Ez a hdr off - hdr on kep olyan, mintha brigthness 50 - brightness 60 lenne a kepen.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
Ez a hdr off - hdr on kep olyan, mintha brigthness 50 - brightness 60 lenne a kepen.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
Kb., nem latok nagyobb kulonbseget a sotet es vilagos reszek kozt.
+ én értem a HDR funkcióját. Egy játék akkor élethű, ha olyan mint a valóság, pontosabban ahogy a valóságot érzékeljük. HDR-ben pedig max kamerán keresztül láthatjuk a világot
Nézz egy napsütötte felületre, mondjuk falra, csukd be a szemed és nyisd ki. Nem a lens flare-l kevered ?
Cikkhez: egyre sűrűbben mellőzik a két SO-DIMM foglalat beépítését - fantasztikus ez a fejlődés.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
"mintha brigthness 50 - brightness 60"
akkor a világos még világosabb lenne a 2.-on. de nem az, sőt...:-)
Nem tudom miert csinalom, nem errol szol a cikk, de megneztem paintben, es a 4 vilagos feluletbol ketto meg vilagosabb lett, ketto sotetebb . Inkabb egy normalis kepet kellene linkelni, mert aki ezen hdr-t akar analizalni, annak nagyon vajt szemunek kell lennie.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
Na az Intelnek is csak volt AMD-s segítséggel megy a normális IGP gyártása? Na jó ez kicsit gonosz volt, de majdnem
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Lényegtelen dolog. Ma már mindenki tudja, hogy a HDR mire való. A minősége paraméterezhető. Az Intelnél programozók dolgoznak nem dizájn szakemberek. Nyilván nem teljesen hülyék a dizájnhoz sem, de az biztos, hogy nem azért fizetik őket, hogy jól nézzen ki a sample-ben az effekt. Ebből kifolyólag ezek a sample-ök sosem lesznek olyan minőségűek, mint amilyenek egy játékban. Jelen sample célja, hogy megmutassa hogyan lehet a HDR-t a compute shader bevetésével gyorsítani (van benne példaprogram és forráskód). A játékok programozói ezt átveszik, esetleg gyúrnak rajta, majd a dizájn szakemberek megmondják, hogy milyen paraméterezéssel kellene használni. A kód azonban adott és gyorsít. Ez a lényeg.
Véleményem szerint elég korrekt megoldást dolgozott ki az Intel. Persze lehet azzal jönni, hogy a +13% az nem sok, de ha a minőség nem szenved csorbát, akkor nincs ellene érv. Szerintem az a baj az AMD és az NV partnerprogramjával, hogy nagyon újítanak. Az AMD olyanokat dolgoz ki, mint a forward+ lighting, a compute shaderes VPL-GI, HDAO, CHS, MLAA1/2, FXAA ... az NV manapság elfordult a compute-tól, de vannak diffuse/bokeh DoF effektjeik (még a Fermi időkből). Ezek baromira jó dolgok, de nem gondolkodnak azon, hogy a compute shaderre nem csak ezek az esetenként bonyolultabb effektek gyorsíthatók, hanem régóta alkalmazott dolgokat is reformra lehetne vinni. Az Intel most ezt csinálja, és látszik, hogy nem hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
fantasztikus ez a fejlődés.
Az...meg az is, hogy a "brand" asztali gépek többsége is egyetlen modullal kerül piacra, és így is kerül ki a felhasználóhoz...
primus inter pares
én se értem, hogy a vékonysággal hogyan függ össze a 2 helyett 1 memóriafoglalat. simán lehet őket egymás mellé is pakolni, nem kell egymás fölé. azzal meg ne akarják már megetetni a népet, hogy így spórolnak vele egy rakást... elég nehezen tudom elhinni, hogy 2 slot esetén annyival több vezeték kell, hogy az egész alaplapot újra kell tervezni, vagy 2-3 réteggel vastagabb nyák kell.
Az alaplap mérete kicsi. Ha egymás mellé pakolod őket, növelni kell az alaplap méretét, ami egyenesen az akkumulátor méretének csökkentéséhez vezet. Ez a vékonyítás átka. Vagy üzemidő, vagy teljesítmény, de a kettő együtt nem megy. A legvékonyabb notikban már nincs is SO-DIMM. Egyszerűen rá van rakva a memória az alaplapra, jellemzően egycsatornás kivitelben. Az Intel erre gondol majd a Haswellnél és az ultrabookokba tervezett legkisebb platformdizájn úgy lesz kialakítva, hogy elve le van tiltva a kettőből egy memóriacsatorna, így a tokozás is kisebb lesz. Ez logikus dolog, mert a nagyon vékony termékeknél úgy sem használják ki a kétcsatornás memóriát a partnerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Éljen a vékonyság mánia.... bár nekem a múltkor megmagyarázták itt, hogy ettől sem a teljesítmény sem az üzemidő nem csökken.
"Az elmúlt évben az Intel kijelentette, hogy az IGP-k jól tehermentesíthetők, ha számos grafikai effektet a processzor számolna."
Ezt szerintem max. ők hitték el....
Az egész koncepció az volt, hogy az IGP tehermentesítse a CPU-t.
Mindent megmagyaráznak, csak hogy eladhassák a vékonyságot kellő marketing-hype-pal.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Az Intel IGP-jére rá is fér a tehermentesítés...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
A hardver az Ivy-ben egész jó. A Sandy-ben lévő az valóban csapnivaló, de ez Gen7 architektúra egész kellemes. Látszatra jól skálázható és relatíve erős compute-ban. Ahol gyenge az a setup és a ROP, meg irritáló a stream out megvalósítása, de a Sandy-hez képest az is előrelépés. Ha erre a három területre rágyúrnak (főleg a setup és a ROP a fontos), akkor már csak a szoftveres részt kell megreformálni, hogy az NV ne tarthasson előadásokat, ahol ecsetelik a partnereknek, hogy 10-ből 3 játékban grafikai hibákat találni az Intelen. Na meg nyilván a felhasználónak is érdeke az, hogy jó legyen ez a rész. Főleg fontos az OpenGL driver, hogy végre jól/gyorsan fusson a Minecraft.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Köszi a szakszerű magyarázatot!
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Jobb példa lett volna az opengl-re a linux... de ott inkább vga problémák vannak. :'(
Jó úton járnak, nekem intel procival csak melegedési problémáim voltak. Intel vga... a mostaniak jók. Szóval várom már a next gen cpukat.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
A Haswell-ben mégis mekkora minőségbeli előrelépés várható az IGP tekintetében?
A Linux az más Intelen. Windowsra az Intel csinálja a drivert. Linuxra csak open source támogatásuk van. Ergo az Intel (az NV-vel és az AMD-vel ellentétben) nem kínál Linuxra zárt drivert, ahova meg tudnák venni az S3TC licencet. Open source pedig csak open dolgot támogat, vagyis az S3TC-t használó programok (Unigine benhcmarkok például) el sem indulnak open source driveren.
A Linuxon tehát sok dolgot kell rendbe rakni, mert az open felfogás a használhatóság rovására megy. Márpedig ezen nem hajlandó változtatni a Linux közösség, így az Intel is rá lesz kényszerítve a zárt driverek fejlesztésére. Az open közösség a zárt formátumok leváltásában bízik, amire az S3TC esetében van lehetőség, hiszen az ASTC egész jó alternatív irány, de ez évekbe telik majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Kb. több feldolgozó, és helyenként lehet javítani a Gen7 architektúrán. Ennyi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Akkor semmi igazán "komoly".
Pedig új architektúra, számítottam volna rá.
Az IGP az Gen7.5. A 7-es miatt nem érdemes túl nagy reformokra számítani, mert az az architektúra alapja. Vagyis alapvetően egy Ivy IGP, csak fel van turbózva. Extra egységek, kis optimalizálás, több API támogatása és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ok, köszi!
Akkor gondolom a Broadwell-ben sem lesz komoly előrelépés, hanem majd a Skylake-ben.
basszus olyan fáradt vagyok h nem bírom ezt végigolvasni pedig másodjára próbálom és érdekel, vki leírná 1-2 mondattal a lényeget?
don't tell me what i can't do!
Aludj egyet, és térj vissza!
Egy játék akkor élethű, ha olyan mint a valóság ha van DX11 és csillog mint az állat
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
felszívtam magam és sikerült \o/
ez érdekelne h a gyakorlatban milyen ill mikor látjuk játékban, erről a dx 11.1-ről egyre többször hallani h mennyivel jobb lesz és ha valóban akkor lehetett volna a neve dx 12 is
don't tell me what i can't do!
"Az Intel a HDR implementációját tone mapping és bloom segítségével oldotta meg. Ebben alapvetően semmi új nincs. A tone map használata lehetővé teszi, hogy a fénnyel kapcsolatos számítások a kimeneti formátum limitált tartományát meghaladják, illetve opció lehet a túlexponálás. A bloom nehezebb ügy, és jóval több számítást igényel. Az Intel ezt két részre osztotta. Először egy úgynevezett bright fázis fut le, ami kiemeli a fényes részeket a képből, majd a kód négyszer megfelezi az eredmény felbontását. Ezután mindegyik kapott képen lefut egy gaussian szűrő, ami az elhomályosításért felel, majd a kisebb felbontású eredmények hozzá lesznek adva a nagyobb felbontásúakhoz."
ez eddig is így ment
"A compute shader a tone map esetében az átlagos logaritmikus fénysűrűséget számolja, mindezt mozaikokra osztott képen a helyi adatmegosztásra támaszkodva. Az Intel lényegében itt nyeri a tempóelőnyt a pixel shaderes algoritmushoz viszonyítva."
na itt a lényeg, erről van vmi papír? ha jól értem akk csak annyi h az avg lum nem egy mimap levelből jön hanem a compute shader kiszámolja per-tile.
windows7sins.org
Oda is írtam, hogy abban "alapvetően semmi új nincs".
Szerintem fel fogják rakni a példaprogramot. Valszeg, aki fizetett a SIGGRAPH-on a belépőért az már megkapta. Ennyi előny azért nekik jár, ha már pénzt költöttek az eseményen való részvételre, de mindig minden felkerül pár héttel később.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
ja bocsi azt hittem h az arra vonatkozik, h tonemapping + bloom. azért tűnt úgy mintha az intel szerint ez új lenne... na mind1
köszi, remélem fenn lesz, ezért utálom ezeket a rendezvényeket, mert oda kéne utazni meg minden, a fizetni az még hagyján, hiszen idő előtt megkapod a cuccot (és valszeg a teljes doksit mellé)...
[ Szerkesztve ]
windows7sins.org
talán inkább jobb igp kellene...
mellesleg most néztem h a 2010 júniusi dx sdk-ban is van ilyen (hdrtonemappingcs11), habár ott nincs ennyire markáns sebesség növekedés... bár igazából ua-t csinálják, csak parallel reductionnel számolják az avg lumot.
windows7sins.org
Jelenleg csak a Llano és majd a Trinity lesz az, amely számára jelent is valamit a magas memória sávszélesség. A többi architektúrának ugyan mindegy.