Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Dragon Age 2

Hozzászólások

(#1) leviske


leviske
veterán

Egy teljesen új helyszín, egy sosem látott hős, és egy minden korábbinál csodálatosabb történet. A BioWare™ a Mass Effect™ 3 és a Star Wars: The Old Republic™ fejlesztése mellett a fantasy rajongókról sem feledkezett meg, a legújabb Dragon Age™ kalandokra pedig már csak 2011 Március 11.-ig kell várnunk!

Egyes mendemondák szerint Kirkwall hőse túlélte Lothering elpusztítását és valójában egy nagyhatalmú mágus, mások szerint jól képzett harcos vagy éppen ravasz tolvaj. Kirkwall hőse nem más, mint jó magunk, azaz Hawke, az immáron beszélő főhős. Lothering pusztulása után Kirkwallba menekült, ahol később bajnokká emelték. A játékban a két esemény közötti idősáv történéseit narráció formájában tálalják. A készítők a Közönséges bűnözők c. alapműhöz hasonlítják a játék narrálását, egyfajta sztori a sztoriban megközelítést alkalmaznak.

A játék elején szembesülünk vele, hogy háború közeleg, s a helyi látnok szerint Hawke múltjának feltárása segít megoldani a kialakult, csöppet sem szívderítő helyzetet. Varric pedig (aki a főhős egyik társa, bajnokká válása során) elkezdi hát mesélni történetünket, mi pedig Hawke szerepébe csöppenünk, kezdődhet is a múlt átélése.

GÉPIGÉNY [MINIMUM | AJÁNLOTT]:
CPU: AMD Athlon 64 X2 (1.8 GHz) | AMD Phenom II X3 (2.8 GHz)
VGA: AMD Radeon HD2600 | HD3850 / HD5850 [DX11]
RAM: 1 GB / 1,5GB [Vista/7] | 2GB / 4GB [Vista/7]
HDD: 7 GB
OS: Windows 7 / Vista (SP2) / XP (SP3)

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK:
Fejlesztő: Bioware™
Kiadó: Electronic Arts©
Platform: PC, Xbox 360™, PS3™
Megjelenés: 2011 Március 11. (EU)
Műfaj: RPG
ESRB: Besorolás alatt
Forrás: GameInformer; DragonAge2.com; BioWare Forum

[ Módosította: Ndruu ]

(#2) mar1boroman válasza leviske (#1) üzenetére


mar1boroman
tag

Én vagyok a 2.! :)
Nagyon sok kérdésem lenne, de előtte megvárom a trailert.
Igaz, hogy még az 1-et sem vittem végig, de annyira tetszik, hogy a következő rész megvételét kötelezőnek tartom magam számára. :)

(#3) Rossi


Rossi
addikt

Igencsak várós. Az első rész és a kiegészítők nagyon tetszettek, a második rész megjelenése előtt valószínűleg végig fogom tolni még egyszer. Mondjuk ezt tervezem a Mass Effect 3 előtt az 1-2-vel is... :)

A második kép kicsit borongósabb hangulatot sejtet, de nekem bejön.

Várom az infókat, tudom, hogy leviskére ez ügyben lehet számítani.

[ Szerkesztve ]

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#4) leviske


leviske
veterán

(#2) FarCsávó: Jó szándékból írom, hogy a 2. rész topikját (és a 2. résszel kapcsolatos hírek topikjait is) csak onnantól kezd el látogatni, miután végigjátszottad az első részt. Itt már nemigen lesz kiírogotva, hogy spoiler veszély, ha az első rész kerül szóba, azzal meg csak rontasz a játékélményen, ha tudsz dolgokat előre.

(#3) Rossi: Hát még pár hír milyen borongós hangulatot sejtet... Mind1, míg a GameInformer cikke meg nem jelenik, addig semmi sem 100%. Addig is itt van ez. :)

(#5) Lenry válasza leviske (#1) üzenetére


Lenry
félisten

a conceptartok semmit nem mutatnak, a sztoriból semmi konkrétat nem tudtunk meg, de ettől függetlenül nagyon várom :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) leviske válasza Lenry (#5) üzenetére


leviske
veterán

A sztoriból már tudunk részleteket. Nézd meg a Rossinak ajánlott linket, azon belül a hír topikját. Még az sem sok, de már értékelhető információ...

(#7) Lenry válasza leviske (#6) üzenetére


Lenry
félisten

azt már olvastam, hozzá is szóltam.

a sztoriból annyit tudunk, hogy csúnya mészárlás egyedüli túlélőjeként küzdünk a gonosz világban a túlélésért, illetve hogy a sztori cca 10 évet ölel fel és hatással lesznek a döntéseink a játékmenetre.

ez azért nem olyan sok minden. persze egy éppen csak bejelentett játékhoz képest valóban egész sok.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) leviske válasza Lenry (#7) üzenetére


leviske
veterán

Meg sztori szempontjából ott a lényeg: a régi karaktereink kuka és már csak emberrel lehet menni, ha nem hívják rá fel külön a figyelmet, akkor is a Mass Effect jut az eszembe... Ezt én spec rettentőmód sajnálom, mert jó lett volna egy olyan karakterrel nekiindulni a világnak, aminek én alakítottam az előtörténetét.

Mind1, látszik, hogy ebből is idővel filmet akarnak csinálni, meg triologizálgatni akarják, mint a ME-et és ezzel még 8 éve nem számoltak... :(

(#9) Lenry válasza leviske (#8) üzenetére


Lenry
félisten

ez nekem le se esett, hogy akkor nem vihetem tovább a dalishemet. pitsába. már nem is tetszik annyira.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#11) leviske válasza leviske (#1) üzenetére


leviske
veterán

Most látom, hogy 2010-et írtam 2011 helyett a megjelenésnél. :W

Na mind1, ha majd kiszivárog több infó, akkor úgyis szerkeszteni kell.

(#12) leviske


leviske
veterán

(#13) Lenry válasza leviske (#12) üzenetére


Lenry
félisten

főleg az 5. pont keltette fel az érdeklődésemet

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#14) leviske válasza Lenry (#13) üzenetére


leviske
veterán

Nekem is. Plusz az, hogy ebből azt vettem ki, hogy abban az országban játszódik, ami kb az egyetlen a térképen, hogy 0 információ van róla és mégis benne van a jóba (határ országok: Antiva, Nevarra, Tevinter Imperium).

Free Marches egy újabb jel lehet arra, hogy a Tevinter lesz a rossz fiú, Nevarra pedig azt jelezheti, hogy most már komolyabban szerepet kapnak a sárkányok is.

Mind1, miután az eddigi tippjeimet egy bejelentéssel marhasággá avanzsálta a BW, inkább csak örülgetek majd az infóknak. Az például pozitív, hogy nem Orléziában játszódik, mert az kicsit keserű szájízt hagyott volna maga után.

(#15) Lenry válasza leviske (#14) üzenetére


Lenry
félisten

Az például pozitív, hogy nem Orléziában játszódik

hogy nem fog mindenki idegesítő francia akcentussal beszélni? ez mindenképp becsülendő... :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#16) leviske


leviske
veterán

Dragon Age 2: Első screenshotok

Ez alapján tényleg úgy tűnik, hogy "csak" csinosítást kap a játék, a motor biztos ugyanaz marad. Pedig én tényleg azt hittem, hogy unireal3-al jön. :DDD

Mondjuk az sokat sejtet, hogy kikkel harcol... Úgy nekem nem fog tetszeni, ha már megint csak darkspawnok lesznek. Érdekességnek nyugodtan visszajöhetnek, elvégre is már többségük értelmes, de fő ellenségnek már ne ők legyenek. :(((

(#17) leviske


leviske
veterán

GI Dragon Age II Hub

A mai nap folyamán biztos megjelenik még egy cikk, de lehet, hogy a későbbiekben még fog több. (Szóval ezért linkeltem, mert Ők egy helyen összegyűjtik.)

(#18) leviske


leviske
veterán

HW: Dragon Age 2: GI privjú

Érdekes lesz, ha tényleg ennyire nagy szerepet fognak szánni a narrálásnak. Az Origins során alig szólalt meg a narrátor.

Nagyon kíváncsi leszek, hogy végül is Hawke története egy szimpla spin off lesz-e és mondjuk a 3. résszel folytatják az Origins/Awakening-el megkezdett karakter történetét, vagy inkább mostantól a franchise fő arca Hawke lesz, vagy minden részben új karaktert fognak indítani...

[ Szerkesztve ]

(#19) leviske


leviske
veterán

Mondjátok, hogy 16.-ára nem voltak képesek beidőzíteni pár nyavalyás hátteret. :Y

Mostantól inkább egy hónapig nem nagyon foglalkozok DA2-vel. Amúgy valaki emlékszik rá, hogy anno mikor kezdték el bejelentgetni a companionokat? Gondolom a 10 év és az effajta történetmesélés miatt többen lesznek, mint az első részben. Bár ettől függetlenül December/Január környékéig nem várnék companiont, csak képregényt, meg helyszín bejelentést.

(#20) leviske


leviske
veterán

Nah, pár infómorzsa:

Akit a képeken láthattunk, az valószínűleg Bethany, Hawke testvére (gondolom azt nem kell mondanom, hogy mágus).

Varric lesz a mesélő, Cassandra pedig akinek mesél.

Flemeth és Morrigan visszatérnek. (Én még számítanék pár régi arcra, bár majd meglátjuk, hogy Morrigan/Flemeth is milyen formában térnek vissza.)

A dialóg rendszer hasonló lesz, mint a Mass Effectben, azzal a kisebb csiszolással, hogy itt nem a szöveg színe fogja jelezni, hogy milyen típusú (flörtölő, szarkasztikus, agresszív, stb) válasz, hanem egy kis ikon fog rá utalni a dw közepén. Bár ez gondolom nem újdonság. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a ME2-ben bevezetett gesztusrendszert megkapja-e a játék. Az nagyobb újítás volna.

(#21) GypsFulvus2 válasza leviske (#20) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Elárulod, honnan származnak az infók?

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#22) Lenry válasza leviske (#20) üzenetére


Lenry
félisten

én úgy tudom, hogy ő Flemeth

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#23) leviske válasza GypsFulvus2 (#21) üzenetére


leviske
veterán

Dragon Age wiki. Bethany-t csak következtettem (szvsz egyértelmű, hogy a testvére lesz az első companion és az eddigi képek a játék nagyon elejéről jöttek elvileg).

(#22) Lenry: Nem kizárt.

(#24) Cyrusv10


Cyrusv10
tag

Remélem a társak interakcióit egymás közt megtartják, nagyon tetszettek a beszélgetések amiket egymás közt folytattak origins-ben.

(#25) leviske válasza Cyrusv10 (#24) üzenetére


leviske
veterán

Szvsz azon az úton fognak tovább haladni, amin az Awakening-el elindultak. Szóval: Direktben beszélgetéseket kezdeményezni csak a "táborban" lehet, útközben meg csak akkor kezdődik beszélgetés, ha megnéztek valamit, vagy olyan helyen jártok, ahol az egyik társad ismerőse ott van. Kicsit kötöttebbnek érződik az Origins után, de ha az ember megtanulja használni, akkor jóval hihetőbb és emészthetőbb, mint az Origins-ben látott változat.

(#26) davidsonic


davidsonic
csendes tag

NAGYON remélem, hogy az "rpg" elemek legalább annyira megmaradnak, mint a DAO 1-ben (inkább több legyen), és EGYÁLTALÁN nem fog hasonlítani a Mass Effect 2-ben megtapasztaltra...

(#27) leviske válasza davidsonic (#26) üzenetére


leviske
veterán

Ha jól tudom, akkor Montreal az első BioWare stúdió. Az Ő történetvezetésükön még látszik, hogy átlagban a "jó" oldal felé húznak és Ők azok, akik leginkább a történetre koncentrálnak.

Azért, mert átvesznek pár feature-t az edmontoniaktól, még nem jelenti azt, hogy Ők is TPS-t akarnak alkotni. Meg eleve a Mass Effect 2-t sokan leszólták, hogy csökkent az RPG elemek száma, ezt pedig nem akarja a BW, miután -mint mindig- az év játéka címet tűzték ki maguk elé. (MMORPG mivoltából fakadóan ugye az SWTOR nem pályázik erre a címre olyan esélyekkel.)

(#28) Lenry válasza leviske (#23) üzenetére


Lenry
félisten

gondolom nem véletlenül az a fájlnév, ami [link] ;)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#29) leviske válasza Lenry (#28) üzenetére


leviske
veterán

Na eddig erre még nem is lettem figyelmes. :Y

És akkor még megkaptuk, hogy a mélyutak nem lesz annyira nyomasztó, hanem úgy tűnik, hogy inkább Kal'Hirol féle stílust keverik a Gyűrűk Urával és azt, hogy a betöltő képernyő valamivel vadabb lesz, mint az első rész esetében.

Köszi! :R

MOD: Közben jött egy kis érdekesség is. Vagy nem közben, mert 19.-ei. :DDD Kíváncsi vagyok, hogy ma mi jön.

[ Szerkesztve ]

(#30) davidsonic válasza leviske (#27) üzenetére


davidsonic
csendes tag

Legyen igazad :R

(#31) leviske


leviske
veterán

Egy új, igen érdekes rajz került ki a da2.com-ra.

Plusz a GI-en is megjelent az új cikk. Túl sok meglepetést nem tartalmaz, főképp, hogy azért csak a BioWare-ről van szó...

(#30) davidsonic: Közben kiderült, hogy a második részt az edmontoniak kalapálják, szóval semmi sincs kőbe vésve. :DDD Én azért bízok benne, hogy a ME2 negatív sajtóvisszhangja után nem rondítanak bele a DA2-be is, miután azért a Dragon Age franchise sokkal inkább lett RPG-nek indítva, mint a Mass Effect.

(#32) leviske


leviske
veterán

A HW-re kikerült pár új kép (a már linkelt GI cikkel együtt).


(#33) davidsonic válasza leviske (#32) üzenetére


davidsonic
csendes tag

Elég jók a képek. Nekem tetszenek...

Vajon csak a Free marches részeken fogunk tudni utazgatni? Vagy eljuthatunk mondjuk Antivába is? De jó lenne!

(#34) leviske válasza davidsonic (#33) üzenetére


leviske
veterán

Szerintem az Origins-hez hasonlóan még Free Marches-t sem járjuk be teljesen, így felesleges volna átlépni Antivá-ba, Nevarra-ba vagy a Tevinter Imperium-ba.

Bár aztán ki tudja, hogy a 2. részt meddig fogják nyújtani kiegészítőkkel, meg DLC-kel...

[ Szerkesztve ]

(#35) leviske


leviske
veterán

Kikerült egy videó, amiben a GI-es srácok betámadják Edmontont. :DDD

Ha jól látom, akkor nem hiába reménykedtem, hogy poszter grafikai stílusát hozzák a játékban (emberalakra gondolok). Jobban szeretem a kicsit eltúlzott, képregényes alakokat, mint az olyan realisztikusabb felépítést ami az Origins-ben volt.

Hm hm, egyre jobban várom. :DDD

(#36) Dr. Akula válasza leviske (#1) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Megjelenés: Várhatóan 2010Q1
Tuti? :D

(#37) leviske válasza Dr. Akula (#36) üzenetére


leviske
veterán

Már írtam, hogy véletlenül elcsesztem. :DDD

(#38) leviske


leviske
veterán

gameinformer - A Look At The Qunari, Evolved

Érdekes. Abból kiindulva, hogy a qunari-k megjelenését fontosnak tartották csiszolni, elég valószínű, hogy komolyabb szerepet kapnak a játékban. Nem ártott volna azért felvezetni az Origins-ben, hogy Sten azon kevesek közé tartozik, akiknek nincs szarva...

Lehet, hogy a végén nem is a Tevinter lesz a fő veszély, hanem Par Vollen? ÁÁÁÁ! És még mindig több, mint fél év.

MÁS: Remélem nem fordítják le a második részben Free Marches nevét, mert ez a "Szabadgyepük" elég gázul hangzik (így fordították az Awakening-ben)...

(#39) Dr. Akula válasza leviske (#38) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Pedig az pont jól eltalált magyarosítás, a march ugye határvidék, ami magyarul gyepű. Ennél sokkal idegesítőbb pl. a Stalker: CS kasztrált gyerekhangú stalkerei.

(#40) leviske válasza Dr. Akula (#39) üzenetére


leviske
veterán

Nem is azzal volt a bajom, hogy helytelennek tartottam, hanem azzal, hogy ettől még rosszul hangzik. Felesleges ennyire lefordítani a helységneveket.

Főképp, hogy úgysem fognak a jelentésének külön szerepet adni, vagy ha adnak is, akkor is kb annyira, mint Redcliffe esetében, amivel kapcsolatban Leliana egy egész gondolatmenetet nyom le.

Mind1, mondjuk bunkó dolog beleszólnom a magyarításba, hiszen, ha a helyükbe lennék, akkor én se élnék jobb megoldásokkal. :)

(#41) Hiftu válasza leviske (#40) üzenetére


Hiftu
senior tag

Én egyetértek, hogy felesleges a tulajdonneveket magyarítani.
Anno a nyelvújítás korában ebből vicces dolgok jöttek ki: Koppenhága -> Kappanhágó.
John Smith-et sem fordítjuk át Kovács Jánosra...
New York sem Új Jork. stb, stb...

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#42) SSJPeter


SSJPeter
őstag

Azt lehet tudni,hogy feltűnik-e a második részben a régi karakterek közül valaki?
Konkrétan: benne lesz majd Morrigan és a gyerek?
Mintha olvastam volna olyat valahol,hogy erre fog épülni a sztori?

Let’s go Brandon!

(#43) leviske válasza SSJPeter (#42) üzenetére


leviske
veterán

Hogy rá épül-e a sztori, azt nem tudom. A gyerek ugye nem 100%, szóval rá egyértelműen nem építhetnek.

Az viszont meg lett erősítve hivatalosan, hogy Morrigan és Flemeth visszatérő szereplők. Hogy többen is visszatérnek-e, azt nem tudom. Miután a fő karaktert kaszálták, szerintem nincs értelme visszahozni embereket. Esetleg Wynne esélyes lehet a történet elején, miután elméletileg Free Marches-en keresztül kéne mennie, hogy Nevarra-ba jusson.

(#41) Hiftu: Örülök, hogy akkor ezzel nem vagyok egyedül. :) Ettől függetlenül a fordítókat is megértem. Már csak azért is, mert ha nem így csinálnák, akkor meg más osztaná Őket azzal, hogy miért nem? :DDD

(#44) davidsonic


davidsonic
csendes tag

Mit szóltok az új hírhez? ...

(#45) bigadam94 válasza davidsonic (#44) üzenetére


bigadam94
tag

Semmit. Ugyanúgy meg fogom venni a játékot. :P

GAMERS szerkesztő, hétköznapi szuperhős, képregény-addikt

(#46) davidsonic válasza bigadam94 (#45) üzenetére


davidsonic
csendes tag

Hát ez tartalmas reply :D

(#47) leviske válasza davidsonic (#44) üzenetére


leviske
veterán

Hát, én azt szólom, hogy nem jó hír. A BioWare-nek két út állt a rendelkezésére ahhoz, hogy a Dragon Age 2-vel elérjék a kitűzött 10 milliós eladást:
- Az egyik az volt, hogy jóval több tartalmat pakolnak a játékba és csökkentik az idegesítő bug-ok számát.
- A másik pedig az, hogy butítanak a játékmeneten.

Jelen esetben úgy tűnik, hogy az utóbbi irányba indulnak. Persze a bugoktól nem annyira félek, hiszen a motor ugyanaz maradt, szóval ezeknek csökkenniük kéne, ettől függetlenül ki tudja, hogy ezzel együtt a történet hossza nem csökken-e drasztikusan a Mass Effect szintjére.

Persze egyértelmű, hogy én is meg fogom venni a második részt, de ha úgy vélem majd vásárlás után, hogy a történetet is tömörítették annak érdekében, hogy egyre több vásárlót elérjenek, akkor kénytelen leszek kaszálni a franchise-t, mert ez esetben számomra nem fog megállni a SW: TOR-al szemben.

(#48) GypsFulvus2 válasza davidsonic (#44) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Azt, hogy már akkor rosszat sejtettem, amikor proklamáltak, hogy a jövőben nem elég a 4-5 millió, hanem 10 millió eladás a cél. A DAO elqurvult a BG-hez képest, és jó eséllyel a DAO2 is csak a DAO1 kis qrvája lesz. Minél nagyobb tömegnek szánod, annál csilivilibb grafika és részletesebb textúrák kellenek, viszont annál jobban le kell butítanod a harcrendszert, a fejlődést, a skilleket, ki kell venned a konzolosok kedvéért a taktikai nézetet (mert taktikai nézetben már nem bírja el a részletesebb textúrákat). Ne legyen igazam, de komoly visszaesést várok a minőségben. A DAO-t premier áron vettem meg, kicsi az esély rá, hogy a DAO2-vel is ez lesz a helyzet.

Szerk: úgy nézem, leviske kb u. úgy látja a helyzetet. Az olcsóbb és könnyebb utat választották. Túl nagy az EA befolyása a Bioware-ra :(

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#49) leviske válasza GypsFulvus2 (#48) üzenetére


leviske
veterán

Én nem EA befolyásról beszélnék, elvégre is a BW fejesei felett csak Ricsiteló áll, ha jól tudom, elvégre is az Ő vezetésük alá került az EA egész RPG részlege.

Ez inkább a Blizzard-al és a Valve-el vívott presztízsharcról szól és persze arról, hogy egy-egy franchise-ból a lehető legtöbb pénzt tapossák ki.

MOD: Persze ezzel addig semmi gond nincs is, míg a játékaik jogosan kapják a 90+%-os értékeléseket.

[ Szerkesztve ]

(#50) davidsonic válasza GypsFulvus2 (#48) üzenetére


davidsonic
csendes tag

Akkor nagyon úgy látom, hogy egyezik a véleményünk...

Abszolút nem vagyok programozó, még csak halvány lila gőzöm sincs arról, hogy ez az új hír ("izometrikus kamera hiánya"), és az ehhez kapcsolódó fejlesztés mekkora erőforrásába kerülne a gárdának. Azonban szánalmasnak találom azt a kijelentésüket, hogy textúra így, meg úgy, meg hogy emiatt..., meg mert hogy a konzol nem bírja (arról nem is beszélve, hogy tényleg eléggé érdekes ez a misztikus felmérés, ami alapján a döntést meghozták), amikor egy másik játéknál (nevén nevezve: FIFA 10) azt szajkózzák, hogy azt meg a PC nem bírná (és mindkettő EA-csoport, ugyi?).

Valójában pont ezért voltak nekem is kétségeim a korábbiakban a DAO 2 felől. Amikor már ekkora a felhajtás egy játék körül, az büdös. Félek, sokan fogunk csalódni... :(

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Dragon Age 2
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.