Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
Tudtommal a Lega nem, csak az OBK szintezős és nincs gyári alternatíva. Utángyártottakból vannak csak nem szintezősek, de azokkal állítólag megül a segge.
A Koni nekem csak azért szimpi, mert mióta megvan az OBK, dolgozik bennem a kisördög, hogy le kéne ültetni , csak nem tudom, hogy miben tér el pontosan a Lega és OBK futóműve.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz Petester #4285 üzenetére
Nyírő szerint nagyon megülne a Koni szettel az OBK, elképzelhető, hogy a gumi bele is érne a sárvédőbe. Meg elképzelhető, hogy pár dolgot cserélni is kellene, pl lehet hogy a felső rugó tányér se azonos a két típusban. Nem ültettek még szerintem OBK-et, nem is értette a szándékom.
Ezzel is lelombozott, meg azzal is, hogy csak pénteken vigyem a fényezett elemeket, sajnos csak jövő héten kapom vissza az autókát...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem mezei, mert ott a nagy ködlámpás lökös, sárvédő és küszöb szélesítések, a "varacskos" motorház tető... Sokkal jobban nézne ki! Ejj, de beleéltem már magam. Csak az a bajom, hogy így is szeretem (vagyis szeretném, ha végre megint otthon lenne ), eljutunk oda, ahova eddig nem = kinyílt a világ. Majd elgondolkodok rajta úgyis, ha beül a hátulja a tönkrement csocsi miatt.
(#4287) kitalaltnev
Nem ástam bele magam, csak a Kárászyék honlapján nézelődtem a minap és futottam bele a Koni pakkba.
Amúgy az OBK ültetéshez én legjobban az air-ride szettet képzelném el, csak sajnálnám a helyet elvenni a csomagtartóból a kompresszor és a tartály számára, na meg drágább megoldás is lenne, mint körbe az új gyári mindenből. De vele a kecske is jóllakna, meg a káposzta is megmarad.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
"mert nem szeretem a világos belsőt, a bőr belsőt"
A bőrért én sem voltam oda, sosem használtunk olyat, amiben lenne, de mióta van, nagyon megkedveltem. Gyerek mellett kifejezetten áldás, elken valamit, akkor csak vizes rongy és viszlát koszmó!Ha (nem ha, haza fog jönni, amennyiben mégsem, sátrat verek a Seibiko udvarán sztrájk gyanánt! ) jövő héten visszakapom az autókát, el is kezdem dédelgetni, kap egy kis pucovát, gondolom a pesti kosz vastagon ráült az elmúlt majd' 1 hónapban.
A lökösök, ívek, lámpák már visszakerültek, minden szépen sikerült, a lámpák kifejezetten, ott gyönyörködtem bennük a fényezőnél, olyan patika lett!(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Vizes, vagyis nedves ronggyal takarítok, száradás után meg paraffinossal törlöm át még egyszer.
Azért a gyerek kaja nélkül is tud koszolni, ki és beszálláskor a cipőjével rugdos mindent. Próbálok én is rendre nevelni, de kaját nem tiltok meg, legalább addig is csendben van. Mondjuk még kicsik, így egy hosszabb úton mindig bealszanak, meg az utazást is úgy időzítjük, hogy alvás időre essen. Mindenkinek így a jobb.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #4378 üzenetére
A nagyobbik (4 éves) éli, ha megindulunk, de a csúszkálást nem élvezi még. Kivittem télen, amikor az első hó leesett, az nem tetszett neki, még félt. A kisebbiknek (6 hónapos) még nem rúgtam el, őt még nem sokkolom. Meg a hordozóban, forgalomnak háttal még nem hiszem, hogy élvezné. Majd ha beleül a rendes ülésbe!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
-
Petester
senior tag
Kezd a tököm tele lenni a Seibikoval. Nagyon úgy tűnik, hogy eddig csak hazudoztak...
Most hívtam fel őket, hogy mi a helyzet az autókával. Állítólag a wandler nyomáspróbája nem sikerült, holnap reggel megy Nyírő ellenőrizni, hogy mi a helyzet vele. A szépséghibája a történetnek, hogy kb 2 hete kérdeztem meg, mi van a wandlerrel, és akkor hazudott a képembe, hogy kész van és a lamellák vetemedtek el benne...
16-án mennénk kicsit nyaralogni Szilvásváradra, de remélem hogy nem Golffal kell menjünk.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz dethroner #4429 üzenetére
Ha a honlapjukon közzétett számot hívod, ezt eddig nekem mindig Nyírő vette fel. Elsőre nekem szimpatikus volt, de már egyre jobban úgy tűnik, hogy nagy vetítő ember.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ma mit fog mondani, de ha délig nem hív, zargatni fogom, Hétvégére ezt a képet szeretném látni az udvaron!(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Remélem soha többet nem lesz szükségem specialistára, de Bálnát mennyire ismeritek? Ő lenne legközelebb hozzám. H6 mennyire szokott megfordulni a kezei között? Nem sokat olvastam eddig róla, de abból eddig nekem az jött le, hogy Imprezában penge, talán SVX is támadt fel a kezei között. A stílusa nem érdekel, tőlem lehet flegma, ha jól dolgozik, de ha a hülyeség szorgalommal párosul, azt kihagynám.
Bár minden típus ismeretet igénylő problémát szerintem kilőttem, a később felmerülő szokásos problémák megoldására meg már megvan az emberem.(#4433) Qru
Nem vagyok márka fanatikus, a két öreget leszámítva csak japán autóink voltak.
Nekem ebből a felállásból egy Impreza GT hiányzik a G2 helyett és akkor csak boxer lenne a felállás.
A G2 amúgy Anyának tanulós autónak lett véve (automata), csak annyira megszerette, hogy mikor már nagyon sok sebből vérzett, bontás/eladás helyett a megmentés mellett döntött.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nekem ennek több, mint a felét az emberem már csinálta.
Most volt Neked műszakin az autó, nem? A gátlók és a katalizátor állapotára ott kiderült volna, ha gebasz lenne.Szerk: Most esik le! Középső difiben olaj csere? Hol, mikor, mennyi? Tavaly én csak az első, hátsó difiben cseréltettem olajat (0,8+1,2 l). Középsőre nem emlékszek, hogy írta volna a kézikönyv. Mikor kell cserélni?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Úgy néz ki, megoldódni látszik a wandler probléma, de ahogy kivettem Nyírő szavaiból, nem végleges megoldás. A lamella soromban van némi változás az eddig használt felújító készlethez képest, nem minden ugyan az. Van megoldás, vagyis a Mercedes egyik modelljének alkatrésze minimális faragással berakható, így lesz autóka a nyaralásra, a héten kész is lenne a wandler, így keddre készre tudnának szerelni mindent. Se Kanadából, se USA-ból nem tudnak rendelni alkatrészt, nincs Hollandiában sem.
Így kevés idő marad arra, hogy járjak vele, hogy az esetleg felmerülő problémák, hiányosságok kijöjjenek, ne családostul kelljen várni a leálló sávban a mentőt, ha megáll az autó alattunk.
Tudtok ajánlani valami obd-s kékfogas kütyüt, ami működhet az OBK-kel? Milyen csati lehet nekem? OBD I vagy II? Nem szándékom se törölni, se túrkálni az agyában, nem akarom összezavarni, csak hibaolvasásra kellene, hogy lássam, hogy off vagy lehet tovább gurulni vele, ha a pánik gomb felgyullad.(ó\_!_/ó)
-
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #4450 üzenetére
Engem sem hagyott nyugodni, már beszéltem megint vele, de megnyugtatott (ehhez mondjuk ért ). A váltós műhely szerint legalább 10k km-t ki kell bírnia, de az is lehet, hogy örökös lesz. Annyit fogok észre venni, hogy nem tud majd rendesen összezárni, sokkal többet fog majd csúsztatni a kapcsolások között. Kárt nem fog okozni semmiben.
Felújító készlet így nincs a wandleremhez, új van 150k Ft-ért USA-ból legolcsóbban, de jelenleg nincs készleten.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Majd szaglászhatom az olajat minden menet után... Mondjuk csak akkor, ha csúszik a váltás.
Köszi, erre majd rá is kérdezek nála, hogy akkor vállal is garanciát arra, hogy nem kotlik meg a váltóm?
De felmerül bennem a kérdés, hogy akkor a régi lamelláimmal mi volt a helyzet? Akkor már ott is volt csúszásom, ha vetemedtek, ott is előjöhetett volna ez a fajta probléma, nem? Tehát elképzelhető, hogy nem lettem előrébb, csak legalább kidobtam az ablakon némi pénzt... Telefonban minden esetre bizakodó volt Nyírő, ami azért átragad a kérdezőre - mivel nem is értek a témához és azért az ember megbízik egy szerviz vezetőben...Kezdem beleásni magam ebbe az elm327-es témába, de csak kicsit lettem okosabb. Asszem kérdezősködök egyet a windoswos topikban, ki mit használ, mert nekem úgy tűnik, hogy mindegy mit választok. Max a majdani telefon cserére gondolva érdemes jobban szét nézni, mert droidot nem szeretnék.
(#4454) Parci
Pazzeg, nem volt jó vagy eladták az orrod elől?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Valami volt vele, mert remegést éreztem egyes kigyorsítások alkalmával alacsony fordulatról, még az után is, hogy az egyik fordulatszám érzékelőt kicserélték. Utána sokat javult, továbbá nem kapcsolgatott indokolatlanul sem, mint azelőtt. Szóval kellett ez a nyúlkapiszka, csak a kivitelezés kérdéses.
De az a baj, hogy kérdezni se tudok, hogy jó e vagy sem ez a módszer, mert elmondani sem tudom, hogy mit csináltak...
(#4458) outsiders
Nincs más lehetőség... Bár élném a H6 és manuális váltó témát, de az meg a Legában volt csak.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kerekedik ez a Seibikos történet! Felhívtam az érdi szerelő ismerősöm, aki hangosan röhögött rajtam a telefonban. Kedves ember, ezért is kedvelem.
Elmeséltem neki a sztorimat, elmondtam a fordulatszám érzékelős történetet, hogy cserélték. Na azt nem cserélték, ugyanis az nem tud rossz értéket adni. Ha jól értettem, akkor hasonló elven működik, mint a biciklikre szerelt km óra. Csak újra kalibrálták a váltót.
A wandlert már nem lehet úgy összerakni, mint a szétszedés előtt, így az eredeti állapot visszaállítása bukó. Most vagy összerakják ahogy mondták és vagy megkotlik a váltóm vagy nem vagy megvárom amíg lesz új wandler valahonnan. És ha nem elég a vagy, akkor vagy eladom és veszek egy rendes váltós autót...
Este kapok egy telefonszámot. Fóton vagy egy tag, aki wandler felújítással foglalkozik, őt fogom holnap felhívni és kifaggatom. Még az is lehet, hogy nála van a motyóm.
Az egészben az a legszebb, hogy nemrég kaptam egy pm-et a subiklubos fórumon. Azt a tanácsot kaptam, hogy messziről kerüljem el a Seibikot. Csak akkor már a ott volt az autóm. Elmondása szerint miattuk kellett még egyszer az autóba locsolnia az autója vételárát (STI). Aztán a Hace hozta egyenesbe a történetet.
Ui: ettől függetlenül nekem még lehet jó autóm a Seibikotól, de nagyon szeretnék már túl lenni ezen az egészen és jól elfelejteni, hogy ilyen is volt.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Mondjuk az érdi emberem elég szkeptikus alkat és nem szereti a szar masszírozását. Jobban szereti az eredeti alkatrészeket, azokra tud csak garanciát vállalni. Namost gyári felújító készletek szerinte nincsenek wandlerhez (Porsche, Merci, Audi forduls meg elég sokat a kezei között). Hosszú távú ismeretei nincsen felújított wandlerekkel, mert azok az autók elég hamar elkerültek a tulajoktól, amiket megcsináltak. Mercihez pl. 700 ezer Ft is van egy új, gyári. Sokan próbálják ezért okosban felújítani. Csak egy nem arra a helyre és méretre, nem arra a teljesítményre tervezett utángyártott alkatrész vagy bírja vagy nem. Az esetemben Subarura faragott Merci motyó is vagy működik vagy nem. De hogy nekem arra garanciát senki nem fog vállalni, az is biztos. És még az is lehet, amit mondtál is, hogy nem csak a wandlert, de az egész váltót dobhatom a Dunába...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem kell kivenni az ajánlott szervizek listájából. Nyírő szavaiból úgy veszem ki, hogy ő érti ezt, csak én lihegem túl. Elmondása szerint ezzel a megoldással semmiképp nem tehetünk kárt a váltóban, nem fog megégni az olaj, csak a váltási sebességen fogom észre venni, ha esetleg valami változik. Nem mókolás, amit csinálnak, megbízik abban, aki a wandlert csinálja és neki se érdeke, hogy rossz munkát adjon ki a kezeik közül.
Az az alkatrész, amit kicsit igazítani kell, nincs egy tized mm-rel husosabb, mint ami nekem kéne. A hozzá igazítással nem veszít a váltó a megbízhatóságán.
Ezek a wandlerek nem Subaru gyártmány, a benne lévő alkatrészek a beszállító sajátjai. Ez esetemben egy holland gyártó, aki szintén árul általa felújított turbinákat. Na ez most perpill nincs, ezért kell most ez a megoldás, amíg nem lesz elérhető jó darab. Ha elkezd lassulni a kapcsolás, akkor kell majd berendelni a hollandok által felújított másikat.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ezt élném egy bézs belsővel!
Tavasszal nagyobb kínálat volt 3.6-os H6 kapcsán, most csak hármat találtam, egyet itthon, egy németeknél és ez a svájciaktól. El kéne kezdenem lottózni, mielőtt kikopnak a nem leélt darabok.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Igen, az egy nagyon jó ajánlat volt, nem is lesz ilyen egy jó darabig!
Mire oda jutunk, hogy a PDF ledolgozza a most beleölt pénzt (~3 év), addigra remélem akad még szép 4. gen H6. Bár a mostani széria jobban tetszik, lehet hogy megelégszek majd akkor a 2,5-es motorral is.Qru: Igen, mire hazaérne, kb. 6 millió lenne (nem hazai vámolással és vám mentességgel).
Egy kicsit különleges hatása van, kékből most látom először és jól is áll neki.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #4566 üzenetére
Csak nem jön ki belőle mind. Nekem a H6 váltójában majdnem 10 liter van, 3 jött ki belőle.
(#4563) Qru
De itt nem kellett volna ordítania az olajnyomás lámpának?
Amúgy ki az az agysebész, aki megvesz egy sti-t, de nem ellenőrzi a gépet rendszeresen? Pláne az sti esetében még az olajcsere periódus is sűrűbb... Mennyire kopott az a motor, hogy ennyi olaj eltűnik belőle?Amúgy nem értem, hogy miért nem építenek egy ilyen motorba egy alacsony olajszint jelző pilácsot.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Egy egészen kicsit megremegett a lábam... [link]
Ennyiért egy Spec.B Lega és még kombi is...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
A váltó, meg úgy minden egyelőre frankó. Maradjon is így. Autókáztam vele egy nagyot, mentem vagy 150 km-t . A végén már beleordított a világba! Ejj, hogy ez hogy hiányzott már nekem, meg neki is.
Nyírő azt mondta, hogy 1500 km után javasolná az olaj cserét, erre még visszaviszem hozzájuk. Ez úgy is meglesz 2-3 hét múlva.
"Vagy egy Vitára/Scross AllGrip. " Vagy egy jó kis Duster. A melóhelyemen van 20+ belőle. Klíma már egyikben sem működik, de cserében már nem is büdösek belül, kiszellőztek.
(#4581) kitalaltnev
Köszi, a család is örült, a gyerek át is ölelte, végre itthon.
A végeredmény úgyis hosszabb távon derül ki, hogy milyen lett, de egyelőre mondjuk azt, hogy elégedett vagyok. A motor csendesebb lett, a szíj görgőinek most semmi hangja nincs, a szelepek hangjait szépen kihallani, tényleg, mint egy svájci óra, úgy ketyegnek. A váltások simábbak, a futómű kopogás megszűnt. Elsőre úgy tűnik, hogy végre összeállt a gép.
Az anyagiak nem titok, annak fényében, hogy azért sok minden elvégeztek rajta, nem is annyira vészes. 620-at hagytam ott, cserébe kaptam egy hengerfej felújítást, wandler felújítást, vezérlés cserét, új folyadékokat, gyertyákat, első két gátló cserét (anyagot én vittem), futómű beállítást, E-H lökös le és felszerelést, jobb E-H sárvédő ív le és felszerelés, ragasztással, két első lámpa le és fel, egy beállítással, jobb tükörházat is, hátsó parkradar beszerelés (radart én vittem), vezető ülést elvitték újra festetni (ez lehetett volna szebb is), kereket újra centírozták. És talán ennyi.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz kitalaltnev #4585 üzenetére
Nem is szándékozom! Amíg nem lep meg megint valamivel (nem fog!), addig marad. Amire még számítok, az a hátsó két gátló, meg talán az első kerék csapágy (bár szerintem már cserélték előttem, mert az anya a féltengely végén nem tűnik gyárinak), de minden mást már kilőttem, ami meglepetést okozhat.
Jövőre tervezek vele egy lakókocsi túrát, bár asszonyka nem túl lelkes, de szerintem ő is élvezni fogja, csak még nem tudja. Egy horvát szigetet már kinéztem ajánlás alapján.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #4589 üzenetére
Igen, ilyesmit tervezek, mert a gyáriak minősíthetetlenek. Még nem kerestem megfelelőt, amit a gyári fej is meghajtana (nem szeretnék 2 dines fejegységet, egyrészt szeretném a gyári kinézetet megtartani, meg drága móka is lenne a klíma panel miatt). A dudorgót eddig nem is terveztem, mert ott meg a helyet sajnálom rá, de ez a felállás elgondolkoztatott.
Az ajtókat meg még szigetelném is, de a hátuljára egy jó ideig nem lesz időm (a garázst kellene végre befejeznem, utána esetleg). Pedig igényem lenne rá, mert sok zaj jön be hátulról. Lépcsős hátú autót használtunk ez előtt, az sokkal csendesebb ilyen téren. Bár már kezdem megszokni.Parci:
Mindig kellenek a tervek, amit majd úgy is keresztül húz valami.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én is bi-fuel-re emlészek, igy van ezen is.
Ezen viszont már rendesen elhelyezhették a töltő nyílást. 2009. előtt a sárvédőbe rondították bele azt a rusnya fekete kupakot, ami alatt a gáz töltője van...outsiders:
Úgy látom a Foriban más a hátsó gátló, mint amit az OBK-ben használnak. Pedig nincs sok a két modell fejlesztése között.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Itt van több kép róla, nekem kifejezetten egészségesnek tűnik az a bőr belső.
Amúgy volt ebben a színben vagy utólag festett a bőr? Ez az első ilyen belső amit látok, bár nem nagyon nézegettem még a 2009 utániakat. A nem fekete bőr belsősöket végig pörgetve mindben csak bézs volt.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Megvolt a nagy hétvégi puceva, csillog villog, kívül belül. Megérdemelte, sokat volt nélkülözve.
Takarítás közben meglepődtem, lehet csak nekem új . Szóval műszerfalat törlöm és véletlenül megböktem az óracsoportból kikandikáló napi számláló gombját, mire megmutatta a km állást és hogy mennyi az üzemanyag szint.
Az autó amúgy szépen teszi a dolgát. Kétszer volt viszont hiba jelzésem,az abs és a vsc lámpa gyulladt ki. Félre álltam, újra indítottam, eltűnt... Ami fura, hogy mind a kétszer ugyan ott, egy magas feszültségű vezeték alatt... Ezen kívül nem veszek észre rajta semmi különöset.
Ami nem sikerült nekik, az a tolató radar bekötése, mikor taposom a féket, kikapcsol, ha leszállok a pedálról, megint pittyeg.Dethroner: Nekem az OBK-be 1 liter ment el cserekor.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ma én is meglátogattam a Hace műhelyt. Jöttünk az M3-on hazafele és egy tempósabb szakasz után minden karácsonyfa lett előttem. Seibiko szabin, ha jól emlékszek, nem is vették fel a telefont. Háriék természetesen fogadtak. Volt egy szegény keverékes tárolt hibám (akkor jött elő mikor egy bömbivel tempóztunk a belső sávban), de amúgy elvileg minden értéke jó volt. Megtakarították a légtömeg mérőt, törölték a hibát és egy forintot nem kértek el ezért! Kétlem hogy olvassák, de innen is köszönet nekik.
És valóban, teljesen más a környezet. Kiscsaládom beinvitálták az irodába, nekem meg kedvem lett volna lábat törölni a műhely bejáratánál.
Szóval remélem hogy ennyi nyűgje volt csak a motornak, de azért vannak kétségeim...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ó és majd elfelejtettem, tegnap volt lehetőségem végre egyedül kiautózni magam, Szilvásváradról mentem Egercsehin keresztül Bükkszenterzsébetre, majd vissza. Bár kicsit vizes volt az út, de így is nagyon jó volt. Pláne, hogy majdnem csukott szemmel is végig tudnék menni rajta. Az Ate tárcsák és betétek is jól bírták. El is rontotta a fogyasztásom, de így se rossz, 10,5 lett a vége.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Pont kérdezni is akartam, hogy mennyi és milyen olaj ment a váltóba. Seibiko is a Castrolt használja, allításuk szerint teljesen felesleges a Motul a váltónak.
Viszont a 300V-t drágábban mérik, mint Nyírőék, nem?
Mi lesz a Seibikos rendszám kereteddel? Marad?Outsiders:
Nekem csak annyi a bajom a Hace-szel, hogy piszok szar helyen vannak, ha ott kell hagyni az autót. Vagy taxi vagy segítség kell a haza és vissza jutáshoz.
Egyébként le a kalappal előttük, ennyire patika műhelyt nem minden látni.Amúgy ők családi vállalkozás? Vagy vannak alkalmazottaik is? Péntek délután csak Hári, Háriné és ifj. Hári voltak ott.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 10
- Kezdődik az új iPhone SE alkatrészeinek gyártása
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen mosógépet vegyek?
- Mesterséges intelligencia topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- SSD kibeszélő
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest