Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) NoZoli válasza tomcat78 (#48) üzenetére


NoZoli
tag

"Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb."
Mert ezek mögött, nincs akkora pénzeszsák, mint az autók mögött, sajnos. Pontosan, ahogyan mondtad. De attól, mert nem reklámozzák, te és én még ezeket is megtehetjük! Én igyekszem meg is tenni.

"De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak."
Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra. És a nagyrészük biztosan nem a környezetvédelem miatt veszi. Hanem, az olcsóbb fenntartás, jobb menetdinamika, komfortosan csendes utazás, egyszerűbb vezetés miatt. Az, hogy a lokális szennyezés kisebb, gondolom, csak egy kis plusz velejáró a vásárlók szemében.

[ Szerkesztve ]

(#52) tomcat78 válasza Füleske (#47) üzenetére


tomcat78
őstag

tessék Rosszul emlékeztem.... Nem a Renault hanem a Nissan követte el.... Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#53) tomcat78 válasza NoZoli (#51) üzenetére


tomcat78
őstag

A piac változik. Kell az újdonság.... Mert azt lehet drágán eladni. Autóban is ugyanúgy, mint másban. És egyenlőre lássuk be, az elektromos autó is csak egy réteg termék. Ha valaki valóban tenni akarna akár lokálisan is a szennyezés ellen, akkor villamossal is vihetné a gyereket oviba. Na igen, csak ugye ehhez valós, élhető alternatíva kéne legyen a nagyvárosi tömegközlekedés. Meg kicsit kevésbé kényelmes. Bár a dugóban ücsörögni egészen biztosan az. Az a baj, hogy az emberek javánál én ebben csak az önigazolást látom, hogy bezzeg én.... Mindenki úgy akar kilógni a sorból, hogy megy a trendek után. Mert ugye az az új. Ami eleve egy elég ellentmondásos dolog. De itt ismét a fogyasztói társadalomnál kötünk ki.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#54) elfelejtette válasza saril (#46) üzenetére


elfelejtette
veterán

"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."
Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint??? :F :F :F :F

Helyesen így lett volna:
"ami 1120-700 forint 100 km-enként, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb"
(A 2700-2900-at elosztotta a 250-400 kilóméterrel)
Így könnyebb a benzineshez/dízelhez hasonlítani a 100 km-enkéni költséget.

[ Szerkesztve ]

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#55) saril válasza elfelejtette (#54) üzenetére


saril
senior tag

köszi :))

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#56) saril válasza NoZoli (#49) üzenetére


saril
senior tag

Örülök hogy hiszel egy ilyen embernek, tedd is így, ebbe nem folyok bele, ha te elhiszed ezt a maszlagot ami alapjaiban vérzik el hogy a hajózás 3%-ot tesz ki, akkor nincs miről beszélnünk, köszönöm. :R

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#57) saril válasza Füleske (#50) üzenetére


saril
senior tag

a trollkodásra és a polgárpukkasztásra nem vagyok hajlandó válaszolni, tégy úgy ahogy akarsz ;]

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#58) Füleske válasza tomcat78 (#52) üzenetére


Füleske
addikt

Ez egy autóreklám. A reklámok (nem csak autó, bármi) nem az igazság, tényközlés, valóság netovábbjai, ha nem tűnt volna még fel... Például a jegesmedve sem ilyen természetű a valóságban...

"Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni."
A reklámok hajlamosak ferdíteni, sőt, másból sem állnak. Gyártói kinyilatkoztatást linkelj kérlek, ami kifejti a Föld megmentése és a Leaf közötti összefüggést. Bármely más autógyártótól is linkelhetsz.

(#59) Füleske válasza saril (#57) üzenetére


Füleske
addikt

Szerintem így Te is láthatod a gondolatmeneted hiányosságát...

(#60) Noukoum válasza saril (#46) üzenetére


Noukoum
veterán

Az akkumulátor teljes feltöltése 2700-2900 forint amivel 250-400 km-t tudunk megtenni.

Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már

Hiába szeretnéd, nem fogjuk.

, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!

És? Mi köze ennek az autózáshoz?

Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...

Néhány dolog: hajózás szabályozva van. Nekem nincs hajóm, se repülőm ahogy neked sincs. De képzeld szoktuk nézni, csak te nem figyelsz. Max neked érdekes.

Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik...

Ezért kuka a füstös autó a személyautózásban. :) Szép volt, jó volt, de ennyi volt.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#61) tomcat78 válasza Füleske (#58) üzenetére


tomcat78
őstag

Mert a vevőt a gyártó papíron létező adatai érdeklik? Maximum akkor, ha orbitális nagy baromság. Akkor is a botrány miatt. Lásd VW diesel botrány pl. Nem, a vevő reklámokból tájékozódik. Az jut el hozzá. És ha a vevő azt látja, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket, leszarja a medve természetét. A lényeg, hogy azt érzi, ő már megmentett egyet. Amiről józanul gondolkodva messziről látszik, hogy hazugság. De ugye ez nem számít, mert megvan az önigazolás, hogy miért pont az kellett neki.
Pont ezt a fajta agymosást ítélem el. Nem csak az autóknál, bárminél. Ha nem tűnt volna még fel.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#62) k-adi


k-adi
nagyúr

60 komment a fele megint off, hihetetlen :D minden egyes eauto topikban

Maga ez a Q4 sportback valóban egy kissé ambivalens érzést kelt, számomra döbbenet, hogy a beltérben anyagminőségi problémák és olcsósítások vannak, mikor az ára 20 millió és mégiscsak egy Audi. Azt eddigis tudtuk, hogy az Audit szeret mindent a konfigurátorba tenni jó sok extra pénzért, de azért egy 20 milliós autónál már sok minden "alap felszereltség" lehetne. Nos, száz szónak is egy a vége ez se kell, pedig kinézetre egész érdekes, de én inkább akkor már a simát vennék, nem a sportbacket. De azt se fogom persze. :D

(#63) NoZoli válasza tomcat78 (#61) üzenetére


NoZoli
tag

Aki reklámokból tájékozódik, az meg is érdemli! Azt is, hogy átverjék. A reklámok nem informálás, hanem figyelem felkeltés céljából készülnek. A Nissan reklám is milyen jó figyelem felkeltő volt, még 10 év után is témába tud kerülni...

saril: Totál igazad van, nem kell hinni neki. Máshol csak 2,5%-ot mondanak.

(#64) Zolik


Zolik
senior tag

KIA ev6 325 AWD - 325 LE/500+ km hatótáv, GT-line full extrás ár: 22M Ft.
Értem én hogy Audi meg hogy menő de mi indokolja hogy majd 8 millával drágább árat úgy hogy majd 100km-el kevesebbet lehet vele menni?

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#65) k-adi válasza Zolik (#64) üzenetére


k-adi
nagyúr

semmi

(#66) Füleske válasza tomcat78 (#61) üzenetére


Füleske
addikt

Mutass már egy ilyen elektromos autó vásárlót, aki azért vett elektromos autót (pl. jelen esetben Leaf - et), mert a reklámban azt látta, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket. Mivel magam is elektromos autó tulajdonos vagyok, rengeteg elektromos autó tulajdonost, csoportokat ismerek, de a "miért vettél elektromos autót" kérdéskörben eddig a reklámok fel sem merültek... Nem Tesla - m van, de nem azért nem Tesla - t vettem, mert a Tesla nem reklámozza az autóit, ez az én szememben inkább előny. Fel sem merült bennem, hogy a többi márka reklámjait megnézzem...Nem gondolom, hogy az autóvásárlókat egy maximum 10 éves, internet nélküli gyerekként kellene kezelni... Másrészt a Tesla mintha egyre több autót adna el, nulla reklámmal...

(#67) Füleske válasza Zolik (#64) üzenetére


Füleske
addikt

A kérdésedben ott a válasz is. :)
A másik ok, hogy az EV6 - ot idén már biztos nem kapod meg, pont azért, mert ár/érték arányban kedvező.

(#68) Gyula84


Gyula84
veterán

ejj de csúnya :(

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#69) subset válasza Füleske (#37) üzenetére


subset
senior tag

Igen, elhiszem, hogy van benne igazság. A saját tapasztalatomból viszont azt tudom mondani, hogy meg lehet borotválkozni az EU6-os dízelem kipufogóiban mint a tükör, olyan tiszták, pedig kap rövid városi utakat is bőven. Még nem tudtam olyan helyzetbe hozni az autót a gázpedál parkettázásával, hogy füstpamacsot láthassak a tükörben. Hideg motorral télen sincs büdös dízel szaga - szinte semmilyen sincs neki még akkor sem. Ellenben tényleg látok olyat és pont egy BMW 530e plugin hibrid dízel amin leginkább megbotránkozok (főnöké), hogy full kormosak a kiröffenői de még körülötte is...és még persze csomó autónál látni és érezni is, hogy mi minden jön ki hátul.
Lehet, csak én fogtam ki egy olyan konstrukciót ami jobb mint az átlag és nem csal annyit mint a többiek...
Egyértelmű, hogy szennyezőbb az én belső égésű-m is mint bármilyen EV, de nincs 20 millióm se 15 hogy kizöldüljek ezen a téren. Viszont szelektíven gyűjtöm a hulladékot már vagy 20 éve (amikor még gyűjtő szigetekre kellett elsétálni vele) jóval átlag alatt zabálom csak a húsokat, járok bringával és rollerrel, tudatosan visszafogom az indokolatlan fogyasztásaimat....és nem ülök fel hetente repülőre sem.
Szerintem sok-sok NAGY villanyautósnál sokkal kisebb ökólábnyomom van a dízelemmel együtt véve is.
A villanyautók is ugyan olyan csalók - ja hogy ugyan azok a gyártók (nagyon sokszor)....
Minden villanyautós teszt azzal kezdődik, hogy "valójában csak ennyi meg annyi hatótávra számítson az ember ha beleül" - a gyári adatokat felejtsd el. Ez is átverés szvsz, és nagyon nehezen megy az ezen való változtatás is.

Használj Te is szabad szoftvert !

(#70) Norb79 válasza Zolik (#64) üzenetére


Norb79
őstag

A hosszú távú önérdek. Az EU és egész Európa abból él jól, hogy van a német autóipar és annak jól megy. Ha annak rosszul fog menni, mert mindenki amcsit/koreait/japánt vesz, akkor itt szar világ lesz Lisszabontól Bukarestig.
Ezért is figyelem miket csinálnak a németek elektromos vonalon és drukkolok nekik, de még én is kivárok a benzinessel, ami lassan tíz éves, szóval sokat már nem várhatok.

A cikkhez. A dobfék hátul tudatosan van, az ID4 is olyan, mert ugye ezek a fékezéssel töltik magukat, valójában szinte sosincs használatban a hátsó tárcsa egy elektromos autón, aminek hála rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni, szóval így praktikus és olcsó. Az autó tulajdonosának elsősorban, a gyártónak csak másodsorban.

(#71) Füleske válasza subset (#69) üzenetére


Füleske
addikt

A "kinek nagyobb az... ökológiai lábnyoma" részbe szerintem nem érdemes belemenni, tudjuk, hogy minden dízelt/villanyautót csak vasárnap használnak, templomba menésre, és ünnepnapon, meglátogatni a rokonokat, valamint mindenki szemetet megy szedni szabadidejében az erdő mellé, természetesen biciklivel... A villanyautó NEM a Földet vagy a jegesmedvéket menti meg, ez téves feltételezés. Valami ilyesmi lenne a villanyautózás lényege (Novoth Tibor talán nem vádolható villanyautó pártisággal, ha valaki ismeri a munkásságát...): [link]

Saját tapasztalat (is): a gyári WLTP km adatok igazak bizonyos körülmények között, nem csalás, és változtatni sem kell a mérésen. A km adatok által össze lehet hasonlítani az egyes autókat. A villanyautók fogyasztása nagyban függ a körülményektől, tehát a valós megtehető km mindenkinél változni fog, pl. az időjárás és a felhasználás módja miatt is. Van, hogy többet is ki lehet hozni a WLTP - nél, de akár a fele is összejöhet, vagy még kevesebb. Miért? [link] Ez alap dolog, ezen ismeret nélkül nem is érdemes villanyautó vásárláson gondolkodni. Az egyénnek fel kell mérni a saját autós szükségleteit és az anyagi lehetőségeit. Egyelőre, és még jó darabig senkire sincs rákényszerítve a villanyautó...

(#72) Füleske válasza Norb79 (#70) üzenetére


Füleske
addikt

Globális gazdaság van, amcsi/koreai/japán autógyár is van az EU - ban, és viszont. Politikailag is egy tömbről beszélhetünk. Majd ha sokan kínait vesznek, mint a telefonoknál, az kicsit más lesz... Sok kínai autó márka van, ami versenyképes, minőségben is, pont mint a telefonok között...
"rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni" Ez a marketing legalábbis, valójában meg nem hallottam még, hogy pl. egy öreg Tesla - n e miatt kellett volna hátsó tárcsaféket cserélni. Megfelel a dobfék is, de a tárcsával sincs baj. Annyit pont fogsz (vész)fékezni, hogy az esetleges felületi rozsda eltűnjön.

(#73) Fabianus válasza Füleske (#66) üzenetére


Fabianus
tag

A Tesla attól még, hogy a hagyományos értelemben nem tol nevesített reklámokat az arcodba, még a legaktívabb és leginkább felépített PR tevékenységet folytató vállalat. Nem a verebek hordák össze az ismertségét.

(#74) Füleske válasza Fabianus (#73) üzenetére


Füleske
addikt

Hanem a felhasználók? Tapasztalatok alapján? Azzal szerintem semmi probléma nincs. Bár mindenhol ez lenne, és nem a reklámok hamis világa...

(#75) Fabianus válasza Füleske (#74) üzenetére


Fabianus
tag

Nem a cég. És nincs ezzel semmi baj, ahogy a reklámokkal sem, ahogy a felhasználók pozitív vagy negatív véleményével sem attól függetlenül, hogy az érintett cég milyen marketing PR stratégiát vagy tevékenységet folytat.

(#76) tomcat78 válasza Füleske (#74) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem a reklámok hamis világa... Pont ez a bajom. Akár a linkelt Leaf reklámmal is. De lehet még gyöngyszemeket találni. De ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni, hogy az elektromos autó, mint termék miért bassza a csőröm. Nem az elektromos autózás maga. Hanem ahogy sok esetben a gyártók tálalják.
Én emlékeim szerint nem írtam olyat, hogy az elektromos autózás vagy hajtás maga rossz dolog lenne. Ahogy tolva van- pont a reklámok- ami népbutítás sok esetben. Nincs elektromos autóm, így az érintett fórumok hidegen hagynak. Ennek simán csak annyi az oka, hogy még nem gyártották le azt a verdát, ami nekem megfelelne. Pedig mivel megyek évi kb 70ezer km-t nem hagyna hidegen, hogy mennyi a fenntartása. Így marad a nagy benzines, kis diesel meg még egy kisebb benzines (az motor). Van itthon 5000 ccm a láncfűrészt, fűnyírót, fűkaszát nem számítva. Ebből értelmes elektromos alternatíva max a fűnyíróra lenne. De cirka 100m hosszabító kéne hozzá, ami némiképp megbonyolítaná a dolgot. A többire elektromosban meg csak a játék kategória létezik. Akksisban meg egyenesen vicc.... Amit tudok akksisban használok, de pont a robbanómotoros szerszámokra nem igazán van értelmes kategória. Ezt pusztán azért ecsetelem, mert nekem adott esetben rohadtúl nem mindegy, hogy egy szerszám mennyire mobilis. Értsd jól: elég sokat alpinozom, tetőkön rohangálok, fát vágok, stb. A mobilis alatt értem, hogy mondjuk ne kelljen még a köteleken kívül hosszabítóval is baszakodni. De érdekes módon- amellett, hogy cégek PR kiadványait megnéztem, ami kb a reklámnak megfeleltethető- mégsem láttam olyat, hogy az akksis láncfűrész (mert van, épp csak szart nem ér hobby felhasználáson túl) használatával bárki, bármilyen állatot megmentene.
Igen, baromi fontosnak tartom a környezetvédelmet. Hegyeket, sziklákat, erdőket. Reklámok nélkül teszek meg olyasmit, amire más szarik. Pedig rengeteg dologra fel lehetne hívni az emberek figyelmét! De ugye abba nincs üzlet.... Ahogy a kolléga is írta. Meg ahogy már írtam: a társadalmat kéne első körben megreformálni. Az autó egy pici lépés, de ha a többivel nem foglalkozunk pont semmit nem ér. Nem tudom létezik e, de szerintem nem: Miért nem adnak mondjuk passzív házak építésére támogatást? Miért nem reklámozzák, hogy azzal is tehetsz a környezetedért? Vagy ha már autó: Szállj ki, és nyisd ki a kaput, garázsajtót.... És ezt a végtelenségig lehetne sorolni.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#77) Füleske válasza tomcat78 (#76) üzenetére


Füleske
addikt

A gyártók tálalása engem mondjuk pont nem érdekel. Anyagi érdekek miatt bármit lehet tálalni, és annak ellenkezőjét is. A gyártóktól várni a társadalom megreformálását nagyfokú naivitás.
Neked is azt tudom írni, hogy ha a szükségleteidnek nem felel meg a villanybármi, nem áll senki pisztollyal a hátad mögött, hogy kötelező azt venned.

(#78) tomcat78 válasza Füleske (#77) üzenetére


tomcat78
őstag

Persze, hogy naivitás. Ellenben a felelősségük vitathatatlan. Szerintem. Valahol a gyártók felelőssége is lenne, hogy tudatosabb életre "neveljék" az embereket, ha már üvegházhatás, korom, bármi. De ugye van az a pénz, amiért ez mind valójában mégsem számít. Manapság divatos téma lett a környezet védelme. Épp csak közben ugyanúgy öntik ránk a szemetet. Na mindegy, azt hiszem ez nem is fog változni.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#79) M5Norbi válasza k-adi (#62) üzenetére


M5Norbi
őstag

Sajnos így van. De lehet hogy több mint a fele. A kocsi nem is érdekli őket.

Az autó: Hát igen ez mint Audi nem az igazi. Mondjuk a külseje engem megvett de ez persze ízlés kérdése. Sőt belül sem rossz csak kicsit egyszerűek az anyagok. Mondjuk ezeken más is spórol csakhát azok nem prémium gyártók.
Én azt gondolom ezek az első generációs VW csoportos eautók inkább olyan kötelezöen elvégzett leckék. Nem rosszak szerintem de akad jobb választás egyéni preferenciák mentén kinek melyik konkurens jön be. Véleményem szerint a következő generáció sokkal jobb lesz majd de lehet hogy tévedek.

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#80) Plug Life válasza saril (#46) üzenetére


Plug Life
senior tag

Ezt a hajós repülős baromságot/városi legendát el kéne már felejteni...

(#81) NoZoli válasza Plug Life (#80) üzenetére


NoZoli
tag

Szerintem, már kár erőlködni. Kerek perec leírta, hogy aki mást ír (mint amit ő gondol), az hazudik.

(#82) saril válasza NoZoli (#81) üzenetére


saril
senior tag

ja, mert amit a fősodratú médiákban nyomnak azt el is hiszitek, az összes kamion lassan adblue-s meg az összes személygépkocsi is ami dieseles, az új benzineseken is részecskeszűrő van a katalizátor mellett, a kibocsájtás elenyésző, ahoz képest ami a repülés és a hajózás kitol magából, azt csináltok amit akartok, okoljátok a teherszállítást meg a személygépkocsikat, pont nem azok szennyeznek a legerősebben... hanem a repülés és a több százezer köbcentis hajómotorok :))
meg már látom is hol a hiba, ti kis buták csak a co2-t nézitek, elég nagy hiba, a korommal ami szűretlenül kijön a hajókból és a repcsikból, azzal mi lesz? jaaaa a korom az nem baj, ugye? csak a fránya co2, borzasztó milyen szűklátókörűen látjátok a világot amiben éltek...

[ Szerkesztve ]

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#83) 8th válasza NoZoli (#51) üzenetére


8th
addikt

"Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra."

Dehogynem. Hangoskodó sötétzöld lobbisták nyomására világtalan politikusok eldöntötték, hogy hasraütésszerűen kitalált abszurd kvótákat erőltetnek rá az autógyártókra. Látjuk mi lett a vége. Persze azt nem lehet kommunikálni, hogy tetszik vagy sem belekényszerítelek téged a 2,5x annyiba kerülő elektromosba neki mert annál jobban féltik ők az egzisztenciájukat és a luxus életüket. Az elektromos autó piaci alapon a mai napig teljesen életképtelen lenne így kellett egy megoldás. Meg is született. Tollvonással nyírjuk ki a belsőégésűt ezzel párhuzamosan büntetőadókkal tudatosan verjük fel a maradék belsőégésű modell árát a villanyautók szintjének közelébe, hogy már ne érje meg azokat választani az elektromossal szemben. Persze van igény elektromos autóra volt is. Csak épp baromira nem mindegy, hogy valaki ezt a luxust megengedheti magának és eleve igénye is volt rá ezért azt vett vagy valaki erőn felül behitelezi és kényszerből megveszi mert nincs más holott neki simán elég lenne egy kis ezres városi rohangáló akármi is. De nincs. Csak elektromos. Nevetségesen drágán. Az is roppant szórakoztató, hogy az öt litert (sem) fogyasztó benzines kisautó a sátán műve azt tűzzel-vassal irtani kell, ezzel szemben a két és fél tonnás elektromos suv előtt meg ájultan térdre borulunk. Azt meg kell tapsolni sőt támogatást kell adni rá mert az menti majd meg a világot (nem). Oké.

(#84) NoZoli válasza saril (#82) üzenetére


NoZoli
tag

Nem éppen "fősodratú média":
REPORT FROM THE COMMISSION 2020 Annual Report on CO2 Emissions from Maritime Transport
"The 4th Greenhouse gas (GHG) study from the International Maritime Organisation shows that GHG emissions (including carbon dioxide, methane and nitrous oxide) from shipping
have increased from 977 million tonnes in 2012 to 1,076 million tonnes in 2018, representing
a 9.6% increase. The share of shipping emissions in global anthropogenic GHG emissions
has increased from 2.76% in 2012 to 2.89% in 2018."
Tehát, nem csak a CO2 van belevéve.

"Black Carbon emissions, acting at the same time as air pollutant and climate forcer and with high relevance for Arctic shipping, increased from 59 kilo tonnes to 62 kilo tonnes."
És hogy mennyi a 62K tonna?
Black carbon emissions from global shipping
"It was estimated that in 2015, ships emitted about 67,000 tonnes of black carbon, equivalent to 0.7–1.1 per cent of total global anthropogenic black carbon emissions."
Tehát, itt 67K tonnára becsülik 2015-re és az az érték, 0,7-1,1%-ot képvisel.

(#85) NoZoli válasza 8th (#83) üzenetére


NoZoli
tag

2,5x annyiba kerülő elektromos akkor van, ha alma-körte összehasonlítást csinálsz.
Nem tudom, milyen büntetőadókról beszélsz.
Nincs ezres városi rohangáló? Fiat 500, Panda, Hyundai i10, i20, Nissan Micra, Suzuki Swift, Ignis, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Kia Picanto, VW Polo, stb, stb... Elektromosból, ebben a szegmensben, jóval kevesebb van! Magyarul, marhára nincs senki belekényszerítve az elektromosba. Nem kell a látszatrettegés.
A 2,5 tonnás elektromos SUV előtt nem kell térdre borulni, csak az EU kvótarendszerét sikerült úgy elszabni, hogy a minél nehezebb elektromosak számítanak jobban. És érdekes módon, ez egybevág a gyártók érdekeivel is, mert minimális többlet gyártási költséggel, jóval magasabb áron tudják eladni az ilyen autókat, mint a nem SUV-okat.

(#86) tomcat78 válasza NoZoli (#85) üzenetére


tomcat78
őstag

Szerintem a gyártókra kivetett büntető adóról beszél, ami abban az esetben van, ha túllépik a megengedett normát. Ez ugye egy átlag érték a gyártott autókra vetítve. Nem vizsgálja mindegyiket külön.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#87) NoZoli válasza tomcat78 (#86) üzenetére


NoZoli
tag

Érdemes utána keresni, hány autógyártó fizetett, mennyi büntetőadót.

(#88) tomcat78 válasza NoZoli (#87) üzenetére


tomcat78
őstag

Ezt nem tudom, De logikusan a kis és elektromos autókkal kompenzálnak, amik így gyakorlatilag lehetővé teszik a felső kategóriás, nagy köbcentis autók gyártását. Amire szintén még mindig van igény. Valahol innen indult ez a hülyére bonyolított downsizeingolós agybaj is, ami van. 1.2-es motor, ami annyit tud, mint egy sima 2000es szívó? Ugyanmár.... Milyen áron? A vásárlók esetleges igénye a tartósságra vonatkozólag telibe le van szarva vele. És ezt szigorúan a környezetvédelemtől elválasztva! Bár, mivel nem épp tartósak.... Pótolni kell őket. Ami szintén egy szennyező tényező. 100-150 ezer km-t kibíró motorok? Ha ingyen adnák sem kéne kategória....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#89) NoZoli válasza tomcat78 (#88) üzenetére


NoZoli
tag

Akkor, segítek:

A gyártók többsége nem fizetett CO2 büntetést 2021-ben

És itt az is le van írva, hogy pont nem a kisautók számítanak, ezért van elszabva az egész!

(#90) tomcat78 válasza NoZoli (#89) üzenetére


tomcat78
őstag

Köszi. :R Ennyire nem ástam bele magam a témába. De a cikk szerint akkor részben fordítva gondolkodtam.
Meg ahogy látom, azért vastagon vannak kiskapuk is. Ezt az autó tömegében arányt netto faszságnak látom.... Legalábbis első olvasatra. Miért kell kedvezni a nehezebb autóknak korrekció gyanánt? :F Bár asszem ebben köszön vissza, hogy a gyártók tisztában vannak vele, hogy a népnek kell a nagy autó. Elvégre hülyén nézne ki egy elnöki parádé egy Smart-ban :DDD
Alapvetően ez az egész szabályozás rövidtávon biztosan nagyobb terhelést ró a környezetre. Megfelelni a normáknak, eladható terméket készíteni. És még ugye ott a konkurencia is. Már nem elég egy túlméretezett tablet mondjuk az autóba, mert (majdnem) mindenki tesz bele. Valamivel meg kell fogni a vevőt, ami fejlesztésekbe kerül. Az meg ugye energia, És nem kevés. Nem tudom létezik e olyan kimutatás, ami az autó gyárak energia igényét és környezetre gyakorolt hatását taglalja erre az időszakra. Szerintem (szigorúan csak vélemény, nem olvastam utána!) simán nőhetett a károsanyag kibocsájtás a szabályozásnak köszönhetően, még úgy is hogy a konszernek igyekeznek úgymond zölddé tenni a gyártást. Mert nem engedhetik meg maguknak, hogy vevőt veszítsenek.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#91) adamssss


adamssss
veterán

Én is a minap vittem el egy ilyen egy tesztkörre. Utána egy RS Q3-at. Nem kérdés, hogy az utóbbit választanám.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#92) tomcat78 válasza adamssss (#91) üzenetére


tomcat78
őstag

Eretnek ;]

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#93) Rolly válasza Somatom (#4) üzenetére


Rolly
veterán

lényegtelen hosszú távon DC-n töltünk... DC töltőn meg van kábel... Ha van kábel akkor tökmindegy hol van a csomagok alatt a saját AC kábelünk...

viszont ha leutazunk a horvát tengerpartra 2x 40 perc töltéssel akkor ott már kipakolva ha tudunk akkor AC töltőn mire vissza indulunk bőven tele lesz az akku...

(#94) Rolly válasza kakuk.tamas (#14) üzenetére


Rolly
veterán

és milyen gyakran mész egy seggel 1000 km-t? :D Én évi 20e kmt megyek ebből évi 2-4 út ami 500 kmnél hosszabb... Egy pisilés egy töltő környékén (mondjuk Szolnok Decathlon) 10 perc az e208-assal meg a 300km-s úthoz kell kb 10-15 perc töltés szóval pisi szünet és megyek tovább ennél kisebb akkus autóval... Persze a célállomáson van töltő (3 Fázis AC) ahova megyek

(#95) Rolly válasza Zolik (#64) üzenetére


Rolly
veterán

az EV6 valóban jobb ár érték arányban de az se tud 500+ km-es hatotávot... Kb hasonló hatótávja lehet +5-10% maximum mint ennek az Audinak... ettől függetlenül most mindenki annyiért adja az autót amennyiért nem szégyelli mert keveset tudnak gyártani: akkuhiány, chiphiány, acélhiány...

amúgy 28m-ért én i4-es bmwt vennék szarrá extrázva :)

(#96) Noukoum válasza Rolly (#94) üzenetére


Noukoum
veterán

Vigyázz mindjárt jön valaki aki évi 150 000 km-t tesz meg, sz@r az elektromos! :D

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#97) Füleske válasza Rolly (#95) üzenetére


Füleske
addikt

Sok most a várakozási idő i4 - re is, EV6 - ra is. És jelen helyzetben már nem fix árak vannak, mire megkapod sokkal több is lehet.

(#98) janeszgol


janeszgol
félisten

Már sokszor vitáztunk, hogy van-e értelme annak, ahova az elektromos autók fejlődtek. Az én véleményem szerint nincs. De ezt olvassátok el, kb a cikk kétharmadánál van ez a kérdés:

"Szinte félve kérdezem, hogy az elektromos autóval mi a helyzet…

Erőforrások értelmetlen pazarlása a köbön. Ott pihennek a garázsokban a 800 kilós akkumulátorokkal az elektromos autók, bennük a rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak. Fenntartható meg zöld jövőnek tekinteni, hogy mindenki elektromos autót vegyen, hát erre nincsenek jelzők sem." [link]

[ Szerkesztve ]

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#99) Füleske válasza janeszgol (#98) üzenetére


Füleske
addikt

Rettegés, kattintásvadászat, bullshit, ábrándozás. Szóval csak a szokásos.

Aki ilyet mond, mint amit idéztél, az az alapokkal sincs tisztában. A cikk címéből már tudható, hogy komolytalan az egész.
800 kilós akku? Legyen, bár egy 62 kWh (nettó 58 kWh) akku 400 kiló. Tehát egy átlag elektromos autóban lesz kb. 120 kWh? Minek ekkora átlag akku az egyre gyorsuló tölthetőség, egyre növekvő töltőhálózat mellett?
"rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak"
[link] Egy ilyen 800 kilós akkuban (NCM kémiával) van 16 kiló Lítium és 18 kiló kobalt. Érdekes továbbá, hogy pont ezeket hozza fel kritikus elemnek. A lítium egyáltalán nem kritikus, kimerülőfélben levő elem. Hol van pl. a 82 kiló nikkel? Az egy dolog, hogy a tömegeknek szánt LFP akkuba se kobalt, se nikkel nem kell, de ezek az anyagok 90+ % - ban újra is hasznosíthatók. Egy idő után pl. kobalt bányászatra se nagyon lesz szükség az akkuk miatt, mivel elenyésző lesz az új NCM akkus autók aránya. Ez a jelenlegi állapot, "ahova az elektromos autók fejlődtek", hogy 20-50-100 stb. év múlva hova fognak fejlődni - senki sem jós, hogy megmondja, de pl. : [link] . De ha csak ennyivel számolunk, ami most van, az is sokszor jobb, mint amit a belső égésű autók tudnak. (kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás, hatásfok, újrahasznosíthatóság, lég és zajszennyezés) [link]

(#100) Rolly válasza Füleske (#99) üzenetére


Rolly
veterán

PSA 50 kWh bruttó akku kB 300 kg s ennek jó része az acél merevítés és doboz....

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.