Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Duree válasza lmno (#200) üzenetére


Duree
veterán

Úgy gondolom 8K tartalom nem nagyon fog érkezni, legalábbis egyenlőre.

duree54

(#252) Duree válasza Piftuka (#242) üzenetére


Duree
veterán

Szerinted kinek van 8k kamerája, mert szerintem nagyon kevés embernek.

duree54

(#253) Márton válasza Duree (#251) üzenetére


Márton
nagyúr

Nekem úgy is jó, ha 1/3 -2/3 arányban érkezne :))

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#254) stickermajom válasza Márton (#253) üzenetére


stickermajom
addikt

:DDD

(#255) #54625216 válasza Piftuka (#242) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Arra ugyanis "elfelejtettél" reagálni, hogy akinek 4K, 6K, vagy 8K kamerája van, és az azzal készített maximális felbontású felvételeket szeretné visszanézni azok eredeti formájában és minőségében, otthon a saját tévéjén, az ugyan milyen (felbontású) tévét vásároljon?"

A 4K, 6K és 8K home kamera ugyanaz a parasztvakítás, mint a 4K és a 8K TV: rásózzák az egybites userre a nagyobb felbontású kamerát, mert a több pixel az jobb, miközben ugyanazt a pénzt és energiát fordíthatták volna a jobb képminőségre is.
Lásd: 2K cinema kamera vs. 8K telefon

Amúgy ha 80 megapixeles fényképezőgépe van, akkor meg 10K-s monitor alatt nincs élet?
A nagy felbontású felvételi formátumok lényege a túlmintavételezés, hogy legyen elég tartalék a képben az utómunkához.
Jó pár hollywoodi produkció forgat 6K-ban és továbbra is 2K-ban masterelnek, mert a nagyobb delivery felbontás olyan brutál mód megtolná a VFX költségeket, hogy messze nem hozná be az árát képminőségben, főleg, hogy 2K fölött (ha nem adják ki IMAX 3D-re) már csak elméleti minőségről beszélhetünk. Ugyanakkor a 6K nyersanyag ad elég mozgásteret a VFX-nek, hogy a számtalan resampling, belenagyítás, stb. során kisebb minőségromlással kelljen számolni.
Ugyanakkor a home userek viszonylag kis százaléka ad professzionális VFX-et a felvett anyagaihoz, így számukra "a 4K-ban felveszem az unokám ballagását és megnézzük a 4K TV-n" bezony nettó hülyeség.

"Ami pedig a tévén fogyasztott tartalmat illeti, az SD és Full HD felbontáshoz képest még az a bizonyos 2K film is részletesebb képet ad, nemhogy az abból felkonvertált 4K."

Az SD-ből vagy fullHD-ból 4K-ra felkonvertált kép nem hogy jobb nem lesz, de még romlik is.
A semmiből nem lesz valami, azaz extra részletet nem kapsz, viszont a felkovertáláshoz szükséges filterezés szükségszerűen adatvesztéssel jár, ergo ront a képminőségen.
(Ezt a romlást igyekeznek sharpen és 4K filmgrain hozzáadásával elmaszatolni.)
Az AI alapú felkonvertálás meg már az otromba gányolás kategória, hogy majd a film alkotói helyett a gép megmondja, hogyan is kellene kinéznie a képnek.

"Ha pedig olyan filmet nézel, amit az eredeti 35 mm-es kópiáról digitalizáltak 4K-ba, akkor aztán hatványozottan igaz mindez."

A 35mm-es kópiák 4K-ban digitalizálása ugyanúgy nem ad hozzá érdemben a látvány minőségéhez, mintha a 2K tartalmat 4K TV-n néznéd. A nagyobb felbontás csak nagyobb felbontású szemcséket eredményez, nem pedig nagyobb részletességet.
A celluloid negatívokat csak archiválás céljával scannelik 4K-ban, hogy garantáltan megőrizzenek minden részletet, valójában eredetileg a moziban kivetített kópia sem adott több részletet 2K-nál, köszönhetően az analóg sokszorosításnak és a vetítőgépek torzításának.

"sajnos Te nem olvastad el azt az informatív cikket, amit belinkeltem, ez teljesen világos mindabból, amit írtál! (...)
Többek között számos példán keresztül ismerteti azt is, hogy miért dőlt meg a gyakorlatban a 60 dpp-s "aranyszabály", és a többi hasonló, laboratóriumi körülmények között létrehozott tudományos "megállapítás", matematikai mérés, az emberi szem és agy "uniformizálása" vonatkozó szabályrendszerek szintjén."

Ezt hívják tekintélyre hivatkozásnak, de mindegy, elolvastam a cikket és ez is a klasszikusan a "konklúzióhoz válogatom össze a bizonyítékokat" elven íródott, a végén össze is foglalja a lényeget, hogy ő "hisz" a 8K-ban.
Ha esetleg egyes érveivel magad is egyetértesz, akkor nyugodtan írd le ide és beszélgessünk róla tovább, viszont belinkelni egy elemzést, ami tömve van szubjekív elemekkel értelmetlen, mert nem kívánhatod, hogy egy több oldalas írás minden pontját tételesen cáfoljam, miközben te elintézed a vitát egy hivatkozással.
De ha gondolod rákeresek a "8K tv is a gimmick" kulcsszavakra és belinkelek több tucat írást, aztán lehet száz hozzászóláson keresztül vitatkozni velük.

A 60ppd-s aranyszabályt pedig pont hogy nem laboratóriumi körülmények között létrehozott tudományos megállapítás, hanem egy olyan limit, ami az emberek igen nagy többségére érvényes. Ettől még lehetnek, akik mondjuk 200ppd-ig is képesek megkülönböztetni a részleteket, de konzumer elektronikát nem a pár százalék kivételnek gyártanak ugyebár.

Ezen túl pedig a cikk is arról ír, amit én is mondtam: a 4K és a 8K látható előnye csak a szélsőségesen kontrasztos részleteknél jön egyáltalán elő antialiasing formájában, ami a filmek és a TV műsorok szempontjából lényegtelen. Számítógép grafikánál már van értelme a retina hatásnak, de ezért emeltem ki direkt a film és TV műsor nézést.

(#256) Szabi® válasza #54625216 (#255) üzenetére


Szabi®
addikt

Kihagytad ,hogy aki 8k-ban vesz fel kamerával és otthon szeretné megnézi az megtudja egy 600 -ezres tévén (8k-s) is tenni azt,nem feltétlenül kell hozzá az oled,meg a 8 milliós árcimke :)

[ Szerkesztve ]

(#257) daneel_hu válasza #54625216 (#255) üzenetére


daneel_hu
addikt

"Amúgy ha 80 megapixeles fényképezőgépe van, akkor meg 10K-s monitor alatt nincs élet?
A nagy felbontású felvételi formátumok lényege a túlmintavételezés, hogy legyen elég tartalék a képben az utómunkához."

Meg ugye a 80 megapixeles fényképezőgép egy esetlegesen kinyomtatott kép szempontjából érdekes nem avégett, hogy milyen monitoron fogjuk elvégezni rajta az utómunkálatokat. :)
Itt azért az 50-60 mpx már felhasználhatóság szempontjából bőven elég, ritka amikor részletesebb és nagyobb nyomat kell.

[ Szerkesztve ]

(#258) junkpod


junkpod
nagyúr

Mitől lenne extrém nagy a felbontása ennek? Léteznek 44 collos 4k tv-t, na, pont azonos azokkal...

Box's don't touch!

(#259) #72042496 válasza junkpod (#258) üzenetére


#72042496
törölt tag

Azoknak a képpontsűrűsége azonos, nem a felbontása. Egyébként meg nem léteznek 44 colos 4K tévék. A legközelebb a 43 és 48 colosak állnak hozzá.

Ettől függetlenül a 8K tényleg nem extrém már a tévékben, csak OLED-ben fehér holló.

[ Szerkesztve ]

(#260) junkpod válasza #72042496 (#259) üzenetére


junkpod
nagyúr

A tv felbontása (pont ugyanazt jelenti mint a "képpont sűrűség") sima 4k panelekből 4db egymásra pakolva, nem extrém. A felbontása, dpi.
A rakuldheto és megjelenitett tartalomnak nincs felbontása, csak pixel-mennyisége, hiszen mérete sincs. Aminek nincs mérete ott nem értelmezhető felbontás. Nem véletlen hívják 4k, 8k-nak.
A mérete, na az extrém.

Box's don't touch!

(#261) Ijk válasza Piftuka (#246) üzenetére


Ijk
nagyúr

Nem kell belógnia a plafonról a projektornak, legtöbben egy fali polcon helyezik el a vászonnal szemközt.
Projektor egyetlen gyakorlati hátránya a fényerő, amíg a tv vígan üzemel a világos nappaliban projektor valami halvány pacát vetít és még ALR vászon is fényévekre van olyan helyzetben egy tv-től.
Persze lehet a humbuk extrém felbontásra, hdr-re, vagy épp a natív végtelen közeli kontrasztra folyatni a nyálat, csak épp a filmek 99%-ka semmit nem profitál ezekből. Már egy 600 ezres LCD projektor is képes 1:6000 natív kontrasztra, drágább gépek 1:30.000 körülire is. ANSI-tól meg nem kell megijedni, filmek nagy ritkán mennek 20% ALR fölé, ahol a legtöbb gép kontrasztja még 1000 felett van, amihez denevérbarlang sem kell. Azért fontos az 1:1000, mert kellően világos tartalomnál kb. ez a határ amit érzékel a szemed.
Az biztos hogy házimozira nem vennék 8 millás tv-t ha szétvetne a pénz sem, mert annyiból már olyan vetítést csinál az ember, hogy eszébe sem jut mellette bekapcsolni semmilyen 100" alatti aktív kijelzőt.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#262) #72042496 válasza junkpod (#260) üzenetére


#72042496
törölt tag

A képernyők felbontása alatt a soronkénti és oszloponkénti pixelszámot értik. A 4K és a 8K felbontás (!) is a soronkénti hozzávetőlegesen 4000, illetve 8000 pixelt jelenti, és mindegy, mekkora méretű kijelzőben.

A felbontás nem egy fajlagos mutató, a PPI vagy DPI már igen.

[ Szerkesztve ]

(#263) #54625216 válasza daneel_hu (#257) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ez az egész felbontás hajkurászás még a 90-es évekből ered, amikor a videó és a film között hatalmas minőségi szakadék tátongott: felbontás, dinamikatartomány, motion blur, mélyéségélesség, színvisszaadás tekintetében a celluloid még videóra átírva is nagyságrendekkel jobb képminőséget produkált.
Ez a technikai különbség egyben financiálisan is elválasztotta az amatőr (videóra forgató) és profi (celluloidra forgató) filmgyártást, mert a celluloidhoz drága volt a kamera, a nyersanyag, a laborálás, a forgatáshoz kellett a drága lámpapark, azaz általában szükség volt a drága gyártókapacitásra, így működött egy természetes szűrő: csak az forgatott celluloidra, aki össze tudta rá szedni a pénzt.

A digitális videózással először a "celluloidra forgatok, videón vágok" munkafolyamat hagyta el a celluloidot, mert a jobb minőségű DV kamerák némi trükközéssel (24p mód, fullframe objektív feltét, stb.) megközelítették azt a minőségi szintet, amit videóra átírt celluloidból el lehetett érni. Nem 100%-osan, mert pl. dinamikában még igen komoly lemaradásban volt a videó a celluloidhoz képest, de eléggé ahhoz, hogy a videóra forgatás egyéb előnyei miatt érdemes legyen bevállalni a már vállalható kompromisszumot.
Aztán először a DSLR-ek, később a profi digitális kamerák behozták a videó lemaradását a celluloidhoz képest szinte minden téren (néhány bosszantó artifact-tól eltekintve), ráadásul már nem létezett produkció digitális utómunka nélkül, így a celluloid->digital->celluloid munkafolyamatot először felváltotta a digital->digital->celluloid, majd ahogy a mozik áttértek projektorokra a digital->digital->digital.

Na most egészen addig, amíg a videó lemaradásban volt a celluloidal szemben, a technikai fejlődés stabil bevételt jelentett az összes iparági szereplőnek. Amíg a videó araszolt felfele az áhított mozi minőségig, addig el lehetett adni mindent, ami egy kicsit is fejlettebb volt az előző generációnál: VHS helyett DVD, Hi8 kamera helyett DV kamera, SD helyett HD ready TV, majd fullHD TV, HD kamera, HD DSLR.
És kb. itt el is olvadt a celluloid előnye a videóhoz képest.
(Persze nem teljesen, de a nagy átlag számára igen. Ahogy a streamelt zene hangminősége se ér fel a milliós bakelit lejátszók minőségéhez, úgy a celluloidban is maradt még minőségi tartalék, de a fogyasztók nagy többsége számára ez a minőségkülönbség már vállalható kompromisszum az egyéb praktikus szempontok miatt.)

Innentől csúszott félre az addig a folyamatos fejlődésre szocializál videóelektronikai ipar. Egyszerűen elérték az áhított célt és ahelyett, hogy onnantól a minőségre fókuszáltak volna, tovább hajszolták a technikai specifikációkat anélkül, hogy figyelembe vették volna, hogy a jobb technikai specifikáció csak akkor érdekes, ha az érdemben hozzáad a minőséghez.
Előkerültek az "okos" funkciók, amik többet rontanak a képen, mint amennyit javítanak, a semmire se jó médialejátszók, bepróbálkoztak a 3D TV-vel, majd beindult a "felbontás fétis".

Na ennek vagyunk ma tanúi: belehajszolják a vásárlókat a kényszeres készülék cserébe és megpróbálják ugyanazt az "ész és értelem nélkül cserélem a cuccaimat" vásárlói kultúrát meghonosítani, mint ami a mobil elektronikát jellemzi.
Miközben a vásárló pénzéért igazából nem adnak semmit, ami érdemben hozzáadna az élményhez.
A 4K az emberek többsége számára pontosan ugyanolyan felesleges feature, mint a 3D volt, csak mivel egyszerűen nem lehet már pékézláb TV-t kapni 4K alatt, így mindenki azt vesz. És ezt úgy adják elő most a 8K kapcsán, hogy na lám, a 4K is milyen sikeres lett, majd a 8K-t is kajolni fogja a nép, ha megfizethető lesz.
Miközben a 4K is bukta, mert ha holnaptól visszaállnának a TV gyártók fullHD-ra, az átlag vásárló észre se venné, tehát a 4K tipikusan olyan feature, amitől a gyártók nagyobb bevételt reméltek, de rájuk ragadt, mint kötelező feature.

Ha tovább erőltetik a 8K-t, azzal is ugyenez lesz: a highend őrült pár százalék majd hypeolja, a vásárlók 99%-a meg magasról tesz rá addig, amíg már csak 8K TV-ket lehet kapni, akkor kényszerűségből megveszi, majd továbbra is nézi rajta az SD meg fullHD műsorokat, mert hogy az elkövetkező 15-20 évben minőségi tartalmat nem fognak 8K-ban masterelni, az garantált.

[ Szerkesztve ]

(#264) #27070592 válasza #54625216 (#263) üzenetére


#27070592
törölt tag

Köszi, mentettem is ezt a hsz-t és küldöm minden 8K-ra nyáladzó ismerősömnek.
Egyébként egy minőségi tartalomról tudok, amit már 8K formátumba is átscanneltek, ez a Világok Arca - Baraka. Eredetileg 70mm-es IMAX celluloidra rögzítették, cirka harminc éve.
Azt szivesen megnézném ezen a tévén. Egyszer. De csak megnézném, nem fizetnék 8-10 milliót a tévéért. :)

(#265) #54625216 válasza #27070592 (#264) üzenetére


#54625216
törölt tag

Kevesen tudják, de a 70mm-es szabvány is elsősorban az optikai VFX-ek miatt terjedt el (+ tudományos, űrkutatás, stb. célokra), hogy a többszörös átírás során legyen elég extra szemcse (felbontás) az anyagban, hogy mire a jelenet eljut a sokszorosított 35mm kópiáig a sorozatos generációromlások után is élvezhető maradjon a felvétel.
Az IMAX azért speciális eset a mozihoz és a TV-hez képest, mert az IMAX vászon és a moziterem kialakítása nagyobb látószöget tesz lehetővé, így IMAX-ban nagyobb ppd-vel kell számolni mint az átlag mozinál.
Tegyük hozzá, hogy még ilyen körülmények között is igazából a 70mm-es filmet már bőven elég a 4K-ban digitalizálni, azaz az egész iparág elcsúszott egy nagyságrendet: 35mm-hez elég a 2K, de a 4K-t tolják, a 70mm-hez elég lenne a 4K, de a 8K-t tolják.
(A 70mm-es film 8K scannelésének is csak archiválási okokból, az eredeti negatív megőrzése érdekében van egyáltalán értelme.)
Konkrétan tudom pl. az 1917 c. filmről (mert minimálisat dolgoztam benne), hogy 4K-ban masterelték, az ősbemutatója IMAX-ban volt és mégsem pampogtak a nézők a felbontás miatt, tehát még IMAX-ban kivetítve sincs sok értelme a 8K-nak.

(#266) #72042496 válasza Ijk (#261) üzenetére


#72042496
törölt tag

Más kávéház. A tévé az általános tévés dolgokról szól, a Netflixről, a HDR-ről, a játékról most már 2160p@120-ig akár VRR-rel, és az értelmezhető kategória felmegy 85"-ig. Egyszerű beállítani, mert eleve megvan neki a hely, és egyszerű kezelni, magasabb a WAF.

Jó az a projektor, de nem biztos, hogy ilyenre.

Én pédául nem találtam olyan modellt, ami adott távolságból akkora képet vetítene, amekkora nekem kell, és akkor még szűkíteni se kezdtem a 120 Hz-re, alacsony lagra. Aztán beláttam, hogy maximum 90"-ra nekem fölösleges is. Illetve az általam látott összes projektor egyszerűen zajos, mint az állat.

[ Szerkesztve ]

(#267) PuMbA válasza #54625216 (#265) üzenetére


PuMbA
titán

"Konkrétan tudom pl. az 1917 c. filmről (mert minimálisat dolgoztam benne), hogy 4K-ban masterelték, az ősbemutatója IMAX-ban volt és mégsem pampogtak a nézők a felbontás miatt, tehát még IMAX-ban kivetítve sincs sok értelme a 8K-nak."

Mert az IMAX-ban 4K digitális vetítők vannak és 8K digitális vetítő még nincs :) Már csak pár helyen van 70mm-es filmszalagos IMAX vetítő, aminél kijöhet a 4K-nál nagyobb felbontás.

[ Szerkesztve ]

(#268) Ijk válasza #72042496 (#266) üzenetére


Ijk
nagyúr

Mi amikor fiffaztunk 100" kepemeretben projektorral, mindenkinek jobban bejottt mint a tv.
Jó a tv, de 500 ezer felett csak vetítenek ha a film az elsődleges.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#269) #72042496 válasza Ijk (#268) üzenetére


#72042496
törölt tag

Azt nem csodálom, ha van ekkora hely, akkor nagy bugi lehet a projektor.

(#270) Ijk válasza #72042496 (#269) üzenetére


Ijk
nagyúr

Panel nappali 3,5 m a szoba két fala ahova bettem a vetitot.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#271) #72042496 válasza Ijk (#270) üzenetére


#72042496
törölt tag

Én is épp ennyiről tudnék vetíteni amúgy, viszont oldalt a basszuscsapdák és az álló hangfalak levesznek egy-egy sávot. Ezek szerintem klasszul néznek ki (főleg, hogy a helyiség áttervezésekor is figyelembe vettük őket) és jók is, ezért maradnak. A fennmaradó helyen pedig a 85" fér el még arányosan.

Jobb lenne pedig ha nem lenne ott a benga tévé, de általános célra kell, az elképzelés szerint az lesz a HDMI HUB is, így tévével kalkuláltam. Pedig az ismerősi körben csesztetnek, hogy oda projektor kell, de nekem most nem az kellene, hanem egy Sony 85ZH8 csak VRR-rel meg legalább kettő darab HDMI 2.1-gyel. :)

[ Szerkesztve ]

(#272) #54625216 válasza PuMbA (#267) üzenetére


#54625216
törölt tag

Pont ez az: ha IMAX-ba elég jó a 4K vetítő, akkor miért vergődjenek a gyártók a 8K tartalomgyártással, aminek horribilis extra költségei vannak?
Ráadásul első sorban nem technikai, hanem humán erőforrás költségei: a nagyobb felbontáshoz több részlet is kell, azt kreatív munkaerőnek kell létrehoznia, amiből több kell, ha határidőre kész akarnak lenni. A személyi kiadások pedig nem csökkennek idővel a technológia fejlődésével.
Itt nem arról van szó, hogy adott egy, az esztétikai élményt korlátozó technológiai limit és a mérnöki megoldásra vár a piac, hanem fordított a helyzet: adott egy megnövelt technikai specifikáció, amit esztétikailag nem indokol semmi, de legalább pár nagyságrenddel megnöveli a költségeket.
Ugyanez volt a 3D-vel: az alkotók nem tudták kiaknázni a 3D lehetőségeit, ellenben egy sor kompromisszumra kényszerítette őket, ezért hiába erőltették rá a piacra a 3D technológiát, kimúlt, mert feleslegesen tolták a stúdiók bele a pénzt, nem hozott több nézőt.

(#273) PuMbA válasza #54625216 (#272) üzenetére


PuMbA
titán

Persze, ebben teljesen igazad van :) Csak hát sajnos fent kell tartani a fejlődést, legyen az valós vagy csak a gyártók által kreált igény. Ez az utóbbi most a 8K lett. IMAX moziban még épp lenne értelme a 8K-nak akkora 15m+-os vásznon, de otthonra tuti nem.

[ Szerkesztve ]

(#274) Márton válasza PuMbA (#267) üzenetére


Márton
nagyúr

"Mert az IMAX-ban 4K digitális vetítők vannak"
Az Arénában nem 2K-s? A többi országot nem tudom..

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#275) PuMbA válasza Márton (#274) üzenetére


PuMbA
titán

Jaja, itthon még a régi 2K-s vetítő van :) Igencsak elférne egy 4K-s, mert nem valami szép felbontásban a többi mozihoz képest, ahol kisebb vásznon van 2K vagy akár 4K is.

[ Szerkesztve ]

(#276) dabadab válasza Ijk (#261) üzenetére


dabadab
titán

Projektor egyetlen gyakorlati hátránya a fényerő,

Meg a kontraszt.
Meg a kábelezés.
Meg hogy nincs benne semmi TV-s elektronika.
Meg az, hogy megfelelő távolság legyen a projektor és a vászon között úgy, hogy abba semmi ne lógjon bele.

Szóval a projektor az tényleg elszánt usereknek való, nem mainstream megoldás.

DRM is theft

(#277) Márton válasza dabadab (#276) üzenetére


Márton
nagyúr

Meg a hang (még ha halk susogás akkor is)
Meg a szivárvány (ha dlp és érzékeny vagy rá)
Meg hogy izgulhatsz minden áramszünetnél
Meg hogy idővel változik a fényerő
...
Mondom mindezt úgy hogy 3 dlp van itthon :DD

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#278) #72042496 válasza Márton (#277) üzenetére


#72042496
törölt tag

Áramszünetnél miért kell izgulni, érzékenyek rá?

(#279) #72042496 válasza PuMbA (#275) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nem akartam beleszólni, hogy amit az itthoni IMAX-ben láttam, az elég alacsony minőségnek tűnt (kerülöm is már, ill. a mozikat általában), de akkor ezért. Illetve moziban a 24p miatt se hőbörögnek, majd épp a felbontás miatt tennék. :)

[ Szerkesztve ]

(#280) #54625216 válasza PuMbA (#273) üzenetére


#54625216
törölt tag

Mivel az IMAX-ban a látószög 80-100 fok között van, az elméletileg optimális felbontás valahol a 4K és a 8K között húzódik.
4K-ban a 14 méter széles vászon 80-100 fok rálátással 40-48 ppd, azaz 12-20-al kevesebb az ideális 60-nál, 8K-ban pedig 86-102 ppd, azaz 26-48-al több.
Ehhez viszont még hozzá jön, hogy a vetítő optikák sem tökéletesek, azaz hiába van meg a felbontás, ha nincs olyan optika, ami tűélesen ki is vetítene minden egyes pixelt egy 14 méter széles vászonra, tehát jó eséllyel a 4K feletti febontást elmaszatolná a vetítő.
Na most azért az átlag 16 ppd elméleti javulásért nyilván nem fogják megduplázni a filmek vfx költségvetését, ezért még ha lesznek is 8K vetítők az IMAX-ekben és drámaian javítanának a vetítés technikán, akkor is legfeljebb 4K-ról felskálázott tartalom menne rajtuk.

[ Szerkesztve ]

(#281) Márton válasza #72042496 (#278) üzenetére


Márton
nagyúr

nem véletlenül van pár perces hűtési folyamat a kikapcsolás után.
bár, sokan nem tudják, nem is maga a hűtés nélküli kikapcsolás (áramszünet) árt az izzónak, hanem ha visszakapcsolod, amikor még meleg/forró.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#282) #72042496 válasza Márton (#281) üzenetére


#72042496
törölt tag

Áhh, az izzó miatt, köszi, így világos.

[ Szerkesztve ]

(#283) Ijk válasza dabadab (#276) üzenetére


Ijk
nagyúr

Ja, csak ne 42"-os hanem a 88""-os tv-hez hasonlitsd, amit egy lakasba lehet hogy már csak ablakon lehet felcsigazni, nembeszelve az elhelyezese, serulekenysege, esztetika egy 2m2-es fekete lyuk a nappaliban. Multkor kollégám gyereke legoval lenullazta a 42" tv paneljet. Jó buli lehet egy 8 millás olednel a gazdasagi totalkar.

Tv-s elekzronika meg nem igazán értem miert hatrany amikor kb 10k-ert mar kapsz lejatszot, tv szolgáltatás jelentős hanyada meg ip tv.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#284) #54625216 válasza Márton (#281) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ezért alapfelszerelés projektor mellé a szünetmentes.

(#285) proci985 válasza dabadab (#276) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

kabelezes mondjuk egy USTnel pontosan annyi, mint egy TVnel. egy kabel az erositobe, egy a tapba aztan annyi.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#286) #72042496 válasza proci985 (#285) üzenetére


#72042496
törölt tag

A tévé mellett a legtöbbször erősítő sincs, akkor se ha drága tévé. A tipikus, hogy az emberek rákötik a tévére az eszközeiket HDMI-n, USB-n, beállítják a Wifit, esetleg beleteszik még a CI kártyát, és jó idő. :)

[ Szerkesztve ]

(#287) Piftuka válasza #54625216 (#255) üzenetére


Piftuka
veterán

"Az SD-ből vagy fullHD-ból 4K-ra felkonvertált kép nem hogy jobb nem lesz, de még romlik is."

Tisztelettel megjegyzem, hogy én 2K-ról 4K-ra konvertált tartalomról beszéltem (mert fentebb éppen azt említetted), most pedig SD-ről és Full HD-ról konvertált tartalommal "cáfolod", amit arra írtam...

Köszönöm a válaszodat! Ám ennek a beszélgetésnek így nincsen értelme.

Meg persze egyébként sem, mert én ismerem, hiszem, és látom a nagyobb felbontás előnyeit, Te viszont nemhogy csak a megjelenítők szintjén, de még felvételi formátumként sem látod értelmét.

(Gondolom egy "régi vágású" - nem pejoratív értelemben! - operatőr vagy, ugye?)

A jó dolog, hogy mindenki azt vesz, és azt néz, amit szeretne, amit jónak tart. :)

"Aquila non captat muscas."

(#288) Ijk válasza proci985 (#285) üzenetére


Ijk
nagyúr

Igen, UST-t kifejezetten tv helyettesítőnek szánják, de nekem vannak fenntartásaim vele kapcsolatban. Egyrészt a legtöbb dlp, általában a legkisebb dmd-vel ami szerintem moiziásra teljesen alkalmatlan, LG-nek vagy Optomának van vállalható 0.66-os dmd-s gépe, csak annyi pénzt nem adnék értük, és még mindig messze vannak kontrasztban a hasonló árú normál vetítőktől. Másfelől az optikát illetően is vannak kétségeim hogy felveszik a versenyt egy komoly házimozis géppel.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#289) Piftuka válasza Ijk (#261) üzenetére


Piftuka
veterán

Tudod, hogy én is a minél nagyobb megjelenítőt preferálom, ha házimoziról van szó. :) Én a projektor felszerelésének "sajátosságaival" megbarátkoztam, de egyelőre azért nem alternatíva számomra, mert kontraszt az nincsen.

A legdrágább vetítők, sötét szobában sem produkálnak olyan kontrasztot, illetve fekete szintet mint akár a jelenlegi SONY tévém (~6000:1). Szóval tisztelettel, ebben nem értek veled egyet.

Én kíváncsian várom, hová fejlődhetnek az UST lézer projektorok! Fényerőben már tudnak 3.000 nit-et is, ami remek. Az olyan megoldás, mint a HISENSE 100L5F pedig egyszerre ötvözi a vetítő hatalmas képméretét, a TV funkcióival.

A gyártók helyében én ezt az irányt mindenképpen fejleszteném, mert ár/érték arányban a legjobb, "nagy képernyős" otthoni mozi lehet; de egyelőre a kontraszt még ott is kevés. (Bár, akinek megfelelő, az szvsz jól jár vele. Az eddigi beszámolók szerint minden egyéb szempontból klassz képi élményt ad.)

A tévék kapcsán pedig maximálisan osztom a véleményedet. Ha megengedhetném, sem vennék ennyiért tévét. Inkább ebben a méretben egy Samsung Q95-öt; azt már ~1-1,5 millióért megveheti az ember, és meglehetősen kiváló képminőséget kap érte.
A többi pénzből pedig futja egy jó hangrendszerre, BD lejátszóra, egy csomó filmre, vagy éppen elutazni pár remek helyre, nyaralásra. :)

"Aquila non captat muscas."

(#290) Ijk válasza Piftuka (#289) üzenetére


Ijk
nagyúr

Házimozira készített régebbi DLP is tudja az 1:6000-es natív kontrasztot, LCD pedig akár 1:30.000-et is. Aprókon szoktak forogni ilyen dlp-k 250-600 ezer között, Epson Tw9400 újonnan kb 1 millió, JVC, Sony mozis gépek ennél drágábbak. Ezek közül mind hozza az 1:6000 natív kontrasztot.
Nagyobb problémád lesz az ANSI ha fehér falú a nappali, oda nem való projektor. Persze a feketeszinted ott is jó lesz csak minek. ;] Oda tényleg venni kell egy 75"-os LCD-t 400-ért. Persze az addig jó amíg nem látott a szemed ugyan abban a szobában 120"-os 2.35-ös vásznon mozifilmet. Ahhoz képest egy 75-85"-o tv-n a mozis képarány mérete egy vicc.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#291) Ijk válasza Piftuka (#289) üzenetére


Ijk
nagyúr

Úgy láttam abban a Hisense csodában 0.47"-os dmd van, remélem téves speckót olvastam. Röhej hogy ekkora csippel van pofájuk 300k-nál drágábban adni projektort. Ezeknek a gépeknek papíron nagy a tudásuk.
Ipari hulladék már bocsánat, jó ha eléri az 1:500 natív kontrasztot a valóságban. 2700 lumenhez sem lesz sok köze mire bekalibrálod.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#292) dabadab válasza Ijk (#290) üzenetére


dabadab
titán

Házimozira készített régebbi DLP is tudja az 1:6000-es natív kontrasztot, LCD pedig akár 1:30.000-et is.

Marketinganyagokban.
Aztán ha az ember ténylegesen csinál rajta egy ANSI kontrasztmérést, akkor ebből marad 1:600. A jobbaknál, az átlagosabb daraboknál még ennyi se.

DRM is theft

(#293) Ijk válasza dabadab (#292) üzenetére


Ijk
nagyúr

Feketeszintről volt szó, az a natív kontraszt. Ezek nem marketinganyagok, tesztekben kimért értékek, a marketingben 1:300.000 van.
Ansi valóban 1:600 a legjobb gépeknél, viszont a filmek átlagos ADL-je nem 50% mint az ansi tesztábra, hanem 6-8%, amivel bőven 1000 felett van a kontrasztod, jobb gépeknél 1:3000 felett ha kellően sötétített a szoba. De 1:1000 felett már alig látod a különbséget ha nem alacsony kontrasztú sötét jelenet van, amikor meg úgyis 1:6000 körül leszel. [link]

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#294) dabadab válasza Ijk (#293) üzenetére


dabadab
titán

Igen, abban a tesztben is szépen leírják, hogy projektortól kontrasztot ne várj, főleg, ha nem direkt erre épített moziszobában, hanem sima nappaliban akarod nézni: In a typical living room with white walls the ANSI contrast is almost equal for all projectors (in most cases under 60:1)

DRM is theft

(#295) Ijk válasza dabadab (#294) üzenetére


Ijk
nagyúr

Nyilván a hófehér falú, padlójú nappali és a denevérbarlang dedikált szoba között nincs átmenet, ami még életszerű is. És persze az ember azért vesz kijelzőt hogy ANSI sakktáblát nézegessen, aminek a kontrasztja egyáltalán nem reprezentatív átlagos filmezésnél.

Nappaliban vetítek, valóban sötétebb a dizájn és a mennyezetre tettem fekete elhúzható függönyözést (asszony nem engedte el a fehér plafont), de VT60-as plazma után kontrasztban a legsötétebb jeleneteknél érzem hogy jó lenne kicsit mélyebb fekete, igaz az én vetítőm 1:3000 körüli natívot tud.
Teszt meg nem ír olyat hogy projektortól kontrasztot ne várj, amit beidéztél vitathatatlan tény, de nem is fehér nappalis ansi ábra nézegetésre veszek projektort. Fehér nappaliba nem is vennék. De 88"-os fekete lyukat sem, annak az árából külön moziszobát építek.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#296) proci985 válasza dabadab (#294) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

egy par eves belepo LG TVm is van (592v, 55"), a benq w2000 es relative olcsobb grandview vaszonnal amig le van sotetitve (ez msrpre is 2000 eur alatt van, akcioban meg olcsobb), addig kb Xel. a projektornak nincs IPS glowja, szoval talan meg egyenletesebb is a kepe. ez a projektor black crush szempontbol problemas, de igazabol a par eves IPSes TVn ugyanugy gyenge volt a fekete. Ijknak az enyemnel komolyabb setupja van.

ennyibol lehet 65"os OLEDet kapni (akcioban 55"ost), nade 120" az mozi, 55-65" boven nem.

80"+ az vizvalaszto, de az mar TVnel is problema lesz a butorok szempontjabol.

feketere mondjuk lett volna megoldas pl Budapestrol beimportalni egy hasznalt Barcot, csak azzal nem tudtam volna eleg nagy kepet vetiteni. 120" pont kellemes, eletemben eloszor erzem, hogy ennel nem kell nagyobb. jo, konfiguralhato ambilightom is van a projektor melle a vaszon mogott hangulatvilagitani :DDD, de az ezen a szinten tenyleg mar csak overkill. TV melle jo volt, projektor mellett inkabb ilyen kisegito feny ha mar a led lightstrip megbujik a vaszon mogott

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#297) #72042496 válasza Ijk (#295) üzenetére


#72042496
törölt tag

Az élvilágított LCD-k is tudnak 6000:1-et, a gyakorlatban viszont nappal is látványosan gyengébb ez a kontraszt egy jó FALD LCD-hez vagy OLED-hez képest.

Egy ekkora tévé tényleg "megnyom" egy hagyományos nappalit. (De ez a konkrét modell szerintem túlnyomórészt nem hagyományos nappaliba kerül.)

[ Szerkesztve ]

(#298) Ijk válasza #72042496 (#297) üzenetére


Ijk
nagyúr

Mondjuk nappali fénynél én meg nem mondom a különbséget kontrasztban az 1:1000 IPS monitorom és egy jó VA között. Jó, ha egymás mellé raknánk és nagyon sasolnám akkor biztosan. Sötétben nyilván elvérzik az IPS, de egy mozis projektor azért jóval nagyobb kontraszttal bír.
Nem hiszem hogy sok nem FALD VA panel képes 1:6000-es kontrasztra, inkább 3000 max 4000 szokott lenni.
Kinek persze mi az igénye, van akinek a plazma 1:16000-es kontrasztja is kevés volt, szerintem 1:3000 már nagyon jó filmre, 1:6000 meg kiváló. Én annál a szintnél már más képi jellemzőkkel foglalkoznék, de leginkább a film kiválasztásával.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#299) #54625216 válasza Piftuka (#287) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Tisztelettel megjegyzem, hogy én 2K-ról 4K-ra konvertált tartalomról beszéltem (mert fentebb éppen azt említetted), most pedig SD-ről és Full HD-ról konvertált tartalommal "cáfolod", amit arra írtam..."

Teljesen mindegy, hogy melyik formátumról van szó, ha kisebb felbontásról nagyobbra konvertálsz, akkor az a filterezés miatt adatvesztéssel jár.
A fullHD és a 2K között egyébként mindössze 128 pixel különbség van (fullHD 1920x1080 vs. 2KDCP 2048x1080), azaz ami igaz a fullHD-ra, az igaz a 2K-ra is és fordítva.

A profi produkciók egyébként nem azért adnak ki felkonvertált anyagokat, mert attól jobb lesz a képminőség vagy mert át akarják verni a közönséget, hanem mert sokkal jobb profi szakemberekkel, kontrollált körülmények között, a resampling okozta adatvesztést valamennyire kompenzálva megoldani a felnagyítást, mint az egészet egy konzumer hardverre bízni. Inkább megcsinálják ők a 4K verziót, mert a natív felbontású jelet legalább nem túrja szét a TV. (Majd megteszi helyette a streaming szolgáltató :DDD )

"Meg persze egyébként sem, mert én ismerem, hiszem, és látom a nagyobb felbontás előnyeit"

Vannak highend audió topicok, ahol több száz hozzászóláson keresztül taglalják, hogy az erősítő lábainak anyaga és színe befolyásolja-e a hangzást, és vannak jópáran, akik ismerik, hiszik és hallják is a különbséget. Még csak azt sem állítom (én legalábbis nem), hogy ezek az emberek hülyék lennének.
Konzumer termékek esetén viszont nem az a kérdés, hogy akad-e olyan ember, aki akár tényleg, akár csak saját magának beszuggerálva érzékeli a különbséget, hanem hogy egy új technológiai szabvány a többség számára ad-e akkora élmény többletet, hogy egyáltalán értelme legyen bevezetni. A 4K és a 8K pedig nem ilyen.

"Te viszont nemhogy csak a megjelenítők szintjén, de még felvételi formátumként sem látod értelmét."

Ez klasszikus szalmabáb érvelés, mert külön kiemeltem, hogy professzionális produkciók esetén, felvételi formátumként van értelme a nagyobb felbontásnak, idézem:
"Ugyanakkor a 6K nyersanyag ad elég mozgásteret a VFX-nek, hogy a számtalan resampling, belenagyítás, stb. során kisebb minőségromlással kelljen számolni."

Amit valóban értelmetlennek tartok, az a home videózás fullHD fölött, mivel a home videók viszonylag kis százaléka esik át komolyabb utómunkán.
Azt az időt, pénzt és energiát (na meg sávszélességet) inkább a home kamerák jobb dinamika tartományára, gyenge fényviszonyok melletti használhatóságára kellene fordítani, mert annak tényleg lenne értelme, hogy ne csak zaj legyen a felvételen, ha az ember nem verőfényes napsütésben videózik. Ehelyett a gyártók tolják a 4K bullshitet a home kategóriában, hogy a négyszeres felbontás automatikusan négyszer olyan jó képminőséget jelent, az egybites user meg csak négyszer akkora fájlokban négyszer annyi zajt kap, de mivel rajta van a 4K plecsni elhiszi, hogy jobb.

(#300) Márton válasza #54625216 (#299) üzenetére


Márton
nagyúr

meghaljok türelmed előtt :B

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#301) #72042496 válasza Ijk (#298) üzenetére


#72042496
törölt tag

Számomra látványosan más volt IPS-en és VA-n például a Hard Reset, akkoriban sokat játszottam vele. Az OLED pedig a VA-hoz képest is kiemelkedik, HDR-ben pedig rátesz még két lapáttal.

Nappal alatt nem verőfényes napsütést értek, hanem mondjuk annyi fényt, hogy erőlködés nélkül tudjak olvasni. Direkt fényben egyik se jó, az OLED meg aztán főleg nem - fényes, mint a Salamon töke, és hiába a csodabevonat, nagyon tud tükröződni.

[ Szerkesztve ]

(#302) daneel_hu válasza #54625216 (#299) üzenetére


daneel_hu
addikt

Az biztos, hogy a 4K/HDR kombóból a HDR az igazán érdekes és a 4K nem az. :)

(#303) Ijk válasza #72042496 (#301) üzenetére


Ijk
nagyúr

Jobbnak láttam ilyen fényviszonyok között a VA monitorom, viszont jobban számított a fényes bevonat, és a glow mentessége a feketéket illetően. Nyilván sötétben odaver az ips-nek a sötétebb tartalomnál, viszont a színtorzulásokat, kontrasztváltozást a szélek felé, enyhe peremsötétedést a sarkokban meguntam az évek folyamán, erre a lassú válaszidő miatti ghost is rátett egy lapáttal.
Még nem láttam VA panelt ami ne szenvedne ezektől, talán válaszidőben vannak már jobbak. Egyedül a QLED-et tartom LCD-ből elfogadhatónak, abban sikerült az ips és va előnyeit nagyjából összehozni, bár az áruk majdnem OLED-del vetekszik, akkor meg már inkább az.

4k van projektorban is, HDR biztos jó dolog, de ha választani kell 65" HDR és 120" SDR között hezitálás nélkül az utóbbit választom. Főleg hogy a 2.35:1 képarány kisebb az esti híradónál, mindig is sántának éreztem a tv-n mozizást.
300-400 ezernél többért nem vennék tv-t, hatalmas sérülékeny felület, gyerekeseknek nem ajánlott. Még a biztosítók sem fizetnek gyerek kárra. Nyilván akinek nincs gyereke nem aggódik a több millás tv miatt.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#304) insight válasza Márton (#250) üzenetére


insight
aktív tag

nem értem a kommentedet, kb 4 méterről nézem

aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike

(#305) Márton válasza insight (#304) üzenetére


Márton
nagyúr

82-es méretben a 8k-t 1.5m és közelebbről érdemes nézni, ha a felbontás miatt veszed a tv-t.
Ha 4m-ről nézed a 82-es tv-t, akkor ne pazarold a pénzed, vegyél fullhd-t...
De persze azt csinálsz amit akarsz, csak a fizika makacs egy dolog.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#306) DjFlanker válasza Márton (#305) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Nagyjából 50" felett már nem fogsz FHD tévét kapni 2020-ban.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#307) #54625216 válasza DjFlanker (#306) üzenetére


#54625216
törölt tag

Igazából semmilyen épkézláb TV-t nem lehet már kapni fullHD-ban. A 4K amolyan szériatartozék lett úgy, hogy a vevők 80-90%-a sose néz 4K tartalmat.

(#308) DEJVID válasza #54625216 (#307) üzenetére


DEJVID
őstag

100 lóerő alatti autót sem nagyon kapni, pedig a "pilóták" 90%-a -ha egyáltalán fel mer menni- 110-zel repeszt az autópályán.

(#309) BiP válasza DEJVID (#308) üzenetére


BiP
nagyúr

Ez csak úgy igaz, hogy a Ford Focus, Opel Astra, Mazda 3, Hyundai i30, Kia Ceed, stb. kategóriától felfelé.
Eggyel lejjebb (Fiesta, Corsa, Mazda 2, i20, Rio, stb) többnyire 100LE alatti kiszerelések vannak, általában 75-84LE.
Persze ettől még áll az érv.

(#310) farkas1


farkas1
tag

Majd ha lesz ilyen 8K, HFR 3D 120 Hz-ben akkor veszek, (ha esik az ára persze :) ), 2D tévét nincs értelme venni ilyen méretben (se) mozizásra.

[ Szerkesztve ]

(#311) daneel_hu válasza farkas1 (#310) üzenetére


daneel_hu
addikt

3d-t meg semmilyen méretben nincs értelme venni. :C
legalábbis mozira biztos.

(#312) Memora


Memora
senior tag

Remélem 2-3 éven belül már lesz 16K-s is 125" méretben, amit olyan közelről kell majd nézni, hogy már nem látod be egyszerre az egész képernyőt :DDD

Fancy quote placeholder

(#313) #54625216 válasza DEJVID (#308) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ez általában igaz a konzumer elektronikára: az emberek facebookoznak, emaileznek és zenét hallgatnak, miközben az eszközbe pakolt hardver teljesítmény 90%-a üresben pörög, de megveszik a következő generációs cuccokat, mert a lejáró terméktámogatásokkal rákényszerítik őket. Ezért nem érdemes pl. a TV-be épített médialejátszóval, youtube és netflix alkalmazásokkal számolni, mert pár éven belül elmaradnak a szoftver updatek, hogy elavultnak érezd a készüléket.

(#314) insight válasza Márton (#305) üzenetére


insight
aktív tag

Szerintem 82" Full HD nem is létezik QLED TV-ből, persze a 4K csak "nice to have", valóban nem indokolt. Látszik a különbség ilyen messziről is, de nem feltétlenül kell, a Full HD elég éles már.

aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike

(#315) Márton válasza insight (#314) üzenetére


Márton
nagyúr

legyen úgy :R

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#316) Fuvaros válasza daneel_hu (#311) üzenetére


Fuvaros
senior tag

miért?

Nem fuvaros, ez csak megtévesztés...

(#317) persil válasza sakal83 (#53) üzenetére


persil
nagyúr

Igen, mert az LG koztudottan magyar arakra lovi be a termekeket, veletlen sem a dollar a mervado. :U

Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html

(#318) hakkelr válasza Segal (#3) üzenetére


hakkelr
újonc

https://www.zkelectronics.com/tv/lg-oled88zx9la/uk/

(#319) BatchMan


BatchMan
senior tag

Ha megtehetném, hogy megvegyem, lenne akkora nappalim, amiben egy ekkora fekete lyuk már nem lenne feltűnő. Megtenném, mert kíváncsi ember vagyok.
Most egy Epson TW5900 (FHD) megy egy motoros vászonnal immár sokadik éve, és nem a felbontás a gondom, hanem a műsorral vagyok bajban. Rendes, igényes film ritka, mint a fehér holló.
A falra felhelyezés sem ördöngős, csak egy egyedi polc kell hozzá. Ha nagyon besimuló kell, egy gipszkarton kerettel, vagy végső esetben falba véséssel megoldható.
Hangrendszerről annyit, hogy a sok pénz és a HiFi-re vágyás ritkán jön össze egy emberben. "Biztosan jól szól, ha ilyen drága volt." ;)

(#320) fecke78


fecke78
senior tag

Van értelme egy majd 9 milliós tv-nek ?
Hát rohadtul nincs

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.