Mikor lesz tényleg valósághű a TrashFX?
#tarcsad
Mikor lesz tényleg valósághű a TrashFX?
#tarcsad
Az? Majd a kompaktor után...
A Tress FX-et nem tudom, most hogy néz ki az új verzióban(igatán betehettek volna a cikkbe egy demót/videót róla), de fura módon a legnormálisabb hajszimuláció amit mostanság láttam az a FIFA22 next-gen(PS5) verziójában van... és azért annak is van baja.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
(#3) Alogonomus
Meglepő, hogy pont az utóbbi években kimondottan megerősödött CPU-król teszik át a számítási igényt a már egyébként is kiterhelt GPU-kra.
Ha összehasonlítod a CPU-k és GPU-k számítási teljesítményét jól párhuzamosítható feladatokban, akkor azért annyira nem meglepő.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Egyértelműen sokkal inkább a GPU-k alkalmasak párhuzamosítható adatfeldolgozásra, viszont a GPU lényegében állandóan 100%-on pörög. Vagy azért, mert minél több fps a cél, vagy ezért, mert a beállított fps mellett minél igényesebb látványra törekszik/utasítjuk. Eközben egy átlagos 6-8 magos CPU játéktól függően 20-60% között pörög.
A GPU plusz feladatot már csak a többi feladat rovására tud elvégezni, miközben a CPU rengeteg kihasználatlan kapacitással rendelkezik, ami ettől a lépéstől csak még tovább növekszik, mert egy újabb feladat kezelésétől szabadul meg a CPU.
[ Szerkesztve ]
Demot nem találtam róla (talán nem is készült még), csak ezeket:
- GPUOpen Developer Session - UE4 TressFX 5.0 - hosszú és uncsi/monoton ismertető
- Introducing SUA – Demonstrating AMD TressFX - ez még egy tavalyi esetlen/szánalmas kis demócska, tehát nem az 5.0 képességeit mutatja
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
Lehet nevetni, de én annak idején az 5870-est azért cseréltem 7970-re, mert Lara haján, ha bekapcsoltam a TressFX-et a 2013-as Tomb Raider-ben, akkor rángatott.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
Ember, ez a legprofibb hajszimuláció, amit eddig láttunk!
Össze lehet vetni a mai játékokéval a Tomb Raider 2013 hajszimulációját, nagyon adja a TressFX. Anno ez egy olyan technika volt, amivel még promózták is a játékot, egy nagy újdonság.
Nagy kár, hogy szinte semelyik új játékban nem találkozni vele.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
A 2013-as TR-ben még eléggé unrealisztikus volt, de talán abban a legdinamikusabb a haj. Látszik hogy különálló hajszálak dobálódnak ide-oda. Gondolom nem volt túloptimalizálva, ami sokszor a látvány/fizika rovására is ment az új verziókban.
De tény, hogy kinyírta a régi GPU-kat... sőt még az újabbakat is.
Gondolom, hogy ez a legjobb, de még mindig nem realisztikus.
#tarcsad
És ráadásul, ha jól tudom, nem csak hajat és szőrt tud szimulálni, hanem például füvet illetve egyéb, hasonló növényzetet is. És valóban nem terjedt el, valamiért.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...