Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 19:00:18

LOGOUT.hu

AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21751) DBob válasza gban (#21749) üzenetére


DBob
őstag

120??
Hát nem gyakori, az tény :P

(#21752) Peter789 válasza gban (#21749) üzenetére


Peter789
senior tag

...bár nehéz így megmondani, hogy milyen.

az SG + SOJ EDO memó kombó alapján ez csak egy S3 Virge DX PCI 4MB lehet :))

van már némi gyakorlatom a mindenféle névtelen, rossz minőségű fotókkal hirdetett vidkártyák azonosítása terén - vaterán, ebay-en ezek tudnak a legjobb vételek lenni, mert az eladó se tudja mit árul és a potenciális vevők nagyja is átugorja... :) persze ez a virge nem nagy ritkaság, de jópár különlegességet fogtam már hasonló hirdetésekből...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21753) gban válasza Peter789 (#21752) üzenetére


gban
Közösségépítő

Persze, én is erre tippelnék ha kellene, ha másért nem, csak azért is mert a csapból is a Virge folyt anno.
Láttam én is eleget, de ami igazán "új", ismeretlen, hogy a második 2 mega is forrasztva van, nem pedig tokos, amellett hogy 2 mb meg SG. 4 mega forrasztott EDO oké lenne, de így meglepett. Persze tudom, hogy a tok alatt ott vannak a forrpontok általában az EDO-nak is, és ha úgy tetszik, ramot nyomnak rá, nem tokot.
Lehet hogy volt ilyen is a kezemben, simán előfordulhat, de nem rémlik, így nem is foglaltam állást inkább.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#21754) Peter789 válasza gban (#21753) üzenetére


Peter789
senior tag

igen, ilyen SG+EDO kombóból 2 darabom is van, de mindkettőn a +2MB EDO opcionális, tokban van. lévén hogy nem sokat profitál egy virge a +2 megából, a kártyák nagyrészére valószínűleg max üres tokot raktak, és viszonylag kevés volt az olyan ami megkapta fixen forrasztva a 4-et is...

van egy ELSA Winner 3000-L kártyám is, amin 6 mega van 4MB VRAM + 2MB EDO formájában fixre forrasztva, de ezt még normálisan életre se tudtam lehelni: általános virge VX driverrel csak 4 megát lát a 6-ból, a típusspecifikus ELSA driverrel pedig látja mind a 6-ot, de mindenféle 3D gyorsítást elutasít vele élből, pedig nagyon kíváncsi volnék hogy profitál e egyáltalán valamit a többletből... állítólag még 8 megás Virge is létezett, de olyat szerezni cirka esélytelen...

más: micsoda durva cuccot találtam nézelődés közben...

Jazz Multimedia Bonnie & Clyde V2200 AGP & PCI

asszem ez minden gyűjtő álma lehet, gondolom ha felkerül 1-1 ebay aukcióra akkor sokszáz/ezer ojróért viszi el valami olajsejk :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21755) Ganz-[HUN] válasza Peter789 (#21754) üzenetére


Ganz-[HUN]
addikt

viszonylag kevés volt az olyan ami megkapta fixen forrasztva a 4-et is

Nekem van egy Acorp amin 4mb integrált van, és Virge. 8-ig bővíthető, még 486-osban DOS alatt is azt használom :DDD . Sajnos + memóm nincs hogy 8-ig bővítsem. :(

Mindenki-nek egy kérdés: Milyen típusú (valamiféle winbond azt tudom) Bios IC való az ABIT BF-6-os alaplapomba? Sajnos hiányzik belőle... :W
Bios-flashet tudok csinálni egy másik lapon, valakinek nincs egy IC feleslegbe (Ingyé... nincs pízem rá :O ), akár milyen szoftver is legyen rajta, én frissíteni tudom azt. Tehát csak IC kellene. :))

Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch

(#21756) Peter789 válasza Ganz-[HUN] (#21755) üzenetére


Peter789
senior tag

egy képet nem tudsz bökni róla? érdekelne hogy néz ki, acorp-ból eddig nem láttam ilyen különlegesebb példányt...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21757) spista222 válasza Ganz-[HUN] (#21755) üzenetére


spista222
addikt

Szerintem bármelyik 2MB-es flash megteszi, Googleval egy képen Winbond W29C020-at láttam benne .

(#21758) dfdfdf


dfdfdf
őstag

Találtam egy ilyen lapot valakit esetleg érdekelne?
Creative hangkaris változat

[ Szerkesztve ]

(#21759) fsb1000 válasza dfdfdf (#21758) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Engem érdekelne ha működik és Bp-n elcserélnéd egy 6600GT VGA-ra (Pcie-s).
Még sosem volt DualSocketes 370-esem és kicsit játszogatnék vele.
CPU support listát még nem találtam, de vannak 450-es CPU-im.

(#21760) bacsis válasza fsb1000 (#21759) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

450-esek? azok ebbe nem fognak belemenni :U a Socket370-be 533MHz alatt nem nagyon szerválsz P3-ast :U

(#21761) Rive válasza bacsis (#21760) üzenetére


Rive
veterán

Esetleg, ha PPGA celeronokról van szó :DDD

Ui.: mondjuk azokból meg jobban megéri 300-366 környékieket belerakni és egyből 100-as FSB-n küldeni ;)

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#21762) fsb1000 válasza bacsis (#21760) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Lehet valamit benéztem, valamilyen Epox lapokban vannak.

(#21763) Ganz-[HUN] válasza Peter789 (#21756) üzenetére


Ganz-[HUN]
addikt

Nesze! :DDD

szerk:
helyre raktam a linkelt képet - bene

[ Módosította: benedekco ]

Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch

(#21764) Ganz-[HUN] válasza spista222 (#21757) üzenetére


Ganz-[HUN]
addikt

Köszi, Valakinek van felesleg?

Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch

(#21765) dfdfdf válasza fsb1000 (#21759) üzenetére


dfdfdf
őstag

hát azért nem mennék fel pestre
1 GHzes p3asokkal megy max és universal AGPs bár nem egy tuning lap de a dual bios benne figyel :)

(#21766) Yutani válasza dfdfdf (#21765) üzenetére


Yutani
nagyúr

BIOS átkapcsolással 6970-ként üzemel! :DDD

#tarcsad

(#21767) spista222 válasza Ganz-[HUN] (#21763) üzenetére


spista222
addikt

Az csak 2 MB-os virgács és 4MB-ra lehet bővíteni:)
Itt egy link így egyszerűbb.
Olyan nekem is van.

BIOS chipre visszatérve ha jársz Szentes fele akkor tudok adni vagy akár ki is tudjuk próbálni:).

[ Szerkesztve ]

(#21768) Peter789 válasza Ganz-[HUN] (#21763) üzenetére


Peter789
senior tag

igen, ahogy spista222 írja, ez 2+2 megás, az a tüskesor rajta pedig nem további memória bővítésre szolgál, hanem VESA, VIP és még ki tudja hány néven futó port - ide TV ki és bemeneti, VR szemüveg meghajtó, MPEG, DVD vagy/és 3D gyorsító modulokat képzeltek el, de nem nagyon terjedtek el a gyakorlatban, mert a pentium PCI slotja már tudott olyan mutatványokat, amit az első generációs 486-os chipsetek még nem és többé nem volt rá szükség...

pl az STB Velocity 3D 4MB VRAM-os Virge VX kártya volt olyan, amire még lehetett további 4 megát rakni modul formájában

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21769) benedekco válasza Peter789 (#21754) üzenetére


benedekco
addikt

"lévén hogy nem sokat profitál egy virge a +2 megából"

Két megával nem tudott 3D-t míg négyel már igen, azért ezt nem nevezném "nem sok"-nak.

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#21770) bacsis válasza benedekco (#21769) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Két megával nem tudott 3D-t míg négyel már igen
És ezt hogy sikerült elérnie? :DDD

(#21771) benedekco válasza bacsis (#21770) üzenetére


benedekco
addikt

Szarul de büszkén. Nekem úgy rémlik, hogy valamilyen directx kompatibilis volt az eszköz. Annak idején a JediKnight-al toltuk textúra összemosással, 4megás virge-el.
Vagy mire gondolsz?

angol wiki: "Part of S3's marketing plan for the ViRGE included the "S3D" standard, stating that members of the ViRGE family carried the S3D Graphics Engine. Games that supported ViRGE directly put this logo on their box so owners of the 3D card would know that it would run as well as possible on their computer. And, despite its lackluster 3D-speed, the ViRGE did receive some S3D enhanced games, due in large part to the brand prestige S3 carried in this period: ViRGE-enhanced versions of Terminal Velocity, Descent II, Tomb Raider and MechWarrior 2."

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#21772) frescho válasza benedekco (#21771) üzenetére


frescho
addikt

Inkabb szarul, mint buszken, mert inkabb lassitott, mint gyorsitott. Ime egy teszt:

[link]

https://frescho.hu

(#21773) spista222 válasza frescho (#21772) üzenetére


spista222
addikt

A Végén van OC is:)
Ilyen kártyát mivel lehet húzni? ;]

Egyáltalán van értelme ha alapból "hibás" a kép?

[ Szerkesztve ]

(#21774) Peter789 válasza spista222 (#21773) üzenetére


Peter789
senior tag

valamelyik powerstrip-el, akár a 2.x családból. illetve asszem van valami s3tweak nevű is, bár az lehet csak a későbbieket ismerte

a virge lazán gyorsítja lassítja 2 megával is a 3D-t - talán még 1 megával is bepróbálkozik kellően alacsony felbontással. természetesen minél több a ram, annál magasabb felbontással lehet próbálkozni, és annál több marad a textúráknak is

1 megával 800x600x16 a max asztal, de akkor semmi nem marad a textúráknak. 2 megával a desktop 800x600x24(32) vagy 1024x768x16 módig mehet, 4 megával viszont már 1024x768-ban is fel lehet tolni 24(32) bitig. viszont mivel rettenet dögvész lassú mind mint 3D gyorsító, így nem igazán jöhet szóba magasabb felbontás 3D-vel mint a 320x240 vagy a 400x300, így akár még 1 mega ramból is marad elég az akkori játékoknak a textúrájához. ki fogom próbálni...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21775) benedekco válasza frescho (#21772) üzenetére


benedekco
addikt

Igen a JediKnight is 400*300-on ment jól gyorsítva és 640*480-ban ment jól gyorsítás nélkül, a proci+ram kombóra nem emlékszem. A lényeg így is levehető :) cserébe volt textúra mosás és egyéb effektek.
Asszem talán még a motoracert is nyomtuk így.

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#21776) spista222 válasza Peter789 (#21774) üzenetére


spista222
addikt

Nekem 4MB rammal sem ment 1024x768x16 fölé Igaz XP és XP-be integrált driverrel próbálkoztam:) amennyire emlékszem.

benedekco
Motoracer: ott hasaltam be amikor Egy P3 500MHz-en +Virge 4MB-al rosszabból ment mint egy 667-es cerkával és integrál SIS VGA-val:).

[ Szerkesztve ]

(#21777) frescho válasza Peter789 (#21774) üzenetére


frescho
addikt

Most hogy irod a pstripre emlekszem en is, de csak win95 alatt.

DOS alatt a legtobb jatek 320x300 vagy a nem szabvanyos 320x240 felbontast hasznalta. Ehhez kepest nem volt nehez elore lepni :) Az elso ertelmes sajat kartyam egy Riva 128 volt, ami mar tenyleg ertelmes volt, mert ugyan Voodoo-ra mindenki csorgatta a nyalat, de penzunk az nem volt ra.

https://frescho.hu

(#21778) bacsis válasza benedekco (#21771) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Arra gondolok, hogy én úgy tudom/tam, hogy memória mérettúé függetlenül volt ezeken 3D gyorsítás, az a kevéske, s tök mindegy hogy 2 vagy 4MB volt a kártyán, s nem a plusz memóriától "aktiválódott" a 3D support :)

(#21779) frescho válasza bacsis (#21778) üzenetére


frescho
addikt

Persze, csak abba a keves memoriaba bele kellett ferni a frame buffernek, meg minden egyebbnek. Ezert egy adott felbontas fole nem mehettel. mondjuk a Virge-nel pont mindegy is volt...

https://frescho.hu

(#21780) Fenyő válasza bacsis (#21778) üzenetére


Fenyő
őstag

Igen a 3D "gyorsítás" képesség memória független volt, de az a kb 2 tucat játék ami hajlandó volt elindulni rajta legtöbb esetben megkövetelte a 4 megát, tuningolni powerstrippel tuti lehetettet, de ha jól emlékszem csak szinkronban ment a mag/memória órajel szóval a ráültetett ramok sebessége volt ált. a korlátozó tényező, habár túlzottan sokat nem segített, a 400x300, ritka esetekben a 640x480 volt a max játszható szint.

Nem küldhetsz privát üzenetet saját magadnak!

(#21781) Peter789


Peter789
senior tag

jajam, a virge az 3D gyorsít mindenképpen, kérdés hogy az adott felbontás mellett mire elég a fennmaradó ram

320x200x16 = 125KB
320x240x16 = 150KB
400x300x16 = 235KB
640x480x16 = 600KB
stb stb

viszont ez a single bufferelt desktopra igaz csak. a játékok dupla / tripla buffereltek - ilyen kis kártyával inkább csak dupla. az viszont azt jelenti, hogy a framebuffer terület a fentiek kétszeresét eszi meg, a maradék pedig nagyjából megmarad a textúráknak (virge-nél asszem Z-bufferről meg hasonló úri huncutságokról még nem nagyon lehetett beszélni, ami még relatív sok ramot bekajálna). így kellően alacsony felbontással és kevés textúrával akár már 1 megával is lehet képes erre arra. magasabb felbontásoknál már nem a ramból fut ki, hanem már a 3D triangle setup / fillrate / stb nem elég, így hiába lesz egyre több a ram, nem igazán profitál belőle - ezért lenne még érdekes ha sikerülne működésre bírnom a 6 megás ELSA-t, hogy ezt is kipróbálgathassam

akarok csinálni valamelyik kommersz Virge DX-emből egy olyat, hogy teszek rá 8 SOJ foglalatot, így kipróbálhatok mindenféle felállást ugyanazzal a vassal, plussz ha 100-110MHz-es EDO-t kap (leginkább Voodoo2-ről bontva) akkor talán a tuning terén is új távlatokat nyit... :)

[ Szerkesztve ]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21782) benedekco válasza bacsis (#21778) üzenetére


benedekco
addikt

Akkó rosszul maradt meg. Basszus, szeretem a félretájékoztatást. Annak idején még kezdő voltam és mindent felittam amit mondtak. Azóta meg nem néztem utána. :F evvan.
Kiderült ez is. frescho által linkelt cikkből is lejött amúgy. Főleg, hogy nem hozott valami sokat a konyhára a +2mb.

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#21783) zoltanz válasza benedekco (#21775) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Mi az a textúra mosás? Valami korai AA? Képet.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#21784) gban válasza zoltanz (#21783) üzenetére


gban
Közösségépítő

Végy egy 320x240-es képet.
Párásítsd be a szemüveged.
Ennek hiányában egy üveglapot.
Nézd ezen keresztül a képet.
Mindent megértettél, minden tiszta.
Kivéve a kép.

Postázást nem vállalok.

(#21785) Peter789 válasza gban (#21784) üzenetére


Peter789
senior tag

a mipmapping, majd a később hozzá csatlakozó anisotropic filtering-re gondolsz?

mipmapping nélkül a távolban lévő textúrák "zizegősek" lesznek:

alapból ugye csak 1 textúrád van, ezt húzza rá a felületre és ez a távolabbi felületeken a fenti anomáliát okozza. a mipmapping a szintjeinek megfelelő számú lekonvertált mintát készít az alap textúrából és távolodva az egyre gyengébb felbontású textúrákat teszi a felületre

kevés memóriában kevés szint fér el, így ronda sávossá is válhat... a zizegés eltüntetésével viszont homályossá is válik egyben a távoli textúra, ennek az ellensúlyozására találták ki az anisotropic filtering-et:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21786) gban válasza Peter789 (#21785) üzenetére


gban
Közösségépítő

Én konkrétan a Virge + Jedi knight kombóra gondoltam 3D-ben, amit benedekco is emlegetett :DDD

Postázást nem vállalok.

(#21787) Ganz-[HUN] válasza spista222 (#21767) üzenetére


Ganz-[HUN]
addikt

Oké, nem tudtam, hogy csak 2-es. azt hittem, hogy 4-es... :DDD

Szentes? Hmm... asszem egyik ismerősöm ottani, majd még dumálunk.
Köszi. Levélben mennyiért tudnád postázni majdanában?

Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch

(#21788) spista222 válasza Ganz-[HUN] (#21787) üzenetére


spista222
addikt

Lehet 4-es is ha teletömöd rammal:). :P

Sima posta levélként 145Ft:) Ajánlottan +250

(#21789) benedekco válasza zoltanz (#21783) üzenetére


benedekco
addikt

Jaaaj már.
Bilinear filtering, így jobb? Software rendered-ben nem volt divat az ilyesmi.

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#21790) bacsis válasza Peter789 (#21781) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

ha már elkezdtünk elmélyedni a 3D megjelenítésben... Miért jó ha egy kép dupla/tripla bufferelt?

(#21791) frescho válasza bacsis (#21790) üzenetére


frescho
addikt

Mert simitja a megjelenitest. A delayeket erosen lehet simitani a hasznalataval. Cserebe noveli a kesleltetest az egermozgas es a megjelenites kozott. 50 fps-nel 1 kep 20ms, tehat pufferelt kepenkent +20ms a kesleltetes. Futo embernel kicsit ele kell tartani igy sniperrel, ami single-ben megszokhato, de multiban hatrany.

https://frescho.hu

(#21792) zoltanz válasza Peter789 (#21785) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Ha már a "zizegős" képeknél tartunk, sztem az NV-nek kicsit jobb az AF algoritmusa (AMD-Ati -hoz képest), kevésbé villognak a pixelek. Csak mozgóképen lehet észrevenni.

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#21793) spista222 válasza frescho (#21791) üzenetére


spista222
addikt

És sokan felhördülnek hogy nekik bizony 2ms-os monitor kell de ha ez van akkor nyilván abból is 22 lesz nem(+input lag)?

[ Szerkesztve ]

(#21794) snake1977 válasza zoltanz (#21792) üzenetére


snake1977
őstag

Milyen generációs kártyát vettél alapul? Vagy általánosságban érted?

...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / , https://www.tiktok.com/@brszk_official , https://www.youtube.com/@BRSZK-Official

(#21795) zoltanz válasza snake1977 (#21794) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Újabbak, HD6xxx vs Fermi (de régebbi Geforce pl 3 -as széri is jobb mint a HD6xxx sztem).

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#21796) snake1977 válasza zoltanz (#21795) üzenetére


snake1977
őstag

Ezeket nem próbáltam, mármint 5xxx volt nálam a legújabb ati, geforce-ból meg gts450, nem sok különbséget vettem észre, bár amivel játszom ott nem is mérvadó az AA :)
Még a gef2gts-em is jobb mint némelyik korabeli ati :DD

...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / , https://www.tiktok.com/@brszk_official , https://www.youtube.com/@BRSZK-Official

(#21797) zoltanz válasza snake1977 (#21796) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Régebbi Ati-m, nincs csak nagyon régi, (Rage). Amúgy nem AA -ról beszélek hanem AF-ről.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#21798) snake1977 válasza zoltanz (#21797) üzenetére


snake1977
őstag

Bocs, figyelmetlen voltam. AF, hát nem tudom ha ez az azinoztróp filtert takarja, akkor egyetértek, gts450 vs hd4830 a War Thunder bétát játszottam mindkettővel, és AA-t kikapcsolva csak anizotróp szűréssel játszottam 1680x1050-ben, az geforce képe szebb volt, aztán kaptam egy 5770-est kölcsön tesztelni, azt is simán verte minőségben.

...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / , https://www.tiktok.com/@brszk_official , https://www.youtube.com/@BRSZK-Official

(#21799) Peter789 válasza bacsis (#21790) üzenetére


Peter789
senior tag

ahogy frescho kezdte el boncolni a dolgot:

[link]

" Buffer is like bucket of data you write to at your own pace so that some other process can read from it at its own pace when it is needed.

If you use a single buffer, you may end up overwriting what the other process did not read yet, or the other process may "catch up" with you before you finish writing your current set of data. Basically, you still need to carefully synchronize the two processes.

With two buffers, you can write to one buffer while the other process is still reading the other buffer. "

single buffer esetén állandóan egymás farkába harapna a memóriát éppen feltöltő renderelési folyamat, valamint az onnan kiolvasó megjelenítő DAC és tele lenne elcsúszó, villogós képhibákkal az egész. szimpla asztal megjelenítésnél még nem akkora gond, mert a hardveres 2D gyorsítással kellően tempósan képes átrajzolni azt a pár pixelt amikor elmozdul egy ablak, húzod a kurzort, stb. de azért 1-1 gyengébb vidkártyával ha engedélyezet az ablak mutatását mozgatás közben is és megrángatsz valami nagyobb felületet, akkor érezni fogod hogy picit szemetelődik az oldalainál

a vsync téma is valahová ide csatlakozik - ez meg a framebufferek közötti váltást szinkronizálja mindig a DAC képváltásaihoz. az más kérdés hogy én pl utálom, mert engem a képen található pár apró átmeneti hibánál sokkal jobban zavart mindig is az az FPS-beli rángatózás, amit ez a force mód okoz, ezért minden driverben és játékban azonnal le is tiltom ha lehetséges. ahol meg nem lehet, ott szenvedek tőle...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#21800) bacsis válasza Peter789 (#21799) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

köszi :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.