Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-01 16:45:31

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#65801) V/ válasza Camembert (#65799) üzenetére


V/
Topikgazda

A tűzfalad, vírusvédelmed és a böngészőid.
Töröld a sütiket és az előzményeket, tárolt oldalt, majd ezen e linken lépj be.
https://www.paypal.com/signin?country.x=HU&locale.x=en_HU
Ma már többször használtam simán be tudtam lépni a Firefox-al (50.1.0) és az Edge-l (38.14393.0.0).

[ Szerkesztve ]

(#65802) Camembert válasza V/ (#65801) üzenetére


Camembert
tag

köszönöm, közben már magától megoldódott a probléma, most sikerült belépnem.

(#65803) Fancy-boy válasza V/ (#65798) üzenetére


Fancy-boy
addikt

"A kérdés most már csak az lenne, hogy ha van információ, akkor a Posta az ügyféllel miért nem osztja meg?"

Ha szerinted nem megfelelő a vonalkód, akkor mi alapján várod el a Magyar Postától, hogy tájékoztasson téged?
Hivatalosan nem lehet nyomon-követni a küldeményt. A szerződés szerint sem.

Valószínűleg nem osztják meg az adatokat a Magyar Postával, hiszen még a hivatalos weboldalukon sem teszik közzé. ( USPS )

[ Szerkesztve ]

(#65804) Camembert válasza V/ (#65801) üzenetére


Camembert
tag

Sajnos úgy nézz ki, hogy továbbra is fenn áll a probléma, egyik böngészőm (Firefox, Chrome, Edge) sem képes megnyítni a linket (PayPal), most végeztem tisztítást (CCleaner).
Valami más 5let?

Kaspersky lehet a probléma?

[ Szerkesztve ]

(#65805) V/ válasza Fancy-boy (#65803) üzenetére


V/
Topikgazda

Most egy Magyarországról induló küldeményről beszélünk, nekik kellene a RX999999999HU-nak megfelelő vonalkódot kiadni, hogy tudják értelmezni a postai gépek.
A helyzet az, ha telefonon felhívom őket, akkor megtudja mondani a magyar posta is, hogy mikor hol van, mikor kézbesítették, mert az ajánlott -biztosított- küldeményeket könyvelik mindenhol.
Ha kifizetem a 440 Ft-os tértivevényt, még írásos kézbesítési igazolást is kapok róla, ha nem könyvelnék akkor ez nem működne.
Ismerem a a postai szerződési feltételeket és ez azért nem igaz: Hivatalosan nem lehet nyomon-követni a küldeményt. A szerződés szerint sem. Igen is lehet és kell.
Amire utaltam az, hogy ezt az Internetes nyomkövetőben nem látom, telefonálnom kell az információért.
De szerintem túltárgyaltuk a témát.
Bőven elég volt a szeptembertől kezdődő és újévig tartó bénázásuk és a január 1-től emelt árakat nem 2-án kell elérhetővé tenni, megtervezték már novemberben.

[ Szerkesztve ]

(#65806) V/ válasza Camembert (#65804) üzenetére


V/
Topikgazda

Itt írtak rá megoldást.
Meg itt is van róla szó.

[ Szerkesztve ]

(#65807) Mr.Grey


Mr.Grey
tag

Régi Ebay-esektől szeretnék segítséget kérni, mert nem találok olyan lehetőséget, hogy több fixáras terméket (természetesen ugyanattól az eladótól) összevonjak. Licitálós termékeknél csak kijelölöm a megnyert tételeket és egy összevont díjat kérek az eladótól, de a fixárasoknál egyből a fizetési opciót dobja fel.
Azért lenne erre szükségem, mert soxor előfordul, hogy kisebb cuccok esetén (bélyegek, érmék) simán elküldenek akár tucatnyit is egy postaköltséggel (főleg, ha a termék értéke töredéke a postának), de jelen esetben mindegyiknél külön-külön ki kellene fizetni...
Sz'al az a kérdésem, hogy van-e ilyen lehetőség és ha igen, akkor hogy kell előcsalogatni?

(#65808) rushty válasza V/ (#65733) üzenetére


rushty
senior tag

Ha telefon, arra egyébként 0% a vámtétel. Mire van még 0%?

Revolut meghívó pü-ben

(#65809) V/ válasza rushty (#65808) üzenetére


V/
Topikgazda

Sok mindenre, ez ország és termék függő, jellemzően ha végfelhasználó vásárol akkor 0% a vám.
Meg tudod nézni az adott termékre vonatkozó szabályokat a TARIC keresőben

(#65810) V/ válasza Mr.Grey (#65807) üzenetére


V/
Topikgazda

Az eladóval kell egyezkedni.
De ez biztos működik? Licitálós termékeknél csak kijelölöm a megnyert tételeket és egy összevont díjat kérek az eladótól,
Ha előre megadja a szállítási költséget, azok az adott termékhez tartoznak és ha több különböző megnyert licitet fizetsz akkor összeadódnak. Ő készíthet persze külön összevont számlát, és kevesebb szállítási költséggel, de egyezkedni kell vele.

[ Szerkesztve ]

(#65811) Camembert válasza V/ (#65806) üzenetére


Camembert
tag

köszönöm a segítséget, így már egyből behozza mind3 böngésző :)

(#65812) Mr.Grey válasza V/ (#65810) üzenetére


Mr.Grey
tag

Általában a leírásban szerepel a postaköltségek összevonásának lehetősége, legalábbis azoknál a tételeknél amelyek engem érdekelnek.
Időközben megtaláltam a megoldást:
Add to Cart és amikor már több termék is a kosárban van, megjelenik Request total from seller opció...
Elég kézenfekvő, de eddig a kosárba ingyenes postával küldött fixáras cuccokat raktam ott meg ugye nincs mit összevonni...

(#65813) V/ válasza Mr.Grey (#65812) üzenetére


V/
Topikgazda

De ha nem írja az összevonást, akkor ezt egyedileg kell kérni, egyeztetni a vásárlás előtt, mert hiába kérsz összevont számlát -megkapod ugyan, de ugyanazzal a szállítási költséggel.
Annál nem biztos hogy ez kérdés, aki önként felajánlja, mert az eleve úgy fogja küldeni.

(#65814) rukka válasza V/ (#65796) üzenetére


rukka
csendes tag

Ebből lehet arra következtetni hogy innentől felesleges tértivevényt kérni a magyarpostán? Ha az Ebay saját felületén kijelzi a Delivered-et az elég nekik egy esetleges bizonyításhoz nem?

(#65815) Fancy-boy válasza V/ (#65805) üzenetére


Fancy-boy
addikt

"Ismerem a a postai szerződési feltételeket és ez azért nem igaz: Hivatalosan nem lehet nyomon-követni a küldeményt. A szerződés szerint sem. Igen is lehet és kell."

Itt az online nyomkövetésre céloztam.

Egyébként ha már USPS:

"Ez a remek kezdeményezés az USPS oldalán az USA ban is megvan. Ergo, ha valamit elküldtél nekik ebben a decemberi csúcsidőszakban, ők is hasonlóan oldják meg a feltorlódást:

Úgy tesznek mintha a csomag nem érkezett volna még meg: origin post preparing shipment\miközben célországba elküldve a státusz.

Ergo a US irányba se lepődjön meg senki, ha ,,nem ért még oda",miközben ott pihen a teptéren."

Ez az információ Sentinel80 kollégának köszönhető.

[ Szerkesztve ]

(#65816) V/ válasza rukka (#65814) üzenetére


V/
Topikgazda

Szerintem nem, mert ez még nem azt bizonyítja, hogy ő vette át. A 440 Ft az úgy 1,5 $, ha beépíted a termék árába, akkor nem igazán fog nagy emelésnek számítani, de lesz egy hivatalos igazolásod. Mivel a vevőnek van igaza azon a részen én inkább biztosra mennék.
Kérdés, hogy ez a látom az eBay felületen, mennyire számít postai igazolásnak, a szabályok szolgáltatói igazolást említenek vita esetére.
Más:
Viszont a postai terméklapon találtam néhány dolgot:
Ha az adott alapszolgáltatásban benne van akkor ez ingyen:
23. 11 Kézbesítési igazolás,
A Posta e többletszolgáltatás igénybevétele esetén vállalja, hogy a feladót választása szerint értesíti a küldemény kézbesítéséről:
a) telefonon, faxon vagy levélben (tértivevénylap használatával),
b) elektronikus értesítésben a feladó választása szerint SMS-ben vagy e-mail-ben.
Nemzetközi viszonylatban az értesítés elektronikusan SMS-ben vagy e-mail-ben kérhető

Persze most még ingyenes, de továbbgondolva érdekes lehet, miért emelték ki.
23. 3 Nyomon követhető kezelés
Posta a postai küldemény egyedi azonosító jelzése alapján, Interneten lekérdezhető információként NYOMON KÖVETHETŐ KEZELÉS vagy elektronikus hírközlési hálózat igénybevételével továbbított és dokumentált szöveges üzenetben postai küldeményenként tájékoztatást ad legalább a postai küldemény felvételének helyéről és dátumáról, a kézbesítésének dátumáról, az átvételi jogosultság alapjáról vagy sikertelen kézbesítési kísérlet esetén a postai küldemény további kezeléséről

Persze a nagyon drága EMS csomagoknál.meg is találtam, mindkettőt.

[ Szerkesztve ]

(#65817) lovace


lovace
aktív tag

Sziasztok!
Szörnyen elszúrtam egy licitet, mert nem vettem figyelembe a 19.99$-os biztosítási díjat. Egy 300 Ft-os termékről van szó, nagyon nem szeretnék mellé 6000-es biztosítást... A licit lezárult és sajnos nyertem. Ezt van lehetőségem módosítani/törölni?

(#65818) rukka válasza V/ (#65816) üzenetére


rukka
csendes tag

Amikor csak pár ezer forintosak amiket eladok, akkor az a mínusz PP mínusz Ebay juti mínusz posta után nagyjából nulla. Felfogom profilépítésnek de zavar annyira hogy tényleg fontolgatom hogy ilyenekre menni fog a sima irregulár csomag semmi nélkül és legfeljebb refund ha problémázik hogy nem kapta meg. Végül is ugyanúgy szállítják csak az adminisztrációja más.

(#65819) rukka válasza lovace (#65817) üzenetére


rukka
csendes tag

Velem is volt ilyen, kérd azonnal a törlést felületen keresztül, 1 óra van rá a lezárulástól. Ez csak az én részem de írtam mellé privátba egy olyat is hogy PPn-keresztül szivesen kifzetem én neki azt a 99centet csak el ne küldje. Mondjuk így utólag nem tudom ez mennyire szabályellenes (úgy is h korábbi tranzakcióból tudtam már a címét) de végül minden rendeződött.

(#65820) Hunter2


Hunter2
addikt

Ha valakit érdekel nyitottam ebay shop-ot de a feltöltési limit csak a feltöltési darabszámban változik ezzel. az összeghatár marad annyi amennyi volt.
Szóval egy frissen nyitott accountnál pont semmi előnnyel nem jár az egész. :W

(#65821) rukka válasza Hunter2 (#65820) üzenetére


rukka
csendes tag

Viszont ha személyesen felhívod őket akkor első lépésben ki tudod tolni az összeghatárt is 10X limitre.

(#65822) Hunter2 válasza rukka (#65821) üzenetére


Hunter2
addikt

írtam mailt, válaszoltak is szinte azonnal hogy sajna nem megy és hogy idővel megy feljebb meg az eladások számával. Lehet hogy telefonba rá lehetett volna beszélni csak az english skill-em ahhoz nem elég sajna.

(#65823) lovace válasza rukka (#65819) üzenetére


lovace
aktív tag

És ennyiben túl vagyok ezen az 1 órás perioduson? Egyébként mi a szankció, ha nem fizetem ki?

(#65824) rukka válasza lovace (#65823) üzenetére


rukka
csendes tag

Ha túl vagy rajta akkor már csak az eladó kezdeményezheti viszont egyáltalán semmi sem kötelezi őt erre. Nem szeretnek ők ilyet kezdeményezni inkább megvárják hogy lejárjon a fizetési határidőd, és vagy nyitnak rád egy unpaid item case-t vagy nem.

A menet az, hogy ha nem fizeted ki akkor az eladó 2nap eltelte után a ki nem fizetett tárgyra nyithat egy ún. "unpaid item case"-t amit további 4 nap eltelte után lezárhat ha arra sem fizetsz (ha kifizeted automatikusan lezárul). Ha egy unpaid item case úgy zárul le, hogy nem fizetted ki a terméket, akkor azt feljegyzik az accountodra, és ez korlátozhatja, hogy kiktől tudsz vásárolni később (eladók meghirdethetnek úgy termékeket, hogy nem fogadnak el licitiet olyantól akinek X időn belük Y ilyen esete volt).

(#65825) Kommy


Kommy
veterán

Ha valamit angliából rendelek akkor az árra nem jöhet rá semmi ugye?

(#65826) radi8tor válasza Kommy (#65825) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem.

⭐ Stella

(#65827) V/ válasza lovace (#65823) üzenetére


V/
Topikgazda

Annyival kiegészítem rukka válaszát, mivel a leütéssel egy időben az eBay előjegyzi az eladó által fizetendő jutalékot, ahhoz hogy töröljék kénytelen erre: az eladó 2nap eltelte után a ki nem fizetett tárgyra nyithat egy ún. "unpaid item case"-t.
Viszont, ha küldesz vásárlás törlési kérést és elfogadja, akkor is törlik.
A legtöbb eladó el szokta fogadni, mert azért megértik, hogy bármi közbejöhet ami miatt a vevő "nem tud" fizetni.

[ Szerkesztve ]

(#65828) lovace válasza V/ (#65827) üzenetére


lovace
aktív tag

Értem, és ez a vásárlás törlési kérés egy sima privát üzenetben valósul meg vagy egy külön menüpont van rá?

(#65829) V/ válasza lovace (#65828) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen, külön menüpont van, a vásárlásnál More actions, Contact seller, és a legalsó Request to cancel this order

Vagy ha ez jönne elő akkor Ask to cancel order

[ Szerkesztve ]

(#65830) #43960832 válasza V/ (#65796) üzenetére


#43960832
törölt tag

Bocsi, mi derült most akkor ki?

#65767 ben írtak tehát valós adatok mégis? :U

(#65831) V/ válasza #43960832 (#65830) üzenetére


V/
Topikgazda

Teljesen másról van szó.
Az hogy ha eladtál valamit az eBay-n és a magyar posta nyomkövetési száma úgy van megadva hogy az USPS szám, akkor lehet látni az USA-ban bejegyzett a nyomkövetési infókat az eBay felületén az eladónak és a vevőnek.
Erről a hsz-ről van szó egyébként, erre reagáltam tbalint3 irányába.
Nem tiedről, az még mindig kamu szerintem, mert azok a repülők ugye nem Shanghai-ból szálltak fel és nem is érkezett meg Magyarországra 2016-11-19 03:37-kor.
De elég lett volna megnézni, hogy mire válaszoltam. Bocsánat.

[ Szerkesztve ]

(#65832) p@gabi


p@gabi
tag

Sziasztok!
Még november 10.-én rendeltem egy terméket kb négyezer forint értékben.A szállítási határidő november 27 és január 1-je közé esett.Lejárt,még nem kaptam meg ezért írtam egy emailt az eladónak,amire sablon válsz jött,hogy ugyebár nagy forgalom,késések emiatt meg minden,várjak még egy-két napot,legyek türelmes.
Nos letelt az az egy-két nap is,mit kéne csinálnom,mi lenne célszerű,hogy hozzájussak a termékhez,vagy legalább a pénzemet visszakapjam?
Köszönöm előre is a válaszokat!

(#65833) V/ válasza p@gabi (#65832) üzenetére


V/
Topikgazda

Ebay nem érkezett meg case, request küldése. Lásd Összefoglaló.

[ Szerkesztve ]

(#65834) p@gabi válasza V/ (#65833) üzenetére


p@gabi
tag

Olvastam igen,talán csak az üzenet rész zavart meg,hogy mit lehet oda írni.Azt nem írhatom,hogy nem reagált,mert válaszolt azért,de ez nekem csak időhúzásnak tűnik.Hagyhatom üresen is az üzenet mezőt akkor?

(#65835) tbalint3 válasza V/ (#65796) üzenetére


tbalint3
tag

Semmi probléma, először én sem hittem hogy valóban megy amikor először olvastam erről a trükkről.
Egyébként működhetne az usps saját oldalán is, de mivel a magyar posta nem hajlandó többet fizetni ezért az usps egyszerűen letiltotta az ajánlott levek nyomkövetését, de továbbra is ugyanúgy regisztrálják a köztes állomásokon is.
Amit még próbáltam az a kanadai posta, ott is működik így, ott cpcpost-ot kell megadni a szállítóhoz.

Viszont ha a vevő rosszindulatú és nyit egy item not received case-t akkor az ebay/paypal azonnal a vevő javára fog dönteni mert hiába írja a saját felületen, hogy kézbesítve lett a küldemény, csak az usps.com oldalt fogadják el hitelesnek.

(#65836) V/ válasza p@gabi (#65834) üzenetére


V/
Topikgazda

Megszoktuk indokolni, meg csak lássa már az eBay ügyfélszolgálat az üzeneteket, első körben csak egy kérés lesz az eladó felé, hogy kéred vissza a pénzed, ha nem akarja teljesíteni csak akkor lépsz tovább a case szintre, de ez most egy menetben indul.

[ Szerkesztve ]

(#65837) V/ válasza tbalint3 (#65835) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen, azt tekintik hivatalosnak amit a posták igazolnak, azért is írtam, hogy célszerű azt a 440 Ft-ot kifizetni a tértivevényért. Persze ha EMS csomagként küldjük abban alapból minden igazolás benne van.

(#65838) #43960832 válasza V/ (#65831) üzenetére


#43960832
törölt tag

Köszönöm. Most megrendeltem mégegyszer otthoni címre, várom a fejleményeket.

(#65839) p@gabi válasza V/ (#65836) üzenetére


p@gabi
tag

Köszönöm a válaszokat,el is indítottam a folyamatot. :K

(#65840) Elektrosokk


Elektrosokk
addikt

sziasztok

ha rendeltem valami (használt termék) és nem kapcsol be. az eladó azt állítja hogy működik, videót kért róla hogy nem kapcsol be. megcsináltam. Miután átvettem a csomagot egy órán belül nyitottam a return request-et.

ilyenkor ki dönti el hogy kinek van igaza ?

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#65841) havri1 válasza Elektrosokk (#65840) üzenetére


havri1
félisten

Vissza akarod küldeni?

[ Szerkesztve ]

havri

(#65842) Elektrosokk válasza havri1 (#65841) üzenetére


Elektrosokk
addikt

persze. mit csináljak vele ha nem jó? nem kapcsol be. szeretném az árát visszakapni.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#65843) V/ válasza Elektrosokk (#65842) üzenetére


V/
Topikgazda

Az eladó mit írt garanciának és visszaküldési időnek?

(#65844) havri1 válasza Elektrosokk (#65842) üzenetére


havri1
félisten

Stimm, csak azt hittem vaktában lőtted a return request - et.
Nem tudom mekkora összeg, de ha apróság, lehet nem is kell visszaküldened, bár a Case nyitás után ez már talán mindegy.
Miért nem vártad meg az eladó válaszát?

havri

(#65845) Elektrosokk válasza V/ (#65843) üzenetére


Elektrosokk
addikt

az eladó azt adta meg hogy no return. tudom hogy erről volt már szó, de úgy tudom az ebay garancia felülírja hogy az eladó szeretné ezt vagy sem.... tehát ahogy átvettem a csomag egy óra múlva már nyitottam a request-et.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#65846) Elektrosokk válasza havri1 (#65844) üzenetére


Elektrosokk
addikt

sajnos nem kis ősszeg, sőt. és azért nyitottam azonnal a request-et hogy lássák egyből jelzem a problémát. kissé kétségbe estem bevallom :) remélem nem lesz kellemetlen vége a dolognak.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#65847) havri1 válasza Elektrosokk (#65845) üzenetére


havri1
félisten

Ha rossz a termék, teljesen mindegy, mit ad meg az eladó, az nem arra van.
Case esetén, ha nem egyeztek meg, jöhet az eBay döntése, ami vélhetően az eredeti állapot visszaállítása lesz.
Termék vissza, pénz vissza. Ebben az esetben viszont a paypal nem tudom postaköltséget térít e..
Amit ő ad meg, az arra vonatkozik, hogyha meggondolod magad, és inkább visszaküldenéd - szerintem -.

[ Szerkesztve ]

havri

(#65848) V/ válasza Elektrosokk (#65845) üzenetére


V/
Topikgazda

A return idő és a garancia két különböző dolog, az eBay vevő garanciája nem egészen írja felül.
Legfeljebb kártalanítanak a saját zsebükből, volt már rá példa.
Majd a fejleményeket légy szíves oszd már meg.

[ Szerkesztve ]

(#65849) Elektrosokk válasza havri1 (#65847) üzenetére


Elektrosokk
addikt

köszi! ez megnyugtató. a postaköltség a legkisebb gond... volt már ilyen esetem 2 éve, de ott az eladó nem regaált és nem volt pertner semmiben. Az ebay meg is hozta a döntés, visszaküldtem és happyend.

viszont a mostani rengeteget kérdez, hogy próbáltam e megszerelni stb. nem is értem... de erőlteti hogy nála működött. Elég nagy értékű dolgokat árul, 800+ adásvétele van, szóval az is lehet hogy tényleg jó volt nála a cucc.

V/: rendben

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#65850) rostiron


rostiron
őstag

Sziasztok.

Egy Nov. 21.-i rendelésem még mindig nem jött meg, a határidő Estimated delivery Dec 02, 2016 - Dec 16, 2016.
Írtam neki, hogy szeretném a pénzt vissza, ez a válasz jött.
I really feel sorry about that. I don't understand why the service of these international logistics are so bad in the last month. You know we don't mean to hurt you, but the transportation is out of our control. We are willing to resend you the items again, and the previous item will be a gift for you if you can receive it one day. Is that OK?

Mi a teendőm? Lassan lejár a 30 nap.

Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.