Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) huszar90


huszar90
aktív tag

ezt a pénzt már bebuktad kedves intel :P

(#2) Móci


Móci
addikt

Ez most nem nyert. Azért kíváncsi leszek, hogy milyen lesz az a Larrabee, amit majd a prociba 'hegesztenek' nekünk. Van egy sejtésem, hogy az Amd versenyzője alaposan el fogja kenni a száját... De ezzel várjunk még.

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#3) Quan-Chi válasza Móci (#2) üzenetére


Quan-Chi
őstag

majd meglátjuk, azért az Intel piaci részesedése még mindig jóval komolyabb mint az AMD-é , nyilván nem lehet minden fejlesztés egy szuper valami...mindig akad 1-2 zsákutca , pl nemrég jelentették be hogy az Itanium procikat se támogatják tovább az is bukó ...

kajaidőben kérem ne zavarjanak! 8:00-22:00

(#4) golya87


golya87
őstag

Pedig még pár éve minden hülyének elmondták a Sony-t hogy egy "evolúciós zsákutcát" fejlesztett magának. Erre most meg mindenki fejleszti a saját kis "Cell klónját".

[ Szerkesztve ]

(#5) bitblueduck


bitblueduck
senior tag

Az intel mindenhova bepróbálja az x86-ot, aztán néhol a marketing sem elég az alkalmatlanság ellensúlyozására. :N

[ Szerkesztve ]

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#6) Translator


Translator
tag

AMD amúgy hogy áll az AVX-szel? Ha elég erős, nem is kell IGP...

Azok akik feladnák alapvető szabadságukat egy ideiglenes biztonságért, nem érdemelnek sem szabadságot, sem biztonságot - Benjamin Franklin

(#7) gfefe


gfefe
őstag

Én azért sajnálom ezt.... Jó lett volna egy 3. résztvevő diszkrét grafikus téren... Legalább is az árversenynek biztosan jót tett volna.... :U

DOWNLOAD ██████████████ 105%

(#8) #95904256 válasza Translator (#6) üzenetére


#95904256
törölt tag

Az AMD Bulldozerekben is lesz AVX, ráadásul FMA4 támogatással.

Azért ha kijön a Larrabee, akkor számítási kapacitásban tarolni fog...
Szvsz. tudni fog 1 TFLOPS-ot x86-os kóddal és az nagyon ütős. ;]

(#9) 9950es válasza #95904256 (#8) üzenetére


9950es
aktív tag

Ja hát végülis hangkrátyának jó lenne. Térszimulációhoz.

120 fps or GTFO :D

(#10) D1Rect válasza #95904256 (#8) üzenetére


D1Rect
félisten

"Azért ha kijön a Larrabee"
Nincs ha, nem jön, slussz-passz. :)

(#11) #95904256 válasza D1Rect (#10) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ezt megmondtad az Intelnek is? ;]

(#12) Oliverda válasza #95904256 (#8) üzenetére


Oliverda
félisten

Sőt lehet hogy a Llano-ban is.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#13) #95904256 válasza Oliverda (#12) üzenetére


#95904256
törölt tag

Úgy legyen! :C
De remélem nem csak AVX kód kompatibilitást jelent ez, hanem tényleg mögötte is lesz a dupla széles FPU. ( Gondolom sokan emlékeznek még arra, hogy az 128 bites SSE is először két 64 bites műveletként hajtódott végre az első SSE kompatibilis processzorokon. )

(#14) Angel1981 válasza gfefe (#7) üzenetére


Angel1981
veterán

Egyfelől igazad van, másfelől viszont tényleg lehet, hogy jó 5 év múlva a diszkrét VGA kártyák piaca a mainak a töredékét fogja csak adni, és így már nem éri meg komoly energiát fektetni ebbe a szegmensbe...

(#15) Sanyix válasza #95904256 (#13) üzenetére


Sanyix
őstag

azt hol az istenben van szükség 4x-es pontosságra? (tudományos felhasználáson kívül) Nem értem pl egy codec mire használ sse-t, vagy egy játék.

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#16) #16939776


#16939776
törölt tag

Gondolom egy pár év múlva előveszik újra az eredeti projektet, ha majd kihal a DirectX meg OpenCL.

(#17) Oliverda válasza #95904256 (#13) üzenetére


Oliverda
félisten

Azért az már kicsit sok lenne a jóból egy feltupírozott K10-től.[link]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#18) Alchemist


Alchemist
addikt

Végülis a gépek többségébe nem kell bivalyerős 3D-s grafika...

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#19) #95904256 válasza Sanyix (#15) üzenetére


#95904256
törölt tag

Látom, nem érted. Nem baj. Szó sincs 4x-es pontosságról.
Arról van szó, hogy ugyanannyi idő alatt több művelet ( + * / ) végezhető el.

(#20) #95904256 válasza Oliverda (#17) üzenetére


#95904256
törölt tag

Hm... de arra jó, hogy gyakorolja rajta az ember az AVX-et. :C

(#21) D1Rect válasza #95904256 (#11) üzenetére


D1Rect
félisten

Ők mondták nekem. ;)

(#22) atkamano


atkamano
csendes tag

Azért a Tesla elég ütős cucc. Mind a két cég, amelyiket nagygépes téren tartok valamire(IBM Cray), használja is, mivel elég komoly szoft support van hozzá az nvidia részéről.
A személyes kedvencem Ő, ebbe is rendelhetőek tesla karik :C

A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi.

(#23) Oliverda válasza #95904256 (#20) üzenetére


Oliverda
félisten

Annál mindképpen több lehet mintha egyáltalán nem támogatná majd.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#24) DRB


DRB
senior tag

"A legfontosabb információ, hogy a Larrabee projektből a közeljövőben nem készül diszkrét VGA"

Nem csak ennyiről szól a cikk, de ez szerintem is ez a legfontosabb infó belőle. És ezzel az szerintem a legnagyobb gond, hogy ha netán az nvidia teljesen megmihálylik(legalább is a VGA piacon) akkor az ATi/AMD-nek nem marad konkurencia, akkor pedig csúnyán el fog kanászodni, ez pedig nekünk nagyon-nagyon nem lesz jó.

(#25) #95904256 válasza Oliverda (#23) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ezért is írtam, hogy legalább gyakorolni jó lesz.

(#26) smkb


smkb
őstag

"a HPC-szerverek területén minden adott a sikerhez, hiszen a zöldek komoly szoftveres támogatást kínálnak a termékhez, ami bőven ellensúlyozhatja a Larrabee erősségét."

Aha... de mi a Larrabee erőssége? Az x86? Nem hinném... ebben a szegmensben felesleges. Eleve az x86 utasítások túl bonyolultak, túl összetettek ahhoz, hogy hatékonyan lehessen használni HPC szegmensben. RISC való oda... nem x86. Totál felesleges.

(#27) #95904256 válasza smkb (#26) üzenetére


#95904256
törölt tag

Sokan gondolják, hogy rosszabb az x86 a RISC-nél, de bizonyítva még nem láttam. Szvsz. az x86-os kód sem hosszabb, mint a RISC. Ráadásul az x86-os utasításdekóderek után teljesen hasonló a processzorok belső felépítése.

(#28) Oliverda válasza #95904256 (#25) üzenetére


Oliverda
félisten

Ezen felül valószínűleg gyorsabban is fognak futni rajta az AVX-et támogató alkalmazások mintha teljesen kimaradna a támogatás.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#29) #95904256 válasza Oliverda (#28) üzenetére


#95904256
törölt tag

Ki gondolta volna? ;]

(#30) Oliverda válasza #95904256 (#29) üzenetére


Oliverda
félisten

Sokan vannak itt olyanok hidd el. ;)

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#31) smkb válasza #95904256 (#27) üzenetére


smkb
őstag

Hogyne lenne rosszabb. Számítási feladatkora bizony rosszabb. Pont ez a lényeg. Egy risc architektúra számításigényes feladatokban agyonver egy cisc x86-ost. Ha programoztál assemblyben ott azért látszik mennyit kell molyolni x86 on egy duplaponotsságú lebegőpontosban. Ebben pl egy Fermi agyonvágja az x86-ot, legyen akárhány magos. Tesztekből is láthatod, hogy egy HPC architektúrára épülő GPU 100-500 szoros duplaponotosságú lebegőpontos számításra képes, mint egy x86 cpu.

(#32) #95904256 válasza smkb (#31) üzenetére


#95904256
törölt tag

Kb. húsz éve programozok assemblyben. Ráadásul főképp méret és sebesség optimalizációval foglalkozom. Nem is ragoznám tovább a dolgot...

(#33) proci985


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

hát, tényleg jó volt az i3/i5ös beépített GPU az előzőgenerációs intel grafikai eszközökhöz képest. htpczni tesztek alapján jó, de játékok alatt elvérzik (és tudásához képest drága, bár integrált, szóval ha egy heatsinkkel (és ventivel) számol csak az ember, úgy megérheti).

a Larrabeenek viszont a GTX280/hd4870et kellett volna hoznia.

ez a mai azt jelenti, hogy amíg még van diszkrét grafikus piac, addig már az intelnek nem éri meg beszálni a felsőkategóriába. csak nehogy ez visszacsapjon, amikor grafikában is villantani kell majd.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#34) lenox válasza smkb (#31) üzenetére


lenox
veterán

Mennyit kell molyolni? Betoltod az xmm regiszterbe, osszeadod/szorzod/gyokot vonsz, meg kiirod memoriaba... Nem tudom, hogy lehetne egyszerubb... A Fermi is ugyanezt csinalja, csak hosszabbak a vektorok, meg tobb van beloluk, ezert parhuzamosithato feladatnal gyorsabb. De nem azert, mert a Fermi risc, az x86 meg cisc (volt valaha).

(#35) Yutani


Yutani
nagyúr

Persze, hogy temeti az Intel a diszkrét VGA piacot, hiszen labdába sem tud rúgni ezen a területen.

Komolyan, ezek a nagyfejűek azt hiszik, hogy hamarsosan nem lesz igény a nagyteljesítényű VGA kártyákra? Akkor ezek nem rólam beszélnek!

OMFG! :W

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#36) #95904256 válasza Yutani (#35) üzenetére


#95904256
törölt tag

Csak erősen bíznak a szoftveres renderelés előretörésében. Ha a hardveresen gyorsított VGA megoldásokban tudnának jobbat, mint a konkurencia akkor már rég meglépték volna és döngetnék a mellkasukat.

(#37) Sanyix válasza #95904256 (#36) üzenetére


Sanyix
őstag

az a gáz, hogy a mai "hardveres" renderhez tartozó dolgok is nagyon hasznosak lesznek a szoftveres renderkor, csak meg kell oldani hogy a mostani egységeket lehessen grafikán kívül másra is programozni (opencl, directcompute), és majd az amd fusionjában a x86-os utasításokra a skalár egységek felhasználása. Tehát ha a larrabee most sem tud labdába rúgni, akkor se nagyon fog...

gyak az intel csinált egy sokmagos sima x86 procit, az amd meg egy cell szerű procit akar(vagy már meg is csinálta).

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#38) #95904256 válasza Sanyix (#37) üzenetére


#95904256
törölt tag

Melyik hardveres egység lesz hasznos szoftveres rendereléskor?
Szerintem a sok és gyors CPU, FPU és memória.
Azért ezekkel az Intel sem áll hadilábon.

(#39) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - Hihetetlenül jó fejlesztői jegyzet a Larrabee-ről. Ebből tökéletesen látszik, miért bukás az egész.
Nem is értem, hogy az Intel hova tette az eszét, amikor ebbe belekezdett. :(

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#40) hugo chávez válasza Abu85 (#39) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

"Nem is értem, hogy az Intel hova tette az eszét, amikor ebbe belekezdett. :( "

Szerintem azt akarták eljátszani, amit az Nv a Fermivel, csak hát ugye egy seggel egyszerre két lovat nem könnyű megülni, meg talán némiképp túlbecsülték magukat és/vagy alábecsülték az Atit, meg az Nvidiát. Mindenesetre nem adják fel, most, hogy gpu-ként bukás lett, neki akarnak menni a Tesláknak.

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#41) #95904256 válasza Abu85 (#39) üzenetére


#95904256
törölt tag

Köszönöm a cikket! :R

Kár, hogy az Intel a Larrabee-ből mindenáron GPU-t akar faragni.
szerk.: Pontosabban, hogy csak GPU-t.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.