Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mindthecrap
aktív tag
válasz diablo1984 #66027 üzenetére
"bírom" az ilyen tudományos és mélyenszántó tanácsokat...
nézd nyugodtan a 105 lovasokat is ha jót akarsz, nincs velük semmi baj ha karban vannak tartva. ha egy motor valóban eszi az olajat akkor annak nyoma van úgy is, az olaj nem párolog mint a víz. az ne tévesszen meg ha az olajszűrő alatt, ott szerintem mindegyik olajos, mert pont olyan szögben van az a hülye szűrő hogy nem bírod anélkül letekerni hogy ne kenjen össze mindent.
arra kell figyelni még figyelni, hogy hidegen be kerregjen mint egy dízel, a twinport rendszerrel szokott olyankor gond lenni. amikor néztem az Astrákat soknál világíott a sárga check engine, az eladók meg csak legyintgetnek hogy "áá csak lambdaszonda, tízezres tétel", aha, akkor miért nem cseréled ki?
hirtelen ennyi.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
ma átestem én is a tűzkeresztségen ami az izzócserét illeti ezt vettem bele black friday keretében: GE Megalight Ultra H7 +130% meg ajándékba adtak egy pár Osram hidegfényű helyzetjelzőt, csak azt még nem tettem be.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz Luck Dragon #66046 üzenetére
hát színhőmérsékletben nagyon, erősségben kicsit, de nyilván meg van kötve a kezük a gyártóknak. egyelőre csak városban autóztunk vele, országúti tapasztalat nincs.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
csütörtöktől lesz akcióban Varta Black Dynamic 56Ah, az elegendő szerintetek Z16XEP-hez? köszi
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
még egy kérdésem lenne, próbáltam visszakeresni de rengeteg az irreleváns találat... akksi csere mennyire para házilag, sok mindent elfelejt? vagy ha elég gyors vagyok akkor mintha mi sem történt volna? H Astra.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
köszi mindenkinek, könnyen ment a csere egyedül is, csak idő és a napi km számláló nullázódott.
a betolás miatt viszont beszedtem egy 042052-es hibakódot, sajnos halványan rémlett is, hogy a katalizátornak nem tesz jót a beugrasztás de nem volt senkinél bikakábel és nem akartam az út szélén hagyni a kocsit...
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95948 üzenetére
Valószínűleg nem nullázták a szervízben a nagy sietségben, de magadnak is tudod (nekem K Astra van 2019-es). Indításokat és hideg üzemet számol csak, ahogy lentebb is írták kémiai labor még nem jár hozzá
azért szeretsz veszélyesen élni ha 22 ezernél vitted első olajcserére, nem szabad túlságosan hinni ezeknek a gyári előírásoknak, még a szalonban is óva intenek a gyári csereperidódusok tól.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95976 üzenetére
Ja akkor félreértettelek.
Nekem az 1.4 150 Le van most, előtte ugyebár H Astrám volt még kint is van itt a nyitóoldalon. 1.6 105 LE 7,4 liter átlagfogyasztás után az 1.4 150 LE 6,77 liter átlagfogyasztás (tankolás szerint, nem Computer alapján) nekem határozott előrelépés volt Ja és még könnyebb is lett az autó 100 kilóval.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95993 üzenetére
Hát sok minden lehet persze látatlanban nem akarok ítélkezni de akár a vezetési stílusod is, egy turbóst teljesen máshogy kell takarékosan vezetni mint egy szívót. De vannak meglepetések mindig, pl egyszer egy kölcsön Yarissal mentünk ki Horvátoszágba négyen, csomagokkal, 1.0 3 henger szívó, 130-nál üvöltött vagy 6000-es fordulaton és az egész út végére kijött 5,7 literes átlag. Az Astra 1.4T is 2000-2400 között fogyaszt a legjobban ami 90-110 kmh tempó, ha tartósan (valós, GPS szerinti) 130-al megyek az +1 liter átlagban, Budapest-Sopron-Budapest pl kijött 5,6 literes(!) átlaggal, mert az M1 is fel volt túrva így végig 80-100 között volt a tempó.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz body007 #96111 üzenetére
Amúgy direkt van így megcsinálva, hogy csak a szakszervíz férjen hozzá, nekik nyilván biztosítja az Opel a gyári szerszámot. A belül kúpos torx és hasonló szivatásokat is ezért találták ki, hogy egy kétezer forintos Lidl szettel ne férj hozzá...
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
Kedves llwynog,
szeretnék autócserét kérni a nyitóposztban, illetve ha bárkinek van K Astrás kérdése írjon nyugodtan. Mostanában read-only vagyok mert egy 1 éves autóval nincs sok izgalom (nem úgy mint anno a H-val, havonta volt valami ). kösziolyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz Jofi81 #96500 üzenetére
Neem, faceliftest nem vettem volna semmi pénzért, az Astrát most hosszú időre el fogom engedni mert ez a Peugeot vonal nem jön be (amúgy nincs bajom a francia autókkal, csak akkor azt vesz az ember, nem kell rá Opel logó). Nálam ez a vonal alja downsizeingban, egy 1.3-1.4, 4 henger, turbó, 130-150 ló, ezek alá nem mentem volna így sok márka ki is esett pl Focus. Reményeim szerint a következő autóm már elektromos lesz úgyhogy ezen a downsizing dolgon már nem izgatom magam, ennek a motornak is egyébként elég szar már a karekterisztikája.
Az enyém májusi gyártás és augusztus végén vettem a Wallisnál, nekik még volt akkor kb 20 darab 150 lovas beraktározva Győrben, viszont csak két szín volt már, ez meg a majdnem fekete-kék. A Schillernél lett volna bőven színválaszték de csak a 125 lovasból, de az árkülönbség kb 120 ezer forint lett volna így az szóba sem jöhetett. Ahogy JanR is írja, gyárból rendelni már tavasztól nem lehetett, de a kereskedők szépen betáraztak ebből az Enjoy Best-ből amiben minden számomra fontos dolog benne volt (kijelző Android Autoval, tolatókamera, ülésfűtés,...)
Luck Dragon, llwynog: köszi
[ Szerkesztve ]
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz Luck Dragon #96584 üzenetére
Így van, én ezért vettem újat, erre úgy vigyázok mint a hímes tojásra és csak magamat okolhatom ha bármi van. Egyébként meg volt a kísértés, hogy valami 3-4 éves de komolyabb autót venni, de egyszerűen annyi embert látok ismerősök, kollégák között, hogy csak gyilkolják az autókat, hogy egy életre elment a kedvem a használt autótól. Persze tiszteletben tartom, hogy sokan nem tehetik meg, de sokszor tényleg drágább a leves, mint a hús.
A másik, hogy fórumokon mindenki szajkózza ezt az "állapotot veszünk, nem kilométert", de azért megnézném ezekből az emberekből hányan tudják reálisan felmérni az autó állapotát meg a tulaj habitusát. Én is vettem anno egy gyönyörű, megkímélt, rendszeresen szervizelt H-t 260 ezerrel, ez 10 éves autónak pont reális futás volt, mindenki veregette a vállam milyen okosan döntöttem. Mégis ráment a gatyám is, mert 300 felé egyszerűen elöregszik a legtöbb alkatrész, és nem kell nagy dolgokra gondolni, kétszer durrant el pl vízcsövem mindkétszer a lehető legrosszabb helyen (Ferihegy érkezési oldal, Károly körút belső sáv, délutáni csúcs), másodszor hengerfejes is lett az autó, 34 fokban pillanatok alatt megfőtt a motor. Pár ezer forintos alkatrészről van szó, de csak a két trélerezés volt 45 ezer forint plusz a járulékos károk amiket csinált). Kezdett már szétesni a katalizátor is, vásárlás után másfél évvel műszakin már csak jóindulattal ment át, ezt pl hogy állapítod meg vásárláskor, hogy a katalizátor nem lesz két éven belül kuka? De még sorolhatnám reggelig, az 1 millió forintos autóra simán ráment még 1 millió 3 év alatt ha az LPG rendszert nem is számolom.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
válasz ArthurShelby #96600 üzenetére
Hát azért nem olyan megbízhatatlan a K, a Facebook csoportjában már elég sok tapasztalat összegyűlt. Csak a LED-es fényszórókkal szív mindenki meg egy időben a robbanásos égés volt forró téma, extrém esetben okozhatott motorkárokat de ehhez kellett az is, hogy rendszeresen alacsony fordulaton erőltesd a motort + rossz minőségű üzemanyag.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
Én a klíma sípolást betudtam annak, hogy nagyon halk az autó, így ezek a zajok sokkal erősebbek.
Sajnos a műszerfal tényleg zörög, érdekes, hogy szinte ugyanúgy mnt a H-ban, egy bizonyos fordulatszám fölött elkezd rezegni a műszeregység teteje
Én a váltó miatt jártam szervízben kb 3000 km után, nem töltötték fel a zsírzót rendesen és nyikorgott a 2-es minden egyes váltásnál. Jövőhéten megyek az 1 éves szervízre, 13.500 km, de volt már egy "jobb így a lelkemnek" olajcsere 5000 kmnél.
fogyasztás Spritmonitor szerint 6,75 liter 13k kilométerre, ebben van hétköznapi ingázás meg hétvégi kirándulás, Balaton vegyesen. Amikor nem megyünk sehova egész héten csak dolgozni meg vásárolni, akkor simán benyel 7,5-8 litert is százon. A pillanatnyi fogyasztás kijelző a kedvencem, van egy szakasz nálunk ahol mindig dugó van de egy erősebb lejtő, üresben szoktam gurulni nem motorfékkel, és ilyen 18 meg 25 litereket ír ki pillanatnyi fogyasztásnak Illetve azt is szokni kell, hogy ezeknél a közvetlen befecskendezéses motoroknál a motorfék hatásfoka szinte 0.
[ Szerkesztve ]
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
mindthecrap
aktív tag
body007: na erre nem is gondoltam, köszi
JanR: nekem maga a kompresszor sípol szerintem, de lehet, hogy a ventillátorok közül valamelyik, passz. A motorfék kapcsán egyszer a Totalcar-on ki volt fejtve, hogy miért nincs szinte semmi fékerő a közvetlen befecskendezéses motoroknál, illetve nem tudja olyan finoman elvenni a naftát mint az injektroros, ezért szokott "hintázni" az autó, de már nem emlékszem a pontos okára.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest