Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#37878) Abu85 válasza TTomax (#37876) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem is a sebesség csökkentése volt a cél DX12-nél, hanem a késleltetés csökkentése. Ebben a DX11-es leképező az átalakításokkal eléggé rosszul működik. Annyira, hogy az már káros lehet a játékélményre. Azért 7 pre-render frame-et használni egyáltalán nem egészséges. Sokkal kedvezőbb a DX12-es módnak az 1-es beállítása. Emiatt törték annyira magukat, hogy legyen egy normálisan működő memóriamenedzsment, amit tényleg minden VGA-n jól lehet beállítani, és nem azt írja ki, hogy kevés a VRAM-od, szóval dobd vissza a textúrabeállítást. Végeredményben a választást adják meg feléd. Ha nem érdekel a késleltetés, akkor használhatod a DX11-et is.

Az a baj manapság, hogy minél jobban tolsz egy motort a DX12 felé, annál több kompromisszumra kényszerülsz DX11-ben. Muszáj hozni a leképezőt, mert sok a Win7-es user, de borzalmasan nehéz minden egyes szempontból jó minőséget biztosítani alatta. Emiatt csinálta például azt a Rebellion, hogy írtak egy Vulkan leképezőt is a DX12-es mellé, és így megszabadultak a DX11-től, miközben a Win7-es userek is futtathatják a programot. Csak ez se könnyű út ám, hiszen bármennyire is ott a spiregg projekt, az mégse gyári támogatású, tehát nem feltétlenül úszod meg, hogy a HLSL shadereket ne írd át. A Capcomnak még az is problémát jelent, hogy az AMD-re külön shadereket is szállítanak, és azokat nem tudja ám fordítani a SPIR-V codegen. Például a Rebellion az új motorverziónál már nem foglalkozik ezzel, mindenki szabványos shadert futtat, nincs olyan, hogy az AMD nagy puszipajtás, aztán rájuk külön optimalizálnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.