Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) berVi


berVi
senior tag

De hat azt mondtak, hogy a Vulkan a tuti... mar csak egy relevans platform kene hozza (Windows es OS X buksi) :DD

[ Szerkesztve ]

(#2) r4z


r4z
nagyúr

Már csak az a kérdés, hogy csak Polaris 11, vagy Zen is lesz-e.

I don't love people. I love 911s, Astral Projection and french fries, in that order.

(#3) arn


arn
félisten

a pcs tamogatas is mindig kerdeses, biztos egy osxbe fognak energiat feccolni... ennek kb akkora eselye van, minthogy a linux legyen a meghatarozo desktop rendszer.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#5) Cathulhu válasza berVi (#1) üzenetére


Cathulhu
addikt

Latom a parmilliard android eszkoz szamodra nem relevans....

[ Szerkesztve ]

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#6) Béééla válasza Cathulhu (#5) üzenetére


Béééla
őstag

Jó esetben 2W TDP-vel? Hogy lenne releváns IGAZI játékok esetén?

Bélabá

(#8) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Ha marad az eddigi tendencia, akkor sosem lesz játékra ideális egy mac, még casual szinten se. Persze a pasziánsz és bármi játék ultra low level szinten fut majd rajta, de csak annyi. Náluk eleve a külső dizájn visz mindent, szóval belépőnél erősebb GPU-t sosem fognak kapni, mert azt hűteni kell, amihez kell a hely és oda a vékonyság-csendesség. A másik az hogy OS X-re...vagy most már Mac OS-re kevesen írnak játékot pont az előző miatt. Egyébként a hűtés gyengesége miatt nem is ajánlatos játékokkal kínozni egy mac-et, mert a javítása egy kész vagyon.

A másik tendencia az, hogy míg évente jön egy iPhone, a Mac vonal jellemzően csak 3-5 évente frissül komolyabban.

Ezt egyébként az új MacOS Sierráról írom, ami eddig semmiben sem tűnik másnak mint az előd OS X El Capitan. Jellemzően csak az iPhone-os és felhős baromságaikkal foglalkoznak, így értelmes és hasznos funkciót felesleges is várni az OS váltástól. (persze az már önmagában jó, hogy eddig még buggal sem találkoztam) (lehet hogy csak nevet cseréltek)

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#9) berVi válasza Cathulhu (#5) üzenetére


berVi
senior tag

Jol latod, tokeletesen irrelevans, hogy milyen neven hasznaljak tovabb az OpenGL-t ugyanazokon a mobilokon (csak mas neven), ahol eddig is megvolt. Uj platformot nem nyertek vele, csak a meglevot sikerult megtartani. Ez nem eredmeny, ez az abszolut minimum.

Ettol a Vulkan tovabbra sem lett semmivel erdekesebb se iOS-en (a WP-t meg hagyjuk is...), se Windows-on, se Mac-en. Marpedig a Vulkan celja ez lenne, nem az, hogy "meghoditsa" az Androidot, ami mar eleve meg volt hoditva.

[ Szerkesztve ]

(#10) dstern válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


dstern
tag

De a Mac esetében nem is cél, hogy játékot futtasson, egyszerűen nem erre van pozíciónálva, hanem tartalom fogyasztásra és kreálásra. Nem többre.

(#11) Fred23


Fred23
nagyúr

Szerintem jól teszik, hogy jobban figyelnek a játékosok igényeire, még akkor is, ha nem ők adják a jövőben sem a fő játékplatformot! Milyen lenne már, ha csak olyan régebbi játékok kezdenének el futkosni náluk is, mint az Assassin's Creed-ek, GTA-k, Tomb Raider-ek...! Nem lenne baj, ha nem náluk lenne a gamer csúcsélmény, viszont a casual gaming oké lenne sok játékkal! Akár fizethetnének stúdióknak ők maguk, hogy csináljanak nekik jó játékokat; lenne rá keretük!

(#14) scdlsc


scdlsc
aktív tag

Az Nvidia 900-as sorozata támogatott os x alatt. Azzal meg elég sok játékot lehet játszani.
Néhány játék steamről, aminek van os x-es verziója:
- Half-life 1-2.
- Portal 1-2.
- CS:GO
- The Walking Dead
- Mark of the ninja
- The Swapper
- Outlast
- Borderlands 2
- Life is strange
- Bioshock Infinite
- Left 4 Dead 2
- The Talos Principle
- Tomb Raider
- XCOM: Enemy Unknown
- Amnesia: The Dark Descent
- Thomas Was Alone
- Limbo
- Deus Ex Human Revolution
- Q.U.B.E

Persze, nincs akkora választék, mint Windowsra, de az sem igaz, hogy nem lehet OS X alatt játszani.

(#15) #54625216


#54625216
törölt tag

Szvsz az apple első sorban nem a mac vonalon fogja a játékfejlesztést erőltetni, hanem pl. az apple tv-nél vagy hasonló jövőbeli eszközöknél. Az apple arm chipjei lassan, de biztosan elérik a belépő szintű asztali apu-k erejét, ha tehát az apple mondjuk akkorra időzíti egy saját konzol platform bevezetését, amikor a két nagy rivális épp a generáció felénél tart, akkor simán tartani tudja velük a szintet.
Ha ezt kiegészítik azzal, hogy ugyanarra az api-ra fejlesztve ki lehet adni a játékot iOS-re és mac-re is, akkor egy komoly ökoszisztémáról van szó, ami már vonzó lehet a nagyobb játékfejlesztőknek is.
(Ha meg nem jön össze, még mindig simán megvehetik kilóra a Nintendo-t ;] )

Szerk:

Még valami: az apple lehet az első a piacon, aminek nem kell a konzol hardvert áron alul a vásárló után dobnia, hogy terjedjen a platform, emiatt a hardveren keletkező veszteséget sem kell a kiadókon behajtania, azaz alacsonyabb licencdíjak = több és olcsóbb játék.

[ Szerkesztve ]

(#16) kretenallat válasza #54625216 (#15) üzenetére


kretenallat
senior tag

apple, olcsóbb - egyet választhatsz. ha jól emlékszem nekik köszönhetjük a magas ebook árakat is.

:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::

(#17) Tigerclaw válasza dstern (#10) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Egy ideje már inkább csak fogyasztásra, mivel szinte minden mac elavult...ami meg nem az eleve csak tartalomfogyasztásra volt alkalmas. A komolyabb szoftvereiket is sorban szüntetik meg. Ha nem lenne az Adobe, nem lenne komoly szoftver erre az OS-re és akkor nem lenne más egy mac, mint egy billentyűzetes iPad.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#18) Cassi


Cassi
senior tag

"Ezt azonban nem a Linux hozhatja el, hanem sokkal inkább az Apple."

Kár a kettőt szembeállítani, sok szempontból hasonló helyzetben vannak. Még a portolt szoftverek nagy része is azonos. A Metallal az a baj, hogy elméletileg sem érdekes más hardverek szempontjából, míg a Vulkan jóformán bármire, akár macOS-re is átvihető, csak akarat kérdése. Ezért sokkal valószínűbb, hogy ha jön egy innovatív új eszköz, az nem Metalt fog használni.

Egyszerűen nincs értelme százalékokon rugózni. Példa: az Android aránya a teljes webes forgalomból 2012. szeptemberében: 4,14%, ugyanez 2016. szeptemberében: 35,39%. Teljesen értelmetlen dolog volt 2012-ben azon akadékoskodni, hogy de hát az IE mennyivel elterjedtebb. Jött egy új eszköz, és a meglevő szoftverek komoly teszt elé kerültek: az volt a kérdés, mi tudja támogatni a gyors fejlődést egy megváltozott, új környezetben. A Windows totálisan alkalmatlan volt erre, és ezért a MS súlyos árat fizetett, véglegesen elvesztette a webes dominanciáját.

(#19) tuki2200 válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


tuki2200
senior tag

Nekem egy Mac minim van, csak általános célokra: média szerver, Apple ökoszisztéma telefon,tablet,Apple tv stb. De ha ugy van és rám jön simán eljatszogatok vele a Civilization-el anélkül hogy zugna-bugna vagy durván felmelegedne nyilván egy battlefield 1-et nem érdemes kipróbálni de érdekes h főként stratégia játékok vannak a platformra

(#20) #54625216 válasza kretenallat (#16) üzenetére


#54625216
törölt tag

Az apple hardverei drágák, mert az üzleti modelljük arra épül, hogy a hardveren termelik a teljes ökoszisztéma nyereségét. A többi üzletáguk viszont az ökoszisztéma minél olcsóbb kiszolgálásáról szól.
Az ebook árakat a kiadóknak köszönhetjük, az apple legfeljebb annyit tett hozzá, hogy belement egy dealbe, amivel a kiadók keresztbe tudtak tenni az addig egyeduralkodó amazonnak.
A játékpiacon viszont nehezen tudok elképzelni olyan felállást, hogy az apple szövetkezne a kiadókkal, hogy emeljék a játékárakat, mert azzal a Sony és az MS sokkal többet nyerne. Valószínűbb, hogy az alacsonyabb licencdíjak miatt a a játékok apple verziói olcsóbbak lennének, így a Sony és az MS kutyaszorítóba kerülne, mert ők a licencdíjakon termelik a nyereséget, így a nyereségükből kell finanszírozniuk az árversenyt.

(#21) fordfairlane


fordfairlane
veterán

Talán rosszul látom, de úgy érzem, hogy az Apple-nak arra kellene fókuszálnia, amiben a Win10 még mindig nem remekel: A teljes átjárhatóság megteremtésére az asztali és a mobilplatformjuk között. Az első lehetne, aki ezt megvalósítja, méghozzá jól. Ez nagy dobás lehetne, amibe egyelőre mind a Google-, mind a Microsoft bicskája beletörni látszik.

x gon' give it to ya

(#22) #54625216 válasza Tigerclaw (#17) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Ha nem lenne az Adobe, nem lenne komoly szoftver erre az OS-re"

Jah, alig maradna valami, csak:

Maya
Nuke
Modo
Mari
Hiero
Houdini
Davinci Resolve
Cinema 4D
ZBrush
Mudbox
Mocha
Octane
Renderman
Vray
Arnold

... és így tovább. Gyakorlatilag minden komolyabb grafikai szoftvernek van OSX verziója, vagy folyamatban van a fejlesztése. (Egyedül talán a 3DSMax a kivétel, ami a kezdetektől windows-only.)

(#23) [CsuCsu]


[CsuCsu]
őstag

A jatekokrol pedig annyit, hogy a Blizzard jatekok nagyon szepen futnak Mac-en peldaul. Nyilvan egyik sem top grafika, de a jatekosbazisuk figyelemre melto.

Az Apple nem a power gamerek kiszolgalasara torkeszik, hanem a casual reteg elfogadhato szinvonalu kielegitesere. Sokan nem szeretnenek kulon jatekgepet venni csak azert, mert neha kedvuk szottyan egy kis jatekhoz ebedszunetben.

Aki itt az elavultsagrol lamental annak fingja nincs mirol van itt szo. Senki nem akar csucs grafikat. Nepszeru jatekok fussanak OK modon. Ennyi.

(#24) Milán82 válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


Milán82
csendes újonc

A hozzászólásod mindenféle gyakorlati tapasztalatot, és hozzáértést nélkülöz. :) Tipikus messziről okos vagyok, mert "itt meg ott hallottam" sztereotípiák tömkelegét beírom egy ilyen poszt alá.

[ Szerkesztve ]

(#25) Milán82 válasza fordfairlane (#21) üzenetére


Milán82
csendes újonc

Már megvalósult.

(#26) PR0JECTNR56


PR0JECTNR56
addikt

Ezt nem biztos, hogy erőltetniük kellene.

(#27) pengwin válasza Milán82 (#24) üzenetére


pengwin
addikt

Tigerclaw tudtommal időtlen idők óta OSX és iOS felhasználó, csak kicsit kritikusabban áll a rendszerekhez, mint az átlag iUser.

Üdv, pengwin

(#28) Picco válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


Picco
addikt

Hozzaszolasod reven elkezdtem gondolkozni rajta, akar meg egy uj vonalat is beiindithatnanak: gamer mac. Ilyen valoszinuleg sohasem lesz, de a hardverek rendelkezesre allnak, csak sokba fajna megpenzelni majd minden nevesebb studiot.

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#29) VirsLee válasza Milán82 (#24) üzenetére


VirsLee
őstag

Azt hiszem sokkal színvonalasabb volt a hozzászólása, mint a Tied... Gyakorlatilag nem írtál semmi hasznosat.

Arról mi a véleményed, hogy ha dedikált vga-t szeretnél bele, akkor vehetsz iMac-et 679e, MacBookPro-t 899e vagy MacPro-t 1.099e forintért. Ellenben az előbbi kettőben 2GB memória van, ami egy 5k-s kijelzőhöz vicc. Szóval ez a játékosoknak szánt hardver kínálat. Az eladott gépek jó része nem ebből a kategóriából fog kikerülni. Egyszerűen AAA-s modern játékokhoz kevés, főleg a nagy felbontású Retina kijelzőkön...

Vitázhatsz, cáfolhatsz, el is magyarázhatod, hogy szerinted mitől fog az intel HD, vagy IrisPro széria úgy megtáltosodni, hogy elég teljesítményt adjon le egy Retina kijelzőhöz.

(#30) Raysen623 válasza VirsLee (#29) üzenetére


Raysen623
addikt

Talán nem kellene állandóan leragadni az AAA címeknél, melyek köztudottan túl vannak lőve hardverigényt tekintve PC oldalon. Arról nem is beszélve, hogy az fps huszárokonkívül lassan senki nem játszik uber hardveren, mert annak az ára bizony megközelíti a MacPro árát.
Nekem van olyan ismerősöm aki 1 milláért vett gépet és 4K-n játszik. Na most akkor mi van?! A PC is szar emiatt?
Átlag hardver átlag játékokra, főleg MOBA és MMO-kra bőven elegendő. Ezekhez pedig a Mac hardvere is megfelelő, no nem a 12"-os notit kell nézni, mert abból nem kapsz PC oldalon sem olyat.
Jelenlegi szériában 2Gb-os 395 van ami az alap, de van belőle 395X is 4Gb-al. Nem játékra van kimondottan kitalálva, de ha mondjuk belevágnak egy HBM-es VGA-t akkor már jó lesz arra is akár. Ez a jövő és korai lenne bármit is előre levonni az egészből. Elsőnek a szoftvert teszik alkalmassá, addig meg elvan a nép a Diablo 3-mal meg a WoW-al és a többi Blizz játékkal. Meg még amit kiadtak rá.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#31) assemble


assemble
addikt

"Ezt azonban nem a Linux hozhatja el, hanem sokkal inkább az Apple."

Mekkora mocskos nagy bullshit. Ha a metal-nak valaha lett volna barmi jelentossege, azt a vulkan megjelenesevel teljesen elveszitette. A mac pedig mindig is egy teljesen komolytalan jatekplatform volt, ami soha nem is rugott labdaba a pc mellett - a linux-szal szemben, amin viszont mar evekkel ezelott is voltak jatekok, amik konkretan jobban futottak, mind windows-on. A vulkan pedig erre a trendre csak ra fog erositeni.

(#32) VirsLee válasza Raysen623 (#30) üzenetére


VirsLee
őstag

Szerintem nincs túllihegve. Egy AAA játékhoz fullhd medium beállítás mellett elegendő egy 40e forintos gtx950, az már más kérdés, hogy az eladott mac gépek 90 százaléka ennek a teljesítménynek a közelében sincs. De ez nem gond, hisz nem játszani veszi az ember...

(#33) Tigerclaw válasza Milán82 (#24) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Mindig könnyebb sértegetni, mint érvekkel vitatkozni. Nyugodtan leírhattad volna, hogy mi nem stimmel.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#34) Tigerclaw válasza pengwin (#27) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Olyan régen azért nem, de játék kivételével mindenre macbookot használok. Tervezem már egy ideje, hogy veszek egy mac mini-t is, de várom hogy frissítsék. Egy sky lake - kabi lake alapú megoldás jó lenne...de a legjobb az, ha lenne opcionálisan AMD gpu-s verzió is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#35) mongoose123 válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


mongoose123
aktív tag

Ezt abszolút én is ugyan így látom. De biztos én sem értek hozzá, és igen van mac-em ráadásul nem a 150ezres kategóriába sorolható.

(#36) assemble válasza Raysen623 (#30) üzenetére


assemble
addikt

"köztudottan túl vannak lőve hardverigényt tekintve PC oldalon"

Ez megis mit jelent, mihez kepest vannak tullove? Egy mobilos Angry Birds-hoz kepest? Az igaz, hogy az 1 millio forintos mac-ek nem elegek hozza, mert alapbol gyenge vagy elavult GPU-kat tesznek azokba is, de ez nem eppen a jatekok hibaja :) Plane amikor egy 200-300 ezres gaming pc-n gyonyoruen elfut kb minden max grafikan 1080p-ben, egy 400-500 ezres pc-n pedig 4k-ban is szepen elfut a legtobb dolog.
Miert lenne a pc rossz amiatt, mert lehet ott is draga konfigot venni? Szerintem irrealis, de oke, tegyuk fel, hogy tenyleg 1 millioba kerult az ismerosod gaming konfigja, ez amugy kb csak ugy johet ki, ha mindenbol a letezo legjobbat teszi bele, es mondjuk GPU-bol 2-t vesz bele a letezo legjobbol. Mac-en 3-szor annyibol, sot, semennyi penzbol nem tudna olyan konfigot venni, ami egyaltalan megkozelitene egy ilyen gep teljesitmenyet. Hardverben sem tud olyan eroset venni ott, mert kb mindig elavultat vagy gyenget arulnak csak, raadasul mocskos dragan. De ha valami csoda folytan egy jo hardvert tudna is szerezni hozza, a mac, mint gaming platform jelenleg teljesen eletkeptelen. Nem is nagyon adnak ki ra szinte semmit, de amit ki is adnak, jellemzoen az mindig a legrosszabban fut a pc-linux-mac harmas kozul. A linux gaming (ami amugy torekszik is felfele) is ezerszer eletkepesebb koncepcio.

(#37) Cathfaern válasza assemble (#31) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"A mac pedig mindig is egy teljesen komolytalan jatekplatform volt, ami soha nem is rugott labdaba a pc mellett - a linux-szal szemben"
Ezzel csak egy probléma van: a mac nem is akart (eddig) játékplatform lenni, ellenben a linux már évek óta küzd azon, hogy az legyen. Sikertelenül.

"amin viszont mar evekkel ezelott is voltak jatekok, amik konkretan jobban futottak, mind windows-on"
Úgy érted, hogy sok évvel ezelőtt, amikor még az OpenGL általános volt a játékengine-ek körében, akkor volt olyan játék, ami gyorsabban futott linuxon, mint windowson. Kb. DX9 óta az OpenGL API olyan szinten le van maradva, hogy vagy jelentősen lassabb minden linuxon, vagy bizonyos effektek hiányoznak, amivel meg persze nem nehéz ugyanolyan gyorsnak, vagy gyorsabbnak lenni "azonos beállítás" mellett (ami ugye emiatt lényegében nem azonos beállítás).

"A vulkan pedig erre a trendre csak ra fog erositeni."
A vulkan valamit segít a linuxon, de bármennyire is rossz az OpenGL API, nem ez a linux legnagyobb rákfenéje, hanem az X, meg a széttöredezettség. Ezen nem fog segíteni a vulkan önmagában semmit.

(#38) r4z válasza Picco (#28) üzenetére


r4z
nagyúr

Gamer Mac? Haha, jó vicc. A Mac Pro tornyot is kiölték, és a bővíthetetlen kuka lett helyette. Egyet előre, kettőt hátra. Az igazi Pro vonalat kéne visszahozniuk, de attól félek, hogy már késő, nagyon konzumer eszközök lettek.

[ Szerkesztve ]

I don't love people. I love 911s, Astral Projection and french fries, in that order.

(#39) Picco válasza r4z (#38) üzenetére


Picco
addikt

en ezzel maximalisan tisztaban vagyok, de ha lennenek jatekok mennyibe tartana az apple-nek osszehozni egyet? kb semennyibe szerintem. ez csak egy felroppen gondolat volt egyebkent, semmi mas.

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#40) Hopkins95 válasza VirsLee (#32) üzenetére


Hopkins95
addikt

+1!

Én kb. 1 évig használtam Macbook Airt, de eladtam, mert egyszerűen alig lehetett rá találni játékot. Tettem rá Windowst is és utána raktam fel rá játékot, de mikor játszani kezdtem rajta, eléggé felpörgött rajta a ventillátor, meg hangos lett. Eléggé termelni kezdte a hőt a kis macebook. Ráadásul utáltam, hogy az FN billenytű bal oldalon van, mert pl. FPSnél megszoktam, hogy azzal fekszem le(windowson ctrl), s azt nem lehetett beállitani.

Miután eladtam, vettem egy Acer V15 Nitrot GTX950m-el, azóta mindenféle játékot már játszottam rajta, többek közt a 2013-as Tomb Raidert is FHD-ban medium beállitásokon. A notebook simán bírja hűteni magát és nem gond neki, ha órákat játszol rajta.

Ráadásul azt már nem is mondom, hogy ugyanazon a játékon Mac-en kevesebb FPS-t kapsz mint Windowson...

Egyébként jó a Macbook, de hogy játékra nem, az biztos. Plusz nekem túl korlátozott a rendszer, de ez már egyéni vélemény.

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#41) assemble válasza Cathfaern (#37) üzenetére


assemble
addikt

(#42) Cathfaern válasza Hopkins95 (#40) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Mondjuk aki úgy vesz Macbook Airt, hogy azon majd játszani fog, az meg is érdemli, már sorry. Az a kategória nem arra van. Az meg, hogy Win alatt túlmelegszik meg hangos, nem csoda, nem igazán optimalizált Mac-re.

(#43) rvs válasza Cathfaern (#37) üzenetére


rvs
aktív tag

"A vulkan valamit segít a linuxon, de bármennyire is rossz az OpenGL API, nem ez a linux legnagyobb rákfenéje, hanem az X, meg a széttöredezettség. Ezen nem fog segíteni a vulkan önmagában semmit."

Ez pedig amíg a linuxos világ olyan, amilyen nem is fog változni.
Mostanában egyébként buzzword lett ez a fragmentation linuxos írásokban, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e valami hatása a desktop fejlesztésekre vagy elsüllyed szépen magányában.

[ Szerkesztve ]

(#44) Cathfaern válasza assemble (#41) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Ugye ez a Valve. Ugyanaz a cég aki el próbálta terjeszteni a SteamOS-t (lényegében egy gaming linux disztribet). Tehát akinek kőkemény anyagi érdeke fűződött 4 évvel ezelőtt ahhoz, hogy megpróbálja valahogy bebizonyítani, hogy a Linux jobb gamingre, mint a Windows. Innentől kezdve, hogy ők addig hegesztettek egy játékot amíg az 10 FPS-el gyorsabb lett Linuxon, mint Windows-on, az nem túl releváns. De még ha releváns is, kemény 4% gyorsulásról beszélünk, mert ugye OpenGL Windows az 303 fps, linux meg 315 fps.

rvs:
Igazán senkinek se érdeke a linuxot tolni. Amiben meg nincs pénz, arra nem is fekszenek rá a cégek. Community meg jó dolog, de amikor egységesítést kéne elérni, akkor inkább csak hátrány. Amiben lehet reménykedni, hogy a Google ráfekszik a desktop OS-re (hogy hasonló rendszere legyen, mint az Applenék), és ezt nagyjából linux közeli formában éri el, és így talán a linuxos közösség át tudja venni tőle a lényegét úgy hogy kompatibilis legyen vele. De ez nagyon sok ha.

[ Szerkesztve ]

(#45) Raysen623 válasza assemble (#36) üzenetére


Raysen623
addikt

"Miert lenne a pc rossz amiatt, mert lehet ott is draga konfigot venni? Szerintem irrealis, de oke, tegyuk fel, hogy tenyleg 1 millioba kerult az ismerosod gaming konfigja, ez amugy kb csak ugy johet ki, ha mindenbol a letezo legjobbat teszi bele, es mondjuk GPU-bol 2-t vesz bele a letezo legjobbol" - Na ezt teljesen jól eltaláltad. :C

A többihez: az 1 milliós macikba bizony professzionális kártyát tesznek, amennyiben MacPro-ról beszélünk és az bizony nem játékra való. Az ára pedig érthetően annyi: Xeon proci és FirePro VGA-ból két darab is.
A másik asztali gépük az iMac, amiből viszont kapható 4Gb-os Radeon M390X-es megoldás Corei processzoros körítéssel. Nem tudom mi ezekben az elavult?! :F
Mobil fronton a 12-13"-os gépekben integrált Iris 6100 VGA van, ami az Intel üdvöskéje. PC-s fórumokon az egekig magasztalják az Intel procikat, itt meg elavultnak nevezed? :U 15"-os MacBook Pro-ban van már R9 M370X-es megoldás 2Gb-os kiadásban. Ezzel már lehet játszani is.Kiegészítésként: az Apple egyedi VGA-kat kap az AMD-től a gépeibe (PC-kbe nem ilyenek kerülnek tudtommal). Továbbra sem látom mi az ami itt elavult, legfeljebb nem elég bika a PC-s társadalom szemszögéből nézve, mert mi szeretjük méregetni az e-péniszünket. Apple oldalon köszönik szépen jól megvannak nélküle, főleg mivel nem játékokra voltak megtervezve a gépek hanem munkára és általános használatra.
A jövőben ez elvileg és a cikk szerint is változni fog. Nem tudjuk pontosan hol, melyik szegmensben és hogyan. Első körben az OS-t okosítják fel, utána jön majd a hw ráncfelvarrása.

Szóval a Mac mint gaming platform valóban teljesen életképtelen, aminek legfőbb oka, hogy jelenleg nem gaming platform eleve.

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#46) Cassi


Cassi
senior tag

Szerintem szó sincs arról, hogy valamiféle "offenzívába" kezdett volna az Apple. Lényegében nem tudnak mit kezdeni a Metal API-val sem. Nincs stratégiájuk.

Néhány nap múlva lesz öt éve, hogy SJ elhunyt. Nyugodtan elmondhatjuk, hogy a kreatív Apple-nak öt éve lett vége. Döbbenetesen kiüresedett, szürke, fantáziátlan a cég jelenleg, de ennek a sznobériára hajlamos üzleti filozófiának Tim Cook az igazi arca. Jobs a kivételt jelentő ötletember volt, neki nem lesz utóda.

(#47) feregember válasza Cathfaern (#37) üzenetére


feregember
csendes tag

"Kb. DX9 óta az OpenGL API olyan szinten le van maradva, hogy vagy jelentősen lassabb minden linuxon, vagy bizonyos effektek hiányoznak ... A vulkan valamit segít a linuxon, de bármennyire is rossz az OpenGL API ..."

A "lemaradt", "rossz API" megállapítások abból erednek, hogy
(A) szerinted a win-es játékok linux-os portjai okvetlenül vagy lassabbak vagy grafikailag hiányosak, VAGY
(B) ismered is az API-kat, és tudsz mondani pár olyat amit DX11 tud de a OpenGL4.5-ben nincs benne, vagy sokkal kevésbé hatékonyan kezelhető?
A 2 közül melyik? Nekem nincs ilyen széles tapasztalatom, de érdekelne a téma, ezért kérdem.

"... nem ez a linux legnagyobb rákfenéje, hanem az X, meg a széttöredezettség."

Hogy mi a legnagyobb rákfene nem tudom, de konkrétan ezen 2 dologra van alternativa ill. megoldás.
X11 helyett van Wayland és Mir.
Széttöredezettség megoldása a Snappy, AppImage, Flatpak környezetektől várható.

[ Szerkesztve ]

(#48) assemble válasza Cathfaern (#44) üzenetére


assemble
addikt

Ha elolvasod, pont arrol beszel a cikk, hogy toredek idot foglalkoztak vele, mint windows-on amennyi ideje optimalizaljak, es meg igy is lepipaltak a windows-os dx verziot ilyen rovid ido alatt teljesitmenyben.
A valve-nek pedig abban van hosszutavu erdeke, hogy ne legyen ennyire kiszolgaltatott a microsoft-nak, ezert nyomjak a steamos-t is.

Raysen623: akkor jol tippeltem :) Az Intel procikkal nincs gond. Ha nem erted, hogy miert gyenge, akkor kezdjuk ott, hogy az "asztali" gepukben levo "fene eros" gpu, a M390X, az valojaban egy laptopokba szant, mobil GPU. A 4 GB VRAM pedig nagyon beleposzint manapsag, barmilyen komolyabb gamer GPU-ra tesznek legalabb 6-8 GB-ot. Van fogalmad rola, hogy mennyivel erosebb ettol pl egy asztali gtx 1080? Foleg, ha abbol 2 is van benne? (amennyi meg bele is fer annyi penzbol, amennyibe egy imac kerul) :U
Arrol nem beszelve, hogy az egesz konstrukcio (imac, de talan mar mac pro is) total nem bovitheto, ami miatt alapbol nem is lehet ra normal gaming megoldaskent tekinteni. Megveszed, hasznalod 3-5 evig, aztan amikor kelloen elavul, dobhatod egy az egybe a kukaba. Egy 5 eves PC-n kicserelned a GPU-t egy aktualisan legfrissebbre, es valoszinuleg kb barmelyik uj jatek elfutna maximum kozeli grafikai beallitasokkal. :)

(#49) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - elég jól leírta a problémákat a Linuxszal kapcsolatban a Red Hat szoftvermérnöke. Szóval már nem kell találgatni, hogy mi lehet a baj.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#50) Raysen623 válasza assemble (#48) üzenetére


Raysen623
addikt

A gondolatmenetd továbbra is ott hibázik, hogy rá a akarod erőltetni a jelenlegi hw kiépítésre almáék jövőbeli szándékát és terveit, ráadásul összeveted a PC oldallal. Amit leírsz az rendben van és valós, de nem ezt kell majd alapul venni hanem a frissített hw verziót. Jelenleg ez egy terv, kérdés mennyire fognak tudni ennek megfelelni a következő szériás alma gépek. Ráérünk ezen majd csámcsogni a következő erről szóló cikk alatt :D

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.