Le van az írva a járművön, hogy a hozzám legközelebb eső jegykezelő készülék üzemképtelensége esetén addig kerr más készülékek után kajtatnom, amíg nem találok működőt?
Tömött 4-6 villamoson hogy gondoltad amúgy? Felszállsz az utazás megkezdésekor az ajtón, kezelnéd a jegyed, de észleled, hogy a készülék nem megy. Választasz egy irányt, majd elkezdel a mozgó villamoson átvágni a tömegen és csomagjaikon a saját csomagjaiddal a következő készülékig? Vagy leszállsz a következő megállóban és egy másik ajtón visszaszállva próbálod érvényesíteni a készülékkel a jegyedet?
Tömött alatt azt értem, hogy felszállást követően kapaszkodási lehetőséged sincs, nemhogy mozogni tudj...
Szegeden 18 évet éltem, az első 15-ben végig volt bérletem. Volt olyan, hogy nem volt nálam, olyan is, hogy emiatt büntettek. Budapesten 7 éve élek, kb az első fél évben volt bérletem, azóta előre váltott vonaljeggyel operálok, amit van, hogy elfelejtek érvényesíteni. Emellett volt még távolsági busszal, vonattal is közelebbi kapcsolatom, mindig vettem jegyet, volt, hogy a vonaton.
Valóban soha semmilyen attrocitás nem ért ellenőrtől. Persze nem kerestem kibúvót, kértem a csekket, vagy a fizetést igazoló bizonylatot, adtam az okmányt, stb.
Parkolási birságért sem hőbörögtem, gyorshajtásért sem, összesen volt ebből is kb 7 db 100k alatti összértékben.
Szankcionálni csak szabályok lefektetése mellett lehet, amiket a szolgáltatást igénybe vevők magukra érvényesen elfogadnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!