Nesze neked nVidia
Remélem a népszerűbb monitorokhoz, mint pl. U2311H is készítenek majd "modderek" fw-t. Két-monitoros üzemmóddal hogy fog megbírkózni?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Nesze neked nVidia
Remélem a népszerűbb monitorokhoz, mint pl. U2311H is készítenek majd "modderek" fw-t. Két-monitoros üzemmóddal hogy fog megbírkózni?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
A szokásos, piacot jobban szegmentáló nem szabványos megoldás versus a piacot kevésbbé szegmentáló megoldás. I'm lovin it.
Érdekes mód az nV folyamatosn próbálja tuszkolni a saját closed megoldásait, "érdekes".
Akkor meg varok a monitor cserevel
RTX ON
Akkor várni fogsz egy darabig... ... az eljárás piacra történő bevezetése a jelek szerint még korai fázisban van, így alkalmazására és hivatalos bejelentés megtételére egyelőre nem számíthatunk.
Megint bedobtak valamit, ami ki tudja mikor lesz alternatíva.
[ Szerkesztve ]
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Nem kerget a tatar Ket evet adok nekik
RTX ON
Alternatíva, az Nvidia megoldása már eleve halva született a magas ára miatt és megint arra törekedtek hogy exkluzív legyen pedig ezt az exkluzivitást már megszívták párszor.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
Gyanítom az újnak számító, ámde kifutott monitorok (kb évente van új generáció) már nem fognak kapni új fw-t emiatt, de ne legyen igazam.
Nagyon helyes, az efféle szinkronizálásnak alapnak kellene lennie, ha minden jól megy, végre szabványos lesz.
Szerettem az nvidiát, sokáig gforce-om volt, de mostanra úgy meg utáltam az lehúzós politikája miatt ->is<- hogy már el sem olvasom róla szóló cikkeket. Nem mondom hogy a többi cég kiscica de azért nahhh.
Ha az Nvidián múlna azért is fizetni kéne hogy mekkora élsimítással akarsz játszani... asdasd
Alternatívák:
1.Free az egész, aztán majd lesz...egyszer
2.Bemegyek a boltba és kérek egyet
Amíg a 2. meg tud szólítan egy jelentősebb vásárlói réteget, addig nincs miről beszélni.
Amúgy ki fogja ezt a free firmware-t megírni, implementálni a rendszert, rajta tartani a szemét, supportot adni hozzá? Ki fizeti a révészt? Vagy volunteer lesz mindenki ez ügyben? Netalán a free cucc ára majd beépül valahova? Azért tovább kéne ezt kicsit gondolni.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
látom a free jelentése még mindig nem világos...
RTX ON
Az nV utóbbi időkben tanúsított magatartása a RAMBUS-ra emlékeztet. Ők is csak azért ültek be anno a JEDEC-be, hogy rálássanak a többiek fejlesztéseire, amiket aztán saját néven zárt szabadalomként bejegyeztettek, majd nekiálltak mindenkit perelgetni (ergo a valódi fejlesztőket). Ez a G-String is arra hasonlít most az nV részéről. Remélem csúnyán bevág majd nekik.
Most komolyan, az a baj, hogy az nVidia kinal vmit, amit ha akarsz megveszel mar most is? Nem erdekel a dolog? Nem veszed meg. Ennyi.
Nagyon gaz ez az nV hater hozzallas. Sztem neha mast is kene olvasgatni, nem csak a PHt...
Atok
ez ennel sokkal bonyolultabb.
gyakorlatban: a kod/implementacio nagy resze gyartotol fuggetlenul altalaban egyezik. ami nem egyezik az a "secret sause", avagy az az extra funkcionalitas, amit a gyartok nem dobnak be a kozosbe. de legalabb 80-90% a funkcionalitasnak egyezni szokott.
az open standardsnak tobb lenyege van:
- alacsonyabb maintenance: gyakotlatilag a spec reszen kivul minden mas egyezik, alacsonyabb a fejlesztesi koltseg es eloszlik
- nem lehet trollkodni a technologiaval
- ha esetleg bedolne a ceg akie a szabvany (10-20 eves ciklusokban gondolkodva siman megesik) akkor attol meg a szabvany es a szabvanyra epulo cuccok tulelhetik
plusz ha userek csoportjanak nagyon kell, akkor meg lehet valositani otthon/ossze lehet allni massdropon, mert ismert a szabvany. az olcso 3dprinterek terjedesevel ez is kezd alternativa lenni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Ha jól értem, akkor az Nvidia hardveres megoldást kínál, ami csak nála működik, míg a többiek szoftveres megoldást adnak, ami mindenkinél működni fog valamikor. Ebben nem látok kivetnivalót.
atok666: egyetértek.
Úgy látom, hogy ezen a helyen mindig az Nvidia lehúzása és az AMD istenítése megy. Azt a sok értelmes nem veszi figyelembe, hogy az AMD-nek is van saját kizárólagosan működő megoldása egyéb dolgokra (lsd.: pl. Mantle api). Ezeket bezzeg nem szidják, Sőt! Egyenesen magasztalják. Tudom, hogy a Mantle "nyílt", csak hát mindenkinek az AMD technikai megoldásait kellene követnie... még jó, hogy nem fog az Nvidia és az Intel ilyet művelni és monopol helyzetbe hozni a konkurens AMD-t. Ez még a piacnak is rossz lenne, mert csak 1 irányba mehetne a technika beszűkült határok között.
Legjobb tudomásom szerint gyárilag szerelt G-sync-es monitort kereskedelemben még nem kapni, külsős cég végez átalakítást bizonyos Asus monitorokon, mely után a gyári garancia elvész és a külsős cég vállal 1 év garanciát. Metál.
A VESA megoldása is hardveres, ráadásul gyakorlatilag úgy, hogy semmiféle változtatást nem igényel a jelenlegi hw-eken. Sw réteg meg van az nV megoldásánál is, csak az nem huszonpár sor.
Ezt ugye atti_2010 bácsinak akartad?
Youri : amúgy nem kéretik a reklám részét bekopizni, azt én is olvastam
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Igy van igazad van minek is élvezné az a tecnologiát akinek nincs rá pénze...
Igy kéne csinálnia az amd-ne is plusz húszezer hogy mehessen a mantli a gcn-es vgadon. Igazad van hajrá nvidia mi majd fizetünk minden ért...
Kotelez vki, hogy fizess?
Atok
De miért fizessek olyanért ami ingyen is lehetne? Vagy épp bele kerülne az uj monitorokba de nem +30 ezer felárral.
Bravo Nvidia budos troll vagy ezek szerint lenyultad kb. a tobbi gyartonak az otletet amin mar dolgoztak es ingyenes lesz es csinaltal sajat megoldast amit penzert akarsz eladni ezert jarna par nyakleves nekik az biztos
Ha ez azt jelenti, hogy lesz ertelmes aru IPS-en is, es nem csak szazezres sz*r TN-en, akkor meg talan erdekelni is fog a dolog. Az nVidias megoldas amugy is elegge kokanyolas szagu volt...
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Ezt irom en is. Nem kell penzert? Ne vedd meg. Ennyi Nem ertem mi ezzel a gond...
(Amugy meg semmi sincs ingyen)
Atok
Az nvidia mindig ilyen és ilyen marad. Nem is veszek tőlük semmit csak ha valami nagyon jó ár/érték arányú. Ezek a zárt dolgaik mindig felemásak vagy zsákutcák lesznek a kihasználatlanság és a support miatt.
Pont az tendencia már vagy ötven éve, hogy a drágábbat kiszorítja a kicsit rosszabb, de sokkal olcsóbb...
Szokásos Abu85 színvonal!
Pár gondolat:
Fogyan fog bárki otthon firmwaret frissíteni a monitorán?
Válasz: sehogy.
DirectX-ben nincs triple buffering, helytelenül a render ahead 2-es értékét hívják annak, ami a triple bufferinggel ellentétben extra lagot okoz.
Az AMD demójában mit kellene látni?
Az egyik moncsi 30 fps(60Hz)-es vsynckel megy, a másik meg 50 fps(Hz)-es vsynckkel (kb. minden moncsi tudja) vagy ugye állításuk szerint FreeSynckel, de mivel jól láthatóan fix a frissítés, erre nem látunk bizonyítékot. Tehát az AMD demója alapján megállapítható, hogy az 50fps jobb mint a 30.
A G-Sync modul lehet a tripple buffering hardveres megoldása miatt kellett, az AMD gondolom majd megoldja Mantleből (zárt API).
[ Szerkesztve ]
Miért zavarná? Értelmes ember figyelembe veszi, hogy low level api csak bizonyos hardverrel működik, EZÉRT low level. Mellesleg a monopolhelyzetben lévő, piackorlátozásra kifejleszett hulladék direct3d-t próbálja lecserélni, amit az m$ pusztán azért alkotott és terjesztett el lefizetésekkel, hogy ne a nyílt opengl-t használják, így a kezében legyen a pc-s játékpiac... Lásd ma is mi az egyetlen akadály a játékok linuxon/osx-en futtatásának? Hát persze hogy a d3d...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Hogy fogod a G-Sync-et belerakni xy monitorba?
Válasz: sehogy
És ki akarja használni a FreeSync-nél a DX tripla pufferelést? Az csak azért kell, hogy a dupla pufferelés mellett az aktuális frame tartalmát le lehessen másolni egy extra pufferbe. A játék ettől még dupla puffereléssel renderel majd, de szüksége van a drivernek a harmadik puffer létrehozására. Vagy megteszi ezt a játék, vagy a driver.
Ugyanez a G-Sync is, csak a harmadik puffert a monitorban hozza létre.
Ehhez nem kell Mantle. Ez egy VESA szabvány lesz! Mindegy a grafikus API.
Mindegyik sync technika hozzáad némi késleltetést a megjelenítéshez.
Senki sem akadályozza meg, hogy G-Sync monitorra költs. Akár lehet köpködni a VESA-ra is, hogy milyen aljas konzorcium, hogy ezt szabványosítani akarja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nem. Mindkettő hardveres és szoftveres is egyben. A különbség, hogy máshogy manipulálják a VBLANK-et, de az eredmény ugyanaz. A FreeSync is igényel egyébként speckó LCD vezérlőpanelt, csak bizonyos kijelzőkben ez már ott van.
Aztán pro/kontra/ár/stb… a júzer választhat.
A Mantle az olyan, mint a CUDA. Ez is megjelent sok éve és nem volt rá szabványos alternatíva. Ugyanez van a Mantle-lel. Majd idővel lesz rá szabványos opció (remélem).
Meg ez eleve egy csapda. Ha a Mantle valóban nyílt lenne, akkor egy konzorcium adná ki. Most viszont támogatni és nem támogatni is rossz opció. Egyelőre az NV és az Intel is SteamOS/Android barát lett. Közben valszeg keresik a Mantle-ön a fogást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Legjobb tudomásom szerint a G-sync-es monitor polcon lesz 2014 Q2-3-ban, a freesync implementációja meg egy sajtótájékoztató állapotában leledzik jelenleg.
xmaas-nak meg: ha valami free, akkor nem lehet lenyúlni ugye, amúgy meg mindenki szabadon dönthet, hogy még idén akarja-e, vagy vár a free-re.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Egy monitorba bele lehet rakni utólag , de látod ebben megegyeznek.
Mantle ahhoz kell, ha rendes triple bufferinget akarnak, mert DX-ben problémás, és állítólag nem lesz, hanem már VESA szabvány egy ideje: There’s apparently already a VESA standard for controlling VBLANK intervals. Tippre a CVT -ben is benne lehet 2003 óta.
Mindegyik sync technika hozzáad némi késleltetést a megjelenítéshez.
Csak nem mind1, hogy 3-4ms vagy egy teljes képkocka...
[ Szerkesztve ]
De nem akar senki programon belüli tripla puffert. Csak egy harmadik puffert, amibe másolhat a driver. Ennyi. Semmi több. Ezt bárki meg tudja csinálni driverben kényszerítve. Ez független az API-tól.
Ugyanezt csinálja egyébként a G-Sync is. Az is három pufferrel dolgozik. Ezt így lehet megvalósítani.
Sőt, 2002-ben jegyezte be ennek az egésznek az alapszabadalmát az ATI. [link]
Ezek nem igazán újdonságok, de szükségesek kiegészítések hozzá, hogy a rendszer működjön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Már van Gsync monitor... kapható... [link]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Hogy fogod a G-Sync-et belerakni xy monitorba?
Válasz: sehogy
Tényleg ez a válasz arra, hogy igencsak félreérthetően fogalmazol a cikkben a monitor firmware frissítéssel kapcsolatban (mintha otthon pikk-pakk cserélgethetné bárki a monitora firmware-jét)?!? ROTFL.
A félretájékoztatás elkerülése végett, abszolút helyénvaló volna egy mondatnyi betoldás a cikkbe, miszerint - az nV megoldásához hasonlóan - ennek a technológiának az alkalmazása is új monitor vásárlását jelenti...
Hátha akkor az általatok (is) kinevelt (és ebben a topicban is bő nyállal fikázó) AMD-s siserehed a homlokához kapna...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Szoftveres oldalon viszont mindenképp tripla pufferelést kell alkalmazni, ami számos játékban bekapcsolható, de akár a driverből is kényszeríthető, tehát ez a gond megoldhatónak tekinthető.
Ez a DX-es triple buffer amit a cikkben írsz.
lehetséges, hogy a zöldek termékei nem támogatják a variálható VBLANK-et.
Nem tudjuk pontosat mit csinál a G-Sync, de feltételezzük egyből, hogy a Kepler hiányosságai miatt kell egy külön modul a moncsiba, véletlenül sem azért, hogy hardveresen oldják meg a triple buffer kérdést, meg egyéb problémákat... Ráadásul, nem egy olyan bonyolult dologról van szó, amit ne lehetne akár egy rev. frissítéssel beépíteni a Keplerbe, ha tényleg hiányzik de nyilván egyszerűbb volt egy külön hardvert fejleszteni...
Egyébként ennek ellentmond, hogy minimum egy GTX 650 Ti kell hozzá, mert ha mindent a G-Sync modul csinál, akkor akár egy Ferminek is elégnek kellene lennie.
Ha a G-Sync technológiát nem is vonják ki a forgalomból, a FreeSync támogatását mindenképp érdemes beépíteni, maximum a reklámokban nem kell megemlíteni, hogy ilyen is létezik.
Variálható VBLANK támogatást kell beépíteni G-Sync Value néven, modul nélkül.
Biztos, hogy az egy mikulás sapka a fejeden?
[ Szerkesztve ]
Mondjuk ha az lesz a nVidia féle jövő, hogy a partnerek 160000-ért(illetve nálunk többért) TN paneles GÉMER!4!NÉGY monitoraikat próbálják elsózni a G-Sync-el, akkor az nem túl komoly alternatívája a szabványos VESA Freesyncnek, még ha éveket késik is.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
Mondjuk az első monitor amit kapni lehet még,nem kellene ebből messzemenő következtetéseket levonni,főleg annak fényében,hogy a konkurencia sehol nincs....
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Te kellene a homlokodhoz kapkodj, nem mindegy hogy monitort veszek és működik egy firmware frissítéssel vagy monitort+Nvidia ketyerét veszek és még be is korlátoznak, kicsit elkezdett vergődni az Nvidia de saját magának barkácsolja a bitófát.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
"Érdekesség, hogy még a VESA is nagyon meglepődött, amikor az NVIDIA bemutatta a G-Sync technikát, amikor tudtak róla, hogy mindenki egy szabványos megoldáson dolgozik, amit idén akart bejelenteni a konzorcium."
Eddig nem tudták mekkora troll az nVidia?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
Azt TE honnan tudod,hogy az amd ketyere nem ilyen lesz???
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Hogy ki a troll, azt inkább hagyjuk...
Életszerű az általad idézett mondat, különösen Abu tollából. Nyilván felhívták őt személyesen a VESA-tól, hogy mennyire meglepődtek... A következőképp képzelem a jelenetet:
Veza Ernő felemeli a telefont:
- Halló! Te vagy az Abu? Nem is gondolnád, hogy meglepődtem! Stb. (a folytatást mindenki fantáziájára bízom).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Szerintem a VESA inkább azon lepődött meg, hogy a sok éve kiadott szabványt ilyen későn kezdték el csak használni...
Itt azt kell nézni, hogy ennek az implementálása a gyártóknak +20 sor a Frimware-ben, és nem +150 dollár licenc.
Ez egyébként a VESA technikája, de jogotok van azért küzdeni, hogy 150-200 dollárral többet fizethessetek egy monitorért.
(#36) Loha: A cikkben szó sincs a DX-ről.
Az a kérdés, hogy a harmadik puffer miért van a G-Sync modulban. Variálható VBLANK mellett erre nincs szükség, de ha ez nincs benne a GPU-ban, akkor a modulba beépíthető a tudás és szoftveresen megoldható a tripla pufferelés. Ugyanaz lesz az eredménye, mint a GPU-n belüli tripla pufferelésnek. De ha benne van a GPU-ban, akkor ez a modul tulajdonképpen csak lezárja a monitorokon azt, amit a VESA szabványosítani akar. Egyébként, ha az NV is támogatja az csak jó, akkor a FreeSync nekik is csupán egy driverfrissítés lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Vicces emberek vannak itt a forumon vedik Nvidiat azert mert szemben megy a VESA szabvanyal amin a tobbi gyartok dolgoznak amit ugye ingyenesen lehet majd hasznalni es megis Nvidia a rohadt jofej mert kiad egy ezzel szembe meno megoldast amiert fizetni kell pluszba es ezt igy helyesnek latjak a sok fanboy a sajat zsebbenk az ellensege tiszta rohej amit muvelnek
[ Szerkesztve ]
Szoftveres oldalon viszont mindenképp tripla pufferelést kell alkalmazni, ami számos játékban bekapcsolható, de akár a driverből is kényszeríthető,
A cikkben szó sincs a DX-ről.
Szerinted mit kapcsolsz be egy DX-es játékban, ha a játék menüjében bekapcsolod a triple buffert, és szerinted mit kényszerít a vga driver, ha control paneljában bekapcsolod?
xmaas: Tökéletes példája vagy annak, hogy hosszú távon mihez vezetnek az ilyen elfogult cikkek mint ez is.
a_n_d_r_e_w: Neked meg azt tudom mondani, hogy lehet fikázni a G-Syncet, de azt nem lehet elvitatni, hogy ha az NV nem dobja be ezt a dolgot, akkor az AMD most nem dolgozna a FreeSyncen és vitázhatnánk a v-sync vs. képtörés témában. Ugyan ez történt a CrossFire frame spaceing és a Gaming Evolved esetében is.
[ Szerkesztve ]
Szerintem itt inkabb az lehet, hogy par nV verfant, akik eddig a G-Syncet mint megvaltot udvozoltek (azaz hasznaltak vitak soran) most frusztral, hogy jon egy ingyenes, szabvanyos megoldas es oda a gumicsont. Tisztelet a kivetelnek, bar forumot olvasgatva ez igen ritka.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Nem úgy látszik,mintha az nv fanok lennének frusztráltak...miért is lennének,hiszen még tudtommal senki nem vett ilyen monitort...nekem inkább ez ugy tünik hogy az amd fanok verik a mellkasukat két kézzel...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
27 colos, NVIDIA G-Sync kompatibilis monitorral rukkolt elő a Philips
650 dollár plusz ÁFA, természetesen TN panel, márciusi megjelenés
Nem mondom, hogy nem lesz jobb majd a felhozatal, de ugye G-Sync-el kapcsolatban pozitívumként volt felhozva, hogy már elérhető. Na ilyen túlárazott TN paneles gémercuccokat érjen el a devla keze.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
1) nem fikaztam, biztos nagyon jo, en a fanokat fikaztam, akik latvanyosan vergodnek neha
2) halalosan nem erdekel a tema olyan szinten, hogy penzt adjak erte, ha ingyen lesz, johet, ha nem, akkor sem faj
3) tippre a VESA mar reg dolgozott az ugyon, az AMD azert ugrott most, mert jott a G-Sync. Gondolom ha nem jon a G-Sync, akkor is atcsorog a dolog a VESA-n elobb utobb, es lett volna valami, csak sokkal lassabban, de erre meg 2)
#48) mert gumicsont volt, nincs, erre ertettem a frusztraltsagot
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell