Pár apróság:
Tamriel eddig kimaradt területei közül kihagytad a Summerset Isles-t. 2008-ban voltak olyan eléggé megalapozottnak tartott pletykák (állítólag belsős szivárogtatás volt), hogy a készülő játék a TES V: Alinor nevet viseli majd, és a Summerset Isles-on játszódik (Alinor a szigetek fővárosa), az altmer nép hazájában. A története a thalmor felemelkedése és a Great War lett volna, de végül kukázták a projectet, a történetét pedig beépítették a Skyrim új könyveibe (ezért is van sokkal nagyobb időbeli ugrás az Oblivion és a Skyrim között, mint a korábbi TES részek között). Ezek után én lehetségesnek tartom, hogy a Black Marsh (argonia) helyett most a Summerset Isles lesz a helyszín. De még az sem kizárt, hogy ezúttal elhagyjuk Tamrielt. Ott van pl. a legendás Akavir.
A Gamebryo már a Morrowind (2002) alatt szolgálatba lépett. Akkor fantasztikus, új képességekkel rendelkező, forradalmi motornak számított. A fénykorát alighanem az Oblivion alatt élte; az a játék megjelenésekor grafikailag a porba alázta minden vetélytársát. A Skyrimot eredetileg már nem vele akarták megcsinálni, de az ID-Tech 5 motor nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket (emlékezhetünk a Rage fiaskójára - kíváncsi leszek a Dishonored 2 milyen lesz vele). Kénytelen voltak a Gamebryio-t kicsit felpolírozni, és vele megcsinálni a Skyrimot. A neve új, Creation Engine, de a modderek és a Tamriel Rebuilt Team tagjai jól tudják, hogy az gyakorlatilag 95%-ban a Gamebryo. A Skyrim és a Fallout 4 alatt kihozták ebből a maximumot ami kihozható. A TES VI. talán azért is csúszik annyit, mert már tényleg kénytelenek teljesen új, RPG-k igényeihez is jól alkalmazható motort írni, mivel a Gamebryo-Creation már nem foltozható tovább.
Szerintem azért azért furcsa egy kicsit, hogy az aranytojást tojó tyúkot (Skyrim: több mint 20 millió eladás) a jégszekrénybe teszik, és mindenféle más projectek élveznek elsőbbséget. 2019 átkozottul messze van még...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)