minél bonyolultabb a helyzet, annál pontosabban kell maszkolnod a rétegeket (ja igen, rétegmaszkkal praktikusabb, mint radírral, mert a maszk rendesen szerkeszthető marad)
ha pl az egyik rétegen kitakarod a másik réteg árnyékát, azzal nincs baj, csak akkor az előrébb levő rétegen pontosabban kell körbevágnod magadat.
a háttérrel nem lesznek anomáliák, mert az az alapvető cél, hogy a háttér nagyobbrészt egy képről származzon (ezért érdemes lemaszkolni rendesen az elülső rétegeket, és csak a háttéren meghagyni a bokrokat), de ha nincs nagy szél, akkor akár mindegy is lehet, próbáld ki az ideális az volna, ha a hátsó réteget kivéve mindegyik rétegen csak te maradnál pontosan körbevágva, akkor nincs illesztési hiba, de ez az esetek nagy részében felesleges pluszmunkát jelent, sokat.
ha csak záridőt rövidít (meg érzékenységet tol fel), akkor nem ellenség az illesztés szempontjából, csak a zajt növeli optikai stabilizálásnál mivel egy lencsetag vagy az érzékelő mozog, ezért nagyon picit változnak a képszélek a képek között.
egyébként kis elmozdulás nem katasztrófa, csak a szerkesztés elején pont egymásra kell húzgálni a rétegeket.
a kézfogós meg egyéb összeérős dolgok pedig már tényleg csak a pontos körbevágáson múlnak, meg hogy meg tudod-e lőni úgy a két felét, hogy összeillesztve hitelesnek tűnjön, ez a rész viszont tényleg nehéz ügy
szerk: egy jó polárszűrő nem 1-2e forint, és elég sok fényt elvesz viszont a bárányfelhős eget elég drasztikusra tudja alakítani.
szerk2: igazából egyszer csináltam ilyet (mármint amikor lett rendes végeredménye is), sok évvel ezelőtt, sikerült is rengeteg hibát elkövetni meg ez egy más megoldás, panoráma. képek elkészít, panorama factoryval összeilleszt, többrétegű psd elment, aztán lehetett játszani a maszkokkal. ez lett belőle, vannak rajta hibák persze így is, de azért 45 centi szélesre nyomtatva nem nézett ki rosszul
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?