Igen, csak a dízelből származó káros anyagok nem fognak globális felmelegedést csinálni. A km-enként 20grammal több széndioxidot pöfékel a benzines, az soksok tonna extra évente. Az egyéb károsakra meg ott az EUR5-ös szabvány, be kéne tartani, LEHETSÉGES (tudom, már az EUR6-os is, de egyelőre az 5ösig ténylegesen betartható a követelmény).
Ami nagyon kéne a piacra, az az elektro-dízel hibridek elterjedése, városban menjen hibridként, 30+km-es külterületi úton pedig a villany által már előmelegített dízelként. 20éve is megcsinálhatták volna, b.nak rá.
Másik,amit szintén születésekor kinyírtak, az LPG-üzem, ami a propán-bután nagyobb hidrogéntartalma miatt szintén környezetbarátabb lett volna.
#2: egyelőre halott ügy. A villanyautó árának kb 2/3ada az akksi ára, ráadásul azé az akksié, ami:
- fél tonnát nyom
- 100%-ról nullára merítve (ccc, nem szeretik az akksik!) nem jut el olyan messze, mint egy Trabant 601 a maga 26literes tankjával (400km vs 500km)
- ráadásképp tűzveszélyesebb még a benzinnél is.
+slusszpoén: a németek lignitárammal töltik, neszeneked környezet ...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.