Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#35701) b. válasza #00137984 (#35699) üzenetére


b.
félisten

miért kellene az 1070 TI re GDDr5 X mikor így is szinte 1080 sebességű 150 K alatt? Vega 64 versenyez vele 200 K-s áron.1060 pedig nem biztos, GDDr5 x lesz, ha jön belőle, ez szerintem 100% az ára miatt sem.
2070 nel sem látok semmi problémát egyenlőre. RTX nem egy ON / OF kapcsoló, hanem kalibrálható lesz több lépcsőben és a DLSS is szintén tensor magokra alapul. ha csak az élsimitásra kihasználható ficsőrt lesz már akkor is megéri ráadásul dx 12 alatt fejlettebb architektúraVega 64 nél tehát az 1080 170 K-s árához nem lesz probléma a 2070 árazása, MSI armor már most is van 190 K ért Magyarországon is. Még mindig nagyobb fejlődés, mint 3 év alatt Rx 480 -Rx 580-Rx 590 ( + 20 %) plusz ugye a konkurencia leggyorsabb megoldására ( Ívega 64)15-20 %-t rátesz ugyan azon az áron.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#35702) #00137984 válasza keIdor (#35700) üzenetére


#00137984
törölt tag

Nvidia egyre kevesebb erőt tartogat a középkategoriának. Az RTX széria megtorpanása miatt az AMD-nek esélye lehet egy válaszcsapásra. RX 590 nem az... Ezek a GTX 1060-ak mostanra belépőszintű teljesitményre képesek, de egy év múlva talán ennyire sem lesz az jó.

[ Szerkesztve ]

(#35703) keIdor válasza #00137984 (#35702) üzenetére


keIdor
titán

Belépő még mindig a 1050/1050Ti inkább, a 1060 átment alsó-közép kategóriába, középkategória meg a 1070/1080/2070 lett.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35704) b. válasza #00137984 (#35702) üzenetére


b.
félisten

Ha GTX 1060 belépő kategória akkor az AMD nagy bajban van.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#35705) CsonkaImo válasza keIdor (#35703) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Én arra leszek kíváncsi, hogy az új konzol generáció után mekkora igény lesz a belépő, és középkategóriás kártyákra.

(#35706) keIdor válasza CsonkaImo (#35705) üzenetére


keIdor
titán

Azok 2020 után jönnek, már egy VGA generációval arrébb leszünk addigra, máshogy fog kinézni a paletta.:)

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35707) CsonkaImo válasza keIdor (#35706) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Igaz. Bár attól is függ mennyire lesznek erősek az új gépek.

(#35708) #00137984 válasza keIdor (#35703) üzenetére


#00137984
törölt tag

GTX 1050/1050Ti VGA-k már inkább kifútó darabok. Ezek teljesitményét 2018-ra még játszható szintnek mondják, de a FullHD/60Hz mellé a GTX 1060 az ajánlott. A játékok részletességét ehez képest kell alacsonyabbra fogni, ha játszható sebességet szeretnének. Viszont a játékpiac nyitott a jobb megjelenités felé. FullHD/100-165Hz vagy az 1440P/60-144Hz egyre népszerűbb a játékosoknak, és ez a középkategóriától elvárható szint. 4K játszható néhol a GTX 1070-től felfelé, de nem nagyon jellemző. Oda inkább a GTX 1080-at vagy jobb videókártyákat ajánlanak.

(#35709) keIdor válasza CsonkaImo (#35707) üzenetére


keIdor
titán

Zen+ vagy Zen 2-re számítok, 8 maggal, GPU is marad AMD szerintem, talán a mostani Vega 64-re fog hasonlítani felépítésben meg "magszámban", vagy talán a Navi vagy annak módosított verziója is elképzelhető, GDDR6 is borítékolható addigra.

Biztosan erősek lesznek.

Zsébernardo: 1440p@144 illetve 2160p@60 szerintem abszolút felső kategóriás igények.

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35710) #00137984 válasza CsonkaImo (#35705) üzenetére


#00137984
törölt tag

Elég megnézni némelyik új játék gépigényét. Metro Exodus játékra remélem kitart még a GTX 1070 Ti. Cyberpunk 2077 már inkább az új konzoloknak fog kedvezni, oda már a Pascal és ezek a kis teljesitményű VGA-k nem igen fognak nagy szerepet játszani.

(#35711) #00137984 válasza keIdor (#35709) üzenetére


#00137984
törölt tag

GTX 1070 némelyik újabb játékban is tudja az 1440P@100Hz+ szintet tartani. :) Más játékban pedig az 1440P@60Hz-et sem mindig, mert beesik 45-50 FPS-re. Nekem ezért volt fontos a GTX 1070 Ti megjelenése. :)

[ Szerkesztve ]

(#35712) b. válasza #00137984 (#35710) üzenetére


b.
félisten

A belépő szint nem azt jelenti hogy mi az a minimum amivel mindent fullra húzva tudsz játszani. Az a középkategória felső része, sőt. A belépő kategória ahogy a neve is azt mutatja ,kompromisszumokkal megkötött játékélményt jelent és erre tökéletesen elég az 1050 TI vagy az ennek megfelelő AMD verziója.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#35713) #00137984 válasza b. (#35712) üzenetére


#00137984
törölt tag

Nem elvárás a belépő szinten a teljes minőségű grafikai megjelenés, mert ott meglehet a GTX 1070 Ti videókártyám is nagyon kevés lesz. Főleg nem magas képfrissitésre alkalmasak, ezért egy jobb monitor meghajtására sem elég jók. Remélem igy már érthető voltam. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#35714) #00137984


#00137984
törölt tag

Egy szint alatt inkább konzolt vennék. Nem szeretném a FullHD/100Hz-nél alább adni, de ezért nálam nem nagyon futnak a játékok Ultra vagy max beállitáson. Némelyik effektet meg alapból kikapcsolom, mert eszi az FPS-t, miközben rontja a megjelenités látványát.

[ Szerkesztve ]

(#35715) keIdor válasza #00137984 (#35714) üzenetére


keIdor
titán

Pedig a konzol pont a High/Very High grafika de 30fps-ről szól. Játékok 90%-nál ez a helyzet, nincs lehetőséged medium@100fps-re.
Az Xbox One X támogatja a 120Hz-et egyébként, csak a játékoknál nincs ilyen lehetőség.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35716) #00137984 válasza keIdor (#35715) üzenetére


#00137984
törölt tag

A jelenlegi konzol generáció 60 FPS-re korlátozva van és időnként visszavált 30 FPS-re. Viszont ez a képfrissités közben meg elég simának tünik a legtöbb játékosnak. A következő konzolok ettől majd még jobbak lesznek, miközben PC-n már most a VGA-k teljesitménybesorolása egy szintet visszaesett.

[ Szerkesztve ]

(#35717) t72killer válasza Raymond (#35673) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Érdekes:R Ilyen bika VGA-t egyértelműen 4k-n érdemes üzemeltetni (fullHD-n nem tökmind1, hogy 150 vagy 110FPS-t dob a rendszer?), ahova úgy néz ki a legtöbb esetben elég az AMD Ryzen. Sajna nagyon szűköcske a teszt, szivesen látnék még egy tucatnyi egyéb játékot is a tesztekben.

Ezekszerint 4k-n még valszleg egy rendesen meghúzott 4770k is elég lenne nagyjából...

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35718) zovifapp111 válasza keIdor (#35715) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Nekem max. médium beállításnak tünnek a játékok grafikája ps4-en. Full elmosodottak a részletek még egy 1050-essel hajtott pc-hez képest is. Persze konzolt a játékélményért vesz az ember nem a csillivilli grafikáért.(ja, meg az exkluzív címekért) ;)

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35719) Milka 78 válasza zovifapp111 (#35718) üzenetére


Milka 78
nagyúr

Tedd hozzá, hogy ohne gitt :D

(#35720) CsonkaImo válasza zovifapp111 (#35718) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Játék függő is. Sony exkluzív címek azért nem semmi hogy néznek ki a hardverhez képest. Meg a közelgő Red Dead Redemption 2 is elég látványos. Viszont tény, hogy egy középkategóriás PC-n minden jobban néz ki (a konzol exkluzívokat leszámítva). Viszont már közel sincs akkora különbség, mint anno a PS3-Xbox 360 idejében volt.

(#35721) zovifapp111 válasza CsonkaImo (#35720) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Igaz ami igaz, az exkluzív címek nagyon ott vannak minden tekintetben :R

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35722) keIdor válasza zovifapp111 (#35718) üzenetére


keIdor
titán

Én a PS4 Pro és Xbox One X-re gondoltam.:) A két kicsit nem követem már.
Candyland meg DigitalFoundry alapján a legtöbb játék High/Very High-on megy. Árnyékok vannak néha medium-on.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35723) zovifapp111 válasza keIdor (#35722) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Én is, de én akkor is nagyon gyengének látom egy, akár belépő szintű pc-hez képest is. Tök jó folyamatos a kép( bár egy free/gsync után ne nézd meg :K . Ár/érték arányban verhetetlen egy konzol főleg úgy, hogy már egy valamire való belépős gép is 200 kiló. Nincsenek határozott kontúrok, a háttér a tereprészletek elmosódottak elnagyoltak, lehet, hogy velem van a baj de én ezt látom. Ég és föld a konzol vs. pc. Persze mindkettőnek megvan a maga varázsa :K

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35724) keIdor válasza zovifapp111 (#35723) üzenetére


keIdor
titán

Assassin's Creed Odyssey
Shadow of the Tomb Raider
Forza Horizon 4

Én ezekkel játszom most, a TR-t már kivittem pár hete, itt nagy különbségeket nem látok.:)
Nekem van mindhárom platform, de csak a Forzát tudom összevetni, a többi csak Xbox-ra van meg.

Ahol tényleg drasztikusabb különbség lesz az a BF 5, de ott is csak azért, mert konzolon is kell a 60fps, az tényleg medium környéke lesz.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35725) zovifapp111 válasza keIdor (#35724) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Ok ok :R mondom, lehet velem lehet a baj. Asszongyák, hogy a ps 4 kb. egy rx 480 és egy fx 8 magvas cpu keveréke. Na most, mivel sokkal, állítólag sokkal gyorsabb a cpu-gpu közötti kommunikáció, én mint laikus felhasználó sokkal, de sokkal többet várnék el egy ps4-től. A psx és a ps2- nél láttam az a bizonyos pluszt, de most nem :(

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35726) keIdor válasza zovifapp111 (#35725) üzenetére


keIdor
titán

Inkább a low level API, amivel elérik a hardvert az számít.

Áhh... AMD Jaguar ez, hiába 8 magos, ez egy gyenge CPU, kb. a Bobcat szintje, ezek alacsony fogyasztású notebookokba voltak tervezve, ilyen 2008 körül talán ha jól emlékszem. A GPU meg közelebb áll a GCN 2-höz, inkább egy 280X-et képzelj el. Viszont nem érdemes PC-hez hasonlítgatni a teljesen más API miatt. Meg itt a memória is közös, ez is számít.

Lényeg, hogy árnyékokban szebb a PC, olykor a textúrákon is látni, de a fő különbség a framerate.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35727) zovifapp111 válasza keIdor (#35726) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Ahogy most te leírtad a hw-t, úgy érthető a teljesítmény, kb. annyit is tud! :K De a legtöbb helyen nem így olvastam a ps4 pro "belsejét"....vagy csak félreértettem, de nem hinném :U A lényeg, hogy nagyon fain kis gép mindhárom konzol, aki tényleg csak a játék élményét keresi relatív olcsón, annak egyértelműen konzolt kell vásárolnia. Aki meg többet akar, az meg ássa bele magát a "végtelen" történetbe :D

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35728) keIdor válasza zovifapp111 (#35727) üzenetére


keIdor
titán

Csak az SM-ek száma ugyanannyi, de nem Polaris van benne.

Jó gépek amúgy, nekem a töltési idő a legnagyobb gondom velük, PC-be nekem már 10 éve SSD van játékokra is, ezekben meg csak HDD van. Illene már egy SSD-t tennem a konzolba is...

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#35729) zovifapp111 válasza keIdor (#35728) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Azt nem is írták, hogy polaris, csak annyit, hogy valószínű egy rx 470-480 közötti teljesítményű újabb generációs gpu. Mit szólsz a hűtés hangjához? :P

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35730) #00137984 válasza zovifapp111 (#35727) üzenetére


#00137984
törölt tag

A végtelen történet a fejtegetések szerint 1 TB/s sávszélességet, legalább 16GB HBM2 videómemóriát igényel. Egy ilyen videókártya már képes lenne arra, ami az RTX 2080 Ti-nek most még nem sikerült. A Next Gen végre valóságosan kezdetét venné, mert csak hosszú évek óta beszélünk a jobb grafikáról és a realisztikus texturaminőségről. DX12 végre érdemben többet mutatna meg, amit a DX11-hez képest most fel tudna mutatni. Most ezt konzolon vagy PC-n éled meg, az már egy hosszabb történet. :)

[ Szerkesztve ]

(#35731) zovifapp111 válasza #00137984 (#35730) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Jövő félévkor itt lesz minkét oldalról, csak győzzed a fejlesztést "kaviccsal" ;) , de mire kijön a ps5 és többi nexgen. konzol, addigra szinte már megint lemaradásban lesznek, mármint a konzolok.

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35732) cyberkind válasza zovifapp111 (#35731) üzenetére


cyberkind
félisten

A konzolportok idejében ez aztán rengeteget számít.

Paranormal Cocktivity

(#35733) zovifapp111 válasza cyberkind (#35732) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

A sima konzolportnál semmit, de visszafelé annál többet. Amelyik valós konzolport ott a külalakon/ fps.-en simán kibukik a dolog.Lásd pl. mafia3 :U

[ Szerkesztve ]

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35734) t72killer válasza #00137984 (#35730) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem tudok róla, hogy a 2080Ti VRAM limites lenne, a vram mennyisége is kb 0 eséllyel fogy el 4k-ban, a VRAM sávszéllel sincs gond GDDR6 mellett. A feldolgozóegységekből van kevés, SzVSz a mostani memóriarendszer nagyjából elbírna egy 30-50%-kal erősebb magot is - ha képes lenne ennek legyártására bárki is mostanában.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35735) Raggie válasza t72killer (#35734) üzenetére


Raggie
őstag

A realtime ray-tracingre gondolt a srác szerintem. Annál van mem sávszél limit pl Abu szerint.

(de és sem vágom legtöbbször, hogy mit szeretne írni, mert eléggé össze-vissza fogalmaz :B )

[ Szerkesztve ]

Clint Eastwood FTW

(#35737) t72killer válasza Raggie (#35735) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

RT-ben nem vagyok otthon, de nehéz elhinni, hogy az elsőgenerációs prototípus mag annyira ütős lenne, h szétszedje a memóriát...

De ezt nem nehéz ram-tuninggal csekkolni.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35738) #00137984 válasza Raggie (#35735) üzenetére


#00137984
törölt tag

Raytracing (RT). Deep Learning Super-Samplingot (DLSS). Megatexturázás és a többi mára talán feledésbe merült vagy parkolópályán maradt fejlesztés. Egy kis fejszámolgatás... :D 10 Gigarays/s RT mag teljesítménynél (RTX 2080 Ti) csak a háromszögek feldolgozása 480 GB/s memóriasávszélességet igényel. Ez a szint most csak arra elég, hogy megmutassa magát az eljárás. Kikapcsolható vagy skálázható lehet, de akkor már az RTX 2070 videókártya 6 Gigarays/s teljesitménye elég lehet. Minden használható élsimitási eljárás képes a VRAM-ot és az FPS számokat leamortizálni olyan szintre, ami a játékban zavaró sebességet jelent a játékosnak. Mindenféle magas textura minőség és a megatexturázás, haj effektus képes a videókártya erőforrásait elfogyasztani. Játékfejlesztők ezeket alig használják vagy kikapcsolhatóvá teszik, de a Pascal után akkor hol van a fejlődés? Miközben a jelenlegi konzol generáció még a Gamer PC-k minőségi szintje alatt van, addig a PS5 Pro beérheti ezt, és a játékokba fektetett látványvilág és igényes kivitelezés a konzolokat előnyősebb helyzetbe hozhatja.

[ Szerkesztve ]

(#35739) t72killer válasza #00137984 (#35738) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"a Pascal után akkor hol van a fejlődés? "

Memsávszélek:
2080Ti: 616GB/s, 1080Ti: 484GB/s. Ez nem fejlődés?

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35740) #00137984 válasza t72killer (#35739) üzenetére


#00137984
törölt tag

A fenti néhány hozzászólásom szerint ez nem fejlődés... Csak a fejlődés kezdete. :)

(#35741) #00137984 válasza t72killer (#35739) üzenetére


#00137984
törölt tag

PC-n a játékok látványvilágát rengeteg féle módon feljavithatnák vagy tehetnék eszméletlen jóvá. Viszont jó néhány éve megrekedtünk egy DX11-en már megszokott grafikai szinten. Megemelkedtek a PC hardver árak, miközben csak a konzol felé kapkodjuk oda a fejünket. Most ez a GTX -> RTX fejlődés csak ennyire volt elég...? :D

(#35742) t72killer válasza #00137984 (#35741) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ennyi fér 12 nanométerbe és <3000$-ba, ha ráadásképp még érdemi verseny sincs. A GV100+HBM-ből se lehet nagyságrendileg többet kifacsarni, ahogy a fejlesztők se most fognak extra hónapokat/súlyos tőkét invesztálni az optimalizációba:(.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35743) t72killer válasza #00137984 (#35740) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mondjuk az 100%-ban igaz, hogy az ár/teljesítmény arány egyáltalán nem, a teljesítmény/fogyasztás meg csak kicsit lépett előre.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#35744) Televan74


Televan74
nagyúr

Majd ha egy 300$ hardver képes lesz arra hogy 1080p/60fps legyen a Ray Tracing ON, akkor jöhet ide is. Addig még csak a drága hardverek is csak egy - két effektben tudják megmutatni a hasznosságukat,a játék fejlesztők sem nagyon erőlködnek vele.Maximum látványelemként kerül a játékokba,de helyette lesz konzolról áthozott low level alternatíva is a többiek számára.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#35745) b. válasza Televan74 (#35744) üzenetére


b.
félisten

Szerintem kb 2 generáció még, hisz zok a hardverek nem csak lepottyannak és egyszer csak lesznek, hanem el kell kezdeni valahol őket használni,beépíteni, fejleszteni. Nem lesz ez rossz dolog, nekem tetszik, hogy végre történik lépés a grafikai előrelépés fele, nem csak a magas FPs szám és felbontás növeli a VGA igényt.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#35746) #00137984 válasza Televan74 (#35744) üzenetére


#00137984
törölt tag

Nekem 599$-t most megérne az RTX 4070 (Ti), ha 1080P@100Hz képminőségre és legalább 15 Gigarays/s Raytracing teljesitményre lenne képes. Még az 1x DLSS élsimitást is bekapcsolhatnám, miközben a High grafikai beállitásokban vagy a közelében maradnék. Alig van olyan játék ahol több új eljárás használatára nyilna lehetőségünk, főleg ha ezeket egyszerre aktivan kihasználnák a játékfejlesztők. Miközben a konzol meglehet egy kissé visszafogottabbnak tünik, de több minden történik a képernyőn. :D

[ Szerkesztve ]

(#35748) FollowTheORI válasza zovifapp111 (#35731) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Jah, csak ami tényleg érdemben jobbat ad majd, mint egy akkori konzol az annyira szűk réteg kiváltsága lesz, hogy le fogják tojni a studiók. Már most is letojják majdnem a PC-t nagyrészt. :)
Ami extra van a PC-n az gyakran csak azért van mert a konzolra készítés közben ígyis ugyis létre kellett hozni a részletesebb modelleket, textúrákat... vagy semmibe nem kerül szinte (jobban felcsavart effektek, stb), vagy megcsinálja helyettük az NV vagy AMD max.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#35749) zovifapp111 válasza FollowTheORI (#35748) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Ne haragudj, de akkor tök mást látunk. Még egy belépős pc-n is sokkal szebbek az árnyékok, tükröződések... és eleve az egész összkép, mint egy konzolon. Rángat, darál, szaggat a kép egy sima v-sync-hez képest is. A színek fakók és a kontúrokról nem is beszélnék. Persze ebbe a pénzbe ez fér bele és ha ezt nézzük akkor én is megemelem a kalapom, mert nagyon ott van a látvány 120-150 ezer forintért. De a pc mindig is jóval előrébb lesz mint bármelyik konzol. Biztos ezek után is lesznek sima konzolportok, de azt gyorsan le fogják szürni az userek és nem hiszem, hogy ez lesz a követendő példa a játékszoftver fejlesztőknél. És ezt úgy mondom, gondolom mint laikus!!! ;)

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#35750) CsonkaImo válasza zovifapp111 (#35749) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Én egész jó PC-ről váltottam konzolra, és nem tapasztalom azt amit te írsz. Meg elég sokan cáfolják még a véleményed, úgy hogy szerintem érdemes továbblépni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.