti keményen amikor megveszi), de más hőtartományban ideális a müködés, a legtöbb felhasználás során el sem érné.
Na ez az én oldalam
[ Szerkesztve ]