Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] 3Dlabs: jönnek az újabb vadmacskák (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) rudi


rudi
nagyúr

De jó, hogy valaki lenyúlt hozzánk, mezei júzerekhez, a profi ligából :)
Első olyan kártya lehet ami ALAPOSAN kihasználja a PCI-Express-t a 16 vertex feltehetőleg tényleg 16 vertex egységet takar, és a 48 pixel egyidejűleg 16/3-as (!) felállást sejtet, de majd szétnézünk még a 3Dlabs-nál. Lehe, hogy csak egy csúcs profeszionális kártya készül az új OpenGL 2.0 kapcsán, de az is lehe, hogy nemsokára koppan az AIT/NVIDIA...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#2) Yutani


Yutani
nagyúr

Huh, nem lehetne ebből gamer kártyát készíteni? :DDD

#tarcsad

(#3) Yutani válasza Yutani (#2) üzenetére


Yutani
nagyúr

Az utolsó mondatodra reflektálva: én is ilyesmire gondolok... ;]

#tarcsad

(#4) Miracle válasza Yutani (#2) üzenetére


Miracle
senior tag

sajnos nagyon valószínűtlen...

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#5) kbalage2 válasza rudi (#1) üzenetére


kbalage2
aktív tag

Bíztatóan néz ki az biztos :DDD Főleg hogy az új Quadro FX 4000 sztem megint nem tartalmaz sok extrát a gamer kártyákhoz képest, legalábbis meglepődnék ha változtattak volna az eddigi jól bevált gyakorlaton :DDD

Minden ami LEGO RC - racingbrick.com

(#6) rudi válasza kbalage2 (#5) üzenetére


rudi
nagyúr

Korábbi Widcardok is kemények voltak OpenGL-ben, de az áruk is jó... Szerintem most ezzel az új vaddal és a Shaderekkel a filmipart támadják majd meg és nem a játékosokat. Ha módomban lesz, akkor azért összeszedek valami arról, hogyan közelíti meg a Shaderes technikát a PRO kártyagyártó, gondolom kettőnket érdekel a dolog, remélem másokat is...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#7) NOP


NOP
csendes tag

amely rugalmasan változtatható a komponensenként 16 bites számítással

Nem váltogatható?

MOV di, forum; MOV si, text; REP MOVSB; NOP;

(#8) Erasmus válasza NOP (#7) üzenetére


Erasmus
őstag

De, kösz.

(#9) Raymond válasza rudi (#1) üzenetére


Raymond
félisten

''a 16 vertex feltehetőleg tényleg 16 vertex egységet takar, és a 48 pixel egyidejűleg 16/3-as (!) felállást sejtet, de majd szétnézünk még a 3Dlabs-nál.''

Mire gondolsz a 16/3-asal pontosan ?

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#10) Raymond válasza rudi (#1) üzenetére


Raymond
félisten

Ha ismered a regebbi kartyak (Wildcat [II-III-IV], Oxygen es Wildcat VP) architekturajat akkor szepen latod hogy a P20 ezek kevereke.

A vertex shader es fragment shader egysegek alapja a P10-ben volt lerakva. Ott ugyanugy nem voltak quad-ban kotve az egysegek hanem mindegyik kulon dolgozott egy operacion/pixelen. Ezen kivul a (foleg vertex) egysegek kis DPS-k voltak gyakorlatilag teljes matematikai funkciok tamogatasaval es teljesn szbad programozhatosaggal. Mar akkor is float tamogatassal. Igy ha a szamokat haszonlitod ossze az ATI es NV kartyaival akkor egy uj VPU-ban az o ''filozofiajuk'' szerint 4 VS (16/4) es 12pipe (48/4) talalhato. Mivel persze a chip-ben van egy egyseg amely ugyszolvan on-the-fly osztja a munkat igy ezeknek igy nagyon jo a kihasznaltsag (olyan mint a scheduler a CPU-ban) ezert nem egeszen lehet csak ugy egyszeruen ramondani hogy ''12pipe-os''.

A VSU/VPU konbinacio gyakorlatilag a kulso geometriai feldolgozo egyseg es egy vagy ket rasterizer kombinacioja az Oxygen es Wildcat [II-III-IV] kartyakbol szarmazik. Pl. a kulonbozo Oxygen kartyak nulla vagy egy darab Glint Gamma G1 vagy G2 geometriai egyseg plusz egy vagy ketto Glint R3 vagy R4 rasterizer kombinacioja. A Wildcat [II-III-IV] kartyakbol jott a DirectBurst - a vertex egyseg kulon memoriaja ami a rasterizer-ek altal nem elerheto igy nem is hasznalhato egyedul a cache szerpet tolti be ezen egyseg szamara.

[Szerkesztve]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#11) Miracle válasza Raymond (#10) üzenetére


Miracle
senior tag

azért még nem dobnád ki a gépedből, gondolom...

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#12) Raymond válasza Miracle (#11) üzenetére


Raymond
félisten

Marmint mit ? A kartyat ? Ismerve a Wildcat III-at szerintem ez az uj bele se fer :D

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#13) kbalage2 válasza rudi (#6) üzenetére


kbalage2
aktív tag

Támogatom az ötletet, engem mindenképpen érdekel :DDD Sztem vannak itt még jópáran akiket szintén...

Minden ami LEGO RC - racingbrick.com

(#14) rudi válasza Raymond (#9) üzenetére


rudi
nagyúr

48 egyszerre feldolgozott pixelből gondolok a 16 futószalag, szalagonként 3 textúrázó felállásra, bár lehet, hogy az általad a korábbi kártyákra írt 12/4 felállás van, sajnos nem tudom, de ha találok valami anyagot róla akkor én szívesen összemérem majd (szigorúan technikailag és nem game tesztben :) ) az új ATI és NV megoldásokkal és arra is kíváncsi lennék, hogy mit kezd majd a 3Dlabs a sokhelyen emlegetett univerzális Shader modellel (4.0) meg a virtuális memóriakezeléssel és a PCI Expressel.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#15) Raymond válasza rudi (#14) üzenetére


Raymond
félisten

Az a titka, hogy el kell felejtened a futoszalagokat. Ez egy mas megkozelitese a kepfeldolgozas problemajanak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] 3Dlabs: jönnek az újabb vadmacskák (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.