Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12) VS461 válasza lorenzen (#9) üzenetére


VS461
tag

Sziasztok!

Coanda-effektusnak nevezzük, ha jól látom az elvet. Megfelelő helyen azért nagy nyomáskülönbséget lehet létrehozni; helyettesítettek már ilyen módon helikopter faroklégcsavart, amivel a forgószárny reakciónyomatékát ellensúlyozzák (MD 520), meg ily módon csökkenthető repülőgépek fel- és leszállósebessége (egy MiG-21, vagy egy B 747 méretes darab vas); szóval, lehet az elv segítségével jelentős munkát végezni/végeztetni a közeggel.

Más kérdés, hogy ott nem molex csatira kötött Maglev villanymotorka tolja a levegőt, hanem gázturbina :), az áramlásba dobott féltégla totálkárra tör egy autót, a hangja pedig fájdalomküszöb környékén van...

Cs!

Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.