Nekem egy ideje az jön le a PC-s grafikáról szóló cikkekből, hogy a DirectX-et vagy kukázni kellene, vagy egy hatalmas előrelépéssel újragondolni a jővőre való tekintettel.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Nekem egy ideje az jön le a PC-s grafikáról szóló cikkekből, hogy a DirectX-et vagy kukázni kellene, vagy egy hatalmas előrelépéssel újragondolni a jővőre való tekintettel.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Kicsit tényleg triviálisnak hat egy ilyen fícsőr beépítésével küszködni, ahelyett hogy mondjuk komolyabb optimalizációkon törnék a fejüket
DX-re meg már nagyon kellene valami életképes alternatíva, szerintem egyre kevesebben tolerálják a $100 minden PC után amivel játszani (is) szeretnének.
Amíg van xbox addig a MS-nak kifejezetten jól jön a vastag DX. Vegyél inkább konzolt.
A prof. felhasználók meg le vannak tojva, túl kevesen vannak ahhoz, hogy meggyőzzék a MS-ot. Büdös monopolcég. Kéne neki egy kis verseny, mert ami most van, az ló•••r asztali oprendszerek esetén.
[ Szerkesztve ]
Ennek a fícsörnek a beépítése is optimalizáció, hiszen egy grafikai problémát az eddiginél nagyobb sebességgel valósít meg. Vagy az ODT-t leváltva köbb ideje marad a játékfejlesztőnek az egyéb dolgokra (kevesebb bug, jobb sebesség, vagy később alapoktól jobb játékmenet).
A DX leváltásánál nem elsősorban a Win leváltására gondoltam, hizsen képzeld el, mekkora mennyiségű szívást kapna a nyakába a fejlesztő cég supportja, amikor a sok hozzá nem értő júzer linuxon próbálkozna valamivel.
Persze, ettől én még örülnék egy linux barát API-nak, ami kevesebb overhead-del üzemel, mint a DX, és okosabb is.
Kérdés, hogy az OpenGL-t lehetne-e ilyen szintre fejleszteni.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
A cikk elolvasásával az jött le, hogy az új konzolokon jól megy (majd) az OIT, PC-ken meg nem. Most akkor ezt hogy sikerült? Kizárólag azzal hogy a konzol hardvere relatíve erős?
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Szerintem olvasd el újra a cikket.
Nem. A konzol hardver összességében gyengébb, mint egy csúcs PC, csak pár dologban modernebb.
Viszont nem ettől lesznek jobbak a konzolok az elején, hanem attól, hogy azokon nincs DirectX, hanem egy spéci rájuk szabott rétegen keresztül programozzák őket.
Kicsit olyan, mint amikor egy közepes gépen jól fut egy program, mert C++-ban van megírva, egy csúcs gépen pedig szaggat, mert azon a Flash-ben írt változatot futtatjuk.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Ezekkel mind tisztában vagyok.. sz: mármint, a PC - konzol, hardver és api a könyökömön jön ki annyit írtatok már róla.
Azért térnek át OIT-re, mert az jobban kezelhető programozási szempontból, kevesebb hibalehetőséggel a megjelenítésben, cserébe több erőforrásba kerül?
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Akkor viszont nem értem a kérdésed, ha ezekkel "tisztában" vagy.
PC-re jóval nehezebb szabványosított és megfelelő sebességet produkáló eljárást implementál, mind a DX miatt, mind pedig az eltérő HW-k miatt. Pontosabban a DX bonyolultságú API-kra, pont a szerteágazó HW kínálat miatt van szükség.
[ Szerkesztve ]
Kérdés, hogy az OpenGL-t lehetne-e ilyen szintre fejleszteni.
Az ilyen cikkeknél mindig ez az első gondolatom. OpenGL-el megoldható-e jelenleg vagy a jövőben az adott probléma és hatékonyabban működik/működhet-e az implementáció, illetve ha hatékonyabban működik sok esetben, miért nem azon készítik a játékok túlnyomó részét (kivétel például a Valve és az id Software)? Esetleg nehezebb a programozása?
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
mi lenne abban a bonyolult, ha a juzer felrakja az ubit, elinditja a az ubi storet, felrakja a steamet, majd steamrol felrakja a jatekait. Sztem nem bonyolult. Manapsag mar a videokartya driver telepiteshez (nv, amd proprietary) sem kell parancssor. Meg szol is az ubi, hogy lecci tedd fel.
OpenGL alatt mindent meg lehet csinalni. Ha esetleg nem, akkor lehet hozza csinalni extensiont, aztan megy. Az NV meg az AMD is ezt csinalja neha.
A lehet-e ilyen szintre fejlesztenire meg az a valasz, hogy ilyen szinten van, vagy meg jobbon.
windows7sins.org
Azon kívül azért IS térnének át, mert az ODT már elég ×*rul is néz ki így 2013-ban.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
(#13) MCBASSTION válasza Badman 4ever (#10) üzenetére
http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX
windows7sins.org
persze, csak pl linux alatt a hdtv underscant nem lehet CCC-ből kikapcsolni, hanem parancssorból kell mókuskodni...
Ez egy a sok közül, de én pl most ezzel szembesültem, mert gondoltam HTPC-nek egy ubuntu is jó lesz XBMC-vel.
Örülnék én is ha végre felhasználóbarát módon használható lenne a linux is, de még mindig nem az.
ezzel az amd driver teamjet kell masszirozni. bugreport/feature requestet kell nekik kuldeni.
Ezert kene tobb embernek hasznalni a linuxos drivert, hogy az ilyen dolgok kideruljenek, es az amd/nv-s driver team kijavithassa.
pl miota van steam a linuxos vga driverek sokat javultak.
[ Szerkesztve ]
windows7sins.org
ja, mondjuk hatalmas előrelépés az x700-as idők óta hogy már csont nélkül felmegy a driver, és nem kell napokig masszírozni, meg fórumozni
hat ja
windows7sins.org
Ne a saját fejeddel gondolkodj, hanem egy egységsugarú "gémer" fejével, aki windows-hoz szokott.
Szerintem sem nehéz, de mégis sok júzer nem találja a menüt, mert nincs ráírva, hogy start, és windows logo sincs rajta. Rengeteg ilyen van, tapasztalatból tudom.
Valamiért mégsem terjedt el az OpenGL mostanában. Tudom, hogy elvileg mindent meg leht oldani openGL alatt is, de sajnos arra nem tudok magyarázatot, hogy miért nem használják, mikor a DX vastagsága régóta ismert probléma. Gondolom, az OGL is ugyanolyan "vastag", nem?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
probaltam ugy leirni a dolgot.
jaja, ez is egy API, de gondolom az extension rendszeren keresztul meg lehetne oldani, hogy a driver kevesebbet dolgozzon egy draw callal.
windows7sins.org
Nekem egy 1 magos regi lifebook s7000-em van. Lubuntu, xbmc és mennek fullhd filmek. Ez nem mondhato el a ceges 2 magos lenovomrol. Ennyit szamit az ubuntu vagy mégiscsak erős az acer?
Erre én is nagyon kíváncsi lennék.
Örülnék ha valaki szakmai szemmel elmagyarázná miben is jobb egy Direct3D (DirectX) mint az OpenGL (+OpenAL, Bullet stb) játékok esetén.
A Unity Enginel készült játékok között elég szépek is vannak.
Több tervező és grafikai programot használtam már (pl. SolidWorks, Catia, ProE, Blender, Maya, Houdini, 3dsMax) de amelyikben lehetett OpenGL-t használni, azok gyorsabbak, stabilabbak voltak.
[ Szerkesztve ]
A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka
OpenAL? DX alatt is az megy, nem?
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Azért írtam, mert az OpenGL a Direct3D-vel egyenértékű. A DirectX több mindent tartalmaz, pl DirectSound, amit OpenGL esetén mondjuk OpenAL-el pótolni kell.
[ Szerkesztve ]
A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka
HMM...mintha valahol olvastam volna már ezt a cikket
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
"Ezzel azonban az a probléma, hogy csak a Haswell kódnevű lapka IGP-jén érhető el"
Már megint a Haswell, de miért mindig csak az, csinálják már meg hogy mindenki használhassa szoftveresen. Most én ha szeretném használni váltsak alaplapot + processzort, hát menjenek a jó büdös pi...ba
The hardware companies, seeking a competitive advantage for their own products, would threaten to support and promote OpenGL to game developers because the OpenGL driver model supported capability bits that enabled them to create features for their hardware that nobody else supported. It was common (and still is) for the hardware OEM’s to pay game developers to adopt features of their hardware unique to their products but incompatible with the installed base of gaming hardware, forcing consumers to constantly upgrade their graphics cards to play the latest PC games. Game developers alternately hated capability bits because of their complexity and incompatibilities but wanted to take the marketing dollars from the hardware OEM’s to support “non-standard” 3D features.
Overall I viewed this dynamic as destructive to a healthy PC gaming economy and advocated resisting the trend regardless of what the OpenGL people or OEM’s wanted. I believed that creating a stable consistent consumer market for PC games was more important than appeasing the hardware OEM’s. As such as I was a strong advocate of the relatively rigid vertical Direct3D pipeline and a proponent of only introducing API features that we expected to become universal over time. I freely confess that this view implied significant constraints on innovation in other areas and a placed a high burden of market prescience on the Direct3D team. [link]
Ez se magyaráz meg mindent, DirectX-nél épp a 11.1-es változatban hozták vissza a gyártóspecifikus kiterjesztéseket: Minden, amit a DirectX 11.1-ről tudni kell
A DirectX 11.1 egyik leglényegesebb újítása is kapcsolódik az ultramobil grafikus vezérlők megfelelő működéséhez. Az új API ugyanis kezelni fogja a specifikus kiterjesztéseket, amelyeket a gyártók adhatnak hozzá a rendszerhez. A Microsoft a DirectX 10 óta ezt a lehetőséget mellőzi, ami egyrészt egyszerűbbé tette a fejlesztők életét, másrészt jelentősen leegyszerűsítette erőforrás-érvényesítést is.
...
Mivel a DirectX szabvány, így minden kiterjesztés nyitott a gyártók között, vagyis ha valaki ír egyet, akkor azt bárki támogathatja a jövőben, feltéve, hogy az adott hardver megfelel a célnak. A kiterjesztések beépítése egyébként nem olyan egyszerű, mint például az OpenGL esetében.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
A Zintel meg már csak ilyen, hogy csak a legújabb cuccait támogatja.
Épp ezért csinálja az AMD most szabványosra, hogy mindenhol menjen.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
én is ugyan ezt gondoltam, sajnos lehetetlen megoldani, a bit streaminget, így nem volt se dts hd, se true hd hangom... valahogy a linux-al kapcsolatban mindig az az érzésem, hogy olyan emberek írták, olyan embereknek akiknek nincs igazán igényük az átlag feletti minőségre.
Véletlenül sem sértésnek szántam, csak sajnos nem lehet vele kihasználni a cuccaimat, így még mindig windows-hoz vagyok kötve. A dts hang átengedését is kínszenvedés volt elérni, arról meg ne is beszéljünk, hogy a kettőnél több hangszóró amd-s kártyával megvalósíthatatlan volt várnom kellett egy újabb os kiadásra
Hát de ez a felhasználóknak, akkora kicseszés hogy nem igaz, ezzel is csak azt akarja elérni az Intel, hogy mindenki egyből a legújabbra térjen, jelen esetben a Haswell-re.
Ez így van. Ezért nem veszek intel cuccot.
Eddig mindenem inteles volt az első saját gépem óta, egy-két AMD proci csúszott be csak, de most elkezdődik az AMD-only korszak nálam.
Barátnőm Sandy Brindge-es laptopján egyáltalán nem tud SIMS-ezni, mert a driver hibáit nem javítják.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
De ezt a funkciót csak a Haswell IGP-je támogatja. Ez olyan, mint az AMD PRT-je, vagy a DX11.1-ben a saját DBT kiterjesztésük. Azt sem támogatja más csak a GCN.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Teljes mértékben értem én, csak kár hogy nem használhatja ki mindenki, muszáj hogy Haswell processzorral rendelkezzenek.
A Haswell nem a legnagyobb baj ezzel, hanem, hogy az IGP-je kell, tehát nem használhatsz Radeon, vagy GeForce VGA-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ja vagy úgy, na így már teljesen világos
Az idei GTC 2013 es GDC 2013 conferencian a Valve-nak volt egy eloadasa "Valve's Lessons Learned: Porting Source Engine to Linux". Ott is emlitettek az OpenGL elonyeit a DirectX-hez kepest. Ha jol emlekszem az egesz pipeline kesleltetese kisebb, illetve meg mas elony is van.
Tomshardware cikke rola: http://www.tomshardware.com/news/valve-source-engine-linux-port,21876.html
"They discuss various tools they used to do the port, and how switching from DirectX to OpenGL was difficult but may be a hidden gem for game developers."
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=btNVfUygvio
Slide-ok:
https://developer.nvidia.com/sites/default/files/akamai/gamedev/docs/Porting%20Source%20to%20Linux.pdf
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz