Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) anulu


anulu
félisten

tehát mossák kezeiket.

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#2) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Egy Tesla sem kerül tized annyiba se, hogy egyetlen másodpercre is még egy nem kiforott eszközre bízzam az én vagy bárki más életét akár az üres autópályán.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#3) Hintalow


Hintalow
senior tag

Sajonos ha komolyan gondolják az önvezető autó projektet (márpedig elég komolyan gondolják a piacon mindenütt), akkor még lesz pár ilyen fiaskó, mire minden eshetőségre felkészítik a szoftvereket. Persze ez még mindig elhanyagolható a kézi vezetésű autó fejlődése során történt halálos balesetekhez képest, mire eljutottak a mostani biztonságig.

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#4) Gdi válasza anulu (#1) üzenetére


Gdi
senior tag

Szerintem moshatják is, ha valóban közölték az érveikben szereplő dolgokat a vevőkkel vásárláskor.
Max a rendszert nevezzék át Co-Pilotra.

Vészmadarak csipognak, csak mert szerintük van miért. Pont, mint repülőszerencsétlenségeknél... csak mert egyszerre hal meg sok ember, úgy van beállítva hogy az a legveszélyesebb utazási forma, bla-bla... közben az utakon emberi vezetők által sokkal többen vesznek oda naponta.

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#5) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

Azt mondjuk nem értem, ha befordul elé egy baszott nagy kamion azt a radar miért nem érzékeli legyen az bármilyen színű. Sima 2x2 sávos főút, nem néz ki autópályának

Police report drawing of Tesla crash/Public Domain

További képek, nem sok maradt belőle: [link]

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#6) Gdi válasza -=MrLF=- (#5) üzenetére


Gdi
senior tag

Én azt olvastam mert hirdetőtáblának nézte. Arra meg van egy algoritmus ami kiszűri, és figyelmen kívül hagyja (mint más statikus útmenti tárgynak azonosított objektumot)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#7) -=MrLF=- válasza Gdi (#6) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

Hirdetőtábla az út közepén? lehet azt hitte elfér alatta :(((

Egyébként jól belátható helyszín, akit érdekel [google maps]

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#8) Snoop-y


Snoop-y
veterán

Azert az megint tipikus hogy masra probaljak kenni

"Driver would still be alive if trailers had sideguards and underride protection"

Hjam meg akkor is ha a szenzor eszrevenne egy baszom 18 kerekut keresztben az uton...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#9) dabadab válasza -=MrLF=- (#7) üzenetére


dabadab
titán

"Hirdetőtábla az út közepén? lehet azt hitte elfér alatta"

Útjelző tábla, az szokott lenni. Egyébként majdnem el is fért alatta, a pótkocsi csak az utastér tetejét vágta le, de az autó ment tovább.

(#8) Snoop-y: egyébként ez is igaz, az ilyen aláfutásos balesetek nagyon csúnyák szoktak lenni (és Tesla autopilot nélkül is bőven elő szoktak fordulni), ezért aztán szokás felszerelni pl. teherautók hátulját extra vasakkal, hogy megfogják az autókat.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#10) Snoop-y válasza dabadab (#9) üzenetére


Snoop-y
veterán

Ezt nem vitatom. De ne hanyagoljuk el a tenyt hogy a hiedelmekkel ellentetben a szenzor nem latja az utat teljes egeszeben es barmilyen gyors is (ellentetben az emberrel) azert egy felvak micineni is valoszinu eszrevesz egy 20 tonnas kamiont es nem azt latja hogy hmm hat a kocsi orra elott szabad az ut raprobalok atferek e.

A bajom azzal van hogy hat ez az uberfasza autopilot mint kiderult nem latja egeszeben az utat ergo nagyon fals donteseket is tud hozni. Es akit megol annak nem lesz jobb hogy ok akkor a kovetkezo fw-ben majd figyelunk es kijavitjuk :(((

kieg:
Pl nalunk a varosban mar elkezdtek venni az emberek (hala a jo egnek itt is van egy szalonjuk)
En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat.

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#11) Narxis


Narxis
nagyúr

Úgy felfújják ezt az ügyet, naponta több halálos autóbaleset történik az utakon csak Magyarországon, senki sem hápog, hogy tiltsák be az autókat vagy nem elég szigorú az autóvezetők vizsgáztatása stb. Kicsit úgy érzem, hogy visszarepültünk 200 évet amikor a gőzgépekre tekintettek úgy mint valami ördögi találmányra. Ráadásul pont egy IT/Tech oldalon mert pl. egy origon nem csodálkozom, hogy ott minden hülye már a munkahelyeket félti de itt azért józanabb gondolkodást vártam.

Thanos was right.

(#12) ASdS válasza Narxis (#11) üzenetére


ASdS
csendes tag

Hülyék, korlátoltak vagy éppen trollok mindenhol vannak.

(#13) Snoop-y válasza Narxis (#11) üzenetére


Snoop-y
veterán

Azert ez egy eleg csunya hiba es eleg sok kerdest felvet. Tenyleg alkalmas egy ilyen autopilot cucc arra hogy emberek koze legyen engedve? Gyakorlatilag csak az atlag dolgokat tudja kezelni es barmi rendkivuli tortenik embereket olhet meg.

Vegyunk egy esetet ha egy teherautorol lelog egy vasrud mert azt szallitja mivel az nincs az erzekelo latokoreben lehet hogy siman feltuzi ra a buksidat? (nem baj majd azt is javitjak a kovi verzioban)

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#14) dabadab válasza Snoop-y (#10) üzenetére


dabadab
titán

"En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat."

A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)

"Es akit megol annak nem lesz jobb hogy ok akkor a kovetkezo fw-ben majd figyelunk es kijavitjuk"

Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik folyamatosan követik el ugyanazokat a hibákat.

DRM is theft

(#15) #25583896 válasza Snoop-y (#10) üzenetére


#25583896
törölt tag

"A bajom azzal van hogy hat ez az uberfasza autopilot mint kiderult nem latja egeszeben az utat ergo nagyon fals donteseket is tud hozni"
Ezt a Teslánál is nagyon jól tudják, éppen ezért kötelező a sofőrnek is figyelnie az utat, hogy be tudjon avatkozni. Jelen esetben az ember sem vette észre a kamiont, szóval egy "buta" autóval pont ugyanez lett volna a helyzet. Kivéve, ha teljes mértékben az autóra bízta a vezetést, de ez meg nem a Tesla hibája.

"En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat."
A Tesla még mindig nem autonóm jármű, így nincs értelme erről beszélni.

#13
"Tenyleg alkalmas egy ilyen autopilot cucc arra hogy emberek koze legyen engedve?"
Nem, nem alkalmas, pont ezért kell a sofőr odafigyelése is, amit közölnek vele.
"Vegyunk egy esetet ha egy teherautorol lelog egy vasrud mert azt szallitja mivel az nincs az erzekelo latokoreben lehet hogy siman feltuzi ra a buksidat?"
Nem, mert a vezető észreveszi és ennek megfelelően cselekszik.

[ Szerkesztve ]

(#16) dabadab válasza #25583896 (#15) üzenetére


dabadab
titán

"Jelen esetben az ember sem vette észre a kamiont"

Mert éppen a Harry Pottert nézte.

DRM is theft

(#17) stutga


stutga
tag

Szívjuk a Tesla vérét, hogy mennyire nem életrevaló. De ha a kamionban is az futott volna, akkor lehet nem fordul keresztbe egy autópályán... csak mondom.

(#18) -=MrLF=- válasza stutga (#17) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

"keresztbe egy autópályán" csak lehajtott egy bekötőútra egy főúról max.55mp/h (90km/h)

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#19) dabadab válasza stutga (#17) üzenetére


dabadab
titán

Az ott egy kereszteződés, a kamionos semmi rosszat vagy váratlant nem csinált.

(#18) -=MrLF=- : én azért megnézném, hogy egy kamion hogy veszi be azt a kanyart kilencvennel (vagy akár ötvennel) :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#20) -=MrLF=- válasza dabadab (#19) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

volt lassító kanyarodó sáv :P

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#21) stutga válasza -=MrLF=- (#18) üzenetére


stutga
tag

Ja bocs. Valahol autopályát irtak.

(#22) pomorski


pomorski
őstag

A lényeg: "nincs ok aggódásra".

(#23) DithenS


DithenS
senior tag

Tesla nem szólt erről amúgy hogy nem kiforrot a rendszer? De de szólt előre.Amúgy is a vezető elaludt vagy mi? Autopilot tudtommal kikapcsol ha a fékre lép vagy a kormányt bizergálja.Nem értrm mért nem fékezett.

Edit: most látom hogy nem is autópálya van már ki írva.De ettől még korrigálhatott volna a soför.

[ Szerkesztve ]

(#24) DithenS válasza Snoop-y (#13) üzenetére


DithenS
senior tag

A bármi rendkívülinél az ember is hibázik,sőt jobban mint egy gép.Rendszerint ha az autó elkezd kicsúszni az emberek nagy része tekergeti a kormányt ezerrel meg fékez padlóig.Akkor most ki a jobb? Az autó talán tudná korrigálni mert nem ilyed meg.
Amúgy sajnos ez is olyan mint a repülés,millióknak kellet meghalniuk mire megvalósúlt a mai biztonságos repülés.A repülőket is például 80 százalékban a robot vezeti.Sőt ma már képes leszállni is magától.

[ Szerkesztve ]

(#25) fordfairlane válasza pomorski (#22) üzenetére


fordfairlane
veterán

Igazuk van, én sem aggódom. Infarktust okozhat.

x gon' give it to ya

(#26) adamssss


adamssss
veterán

En azt nem ertem, h a radar hh nem vette eszre. Vagy atvilagitott alatta? Ha viszont igen az nagyon gaz es ez esetben a Tesla is hibas.

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#27) dabadab válasza adamssss (#26) üzenetére


dabadab
titán

#6

DRM is theft

(#28) adamssss válasza dabadab (#27) üzenetére


adamssss
veterán

Olvastam, de azt hogy? Elvben ezeknek ugy kellene funkcionalni hogy ha barmi van az uton azonnal fekezzen, vagy jelezzen. A Lexusokban igy van. Ne az auto merlegeljen h mi az akadaly elotte.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#29) bambano válasza dabadab (#14) üzenetére


bambano
titán

"Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik"nél ezt ugyanúgy meg lehet csinálni.

"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek": az, hogy jobb statisztikája van, mint az embernek, nem jelent semmit, pláne nem jelenti azt, hogy erre alapozva engedélyezni kellene. Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#30) dabadab válasza bambano (#29) üzenetére


dabadab
titán

Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek, hogy a frissjogosítványos sofőrnek százéves tapasztalata van és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását, hogy ugyanazt a hibát már biztosan ne kövesse el.

Mert nálunk sehogy.

"Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép."

Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.

Ja, nem.

De biztos csak azért, mert eddig senkinek sem jutott eszébe.

Ja, nem.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#31) bambano válasza dabadab (#30) üzenetére


bambano
titán

"Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek,... és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását": parancsolj:
- egyik megoldás a kresz tábla. ha úgy látják, hogy bizonyos fajta baleset gyakoribbá válik, kiraknak kresz táblákat, pl. sebességkorlátozás.
- fekvőrendőr. ha túl sokan száguldoznak a lakótelepen, kiraknak fekvőrendőröket, és pár kocsi tetőre tétele után csökken a száguldozás.
- emelt szintű rendőri ellenőrzés
- kresz módosítás, pl. most már tilos az iskolai buszokat bizonyos esetekben nem csak megelőzni, de kikerülni is.

azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz, így nincs ilyen előnye az autopilotnak, ami erőltetné az elterjedését.

azt, hogy a friss jogsis sofőrnek mennyi tapasztalata legyen, szintén lehet szabályozni. előírják, hogy hány óra után engedhető vizsgára és ott minek kell megfelelni.

"Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.": de, alkalmaztak és sikeres is. az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:

szerintem elfogadhatjuk az állítást, hogy Magyarországon nincs olyan sok tesla vagy más önvezető jármű, ami érdemben módosítana a statisztikán.

a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.

a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) dabadab válasza bambano (#31) üzenetére


dabadab
titán

"parancsolj:"

Ja, hogy ez nálatok se működik. Nem vagyok meglepve.

"azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz"

Szerintem erről kérdezz meg egy olyan rendőrt is, aki szokott baleseteknél helyszínelni, hogy tényleg úgy látja-e, hogy egyfajta baleset csak egyszer fordul elő.

"az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:"

Ezért aztán meredeken csökkent a jogosítvánnyal rendelkezők aránya. :U

"a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.

a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak."

Vagy azt mutatja, hogy az emberek ugyan érdemben nem változnak, de a technika egyre jobb (ergonómia, ABS, ESP, stb).

DRM is theft

(#33) #82729984 válasza dabadab (#14) üzenetére


#82729984
törölt tag

"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)"

Ez mondjuk igy ebben a formában egy nagy kamu. Normál autókból sok százmillió szaladgál az utakon, teslából meg max néhány tizezer (és annak is csak töredéke megy robotpilótával), a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek.

Tehát ezt nem lehet visszavetiteni mérföldre, mert szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld.

(#34) dabadab válasza #82729984 (#33) üzenetére


dabadab
titán

"a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek."

:U

"szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld."

:U

Szerintem még dolgozz ezen a "szimpla matek" érvelésen, mert ennek egyelőre se füle-se farka.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#35) bambano válasza -=MrLF=- (#5) üzenetére


bambano
titán

a rajz láttán bennem még felmerül az a kérdés is, hogy vajon mekkora szerkezeti károsodásnak kellene bekövetkeznie egy teslában ahhoz, hogy az autopilot kikapcsoljon és/vagy megállítsa az autót?

ha jól látom, először letépte a kocsi tetejét, utána elgázolt két póznát, majd nekiment még egy villanyoszlopnak is. azt feltételezem, hogy a sofőr meghalt vagy legalább cselekvésképtelenné vált, mikor átmentek a teherautó alatt, vagyis az automatikának kellett volna megállni.

a magam részéről nem tartom normálisnak, hogy elémkanyarodik egy 18 kerekű és nemhogy nem teszek semmit, észre se veszem. azok az idióták a lockheednél évtizedeket görcsöltek lopakodó bombázók kifejlesztésével, miközben ott volt előttük. irakot is mack-ekkel meg freightlinerekkel kellett volna bombázni, nem ilyen ósdi elavult f-117a-kkal...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#36) bambano válasza dabadab (#34) üzenetére


bambano
titán

lefordítom neked: ahhoz, hogy össze tudjuk vetni az automata meg az emberi sofőr baleseti statisztikáit, tudnunk kellene, hogy ugyanaz-e a vetítési alap. vagyis meg kellene nézni, hogy azokon az útvonalakon, ahol a teslákat tesztelték, az ember ugyanolyan baleseti statisztikát produkál-e, mint azokon az utakon, ahonnan az emberi statisztikát vették.

az eredményt torzíthatja, ha az emberi statisztika az usa teljes területéről való, a gépi statisztika meg pl. csak kalifornia állam területéről. ugyanígy az is torzíthatná, ha nem ugyanolyan felhasználási körülmények között mérték volna.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#37) #82729984 válasza dabadab (#34) üzenetére


#82729984
törölt tag

Milyen se füle se farka. Ha a baleset kockázatát akarod kiszámolni "a" és "b" tipusú autóra, akkor nem elég a levezetett kilométert figyelembe venni.

Hanem azzal is számolni kell, hogy hány darab "a" autó és hány darab "b" autó vesz részt a forgalomban mert a baleset kockázata ettől is függ.

Ha szélső esetet veszünk a könnyebbség kedvéért és van 1 db "a" autód, akkor könnyen belátható hogy maximum 1x tud frontális totálkáros karambolban részt venni akár hány km-re is vetited le (összetört, ennyi volt). Felülről korlátos és a súlyos balesetek maximális száma az bizony 1.

Ezzel szemben ha "b" autóból meg ugyanekkor 1000 darab volt, akkor az ugyanennyi össz km alatt szélső esetben 1000 db ilyen karambolt tud elszenvedni (mindegyik 1-et). Ez is felülről korlátos, csak itt a szám az 1000.
Ezek után lehetne hozni a statisztikát hogy ugyanannyi km alatt "a" autó fajta csak 1x szenvedett balesetet, "b" autó fajta meg 1000-szer...
Remélem érthető, szándékosan a szélső példát hoztam hogy könnyebben érthető legyen, természetesen a valóságban az arányok nem ekkorák, de matematikailag akár ez a helyzet is előfordulhatna (ha minden sofőr totálisan dilettáns lenne).

És akkor még nem is jött be a képbe hogy bizony a tesla (meg a google) autói is főleg a napfényes kalifornia autópályáin vannak mérve, az ember vezette autók meg az ausztrál autópályától kezdve az svájci alpokban futókon át mindenhol (sokkal több időjárási kombináció, sokkal több eltérő útviszony stb).
Nyilván nem kell hangsúlyoznom hogy mennyire nem mindegy hogy azt az X mérföldet napfényes 25 fokban teljesíted egy jó minőségü autópályán, vagy egy fostalicska beton autópályán -10 fokban lefagyott úton ködben.

[ Szerkesztve ]

(#38) JamesHun válasza bambano (#29) üzenetére


JamesHun
addikt

fél bp-t nem kaphatna akkor jogsit ;)

SeriesX: JamesSHun

(#39) bambano válasza JamesHun (#38) üzenetére


bambano
titán

patak könnyet hullatnék miattuk :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#40) Tian66 válasza #82729984 (#37) üzenetére


Tian66
senior tag

Statisztikában az azonos körülményeken alapuló adatokat illik összevetni és a kimenetelek számát nagyságrendileg arányosítani. Elvárható hogy így tettek a készítők mivel e nélkül az eredmény értelmetlen és téves.

(#41) JamesHun


JamesHun
addikt

de nem tudom miért tekint mindenki elsődleges vezetői szoftverre a tesla kis cuccára
ez egy segéd cucc csak
nem arra van, hogy hátul dugom az asszonyt

SeriesX: JamesSHun

(#42) ziku válasza DithenS (#24) üzenetére


ziku
csendes tag

Kicsit túlzásnak éreztem ezt a több millió halottat, így utánanéztem :). Találtam egy statisztikát a halálos repülőgépbalesetek számáról:

http://www.origo.hu/utazas/hirek/20130109-egyre-biztonsagosabb-a-repules.html

Ez szerint 1946-ban még évente 80 ilyen történt, ma már csak 30, tehát átlagosan vehetünk 55 db. / évet. A cikk említi még, hogy "az elmúlt évtizedben még átlagosan harmincnégy halálos kimenetelű repülőgép-baleset történt évente, és 773-an haltak meg". 773 / 34 = kb. 23 áldozat egy balesetben. Ez azt jelenti, hogy:

70 (év) * 55 (baleset) * 23 (haláleset) = 88.500.

Ez nagyon messze van a milliótól. Csak a tisztánlátás végett.

[ Szerkesztve ]

(#43) #06658560 válasza ziku (#42) üzenetére


#06658560
törölt tag

Pár link ehhez:
[link]
[link]
[link]

(#44) buherton válasza bambano (#29) üzenetére


buherton
őstag

Vannak sofőrök, akik még írni és olvasni sem tudnak Mo-n. Nem is olyan rég még szemtanúja voltam egy ilyennek, hogy az "ásszony" olvasta a "gázsinak" a kérdéseket a számítógépes tesztnél. Természetesen nem vizsgán, de akkoris.

Ha ezt meglépnéd, akkor abból hatalmas felháborodás lenne. Elhiheted :) .

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#45) Cifu


Cifu
nagyúr

Azért "mókás" ez a Tesla baleset, mert ha Európában történik, akkor a sofőr feltehetően még ma is élne.
Itthon ugyanis jó két évtizede kötelező a teherautók, nehéz félpótkocsik és pótkocsik esetében az aláfutásgátló. Az Egyesült Államokban évek óta komoly vita övezi őket, és a mai napig nem kötelezőek...

Szóval ahelyett, hogy az autopilot rendszert kritizálná bárki is, esetleg el kellene gondolkozni azon, hogy kötelezővé tegyék végre az aláfutásgátlót a teherautók esetében...

Szerk.: Brit állami honlapon segítség ahhoz, minek kell megfelelni a közúti teherautóknak. Mert hát az a csúnya EU előírta... :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#46) Snoop-y válasza Tian66 (#40) üzenetére


Snoop-y
veterán

Pont ezert ertelmetlen a legitarsasagoknak is azzal peldalozniuk hogy mennyire biztonsagos a repules.

Ugyanis nem azt kell nezni hany embert szallitanak.
Azt kell nezni hany repulo van es abbol mennyivel tortenik baleset. :K

Egybol nem lesz annyira fasza az a statisztika amikor felszallsz ra ;]

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#47) Snoop-y válasza ziku (#42) üzenetére


Snoop-y
veterán

Kicsit szar a szamitas mert csak 2014-ben 761-en haltak meg repulogep balesetben...

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#49) bambano válasza Cifu (#45) üzenetére


bambano
titán

szerintem két különböző eseményt nem kellene összemosni.
akár értelmes az aláfutásgátló, akár nem, egy radarnak egy 18 kerekűt még észre kellene vennie.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#50) #82729984 válasza Tian66 (#40) üzenetére


#82729984
törölt tag

"Statisztikában az azonos körülményeken alapuló adatokat illik összevetni és a kimenetelek számát nagyságrendileg arányosítani."

Igy illik, de biztos ismered a mondást hogy mely statisztikában hiszünk :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.