Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) GeryFlash


GeryFlash
veterán

A minőséget meg kell fizetni ;]

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#2) Televan74


Televan74
nagyúr

És tessék mondani, ha kész lesz a gyár olcsóbb lesz? ;]

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#3) tibaimp válasza Televan74 (#2) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Egyet találhatsz... :(((

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#4) Semplar válasza Televan74 (#2) üzenetére


Semplar
őstag

Gondolj arra, hogy bármennyibe is kerüljön, lehetne kétszer annyi is! ;]
[link]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#5) arnoldito válasza Televan74 (#2) üzenetére


arnoldito
senior tag

Pont erre gondoltam, ha ez csak egyszeri költség, akkor miért is drágulnak? Ez semmi másról nem szól, csak a még több pénz lehúzásról. Olyan mint az elektromos kocsi, lásd Tesla, megépül a Giga napelem gyár, aztán akkor itt a olcsó kocsi. Nem lett belőle semmi. Nyilatkozta egy VW ember, hogy egy darabig tuti nem lesz olcsóbb a villany kocsi, csak drágább, mert vissza akarják hozni a befektetett összeget és még haszon is kéne, kis legyártott darabszám mellett, az nem jó, ha itt 1-2 év alatt fele annyi lenne egy kocsi. "Ezt 10 éves távlatban mondta." Itt semmi nem lesz olcsóbb a világban, csak drágább...

(#6) Dragon3000 válasza arnoldito (#5) üzenetére


Dragon3000
veterán

Kérdés az is, hogy mennyit emelnek, mert ha hosszú évekre kalkulálva számolnak, akkor irreális elvárás lenne az is, hogy csak az elkészültéig legyen drágulás. Persze az biztos, hogy összességében többet nyernek, mint ami a kiadás lesz.

(#7) dokanin


dokanin
aktív tag

Hülyék lennének nem emelni, amikor bármit megvesznek a népek bármennyiért.

(#8) Tüzi

"In 2020, Samsung reported that 5nm layouts had risks for process defects and had started implementing automated check and fixing."
Gondolom ennek is köze van hozzá.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#9) makkmarce válasza arnoldito (#5) üzenetére


makkmarce
őstag

mondjuk kéne gondolkodni picit.
ha kiadsz pár milliárd dollárt, azt vissza is kéne hozni, vagy szerinted úgy működik egy cég, hogy jótékonyságból felépíti a gyárat, aztán a megtérülésre már nincs is szükség?
Egy ilyen gyárnak megvan a hatástanulmánya előre, csak itthon megy az, hogy mészáros elvtárs 2 forintért megkap valamit az államtól, és ha nem jön a pénz belőlle, akkor az állam 10x annyiért visszaveszi.
Itt előre ki van számolva hány év alatt hozza vissza a pénzt, és ahhoz mekkora bevétel kell.

okoskodom, tehát vagyok

(#10) joey04 válasza Televan74 (#2) üzenetére


joey04
titán

Hogyne...

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#11) exedoc


exedoc
senior tag

"Az S5-ös üzem bővítésének felgyorsításával indokolja a cég a lépést."

Szerintem meg ehhez van kedvük. Én ezzel indoklom. Egy gyár építése sokba kerül, sajnos előre ki kell nekünk vevőknek fizetnünk ezt a befektetést. Semmi baj, ha kész lesz a gyár, felfut a termelés majd még drágább lesz. ;]

(#12) arnoldito válasza makkmarce (#9) üzenetére


arnoldito
senior tag

Te most azt mondod, hogy akkor egy belső égésű autó mondjuk a MB. CLA ami 1200 különböző alkatrészt tartalmaz a gyártás során, addig egy full elektromos(EQB) amit most gyártanak tesztben pedig kicsivel több mint 100 tartalmaz, az jóval drágább. Itt vagyok rálátok azért a gyártásra, de nem tudjuk miért adják jóval drágábban, még a fejlesztést is bele számolod. Ez olcsóbb nem lesz, hiába egyszerűbb össze rakni, kevesebb beszállító kell, a software sem lehet bonyolultabb, mint egy hibrid CLA, ami még több alkatrészt tartalmaz, mint a belső égésű autók. Most nem tudom mi köze ehhez Mészarosnak? Amúgy a hatástanulmányról annyit, hogy szerinted miért állunk Kecskeméten annyit? Hol chip nincs, hol autógumi, hol head up unit, stb.. és ezért emberek pénzt kaptak, tanulmányokat írtak, előre látni kellett volna, hogy a Just-in-time rendszer a covid miatt el fog hasalni. Egyedül a Japán gyártók nem állnak, mert leszoktak erről. Most kezdenek el raktározni, de nem tudnak, mert raktárat felhúzni nem 2 nap, meg abból nem lehet betárolni ami nincs. Ez az egész, hogy valaminek a gyártását majd felpörgetjük, majd olcsóbb lesz, nem több mint üres ígéret. Maximum akkor lesz olcsóbb ha nem kell a lőtéri kutyának sem.

(#13) Z10N


Z10N
veterán

Emelni kell!

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#14) makkmarce válasza arnoldito (#12) üzenetére


makkmarce
őstag

A villanyautó szimplán lehúzás, rajta a hülyeségi felár, ráadásul technológiailag jóval egyszerűbb, mint egy hagyományos hajtáslánc. Ott az akkutech a fejlesztés, de azt meg az esetek többségében készen veszik. A villanymotor meg azért elég ismert szerkezet, hogy a kicsit hozzáértő egy közepes szintet meg tudjon tervezni.
Ne keverjük már azzal, ahol valódi fejlesztés folyik, és a világon kb 3 cég tud megcsinálni.
Villanyautót te is össze tudnál rakni magadnak, max nem lenne gazdaságos(nem véletlen van vagy 50 kisebb-nagyobb kínai villanyautó gyár, mert alapvetően egy szögegyszerű dolog a villanytragacs, egy jó benzinmotorhoz meg évtizedeket kellett fejleszteni, ezért se tudták csak úgy lemásolni), de egy EUV levilágitós rendszert 5nm-en szinte senki se, hiába locsolnád bele a világ összes pénzét. Lásd glofo ahol hiába erőlködtek, beragadtak. Vagy lásd intel, ahol szintén beragadtak évekre. Mivel pénz van benne bőven, ha tudna bárki csinálni a világban, már megtette volna.
Egyébként olcsóbb lesz a villanyverda, mert a verseny egyre nagyobb, amíg nem állnak neki kartellezni jó német szokás szerint, bár kétlem, hogy a teslát vagy a kínaiakat bele tudnák rángatni ebbe.

okoskodom, tehát vagyok

(#15) lvb válasza makkmarce (#14) üzenetére


lvb
aktív tag

A kínaiakat meg az ameriakiakat könnyű kiszorítani az EU piacról. Elég pl. a karbonvám vagy egyéb baromság, csak politikai akarat kérdése.

(#16) makkmarce válasza lvb (#15) üzenetére


makkmarce
őstag

lehet ezzel próbálkozni, csak akkor ők is megszivatnak minket...

okoskodom, tehát vagyok

(#17) Z10N válasza makkmarce (#16) üzenetére


Z10N
veterán

Illetve EU lakoskent mi szivjuk meg legjobban, mert meg dragabb lesz minden. Illetve mar igy is kurv@ draga minden es a legutobbi "eu vamosdi", az ebay/ali-nak is betett. Szep uj vilag...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#18) tasiadam


tasiadam
veterán

Samsung 2019: 5nm GAAFET, nagyon kiraly, haljon meg a lovam
Samsung 2020: 5nm, nem lesz itt GAAFET, csak fin es EUV
Samsung 2021: 5nm dragabb lesz, meg kesobb

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#19) Tüzi válasza Z10N (#17) üzenetére

Mondjuk én ennek speciel örülök. Mármint az ali/ebaynek. Nem kell az a sok baromságot összevásárolni csak azért mert ingyenposta van rá. Ha csak évi 1000 tonnával kevesebb szemét keletkezik ettől a szabálytól, akkor már megérte.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#20) makkmarce válasza Tüzi (#19) üzenetére


makkmarce
őstag

Azért volt egy nagy előnye a rendelgetésnek. Javításra áramköri panelt érdemes volt az aliról rendelni, mert itthon vagy többért adták, mint a komplett termék ára, vagy nagy arcal elhajtottak, hogy te csak ne akarj magadtól megszerelni semmit se.
Persze jött a szemét is raklap számra, ez nem vitás.
Azt se felejtsük el, hogy az ingyenszállítás az a posták szerződéseinek bénasága volt, és nem az ali / ebay kiváltsága. (ki a franc köt úgy keretszerződést, hogy 1:1.000.000-hoz a terhelés? )
Előtte meg a másik irányba volt butaság, hogy a 300 forintos termékre a posta kegyesen 4000 forint vámeljárást és költséget számolt el, míg meg nem jelent a 22 eur alatt mentes dolog, Persze saját magad nem vámoltathattad el, kivéve ha bementél az Orchy térre, áltam ott sorba jópárszor, míg a 2-3 vámtiszt osztotta és töltögette a papírokat.

okoskodom, tehát vagyok

(#21) Z10N válasza Tüzi (#19) üzenetére


Z10N
veterán

Ennek csak az orul, aki hulyesegre hasznalta. Aki ertelmes dolgkat vett jo aron azzal most kib @sztak kemenyen. Es nem az "ingyenposta" a lenyeg, hanem a toredek beszerzesi ar, illetve amit nem kapsz itthon, de meg az eu-ban sem.

"Ha csak évi 1000 tonnával kevesebb szemét keletkezik ettől a szabálytól, akkor már megérte."
Nem. Ezt nem itt kell elkezdeni. Nagyon naiv vagy, ha azt hiszed ettol jobb lesz. Eleve a mertektetelen pazarlast kene elobb abbahgyani. Foleg az elelmiszert amivel iszonyatos merteku szemetet termelunk. Ezt Kinaban igyis-ugyis legyartjak, csak mostmar mashova vagy kevesebb fog ide jonni, de attol meg ugyanannyi lesz belole. Erre nem ez a megoldas.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#22) makkmarce válasza Z10N (#21) üzenetére


makkmarce
őstag

A végével nem értek egyet. nem gyártják le úgy is, ha nem veszi meg senki (márpedig afrikában nincs igazán kacatokra fizetőképes kereslet), akkor egy idő után nem gyártják le.

okoskodom, tehát vagyok

(#23) Z10N válasza makkmarce (#22) üzenetére


Z10N
veterán

De. Tudod del es eszak amerikaban , az oroszaoknal, az ausztralok, azsia tobbi resze mekkora vasarlo bazissal rendelkezik. Elobb nezz utana ennek (en tudom, mert nezem).

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#24) makkmarce válasza Z10N (#23) üzenetére


makkmarce
őstag

tehát most nekik nem gyártanak? gondolkodjunk kéremszépen, gondolkodjunk...
Kína annyit gyárt, amennyire vevő van, ha az EU már nem vevő, akkor pontosan annyival kevesebbet fog gyártani, amennyi már nem kell, tehát az állításodban semmi logika sincs.

okoskodom, tehát vagyok

(#25) zetor2000 válasza lvb (#15) üzenetére


zetor2000
senior tag

Kicsit macerásabb lesz, mint gondoljuk elsőre.
Kínaiak itt vannak, a Volvo / Polestar autókat gyártják, jórészt EUban (is). Tesla most épít Gigafactory-t Berlin mellett, ráadásul nemrég jelent meg egy czikk, hogy a németeknél elég jelentős lítiummezőt találtak, csak kábé lakott terület alá esik a lelőhely. Nem tennék ellene sokat, hogy ki ne aknázza Musk és társai.
Emellett a kínaiak itt vannak, a Byd pl. asszem nálunk vagy a szomszédos országokban csinál(t) valami buszgyárat. A Ford is eléggé amerikai, de csinálnak autót itt, Euban is.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#26) zetor2000 válasza Tüzi (#19) üzenetére


zetor2000
senior tag

Aki baromságot vett, annak is betett, meg aki értelmes dolgot, annak is, többé-kevésbé.
De pl. ismiknek nem 1 mobilt javítottunk meg úgy, hogy "filléres" alkatrészeket rendeltünk, kicseréltük, és megyünk tovább. Ez most picit drágább lesz, amíg a kínai elvtársak be nem raktároznak EUba mindent IS. :D
Amúgy valami féregjárat lehet most is, mert van, amit nem akar a Pósta vámoltatni, mert Belgiumban adják fel... de én rendeltem az Ali-n! Kicsit lassabban jön (45 nap+), ezért a refund is játszott már, de havernak lett egy "pecaórája". Valami pusztulat világító számlapos, műanyag izé. Nem kár, ha összehalazza, de sötétben is mutatja az időt rendesen.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#27) Dragon3000 válasza Tüzi (#19) üzenetére


Dragon3000
veterán

Igen, csak ha ez miatt sok minden javítása meg már túl költséges lesz, akkor azok termelik a szemetet, mert így újat fognak helyette venni, tényleg sokkal jobb :D

(#28) makkmarce válasza zetor2000 (#25) üzenetére


makkmarce
őstag

Musk egy marék gyíkot nem tudott arrébbtenni a német hatóságok nélkül, ráadásul bányászattal nem is foglalkozik. Kizárt, hogy abból a lítiumból ő bármit is kiszedne.
A bányászat amúgy is minden országban erősen szabályzott, ráadásul lítiumból van bőven, régen kidobták, mert nem tudtak vele mit kezdeni.

okoskodom, tehát vagyok

(#29) Z10N válasza makkmarce (#24) üzenetére


Z10N
veterán

"gondolkodjunk kéremszépen, gondolkodjunk..."
Mondja ezt az, akik nem azt csinalja. Kinaban kvota van, akkor is legyartjak, ha kell, ha nem. Tudod 1,443M ember. Foglalkoztatas. Es folyamatosan novekszik. Sot 2030-ra India at fogja venni az eslo helyet.

"Kína annyit gyárt, amennyire vevő van, ha az EU már nem vevő, akkor pontosan annyival kevesebbet fog gyártani, amennyi már nem kell, tehát az állításodban semmi logika sincs."
Logikarol papolsz, de nem birod felfogni, hogy a vilag tobbi resze ugyan olyan felvevo piac, ha nem nagyobb, de azert mondjad meg. Kina nem fog visszavenni a termelesebol emiatt, mert mashova vigan elfogy. Tudod logika...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#30) Z10N válasza Dragon3000 (#27) üzenetére


Z10N
veterán

Egyertelmuen nincs ralatasa, csak beirta. Az itteni szakik nagy resze is Ali/Ebay-rol vasarol alkatreszt es javitasi anyagot. Igy tudnak versenykepesek maradni. Ha ez nem lesz akkor majd lehet menni a lehuzos itthoni szervizbe. Pelda az egyik "szervizesre": egy darab IC-t arul 1000 Ft-ert + javitas. Kinabol darabja kevesebb, mint 50 Ft. Hazilag az egeszet megcsinalod fillerekbol.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#31) makkmarce válasza Z10N (#29) üzenetére


makkmarce
őstag

nem érted sajnos még mindig, de nem ér annyit, hogy most megpróbáljam elmagyarázni, hagyjuk...

okoskodom, tehát vagyok

(#32) Z10N válasza makkmarce (#31) üzenetére


Z10N
veterán

Te nem birod felfogni, hogy Kinaban kvota gyartas van (ami csak novekedhet).

De igen, hagyjuk...

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#33) Dragon3000 válasza Z10N (#30) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ne is mond, pár éve volt egy végfoktranzisztor, ami itthon 2500Ft volt és csak budapesti boltban lehetett megtalálni, csomagküldés még 2000-2500Ft, bolttól függően. Mindezt Kínából meg lehetett szerezni postaköltséggel együtt 200Ft-ért. A magyar boltok ugyanazt a kínai megoldást árulták.

(#34) tasiadam válasza Dragon3000 (#33) üzenetére


tasiadam
veterán

Az itteni voltok nagyresze eddig is alis meg hasonlo dolgokat arultak. Az ali is 1 dropshopping lenyegeben, mas mas haszonkulccsal.
A vizmelegitok ilyenek pl. Alin 6e ft volt, megkerdeztem 1 boltot h miert 12, ha ugyan az, es a bolt elkezdett sipolni hogy de az oveke az igazi :D :D

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#35) Dragon3000 válasza tasiadam (#34) üzenetére


Dragon3000
veterán

Sípolhat, az egyik boltnál érdeklődtem telefonon és ott közölték, hogy Kínából szerzik be ők is, annyi, hogy itthon azon a héten megjött volna, így meg 3 vagy 4 hétbe telt :D

(#36) makkmarce válasza Dragon3000 (#35) üzenetére


makkmarce
őstag

na igen, a nagyon trükkös boltosok már tényleg viccesek voltak, mikor a kínai szállítást is ki akarták váratni az emberrel.. így miért is kéne rajtuk keresztül 2-3x annyiért venni.. érthetetlen.

okoskodom, tehát vagyok

(#37) zetor2000 válasza Z10N (#30) üzenetére


zetor2000
senior tag

Azért abban, hogy ki is cseréli azt az alkatrészt, már lehet, nem is rentábilis az 50Ft os alkatrészt 1000ért adni... Ha tisztességes műhely, szerintem párezer Ft/óra költséggel számolhatna, mire kicseréli azt az 50Ftos alkatrészt. Mert ugye ki kell gazdálkodni a helység és a meló(s) költségét. Mire leadózzatébézi, marad neki az, amiből vergődik.

Amúgy te is 50Ftért adnád, ha hozzájutnál ennyiért, és szervized lenne? Vagy 200ért? Vagy mennyiért? Vagy neki mennyiért kéne adni, szerinted, rentábilisen? Melója van abban, hogy neki ott van a boltjában - csak ezt nem számolod/számoljuk bele.

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#38) makkmarce válasza zetor2000 (#37) üzenetére


makkmarce
őstag

ne keverjük a műhelyt a bolttal, a műhely is a boltból veszi az alkatrészt.
A boltban nem az a gond, hogyha 5x-ös áron ad egy 50 forintos alkatrészt, de a 2-3ezer az bőven túlmutat ezen. A lépték a gond, nem az, hogy rárak. A boltosnak is inkább az a baja, hogy már csak pár régi szaki vacakol ilyesmikkel, mert nem éri meg megszerelni a dolgok egy jó részét.

okoskodom, tehát vagyok

(#39) zetor2000 válasza makkmarce (#38) üzenetére


zetor2000
senior tag

A kolega szervízt írt - ezt ferdítettem én el műhelyre.
Szerintem a szervizek nagy része nem kiskerben veszi meg a javítási anyagot, hanem nagyker áron - azaz a példádban nem a "boltból". Bár a nagyker is bolt, csak ott jellemzően végfelhasználókat nem szeretnek kiszolgálni. De ez most mellékes, mert ha van nála raktáron alkatrész, legyen az bolt, műhely, nagyker, szervíz akármi, az már azt jelenti, hogy valaki(k)nek van benne munkája, azaz valamennyi energia bele lett feccölve, hogy az alkatrész ne Kínából jöjjön. Ha meg így van, akkor a jellemző rezsióradíjat SE kéri el... De lehet, hogy elment vele pár perce (órája), amíg átvette a postástól/futártól.

Értem, hogy a fületlen gomb kilója 1Ft Kínából, de ha tőlem vennéd meg, akkor nem kapod meg ennyiért... mert nekem van vele melóm. A mértéken lehet vitatkozni, de ha ez a díj alacsony, akkor sír a melós/vállalkozó/akárki, hogy rosszul keres.

Ha még ezzel nem csak annyi a teendő, hogy megrendelem Neked Kínából, hanem még be is kell szerelni, meg a régit ki, akkor meg mennyi legyen? Itt meg lehet, hogy a cucc 1Ft, de 20E a rezsidíjam, és minden megkezdett órát számolok...Meg nálam a tudás, a szerszám, az én időm megy... ezek néha megfizethetetlen dolgok. És itt VAN, nem kell heteket várni, gyötrődni a kínaival, hogy rosszat küldött, mert nem megy bele/beleesik stb.

Remélem, az amcsi Right to repair kezdeményezés feltámad, és EUs szinten is visszatér(het)nek a független szervizek. Néha nevetséges hiba miatt kell venni másik terméket. Szeirntem nem kell kifejteni.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#40) makkmarce válasza zetor2000 (#39) üzenetére


makkmarce
őstag

izé, ne keverjük a komplett szerelést a bolttal, mert az messzire vezet, én csak arról beszéltem, hogy néha túl sokat tesznek rá, és akkor már megéri alternatív források után nézni. Én vagyok a legboldogabb, ha a helyi elektro-ba megkapom az alkatrészt, de azért van egy határ(mondjuk 50 forintból ne csináljunk 5000-ret, csak 500-at).
A másik a márkaszervízek, ahol érthetetlen, hogy miért nem tudnak normális áron alkatrészt adni. Nem, még mindig nem szerelés, de ha én kimérem, hogy mondjuk a monitoromnál a tápmodul döglött be, és a márkaszervíznek egyébként is van raktáron(vagy hetente érkezik az anyaválallattól alkatrész), miért akkora feladat értelmes áron adnia (mondjuk nem a kínai 3x-osáért, ami már karcolja a teljes termék piaci árát).
A szerelés más tészta, azt ne kevered bele, mindenki annyit kér érte, amennyit akar, a vevő meg eldönti, hogy megéri e neki vagy sem.

"Remélem, az amcsi Right to repair kezdeményezés feltámad, és EUs szinten is visszatér(het)nek a független szervizek. Néha nevetséges hiba miatt kell venni másik terméket. Szeirntem nem kell kifejteni."
Ezzel én is teljesen egyetértek, már nagyon várom. Titkon még azt is, hogy legalább a modulok közti kábelezés színkódjainak magyarázatát megadják, bár az már csak bónusz.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.