Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hannibhál


Hannibhál
őstag

Szép kis bejegyzés, köszi szépen :R

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#2) _Atesz válasza Hannibhál (#1) üzenetére


_Atesz
addikt

Szívesen. Tápegységes topikgazdi társam felkért rá, én pedig elkövettem.
Használjátok egészséggel. :)

(#3) nemlehet


nemlehet
őstag

Nekem a PWM vezérléssel kapcsolatban lenne kérdésem. Van valami előnye a sima feszültségszabályzással szemben?
Tudom nagyjából hogyan működik maga a szabályzás, de már nem túl komoly lapok is képesek feszültségszabályzással ventillátor fordulatszámot változtatni és így viszont nem tűnik érdemi extrának.

Tehát ha venti nem fix fordulatszámú akkor megéri a PWM vezérléses vátlozat a plusz pénzt? Pl az arcticnak van ugyan olyan ventiből "sima" és PWM-es, az utóbbi picit drágább.

Itt az elméleti része is érdekel, hogy ha nem/igen akkor miért?

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) _Atesz válasza nemlehet (#3) üzenetére


_Atesz
addikt

A modern alaplapok a sima ventilátort is tudják szabályozni. Proci hűtőnél azért nem árt, ha PWM-es, az egy kifinomultabb vezérlés, mint a sima feszültségszabályozós (DC).
Itt bővebben olvashatsz róla: link

[ Szerkesztve ]

(#5) nemlehet válasza _Atesz (#4) üzenetére


nemlehet
őstag

Köszi. A leírás alapján nagyjából úgy foglalnám össze, hogy PWM-el szélesebb skálán és valamivel pontosabban lehet vezérelni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#6) _Atesz válasza nemlehet (#5) üzenetére


_Atesz
addikt

Plusz a PWM vezérlés kap visszajelzést is, míg a sima nem.

(#7) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az első pár csapágyazás, gyakorlatilag siklócsapágyazás.

Ha elegendő a kerületi sebesség, a csapágy két felületet között kialakul az olajfilm. Ez esetben nem ér egymáshoz a két felület, nincs kopás. Ha nincs elegendő kerületi sebesség, kopik a csapágy.
Általában csapágy állórésze speciális anyagból készül (szinterbronz). Az üreges szerkezetű anyag üregei van feltöltve.
Olyan helyeken, ahol csak néhányszor áll le a forgás, ideális megoldás.

A másik két változat, csak az olajzás módjában különbözik. Leginkább PR jelentősége van. Egy autó főtengelyének kenése esetén van értelme a huzagolás jellegű kenőanyag felvitelnek. Egy ventilátornál nem keletkeznek akkora erők amik valóban indokolnák a használatukat.

A csapágyat lezáró szimering gyűrűket minden csapágyfajtákhoz alkalmazzák. Az elsődleges cél nem a kenőanyag megtartása. A kívülről érkező szennyeződéstől kell védenie csapágyat. (A nagyobb golyós csapágyak esetében amúgy is zsírt szoktak használni.)

Érdemes néhány ajánlást tenni a ventilátorok használatához.
A siklócsapágyak esetében lehetőleg megállás és viszonylag magas fordulatszámon, a fordulatszám változtatása nélkül érdemes használni a ventilátort. Minden leállás és elindítás egy szöget ver be a csapágy koporsójába.

A golyóscsapágyak esetében nem gond a leállás és újra indulás. A változó fordulatszám is OK.
Viszont a magas fordulatszámok esetében, a gyártási pontatlanságok miatt, káros rezonanciák keletkeznek. Felgyorsul a felületek deformációja.

Ezek után már az is tiszta, miért nem gyártanak siklócsapágyos kerékpárokat. :D

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) _Atesz válasza Hieronymus (#7) üzenetére


_Atesz
addikt

Ezt írtam, hogy a sima siklócsapágy változatai, viszont az nem kérdés, hogy jobbak nála.

Írtam azt is, hogy a csúszócsapágy is olajozott, valamint azt is, hogy a persely szivacsos szerkezetű.

A szimering különböző, a sima csúszócsapágyon épphogy egy záró porvédő van, a másik 2 megoldásnál már tényleg záró szimering van. Az FDB ventinél a legerősebb. Természetes, hogy egy szimering a külső kosztól is véd, szerintem ezt felesleges oda írni, nem akartam kilóméteres cikket tök feleslegesen. :D

Számítógépekről beszélünk, itt nem lehet folyamatosan járatni a ventilátorokat.

[ Szerkesztve ]

(#9) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Visszatalálós UP!

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#10) Pyksa01 válasza Petyyyyy (#9) üzenetére


Pyksa01
újonc

Szintén #UP

(#11) #83381760


#83381760
törölt tag

Köszönöm ez nagyon sokat segített! :R :R :R

(#12) TechN7ne


TechN7ne
nagyúr

DeJó ,köszönöm szépen! :R

(#13) gyulank


gyulank
addikt

PCX-en van egy csomó más fajta. Mondjuk milyen a hidraulikus?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#14) victorhun7


victorhun7
tag

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.