Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Amúgy a tuti megoldás, meg kell csináltatni a külföldi útlevelet, aztán azt mutatni a helyi erőknek, abba remélhetőleg már nem köt bele. Vagy adni a hülyét a külföldi jogsival és csak külföldiül beszélni :D

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#102) #53246592 válasza proci985 (#98) üzenetére


#53246592
törölt tag

lakcímbejelentés van, benne vagyok az adatbázisban hogy itt és itt élek, de nincs róla olyan közokirat amivel ezt igazolni tudnám. olyan szinten benne van az adatbázisban hogy ha valaki küldd nekem levelet az 1,5 éve elhagyott lakcímemre, akkor is megkapom jelentös késés nélkül - bár a minimális késésben lehet az is benne van hogy kb 1,5km-re volt az elözö lakhelyem.

elhiszem hogy a példád valós, de azért nem túl gyakori szerintem :)

(#103) proci985 válasza #53246592 (#102) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

ez igaz, de az automatikusan történik. szóval kártya máshol nincs.

norvég nyugdíjasok között megesik, főleg, ha svéd+norvég összetételű a pár.

kraftxld: külföldi útlevélhez állampolgárság kell, az meg pár év. 56os/90es években kimenteknek ilyenje már szokott lenni, de a 03/04 utániaknak ez a feltétel még nem szokott teljesülni.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#104) Lauda válasza tildy (#99) üzenetére


Lauda
félisten

A svajci konzulatus nem fog ilyet tudni. Legutobb a new yorki konulatussal is beszeltem, azok is hulyek mint a segg, ahogy a budapesti amerikai kovetsegen is csak kamillaztak mikor megkerdeztem valamit, vegul egy californiai ugyved jart utana es o segitett. Ennyit a koznulatusokrol. A rendorsegen tudniuk kell mit fogadnak el es mit nem.

[ Szerkesztve ]

(#105) #53246592 válasza Lauda (#104) üzenetére


#53246592
törölt tag

a központi okmányiroda szerint a nagykövetségnél simán bejelenthetem hogy külföldön élek, új lakcímet, stb. Felhívtam a nagykövetséget, ott meg azt mondta a fickó hogy legfeljebb írhatok a konzulnak egy tájékoztató emailt hogy itt vagyok.

(#106) kraftxld válasza proci985 (#103) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Persze, arra vonatkozik akinek elérhető a dolog. Mutatja a nem magyar útlevelet aztán ennyi.
Kíváncsi vagyok mit szólnának az itteni kocsimhoz, se zöldkártya se semmi hozzá, csak két matrica a szélvédőn, hogy eddig-meg eddig van rajta műszaki, meg az idő ameddig a regisztráció be van fizetve.
Itt nem görcsölik túl a dolgokat :)

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#107) Lauda válasza kraftxld (#106) üzenetére


Lauda
félisten

De az uj zelandi rendszam nem is gyakori errefele. :DDD

(#108) Raucher válasza tildy (#91) üzenetére


Raucher
tag

Esm próbálta leadni az állandót, nem engedtek neki. ideiglenes külföldön tartózkodásnal nem lehet, legalábbis ezt mondták az okmanyirodaban.

Akkor mi van, ha valaki azért jelentkezik ki az állandó lakcíméről, mert más városba megy - véglegesen - dolgozni. Akkor sem lehet, vagy mi?

(#104)Lauda: A rendorsegen tudniuk kell mit fogadnak el es mit nem.

Ez nem így működik.
Ha nincs tisztázva, akkor a jövőhéten "ezt", két hét múlva "azt" fogadják el. Nem lehet rá felkészülni. Drága pénzen csináltatsz egy hivatalos fordítást. Aztán mondják bocsi, még sem ez kell, inkább büntetünk.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#109) Lauda válasza Raucher (#108) üzenetére


Lauda
félisten

Jo, akkor mondjad Te mi a megoldas, mert eddig barmit irtam, azt nullaztad.

(#110) tildy válasza #53246592 (#105) üzenetére


tildy
nagyúr

én itt jelentettem be a konzulátuson. 30 font volt.

Lauda: a törvényre hivatkozik a rendőrség is. Nem tudják megmondani. Police.hu- rá hivatkoznak, de nincs pontosan meghatarozva mit fogadnak el és mit nem. Ha nem igy lenne, azt hiszed jartatnam a szám? nem, akkor beszereznem ami kell. De nincs ilyen kapaszkodó, nincs ilyen leírás. Pont ez a probléma.

Egyelore a megoldás ha nincs magyar lakcimed, de ez sem tuti, mindenesetre a svájci konzulátus elvileg azt ajánlotta, adják le a kinn élők a magyar lakcimuket.

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#111) Raucher válasza Lauda (#109) üzenetére


Raucher
tag

Nyilván valami törvényerejű rendeletben kell meghatározni, hogy mit fogadnak el.
Akkor nincs olyan játék, hogy bocsi, még sem ezt, meggondoltuk.

A tartalmában, elképzelésem sincs mit lehet kérni, ami korrekt. Nem b@szogatja a valóban külföldön élőket, de vissza tartja a sumákolókat. (Néhány kamu papír beszerzése és fordíttatása nem nagy összeg egy jármű árához képest.)

Nyilván, a környező országokhoz hasonló feltételeket kell teremteni a járművek adóztatása dolgában, akkor nem éri meg ez a játék.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#112) Lauda


Lauda
félisten

tildy, Raucher

Innentol fogva egyszeru a dolog. Amig nincs meg torvenyben, hogy mi az elfogadott es mi nem, addig buntetni sem fognak, hiszen nincs miert.

(#113) tildy válasza Lauda (#112) üzenetére


tildy
nagyúr

ja, ezert büntették meg a svájcban élő magyar párt decemberben...meg a többit is, akik az ombudsmannal panaszt tettek.

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#114) Lauda válasza tildy (#113) üzenetére


Lauda
félisten

Mi volt a buntetes alapja? Egy elo nem irt kovetelmeny hianya? Ez kizart.

(#115) #53246592 válasza Lauda (#114) üzenetére


#53246592
törölt tag

A követelmeny az hogy tudd bizonyitani, hogy eletvitelszeruen nem Magyarorszagon elsz. Valahol mashol meg van adva hogy az ilyesmit hivatalosan magyarra forditott dokumentumokkal kell igazolni. Az sehol nincs megadva hogy mik azok a konkret dokumentumok amiket elfogadnak. Az viszont meg van adva hogy a helyszinen kell bizonyitanod. utolagos bizonyitasra nincs lehetöseg. Valamint neked kell bizonyitanod, nem a hatosagnak. A helyszinen, hivatalosan magyarra forditott dokumentumokkal. Az EU-ban.

Az a problema hogy fogalmam sincs mi az amivel tudnam igazolni, hogy jelen pillanatban eletvitelszeruen egy masik orszagban elek - x eve kiallitott regisztracio, munkaszerzödes, stb szerintem nem igazolja ezt.

A svajci par eseteben a helyzet eleg bonyolult volt emlekeim szerint, es 800k buntetest kaptak. A totalcar-on fellelhetö a törtenet.

(#116) tildy válasza Lauda (#114) üzenetére


tildy
nagyúr

Totalcar cikk, itt irja az egyetlen forditoirodat is

Sajnos a svajci paros dolgot nem talalom, de valami olyasmi volt tan, hogy Svajcban elnek, ott is alapitottak ceget, es ceges kocsival jottek tan haza, itthon volt azt hiszem ideiglenes lakcimuk. Sajnos nem talalom a cikket.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#117) #53246592 válasza tildy (#116) üzenetére


#53246592
törölt tag

(#118) tildy válasza tildy (#116) üzenetére


tildy
nagyúr

Illetve ezta talaltam:[link]
"Amennyiben a jármű vezetője rendelkezik magyarországi lakóhellyel, a rendőr felszólítására a jogszabályban megfogalmazott mentesülési körülmények valamelyikét a helyszínen igazolni kell.

A magyarországi lakóhellyel rendelkező járművezető akkor jogosult nem magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel a közúti forgalomban részt venni, ha:

· rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja, vagy "

Angliaban nem letezik bejelentett itteni tartozkodasi hely fogalma, igy errol igazolvany sincs.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#119) proci985 válasza tildy (#118) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

hm, de ez még mindig nem pontosít, hogy mi van, ha valaki kettős állampolgár/nem magyar állampolgár, de van magyar lakcíme.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#120) tildy válasza tildy (#118) üzenetére


tildy
nagyúr

Illetve itt a vege:[link]

· rendelkezik az üzembentartó által kiállított, a birtokba adás időpontját megjelölő hozzájárulással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy a járművet Magyarországon 1 napnál rövidebb ideig használja, vagy

· rendelkezik a munkáltatója által kiállított olyan munkáltatói igazolással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy rendszeres munkavégzésének helye külföldön van. A rendszeres külföldi munkavégzés céljából használt külföldi rendszámú gépjármű esetén elsősorban a külföldi munkavégzés tényét, annak helyét, gyakoriságát, időtartamát kell igazolni, hogy a hatóság a maga következtetését a rendszeresség tekintetében levonhassa, és nem azt, hogy a járművezető a külföldi járművet rendszeres munkavégzés vagy munkába járás miatt használja.

· a gépjárműflotta-üzemeltetőtől bérbe vett személygépkocsi bérlője, vezetője, rendelkezik a vámhatóság által kiállított, a regisztrációs adó megfizetéséről a személygépkocsi rendszámát, alvázszámát, valamint a bérbeadó és bérlő adatait tartalmazó - a Kkt. 20. §-ának (4) bekezdése szerinti bírság alól mentesítő – igazolással

Amennyiben a jármű vezetője a fenti mentesülési körülmények egyikét sem tudja a Kkt. által előírt módon, a helyszínen igazolni, úgy a járművel kapcsolatosan a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 98. §-ában megfogalmazottak szerint kell a helyszínen az intézkedést lefolytatni és közigazgatási eljárást kell indítani.

Ez a vezetore vonatkozo resz. Ha tulajdonos vagy viszont, es van magyar lakcimed, es haza mertel menni, akkor viszont neked reszeltek.
a) Természetes személy üzembentartó esetén:

Általános szabályként a törvény előírása szerint, amennyiben az üzembentartó természetes személy és lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye Magyarországon van (a Kkt. 47. §-a szerint belföldi üzembentartó), járműve csak magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt a közúti forgalomban.

A lakóhely és szokásos tartózkodási hely meglétét az intézkedő rendőri a nyilvántartásban ellenőrzi. Szokásos tartózkodási helyen az érvényes tartózkodási helyet kell érteni. Az ellenőrzést akkor is el kell végezni, ha az intézkedés alá vont személy nem ad át magyar hatóság által kiállított lakó- vagy tartózkodási helyet megjelölő igazolványt (lakcímkártyát).

Amennyiben a természetes személy üzembentartó rendelkezik magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, a jármű üzembentartóját, valamint vezetőjét a rendőr felszólítja, hogy a törvényben meghatározott mentesülési körülmény fennállását a helyszínen igazolja.

A magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező természetes személy üzembentartó akkor jogosult nem magyar hatósági jelzéssel és engedéllyel ellátott járművet közúti forgalomban tartani, ha

· a jármű tulajdonosa a jármű forgalomba helyezését a közlekedési igazgatási hatóságnál már kezdeményezte, vagy

· a járművet már korábban származás ellenőrzési nyilvántartásba vették.

Lajosnak nincs itteni munkahelye, ot mar meszelnek is el. Egyik ismeros "gyesen van", vagyis ez nem helyes, mert nem a magyar allamtol kapja, ellenben munkahelye nincs, gyerekkel van otthon, ot is kaszalnak.

En az itteni papirjaimmal , amiket kikertem szinten meszelve lennek, talan a munkaltatoi szerzodes az egyetlen , ami igazol. Szoval hatareset.

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#121) tildy válasza proci985 (#119) üzenetére


tildy
nagyúr

Linkeltem azt is, ha van magyar lakcimed , akkor - nekem legalabbis ez jon le- nem lehet a kulfoldon szerzett autodat otthon hasznalnod. Csak ha mar elkezdted az otthoni forgalomba helyezest. De miert tenned, ha nem is ott elsz?

Kulon szabaly van vezetore, es tulajra.

Ja es a kulfoldi iratot a konzulatuson ellenjegyeztetni kell. :(

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#122) proci985 válasza tildy (#120) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

tehát akkor akié a jármű, az egy napig se vezetheti? mi lesz azokkal, akik külföldről hoznak be autót, maguk nem vezethetik?

és mi van a kettős állampolgárokkal?

konzulátusnál utánna lehet érdeklődni, hogy mi van, vagy kit érdemes hívni/keresni? anyám mosolyog, hogy dehát ő svéd állampolgár, de ezt így elolvasva egyre kevésbé vagyok benne biztos, hogy mi lesz, ha megállítják. tetejében húsvét körül lesz Magyarországon, amikor amúgy is extra ellenőrzés van. mi van, ha nem fogadják el a svéd munka/jövedelmigazolásokat?

121re: nekem is ez jön le.

konzulátusra menni ezért, hm.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#123) #47053824 válasza tildy (#118) üzenetére


#47053824
törölt tag

"· rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja, vagy"

angol jogsi tartalmazza az itteni bejelentett cimedet. /ennek kotelezoen mindig az aktualis lakhelyet kell tartalmaznia, kulonben ~1000font buntetes/ angol jogsit kotelezo csinalnod/becserelned 1 ev itteni vezetes utan.

aztan ugye nalad vannak a kovetkezo dolgok is: bankkartya, ni kartya az eu-s "nem tudom mi a neve" kartyaval, kompjegy oda-vissza kinyomtatva.

en szerintem, ezek meglete egy esetleges rendszamlevetel eseten ez egy nyert ugy a birosagon. (elmaradt ber, koltsegek, stb...)

(#124) dabadab válasza tildy (#120) üzenetére


dabadab
titán

Ebben az egesz szanalmas vergodesben tenyleg az a legborzasztobb, hogy az, aki csak szintisztan adokerulesi celbol hasznal szlovak rendszamot, az ezeket a papirokat villamgyorsan es kulonosebb macera nelkul beszerzi es onnantol kezdve teljesen rendben van - az viszont, aki tenyleg kulfoldon el, csak rettenetes macera aran tudja ezeket osszeszedni.

DRM is theft

(#125) tildy válasza #47053824 (#123) üzenetére


tildy
nagyúr

angol jogsi tartalmazza az itteni bejelentett cimedet. /ennek kotelezoen mindig az aktualis lakhelyet kell tartalmaznia, kulonben ~1000font buntetes/ angol jogsit kotelezo csinalnod/becserelned 1 ev itteni vezetes utan.

Nincs angol jogsim, nem is vezettem meg itt, eddig. De mondjuk veszek egy autot.
Mi tortenik, ha pont abban az 1 evben megyek haza, amikor meg nem csereltem be?

A tobbi, bar szerintem is igazolna, hogy nem otthon elsz, nem fogja valoszinuleg meghatni a magyar hatosagokat. Egyebkent , talan te irtad talan mas, NI annak is lehet, aki mar hazakoltozott, bankkartya szinten , EHIC kartya szinten. A fentiek pl. nem voltak eleg, hogy itt lehessen a magannyugdijban maradast megoldani ( eleinte, amikor bementunk, kesobb tan valtoztattak).

Amugy persze, ezzel a sofor resz letudva, ha megcsinaltatod a jogsit, nem nagyon zaklathatnak.

Node ott a tulajdonosi/uzembentartoi resz is rendben lesz igy?!

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#126) Raucher válasza #47053824 (#123) üzenetére


Raucher
tag

Ezek az okmányok nem bizonyítják, hogy külföldön élsz és ott dolgozol.

Az angol jogosítvány azt bizonyítja, hogy a kiállítása pillanatában ott éltél/voltál.
Bankkártyád világ összes országából lehet. Továbbra sem látom a hitelt érdemlő bizonyíték mibenlétét.

De ez csak egy része az érthetetlen rendelkezésnek.

A Közúti Közlekedésről szóló törvény legújabb változatában azt is kikötik, hogy amennyiben nem az autó magyar vezetője a külföldi rendszámú autó tulajdonosa, legfeljebb egy napig közlekedhet az országban. Igazoltatáskor bizonyítania kell, hogy valóban ennyi időt tölt az országban az autóval.

Egy életszerű helyzet, ha Magyarországon kívül élsz. Élet- vagy házastárs és a gyerekek.
Együtt úton Magyarországra, nagyszülő látogatóba. Nem egy napra, mondjuk két hétre.
A kocsi a társad nevén van, mert ő hozza viszi a gyereket a nagyobb és biztonságosabb autóval.

Ha én vezetek, és a kocsi tulajdonosa mellettem ül, akkor is le kell foglalni a járművet. A törvény alapján nem járhat el másként az intézkedő rendőr. Ha jóindulatból tovább engedi a családot, törvényt sért.

Ha én ülök a vezető melletti ülésen akkor csak jó utat tud kívánni a rendőr. Ha másként jár el törvényt sért.

Szóljatok, ha rosszul értelmezem a jogszabályt.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#127) #53246592 válasza Raucher (#126) üzenetére


#53246592
törölt tag

Hmm, azt hiszem megvan - nekem - a megoldás: indulás elött átíratom az autót a barátnöm nevére - román állampolgár - és Magyarországon csak ö vezet. Az utazás után meg visszaíratom az autót saját névre. Mindez belekerül 24 euróba és legfeljebb fél órába, problem solved. Igaz ez csak akkor müködik ha jön velem ö is...

(#128) #47053824 válasza Raucher (#126) üzenetére


#47053824
törölt tag

a magyar lakcimkartya sem bizonyitja, hogy az adott cimen laksz, csak a kiallitas pillanataban eltel ott /vagy tan akkor sem/, oszt megis elfogadjak

egyebkent nem az a lenyeg, hogy te mit latsz hitelt erdemloen, hanem ez:

"rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja"

es ezt az angol jogositvany tartalmazza. ennyi.

(#129) Raucher válasza #47053824 (#128) üzenetére


Raucher
tag

És mi van Anglián kívül?
A németeknél a személyi igazolvány tartalmazza a lakcímet. Akinek nincs német személyigazolványa, az kérhet igazolást, ami úgy néz ki mint egy sajtpapír. (Szebbet nyomtatnál otthon, és még hivatalosabbnak is látszana.)

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#130) Gabás válasza Raucher (#129) üzenetére


Gabás
addikt

gondolom ott is van az itthoni regisztrációs kártyának megfelelő izé

(#131) #53246592 válasza Raucher (#129) üzenetére


#53246592
törölt tag

Finnországban meg semmilyen igazolványon nincs lakcím. A lakcímet pedig interneten jelentem be és nem kapok róla igazolást, csak küld a posta egy reklámlevelet amikor életbe lép az új cím.

Legegyszerübb talán az lenne ha elfogadnák az E101 formanyomtatványt, ehhez fordítás sem szükséges, mert ugyanúgy néz ki mindenhol, ugyanazok az adatok vannak rajta és elég jól bizonyítja hogy valaki életvitelszerüen x országban él.

(#132) tkazmer válasza dabadab (#124) üzenetére


tkazmer
addikt

persze, hogy könnyen beszerzi, hiszen legtöbbször a flottaüzemeltető elintézi neki:)

a cikkre reagálva
teljesen legálisan megoldható a dolog, a szlovák cégezéshez ugyan nem értek, de a német rendszámos autók (M, RO, stb kezdetű flották) esetében a regadós sztori le lett azzal tudva, hogy a regadó egy meghatározott, arányosan kisebb részét kell csak megfizetni, mivel ugye az autó csak meghatározott ideig van Mo-n német rendszámmal. (a bérleti szerződés időtartamára).

valaki korábban említette a szeptembertől érvényes 30 napos engedély dolgot, igazából a drasztikus szigorítás éppen azért lett bevezetve, mert 30 napos engedélyekkel szaladgált mindenki tavaly december végéig. a jan 1-től kötelező 1 napos engedélyekkel nyilván nem volt reális sem rendelkezni sem ezekre alapozva reklamálni, de szerencsére ezt a rendőrség kedvesen tudomásul vette és nem nagyon ellenőrzött.

kb. 2 hét alatt lehetett szerezni ideiglenes papírokat arról, hogy a részleges regadó megfizetéséhez kapcsolódó eljárás folyamatban van, ez már elvileg elég kellett, hogy legyen a 800ezres büntetés elkerüléséhez, de igazság szerint eddigre már akkora paksaméta papírral kellett amúgy is kocsikázni, hogy a legtöbb közeg valószínűleg egy laza tisztelgéssel továbbengedte volna az embert, mint sem hogy végig kelljen néznie az összeset...

az pedig, hogy miért most állt neki a NAV ellenőrizni a külföldi rendszámos autókat (tehát miért most van belőle médiafelhajtás) baromi egyszerű: lényegében mostanra sikerült a NAV-nak elintéznie a részleges regadó befizetéssel kapcsolatos ügyeket. aki mostanáig nem szerezte be a megfelelő papírokat, az vagy tényleg külföldön él és csak néha jön haza (ők a szerencsétlen kisebbség) vagy nem is akarta elintézni - őket akarja becserkészni az adóhatóság.

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#133) tildy válasza #47053824 (#128) üzenetére


tildy
nagyúr

Akkor en tuti nem lakok itt, mert nincs angol jogsim, ami bizonyitana. ;] ;]

Te magad irtad, egy eve van ra az embernek, hogy becsereltesse, ha itt autot vezet. Viszont itt semmi mas nem tartalmazza, ettol fuggetlenul meg itt elhet az illeto.
A kulfoldi kozokiratot pedig hitelesitetni kell, ez most nem tudom all-e az angol jogsira, mindenesetre a jogszabaly ker ilyen hitelesitest...

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#134) lapa válasza #47053824 (#128) üzenetére


lapa
veterán

azért ez vicces lesz, szlovákok infarktust kapnak majd, hogy a statiszikák alapján elfoglalták őket a magyarok (a sok bejelentett lakcím alapján).

arról nincs valakinek infója, hogy hollandoknál hogy csinálják? asszem ott is magas a regadó (jé, pedig eu), aztán mégse mer senki belga rendszámmal közlekedni. amikor kérdeztem kb annyit mondtak, hogy "azért nem, mert lelőnek, mint a szart", de nyilván más a módszer. mindenesetre nyilvánvaló volt, hogy még csak gondolni se mer senki ilyenre.

amúgy nem az (lenne?) a lényege ennek az egész bohóckodásnak, hogy valahogy eljárás alá vonjanak, és onnantól már nem sérti a személyiségi jogaid, ha a nav így megalapozott gyanú alapján felírja a neved-címed egy későbbi lájcos vagyonosodási vizsgálatra?

mondjuk tekintve hogy it fórum én kiraknék 2-300 kamerát a fő közlekedési útvonalakra, aztán csak karcolná lemezre a gép melyik nap hol haladt át az adott rendszám. megintcsak a "megalapozott gyanú" esete van, mivel eljárás van már megvan az alap a logok kikérésére.

persze értem én hogy ez adóoptimalizálás, de nőjünk már fel. amelyik országban élsz, annak fizetsz. aki pszichikailag nem tudja feldolgozni, hogy az adó a rendszer működéséhez szükséges az így járt. aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni.

arról már nem is beszélve, hogy kevés olyan nyilvánvalóan arrogáns módja van az adóelkerülésnek, mint ez a kiírom a kocsimra dolog. ennél jobban semmi nem rombolja az amúgy is igen gyenge adózási morált, mint az hogy ezeket még eltűri az állam. pláne, hogy ez tényleg nem egy megélhetési bűnözés kategória.

(#135) Avicularia válasza Gabás (#130) üzenetére


Avicularia
veterán

Svédországban dettó nincs semmilyen igazolvány a lakcímről.Ha nagyon kell akkor internetről le tudsz tölteni egy pdf-et az adataiddal,miután elektronikusan igazoltad magad a bankodon keresztül.Ezt az A4-es lapot kinyomtatva lobogtathatod,de ez úgy is néz ki mintha otthon csináltad volna.Szóval a magyar rendőr nem hiszem, hogy meghatódna ettől.

(#136) tkazmer válasza lapa (#134) üzenetére


tkazmer
addikt

pláne, hogy ez tényleg nem egy megélhetési bűnözés kategória.
nem értem, miért kéne különbséget tenni a megélhetési bűnözés és bármilyen más típusú bűnözés között.
ugyanakkor különbséget kell tenni az adócsalás és az adóoptimalizálás között. az előbbi esetben az elkövető áthágja a szabályokat, az utóbbi esetben a megvalósító kihasználja a lehetőségeket. nagyon nem ugyanaz a kettő.

felírja a neved-címed egy későbbi lájcos vagyonosodási vizsgálatra?
a külföldi rendszámú autók üzemeltetői többnyire cégek. persze a cégeknél is lehet adóellenőrzést tartani, egész biztos, hogy találnának is kisebb-nagyobb gondokat, de nem túl hatékony ilyen módon kiválasztani az ellenőrzésre szánt cégeket...

aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni.
az adóoptimalizálás lényegében erről szól. a tőke megy, és ott telepszik le, ahol jobb a környezet.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#137) #53246592 válasza lapa (#134) üzenetére


#53246592
törölt tag

a finn "regadó" is magas, még sincsenek tele az utak külföldi (pl észt) rendszámú autókkal. nem tudom mi a büntetés, mivel tartják vissza a jó népet

(#138) lapa válasza tkazmer (#136) üzenetére


lapa
veterán

a józan ész szerint tökugyanaz a kettő célja, csak technikailag nem lehet mindent megfelelően leszabályozni. a többi mellébeszélés.

nem írtam, hogy külföldi cégek adatait írják fel, elég az ember neve. mivel eljárás van, onnantól jöhet a szűkebb-tágabb rokonság is, esetleg kigurulni megnézni hol lakik és hogy kinek a nevén van. legalábbis az én nav-idealisztikus elképzelésem szerint.

a tőkével nyilván nem tudsz mit kezdeni, ez sajnálatos. nekem elég lenne, ha a többi helyett nem nekem kéne dömperrel hordanom a pénzt a költségvetésbe.

nálunk ugye még külön betegség, hogy a fele csapat eleve nem fizet az aktuális "ezeknek". ebből is jó lenne kinőni végre, mert nem az van, hogy 4 évente felszedik a saját m0-t meg a saját óvodát, aztán a másik csapat lerakja a sajátját. azért én úgy gondolom, hogy valami csak lesz abból a pénzből amit befizet az ember, nyilván a rendszer fiatalságából adódóan még jellemzően botrányosan alacsony hatékonysággal.

[ Szerkesztve ]

(#139) dabadab válasza tkazmer (#136) üzenetére


dabadab
titán

Azert szerintem valahogy egeszsegesebb az a tarsadalom, ahol a torvenyeket utmutatasnak tekintik, nem kihivasnak.

DRM is theft

(#140) lapa válasza dabadab (#139) üzenetére


lapa
veterán

nem hiszem, hogy kihívásnak vannak tekintve. inkább csak amolyan bürokratikus teendő, hogy "jó most lett egy ilyen jogszabály, majd a könyvelőt megkérdezem mi legyen helyette."

sőt, igazából ez se jellemző, csak ha esetleg az interneten olvassa. más esetben eleve a könyvelőtől tudja meg, hogy lett és hogy mi lett helyette.

[ Szerkesztve ]

(#141) tkazmer válasza dabadab (#139) üzenetére


tkazmer
addikt

keress nekem egy olyan társadalmat, amelyik nem próbál meg adót optimalizálni. annyi a különbség, hogy a holland tőkésnek aprópénz a regadó, és inkább svájci vagy egyéb egzotikus megoldásokkal él, a magyar tőkésnek viszont nem aprópénz a regadó, így ezt (is) kihasználja, kihasználta. ha a magyar társadalom is évszázadok óta gyűjtögetne tőkét, akkor itt is sokkal magasabb szinten és több pénzzel folyna teljesen ugyanaz a játék, mint most a regadóval történik, történt.
én szerintem teljesen rendben van az, hogy ha valamit megengednek a törvények, azt megteszik azok, akik érintettek benne. és ugyanígy rendben van - még ha adott esetben fájdalmas is - az is, amikor ezeket a kiskapukat az állam szépen bezárja, ha a bezárás nem sért valamilyen alapvető, rendszerszintű elvet. ennek így kell és helyes működnie, sokkal jobb és hatékonyabb ezt a dolgot egy ilyen iterációs folyamattal megoldani, mint blokkolni mindent aztán lesni, hogy senki nem bizniszel semmivel, és így nincs se növekedés se adó.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#142) tkazmer válasza lapa (#138) üzenetére


tkazmer
addikt

a többi mellébeszélés.
képzelj el egy éles kanyart az úton. van egy M5-ös bmw-m, beveszem 90-el. ha viszont suzuki ignisszel próbálom meg ezt a 90-es tempót, rögtön a szántóföldön végzem, esetleg beleborulok az árokba.
nos az első esetben adót optimalizáltam (arról most nem beszélek, hogy azért, mert 1: volt mit, 2: ez nem annyira a szociális érzékenység témaköre), a másodikban áthágtam a szabályokat (jelen esetben az íratlan szabályokat) és ennek megfelelően pórul jártam.
a példa azért is kiváló, mert tipikusan az M5-ös bmw felhasználók tudnak adót optimalizálni, míg a suzuki ignist vezetők nem annyira.

a cégeket azért írtam, mert tipikusan cégek bérlik ezeket a külföldi rendszámú autókat, cégektől. ha meg a sofőrt írtad volna fel, akkor elég nehéz különbséget tenni a "sofőr" sofőr és a cégtulajdonos sofőr között; a rendőr ilyet nem hiszem, hogy kérdezhet, az engedélyeknek ilyet nem kell tartalmazniuk (szép is lenne, ha kéne, meg aztán a cégtulajdonos beírhatja magát "kocsimosó"-nak is, és akkor máris megcsúszik az ötlet), egyszóval ilyen megoldás nem tudna működni.

ez az "ezeknek nem fizetek" dolog tényleg érdekes, kíváncsi lennék más országokban van-e hasonló. a környezetemben egyébként leginkább a mérnökök szoktak "ezeknek nem fizetni", a jogászok és közgazdászok meg nemes egyszerűséggel egyiknek sem fizetnek, lásd külföldi rendszám, offshore cég és hasonlók:)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#143) lapa válasza tkazmer (#142) üzenetére


lapa
veterán

most írtál egy példát a mellébeszélésre, mert neked ez nem szociális érzékenység témakör. értettem előbb is, nem értek vele egyet, sajnálom hogy így látod. szerintem morálisan nem védhető, hogy az ember külföldön jegyeztet be egy itthon használt kocsit a regadó miatt. mondom, egyszerű az összefüggés: itt laksz, itt használod a közszolgáltatásokat, itt fizetsz adót. ha beteg leszel itt ápolnak. ha a befizetett kontra kapott dolgok szaldója nem felel meg, akkor elvándorolsz más helyre, ahol szerinted többet kapsz a pénzedért. szerintem ennél egyszerűbb nem is lehetne.

ettől függetlenül személy szerint mindenféle görcsölés nélkül befizetem helyetted(?) / helyettük is. örülök, hogy megtehetem, és mondjuk úgy hogy ezzel is kifejezem az alázatomat a sors felé hogy nem ezen múlik. meg legalább ilyen fennkölt, hogy megrögzötten hiszek az óvodák, a kórházak meg az utak hasznosságában is. így neveltek.

[ Szerkesztve ]

(#144) tkazmer válasza lapa (#143) üzenetére


tkazmer
addikt

itt laksz, itt használod a közszolgáltatásokat, itt fizetsz adót. ha beteg leszel itt ápolnak. ha a befizetett kontra kapott dolgok szaldója nem felel meg, akkor elvándorolsz más helyre, ahol szerinted többet kapsz a pénzedért. szerintem ennél egyszerűbb nem is lehetne.
most bármiféle személyeskedés nélkül: aki a regadót felhasználva adót optimalizál, tipikusan az összhasznosságának jóval kisebb arányát eredezteti közszolgáltatásokból, gondolok itt arra, hogy kevesebbszer ül buszra, vonatra, magániskolába járatja a gyerekét, magánkórházban kezelteti magát, nem szorul szociális ellátásra, etc. de nyilván ebbe felesleges belemenni, nagyon helyes, hogy ennek ellenére jóval több adót fizet, mint az a társa, aki ezeket a szolgáltatásokat nála nagyobb arányban veszi igénybe.

ugyanakkor az érveléseddel szemben egy másik nagyon fontos dolog áll, amit fentebb már - talán egy nem neked címzett hozzászólásban - említettem. ez pedig arról szól, hogy az adózás rendjének kialakítására sokkal helyesebb az a játék, hogy az egyén kitalál egy kiskaput, majd azt az állam befoltozza, mint hogy az állam kapásból mindent blokkol.
így tud fejlődni a világ, így van helye a személyes kezdeményezésnek, leleményességnek, kreativitásnak - nem csak az egyén, mint ötletes vállalkozó, hanem az egyén, mint ötletes NGM alkalmazott részéről is.
ha leállunk ott, hogy mindent tilos, abból semmi nem lesz, csak egy jókora versenyképtelen kommunizmus. ha meg mindent szabad, az meg nyilván megint nem jó.
teljesen helyesen és jól működik ez így most. az emberek kitalálnak dolgokat - lásd külföldi rendszám a regadó elkerülésére - az állam meg kitalálja, hogy ezt hogyan lehet legálisan (EU konform módon) betiltani. így tudnak fejlődni az emberek, és így tud fejlődni a szabályozó is. az, hogy közben pár évig (lényegében 6-7 éve léteznek ilyesmivel komolyabban foglalkozó cégek) vannak a rendszernek nyertesei, nyilván való dolog, meg is érdemlik, hiszen az övék volt az ötlet. most majd szépen kitalálnak valami mást. a lényeg, hogy mindenki fejlődött, mindenki okosabb lett, nameg az ötletgazda és pár száz vagy ezer szerencsés még némileg gazdagabb is.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#145) D1Rect válasza lapa (#143) üzenetére


D1Rect
félisten

"morálisan nem védhető"
Nem is kell. Jogilag kell.

Erről szól a topik, hogy nem nagyon lehet így megfogni őket.
Persze a megoldás az lenne, ha megszüntetnénk az alapvető okot, ami kiváltotta a problémát:
a régióban igen magas adó és az autósokat érintő egyéb költségek.

De itthon kb. úgy működik, hogy ok=>probléma=>szabályozás=>3 új probléma=>végtelen ciklus.

(#146) Raucher válasza lapa (#134) üzenetére


Raucher
tag

..aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni. ..

Már az Antall kormányzat alatt készült tanulmány az ország betelepítéséről. Akkor 6-800 ezer fiatal felnőtt importálásával tudták volna fenntartani a gazdasági rendszert.

Az emberek anélkül is mennek, hogy el lehet innen húzni jellegű felkérést kapnának, ha nem tetszik nekik valami.
Ha meg külditek őket, ne csodálkozzatok azon, hogy nem tudják működtetni a ottmaradók, az országot. De nem elég küldeni az embereket be is fenyegetitek. Ha még egyszer be mered tenni az országba a lábad, lehúzunk, de nagyon. Elszedjük az autódat, aztán majd nézhetsz.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#147) D1Rect válasza Raucher (#146) üzenetére


D1Rect
félisten

"Ha még egyszer be mered tenni az országba a lábad, lehúzunk, de nagyon."
Erről is a k*csög vállalkozók tehetnek! Nem fizetnek adót! Tipikus...
Fújj.

(#148) #53246592 válasza tkazmer (#144) üzenetére


#53246592
törölt tag

Tehát azzal fejlödött az ország hogy 6-7 évig kiskapuzással el lehetett kerülni a regadót, és most kib@sznak azokkal is akiknek teljesen életszerü, esetenként elkerülhetetlen, hogy van magyarországi lakcímük és külföldi autóval kell idönként Magyarországon járniuk. És most itt elsösorban nem is azokra gondolok akik Svájcban, Finnországban, Angliában meg mittudomain hol dolgoznak és évente 1-2 alkalommal haza enné öket a fene autóval, hanem pl. örá

(#149) tkazmer válasza #53246592 (#148) üzenetére


tkazmer
addikt

a rendszer olyan, hogy valaki mindig szív. más kérdés, hogy amit leírtam, ott mindig részhalmazok szívnak, az általános tiltásnál meg egyszerre mindenki. előbb-utóbb javítani fogják ezt a hibát is.
(nekem is van olyan magyarországi magyar ismerősöm, akinek a jövedelme közel 100%-ban az ő saját tulajdonában álló külföldi cégtől származik, egy működő, termelő és szolgáltató vállalatról van szó nem egy kamucégről, mégsem járhat annak a cégnek az autójával Mo-n most)
ugyanakkor kilépve az 1 éves időtávból, ez egy kedvező folyamat.
nincs tökéletes szabályozás, korábban túl megengedő volt a rendszer, most túl szigorú, a két állapot várhatóan folyamatosan váltja majd egymást, míg végül eljutunk az optimális (vagy aközeli) megoldásba.

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#150) #53246592 válasza tkazmer (#149) üzenetére


#53246592
törölt tag

Ja, az adót khhmm optimalizálók - akik annyit nyertek vele hogy ugyanannyi pénzböl egy árkategóriával magasabb autóval furikázhattak egy ideig - miatt szív az aki az élethelyzete miatt kellene használjon külföldi rendszámú autót.
Az ilyen optimalizálgatók fennebb említett összhasznosságáról azt gondolom hogy inkább ártalmasak mint hasznosak. Nem véletlenül van a béka segge alatt az adófizetési morál, következésképpen nagyon magas az adóterhelés. Hogy miért ilyen irányú a következés? Ha már hasonlatokat hozunk: akkor kapsz fizetésemelést ha bebizonyítod hogy megérdemelsz annyit, nem akkor ha azt mondod, hogy ennyi pénzért csak dolgozgatok, adjanak többet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.