Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Jhonny06


Jhonny06
veterán

bump

(#2) g2016


g2016
csendes újonc

A Clark Ádám téri körforgalomba csak egy sávon lehet behajtani, a buszsáv is megszűnik előtte. Így a dugó ill. a személyautók haladása szempontjából teljesen mindegy 1 vagy éppen 5 normál forgalmi sáv van, viszont a busz meg jobban tud haladni.

(#3) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Egész Európában nagy divat az autós szivatása, ez a politika része, nem lepődöm meg. Van olyan Ny-EU nagyváros, ahol a sötétzöld vezetés általános 30km/h-s sebességlimitet akar bevezetni, mert csak. Nettó szivatás.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) dugo_ válasza t72killer (#3) üzenetére


dugo_
veterán

Megfordítva a szerencsésebb fejlődésű, normálisabb helyeken szép lassan leszámolnak a több, mint fél évszázados autós terrorral és végre élhető környezetet hoznak létre.

Pesten persze nem kell emiatt aggódni, amíg ilyen Tarlós féle gyökerek határozzák meg az irányt.

__________

A buszsáv azért van, hogy az a 100-150 ember buszonként, aki ésszel választott közlekedési eszközt, ne szívjon azok miatt, akik erre nem voltak képesek és egyedül ülnek és pöfékelnek a szarjukban. Örülök, hogy segíthettem.

(#5) ncc1701


ncc1701
veterán

BKK kb egy hónapja lenyilatkozta, h az utóbbi pár évben próbálták a tömegközlekedést előnybe helyezni az autósokkal szemben, de nem jött be nekik, a jövőben az autósokra is figyelni fognak.

(#6) ncc1701 válasza dugo_ (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

Bolond vagy. Tömegezzen a tököm, részemről csak metró az, amit néha használok. Kocsit kéne nyomatni.

(#7) g2016 válasza ncc1701 (#5) üzenetére


g2016
csendes újonc

Tarlós mondta ezt, nem a BKK.

(#8) CaNNa3IS válasza dugo_ (#4) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

150ember fér egy buszra?

[ Szerkesztve ]

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#9) alkatraz3000 válasza dugo_ (#4) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Nekem hányingerem van a BKV-tol, meg a menetidotol is. Mert hiába megyek a belvároson keresztül, busszal 50perc 1ora, autóval 20-30perc... Munkahely-suli autóval 15 perc, BKV 40. Persze tok jo használni...

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#10) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

Amíg nem csinálnak ilyet addig OK:
https://www.google.hu/maps/@50.8552984,4.3947583,250a,20y,100.8h,44.99t/data=!3m1!1e3
GPS bemondta a hatodik lehetőségnél menjek ki a körforgalomból. Külön kerékpáros és buszsáv, kívül ugye, mert idióták vagyunk, körforgalom elkerülő-elkerülő úttal, kereszbe villamos és öt kikanyarodó sávval. Az egész amúgy egy parkoló.
A kerékpáros közlekedés környezetvédelme a világ legnagyobb hazugsága. Azt a kaját amit megeszel sokkal több környezetszennyezéssel termelik mint egy modern autó. Szóval az összes környezetvédő mondjon le, és adjuk vissza az utat akiknek jár.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#11) t72killer válasza alkatraz3000 (#9) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

És ezt normál, nappali menetben. Próbálj éjfél környékén vagy vasárnap korareggel A-ból B-be eljutni. Persze, mondhatják, hogy a kocsi mellé vegyek havibérletet is, egy teli tank üzemanyag áráért, köszi...

Környezetvédelem1: A bicaj jó, csak épp megnézném, hogy öltöny-nyakkendőben, szakadó esőben hogy kerekezel el mondjuk Kőbányáról Óbudára. Ekkora területen nem ráció. Ha lesznek környezetbarát módon előállított ÉS nagyhatótávolságú elektroautók (alakul!) akkor a kipufogógáz miatt se rinyálhatnak a sötétzöldek, marad a nettó fúújteburzsuj, miér nem ülsz fel a taknyos-köhögő-tüsszögő tömegbe?

Környezetvédelem2: kíváncsi lennék, hogy mennyi a BKV totál károsanyag-kibocsátása.

Büdzsé: Az autós az utolsó csavart is maga fizeti, ráadásképp adózik a kocsija és az üzemanyag után, fizet a parkolásért és az autópályáért. Mindeközben a tömegközlekedés mekkora %-ban is finanszírozza az adófizető? 20-40%? Drága mulatság ez, a MÁV-hoz hasonlóan.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#12) Lauda


Lauda
félisten

Ha a buszon ulnel meg az lenne a baj, hogy miert nincs buszsav ahol haladhatna a busz akadaly nelkul.

(#13) g2016 válasza Blindmouse (#10) üzenetére


g2016
csendes újonc

" Azt a kaját amit megeszel sokkal több környezetszennyezéssel termelik mint egy modern autó. "

Mondd hogy ezt csak iróniának szántad!

Mert gondolatmenetedet követve az a legkörnyezetbarátabb, ha otthon a fotelben döglődve nézed a focimeccset, hisz a legkevesebbet akkor mozogsz.

(#14) alkatraz3000 válasza t72killer (#11) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Es emellett a baratnomet sem zaklatják urukhajok, es alkoholista hajléktalanok.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#15) t72killer válasza alkatraz3000 (#14) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"a baratnomet sem zaklatják urukhajok"
+1:DDD

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#16) buherton válasza alkatraz3000 (#14) üzenetére


buherton
őstag

És mégis mennyivel lenne gyorsabb a közlekedés? Megmondom, semennyivel. Amiket felhoztál azok pont rossz példák arra, hogy az autósok rovására alakították ki a buszsávokat.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#17) Lauda válasza t72killer (#11) üzenetére


Lauda
félisten

Mindeközben a tömegközlekedés mekkora %-ban is finanszírozza az adófizető? 20-40%?

Ez az adat honnan jott?

Amugy mindig az a rossz amilyen kedve van a usernek. Ha jarnak a buszok, miert az en adombol, hisz nem is hasznalom?? Mikor epp nincs auto es buszra ulnek, nicsak, mar a buszok se jarnak?? Pedig en buszozni akarok! Hogy mibol tartjak fent ezt a szemetdombot, engem nem erdekel! WTF?

[ Szerkesztve ]

(#18) mustang08 válasza t72killer (#11) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Ezt a problémát nem fogja megoldani az elektromos autó. Itt nem a környezetszennyezés a fő gond, hanem a területhiány. Amíg egy autó x helyet elfoglalva max hét embert szállít, addig egy busz dupla akkora helyen 50-et. Plusz az autót valahol tárolni is kell.
De szerintem ebbe nem érdemes belemenni. Sok embernek nem opció a tömegközlekedés, mert olyan helyen lakik, v. a munkája miatt stb.
Viszont kocsiról sokan átléphetnének motorra. Úgy is olyan enyhe már az idő, hogy az év 9 hónapjában simán lehet azzal is közlekedni, plusz a buszsávot is használhatják.

(#19) ncc1701 válasza g2016 (#7) üzenetére


ncc1701
veterán

Köszi, nem voltam biztos benne. De amúgy nincs jelentősége: f@szok. Széllel szemben nem érdemes.

(#20) ncc1701 válasza alkatraz3000 (#14) üzenetére


ncc1701
veterán

És autóval járva kevesebb betegséget szed össze az ember. Nagyságrenddel. És nem gyullad ki alatta a metró.

(#21) Blindmouse válasza Lauda (#17) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Én úgy 50-60%-ra emlékszem pár évvel ezelőttről. Meg lehet nézni a BKV kimutatását online.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#22) ncc1701 válasza mustang08 (#18) üzenetére


ncc1701
veterán

Kellenének 1-2 személyes, motornyi, zárt utascellás városi elektromos gyöszök. Az segítene kicsit.

(#23) mustang08 válasza ncc1701 (#20) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Viszont ha a buszon utazol, akkor megerősödik az immunrendszered. Ha pedig villamoson, akkor biztos nem fog neked menni senki. Vagy, legalábbis nem fogsz olyan súlyosan megsérülni.
Minden éremnek két oldala van. :D

#22: Igen, ez megoldaná a problémák többségét, térjünk vissza rá 22 év múlva.

[ Szerkesztve ]

(#24) t72killer válasza mustang08 (#18) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez pontosan így van, ahogy mondod, csak mindíg a levegőszennyezés a legelső és legfőbb ok mindenhol ahol az autós közlekedést korlátozni akarják. Közben egy átlag dohányos több károsanyagot böffent, mint egy vw dízel... Az adózást is így alakítják egyelőre (ld lpg, cng, villany). Az tuti, hogy lesz itt paradigmaváltás ha jönnek az óccó villanyjárművek.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#25) ncc1701 válasza mustang08 (#23) üzenetére


ncc1701
veterán

Sajna az van, h minden betegség, amit elkapsz, rövidíti az életed. Úgyhogy nekem jó így, h max 5 évente kapok el vmit. :)

(#26) g2016 válasza t72killer (#24) üzenetére


g2016
csendes újonc

"Közben egy átlag dohányos több károsanyagot böffent, mint egy vw dízel"

LOL.

Amikor a dohányzást korlátozták, akkor pont az volt az ellenérv, hogy a cigizéshez képest sokkal több káros anyagot bocsát ki egy autó.

"Az tuti, hogy lesz itt paradigmaváltás ha jönnek az óccó villanyjárművek."

Persze hogy lesz, az üzemanyag adóztatása helyett áttérnek a megtett km alapú útdíjakra.

(#27) ncc1701 válasza t72killer (#24) üzenetére


ncc1701
veterán

Az autós közlekedés a levegő szennyezés vmi hatodáért felel. Annak is egy rlsze a régi, tényleg szennyező autó. Mondjuk abba ne menjünk bele, h az euro6-os wv dízelek ugye vagy 40x annyira szennyezhetnek, mint papíron.

(#28) bambano válasza dugo_ (#4) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a buszok követési időköze túl nagy ahhoz, hogy hatékonyan hordjanak utasokat.
egy sáv sokkal több embert elvisz személyautóval, mint busszal, és ha jól van szervezve a forgalom, akkor kevesebb koszt pufognak ki. emellett a tömegközlekedés atom módon mocskos drága, ezért úgy akarják versenyhelyzetbe hozni, hogy hozzádrágítják a többit is.

sajnos vannak dolgok, amiket egy liberális demokratikus országban nem lehet kimondani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#29) alkatraz3000 válasza buherton (#16) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

En a kollégának válaszoltam a hulyesegeire.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#30) alkatraz3000 válasza bambano (#28) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

A szennyezés nem forgalom szervezés kérdés. Nézd meg azokat a 2005-ben vett volvokat. Mar a 40 éves ikarusok szintjén vannak állapotban is, es kiokadott füst mennyiségben is.

(Bár autobuzikent csipem az ikarusokat :D)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#31) g2016 válasza bambano (#28) üzenetére


g2016
csendes újonc

"egy sáv sokkal több embert elvisz személyautóval, mint busszal, "

Astoria?
Több embert visznek a buszok, mint egy forgalmi sáv.

Ráadásul a buszsáv egyúttal kanyarodósáv is, így ki van használva teljesen.

A Clark Ádám tér előtt is megszűnt a buszsáv, így nem befolyásolta a szűk keresztmetszetet.

"a tömegközlekedés atom módon mocskos drága, ezért úgy akarják versenyhelyzetbe hozni, hogy hozzádrágítják a többit is."

Ez csak a ritkábban lakott területeken igaz, ott viszont szociális, esélyegyenlőségi okokból szükséges a tömegközlekedés.

Bp-en, ha a tömegközlekedés által szállított embereket autóval vinnéd, akkor sokkal többe kerülnének az emiatt szükséges alagutak (vagy házsorokat dózerolnánk) Lásd pl. a 3-as metró által elszállított tömeget. Ahhoz hány forgalmi sávra lenne szükség Ex has.másfél percenként 4-600 ember, egy sávban meg max 30 autó másfél perces lámpaciklusban.

alkatraz3000:
A régi buszokat cserélni kellene, ez egyértelmű, ennek költsége elenyésző lenne pl. a metróhoz képest.

[ Szerkesztve ]

(#32) bambano válasza alkatraz3000 (#30) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A szennyezés nem forgalom szervezés kérdés.": az én autóm országúton, sík úton 60-as tempomatnál olyan 5-6 liter/100km benzint zabál. ugyanez az autó, amikor egy kedves hölgy által elővezetett forgalomszervezési kísérlet nem jött be (hosszas araszolást okozott), 28-40 l/100km között fogyasztott.

tehát de: minél kevesebb a gyorsulás a forgalomban, annál kevesebb a kosz a kipufogóból.

(#4) stp1dh "az a 100-150 ember buszonként, aki ésszel választott közlekedési eszközt," az a 150 ember, aki ésszel választott közlekedési eszközt, az egy nem túl új, normális lökettérfogatú, szabadszívású benzines autóban ül és azzal közlekedik.

(#11) t72killer a tömegközlekedést 120%-ban az adófizető finanszírozza.

(#13) g2016 "az a legkörnyezetbarátabb, ha otthon a fotelben döglődve nézed a focimeccset" ez teljesen egyértelmű, ha nem kell közlekedni, nem csinálsz szemetet. ugyanezt a mondatot komolyra lefordítva: távmunka.

szerk: "Nézd meg azokat a 2005-ben vett volvokat" egyébként is 3f alapszabály: franciát, fiatot, fordot soha :)

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#33) Vladi válasza bambano (#28) üzenetére


Vladi
nagyúr

"sajnos vannak dolgok, amiket egy liberális demokratikus országban nem lehet kimondani."

Ez a mondat önmagában egy komplex társadalom kritika.

Szólásszabadság van, tehát ha szólsz az szabadságvesztéssel járhat. :DDD

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#34) g2016 válasza bambano (#32) üzenetére


g2016
csendes újonc

"(#13) g2016 "az a legkörnyezetbarátabb, ha otthon a fotelben döglődve nézed a focimeccset" ez teljesen egyértelmű, ha nem kell közlekedni, nem csinálsz szemetet. ugyanezt a mondatot komolyra lefordítva: távmunka."

Nem a távmunkáról volt szó, hanem ezt erre írtam:

"A kerékpáros közlekedés környezetvédelme a világ legnagyobb hazugsága. Azt a kaját amit megeszel sokkal több környezetszennyezéssel termelik mint egy modern autó."

A könnyed kerékpározás nem igényel több energiát mint a sima séta, ráadásul testmozgásra amúgy is szükség van, és aki autóval jár, az ugyanannyit eszik, így nagyobb eséllyel hízik el. Ebből adódóan felettéb butaság, amit írt az illető.

"(#11) t72killer a tömegközlekedést 120%-ban az adófizető finanszírozza."
Ez a szám hogy jött ki?

"az a 150 ember, aki ésszel választott közlekedési eszközt, az egy nem túl új, normális lökettérfogatú, szabadszívású benzines autóban ül és azzal közlekedik."

Ez a 150 okos ember hol parkol le a Deák téren?

(#35) buherton válasza alkatraz3000 (#29) üzenetére


buherton
őstag

A cikkre akartam válaszolni nem a hozzászólásodra.[link]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#36) buherton válasza bambano (#28) üzenetére


buherton
őstag

Hogyan tudsz forgalmat szervezni, amikor van egyszer egy sávod van, ami egy komolyabb csomópontba ér be? A budakeszi útról van szó és Budakesziig áll a dugó a Széll Kálmánról.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#37) bambano válasza g2016 (#34) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

úgy, hogy a bkv egy pártkifizető hely, mint a máv, ezért nem jutnak évtizedek alatt se semmire.

"Ez a 150 okos ember hol parkol le a Deák téren?": ha pl. a deákot se változtatták volna "közösségi hellyé", hanem maradt volna autóknak is, illetve ha az a kamu duma, amiről azóta tudjuk, hogy a világtörténelem egyik legnagyobb parasztvakítása volt, hogy a beszedett parkolási díjakból mélygarázs épül, megvalósult volna, akkor lenne hol parkolni.

(#36) buherton "Hogyan tudsz forgalmat szervezni" például ha a nagykörúton a lámpaszinkron nem a 4es6os hernyóhoz lenne igazítva, akkor csökkenne az autók kipufogása.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) buherton válasza bambano (#32) üzenetére


buherton
őstag

Nem értem, miért vagy ennyire ellene a tömegközelkedésnek. A BKV a lehetőségeihez mérten egész kultúrált és alternatívát jelent a munkábajárásnak. Csúcsidőben fele annyi idő alatt érek be, mint ha kocsival tenném meg ugyanezt. De csúcsidőn kívül (reggel 6:30) is csak 10 perccel gyorsabb, mintha BKV-znék.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#39) g2016 válasza bambano (#37) üzenetére


g2016
csendes újonc

"úgy, hogy a bkv egy pártkifizető hely, mint a máv, ezért nem jutnak évtizedek alatt se semmire."
Az autópályaépítés nem pártkifizető-hely?

És most is van parkolóház, csak pénzbe kerül. De utánaszámolhatnál, hogy pl a metró utasainak hány forgalmi sáv kellene.
A Deákon meg a 30 éves képeken sem volt szabad hely.

A sűrűn lakott helyeken csak ott lehet autós közlekedésre alapozni, ahol már a városok alapból úgy épültek, lásd pl. USA néhány városa, de pl. New York ugyanúgy a tömegközlekedésre épül.

"a nagykörúton a lámpaszinkron nem a 4es6os hernyóhoz lenne igazítva, akkor csökkenne az autók kipufogása."

A korábbi programmal sem volt észrevehetően jobb, hisz egyrészt túlterhelt az út, másrészt a sok lámpa miatt amúgy sem lehet mindkét irányban zöldhullámot adni, főleg hogy hasonlóan forgalmas sugárutakat keresztez.
Mellesleg az M0 átadásával eltűnt hungária körgyűrűs teherautóforgalom lényegében egy plusz sávot adott az autósoknak.

[ Szerkesztve ]

(#40) buherton válasza bambano (#37) üzenetére


buherton
őstag

""Hogyan tudsz forgalmat szervezni" például ha a nagykörúton a lámpaszinkron nem a 4es6os hernyóhoz lenne igazítva, akkor csökkenne az autók kipufogása." És valóban a nagykörúton a lámpaszinkron nem a 4-es 6-oshoz van igazítva. :) Ebből semmit sem tapasztaltam és továbbra is azt látom, hogy sokat áll a tilos jelzésnél a villamos. Ezt visszavonom. Érdemes figyelmesen végigolvasni a cikket: [link]

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#41) bambano válasza buherton (#38) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mert a tömegközlekedés drága.
amikor a gyereket suliba kellett hordani, akkor is drágább volt, mint autóval (itt Debrecenben) és sokkal lassabb is.
amikor pl. nagyszülőket mennénk látogatni, akkor is. egy ember 1. osztályú teljesárú menetdíja nagyjából fedezi a benzinjét az én autómnak, egy takarékosabbnak meg simán. Ha hárman megyünk, két ember már ingyen van. Ha kocsival megyek, háztól-házig megy. Ha tömeggel, akkor el kell bumliznom az állomásig, majd a másik állomástól a célig és vissza. Ez a mi konkrét esetünkben további 1200 forint/fő/irány költség. három embernek 2x3x2430+24x300=21780 forint lenne a retúr, kocsival meg kicsit szabadabban számolva 2x9x350=6300. És nem 1 óra 48 perc a menetidő állomástól-állomásig plusz városi transzport, hanem 1 óra háztól házig. És nem késem le.

ráadásul én távmunkázom. csak akkor ülök kocsiba, ha hálózaton keresztül elháríthatatlan probléma van. viszont olyankor jellemzően sietősen teszem, nem tudom megvárni karákószörcsög-külsőn a csatlakozást meg a piroskát.

az egyszerűen nonszensz, hogy a tömegközlekedés drágább, mint az egyéni, és ezért az egyénit el akarják lehetetleníteni parkolási díjjal meg behajtási díjjal, hogy ne használd. a normális az lenne, hogy hatékonyabban csinálják a tömegközlekedést, hogy az legyen olcsóbb, mint most az egyéni.

az autópálya is kifizetőhely. olyat már láttam, hogy máshol is lopnak belőle, de olyat csak Magyarországon csinálnak, hogy nagydobra verik, hogy mennyit. ennyire idióták csak itthon vannak.

egyébként dolgoztam ezen a konkrét környéken, itt a fő utcánál, szerettem, mert a corvin tér szép hely, a horgásztanyán meg az apátság sörözőben jól főznek, de ha nem itt laktál, nem volt túl egyszerű idejutni. nekem egy busz meg két metró lett volna. gyorsabb volt kocsival, pláne, ha nem kellett nyolcra járni, csak pl. 9-re.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#42) buherton válasza bambano (#41) üzenetére


buherton
őstag

A tömegközlekedés minden országban drága, csak valahol több az állami támogatás, valahol kevesebb.

Úgy tűnik én leszek az ellenpéldád :D . Ha haza utazom esetleg vonattal, akkor a vonat (2 óra 30 perc + kimenni a keletibe + haza sétálni) és a kocsi (dugó, körút, dugó, autópálya, fő és mellékutak) éppen ugyanolyan sokáig tart, de ha egyedül megyek, akkor olcsóbb a vonat. 26 éven aluliként még 33%-os kedvezményem is van.

Dolgozni Angyalföldről járok Lágymányosra (10 perc séta, metró, villamos) ez átlag 35-40 perc alatt meg van. Ha nagyon korán reggel megyek, akkor a kocsi 20 perc alatt bevisz, ha 6:30-kor indulunk. Csúcsidőben jóval több, mint egy óra. A legrövidebb útvonalon is legalább 10 km. Lehet számolgatni a benzint, az idegeskedést, a karbantartást, stb. Nekem egyértelműen a BKV felé billenti a mérleget és ha lehet, akkor hétköznap ezt preferálom.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#43) Vladi válasza bambano (#41) üzenetére


Vladi
nagyúr

"ennyire idióták csak itthon vannak."
Tévedés. A románok durvábban csinálják. Elhatározták, hogy megépítik az egész országban az autópálya rendzsert. Ehhez felvettek egy jó nagy hitelt. Azt egy az egyben ellopták.
Sebaj, felvették még egyszer. Igen, azt is ellopták. :DDD

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#44) ncc1701 válasza buherton (#42) üzenetére


ncc1701
veterán

10km jó időben inkább bicaj.

(#45) Pttypang válasza Blindmouse (#10) üzenetére


Pttypang
veterán

A kerékpáros közlekedés környezetvédelme a világ legnagyobb hazugsága. Azt a kaját amit megeszel sokkal több környezetszennyezéssel termelik mint egy modern autó. Szóval az összes környezetvédő mondjon le, és adjuk vissza az utat akiknek jár

Lol, kiemelt resz extra lol.

Az ut nem csak az autosoknak jár, hanem mindenkinek, aki reszt vesz a kozlekedesben.
Latom sikeresen megjelent rogton a ket szelsoseges csoport, a kerekparmaniasok, akik minden autost tuzre tennenek, meg az auto maniasok, akik szerint nekik jár az út, csak nekik.

Inkabb probaljatok felfogni, hogy mindenkinek joga van használni, az átalakítások pedig epp azt szolgálják, hogy összességében az emberek nagyobb százaléka közlekedjen elégedetten, hamarabb odaérjenek a céljukhoz.
Vajon milyen mennyisegu es meretu autopalya lehajto, felhajto, varos folott halado szakasz es 26 savos foldszintes ut lenne eleg, hogy az autosok boldogok legyenek? Gondolkodjatok, annyira nem fáj. :N

(#43) Vladi
Látták, hogy a magyarok hogy nyomjak, gondoltak megmutatjak, milyen az igazi muveszet :DDD

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#46) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

lol :DDD

megjelentek a pedálnáczik, meg négykerekűfasiszták :))

budapest egy élhetetlen elb*szott város közlekedés szempontjából:

- 4-6os villamos akkor utasforgalommal, hogy más városokban metró, vagy S-Bahn/gyorsvasút járna a helyén
- Fő utca, alagút, rakpartok nettó zárványok, fejleszteni, bővíteni nem lehet, max a kapacitást növelni a sebességhatár felemelésével
- fenti az csak két példa, a másik a külvárosi naptárral mérős járatok, mint a pesterzsébeti villamos
- stb. stb.
- az egészet nyakonönti a tartóspista féle kommunista hozzáállás, aki a 70-es évek moszkváját akarja megvalósítani
- és ebbe páros lábbal beszállnak az autólobbisok, a zöldek, a kerékpárlobbisok

és létrejön a nagymagyar közlekedési káosz.

bkv, máv fejlődésre képtelen, dinoszaurusz pártkonglomerátumok, nézzétek csak meg a Margithíd hév megállók. többéves hirdetmények nyomokban felismerhetőek, mert a márvány? gránit? burkolatra kell ragasztani közvetlenül....

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#47) DigitXT válasza buherton (#42) üzenetére


DigitXT
félisten

26 éven aluliként még
Ne aggódj, elmúlik...:DDD

(#48) Blindmouse válasza g2016 (#31) üzenetére


Blindmouse
senior tag

És ha kitolod az orrod BP belső kerületeiből akkor máris nincs igazad. Nyilván ha a legsarkítottabb példát hozom én is, szibériában van egy hely, ahol napi szinten egyszer jön a vonat, és szarráfagysz az állomáson.

A kerékpárosoknak meg az nem megy, hogy az autóban ülve folyamatosan attól kell tartani hogy melyik bokorból ugrik ki egy nem kivilágított, nem a szabályok szerint közlekedő öngyilkos jelölt. Vagy épp hat akik bandába verődve gyakorolnak a Tour de Belgie-re. Csőcsidőben, 70-ről 30-ra lassítva a forgalmat.

Egy kerékpáros sajtburgert zabálva 160g Co2-t termel egy kilóméteren, egy modern hibrid mint amit vezetek 90g.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#49) Polllen


Polllen
nagyúr

Budapest tömegközlekedés nélkül egy élhetetlen város lenne. Vannak részek, ahol jó a tömegközlekedés és van ahol nem.

Én keverve használom a közlekedési módokat. Azzal megyek, amelyik adott helyzetben jobb. Semmi kedvem 1,5 órát állni a dugóban, de ha tömegközlekedéssel ugyanúgy 1,5 óra, akkor inkább ülök az autómban. Ha tömegközlekedéssel csak fél óra, gondolkodás nélkül lerakom valahol az autót és megyek tovább mással.

Az autó vs tömegközlekedéshez egy kis gondolatébresztő:

Egy ilyen méretű városban, mint Budapest, ennyi emberrel az autós közlekedés nem kivitelezhető bizonyos területeken. Az lenne a normális, hogy belülről elindulva kiszorítják az autókat és mellé teszik a tömegközlekedés fejlesztését.
Tudatos fejlesztéssel jobbá lehetne tenni az egész rendszert, de ha a realitásoknál maradunk, ez nem nagyon fog megtörténni. Inkább afelé megyünk, hogy kiszorítjuk az autókat, a tömegközlekedés meg eddig is működött valahogy, jó lesz az így is.

Blindmouse
"Egy kerékpáros sajtburgert zabálva 160g Co2-t termel egy kilóméteren, egy modern hibrid mint amit vezetek 90g." És közben a sofőr nem vesz levegőt. I see. ;]

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#50) Blindmouse válasza Pttypang (#45) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Még szerencs hogy a kerékpárosok adóiból tartják fent az utakat, sőt a kerékpáros utakat is abból építik.
Ja nem. Ők csak követelőznek az utakért, nem használják, és még a főút is legyen az övék, meg a buszsáv meg az egyirányú utca meg a járda. Meg minden betonfelület.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.