Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Asszociációs játék. :)
- Itt az új LOGOUT!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- 2024 őszi fórum peca
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Declare #11130 üzenetére
Nezd, ha a zebra kozeleben nagyot kell fekezned, hogy megallj, akkor mar eleve elrontottal valamit.
Vagy olyan is elo szokott fordulni veled, hogy nagyot kell satuznod az elsobbsegadas tablanal, mert az elotted levo keson vett eszre egy kamiont?...Ne akarjuk mar megracionalizalni azt az allaspontot, hogy a gyalogosnak nem jar elsobbseg, mert o a kisebb meg van eselye megallni, ha nem kapja meg.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Declare #11138 üzenetére
Aha, tehat raadasul meg be nem lathato helyen tortent az, hogy lassitotas nelkul "adtal elsobbseget". Ha meg fut a ketlabuja, akkor meg elcsapod?... Biztos benne romlott el valami veglegesen, de szerintem adott esetben az "esszel csinalas" azt jelenti, hogy lassitasz a zebranal, nem mast.
Komolyan, elkeserito ez a hozzaallas, hogy a gyalogos huzza meg magat es vigyazzon magara, hogy el ne csapjak a zebran.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"aztán hogy a megadott értékek alatt is büntetnek-e, azt még nemtom"
Ez alapjan nem, viszont legjobb tudomasom szerint a regi szabalyzas tovabbra is el, az alapjan megbuntethetnek (viszontezzelellenben a tapasztalat azt mutatja, hogy otvenes hatarnal a hatvan meg nez az a sebesseg, amiert fotoznanak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fullextra #12336 üzenetére
"egy 10-20 éves luxus autó biztonsági védelme is eltörpül egy mai középkategóriás autó mellett, mert akkoriban még nem volt rá szükség, az a biztonsági védelem bőven elég volt a kor forgalmához mérve"
Rakerdezek: elmultal mar 10 eves?... Csak azert, mert az elmult 20 evben a forgalom tulzottan sokat nem valtozott, legalabbis Ny-Europaban meg az USA-ban, azoknak az autoknak a vedelme meg nem azert nem olyan kifinomult, mint a maiake, mert akkor ne lett volna iranta igeny (volt), csak hogy akkoriban 10-20 evvel kevesebb kutatas, gyartasi es felhasznalasi tapasztalat volt az autogyartoknal.
"Sajnos azt kell ,hogy mondjam ,hogy két féle ember szerzi meg húsz év alatt a jogosítványt:"
Ezeket honnan szeded? (Es ismet csak: mennyi idos vagy?) Csak mert amikor en harmadikos gimnazista voltam, akkor az iskolaban szerveztek autovezetoi tanfolyamot es az evfolyam kb 80%-a megszerezte a B kategorias jogositvanyt, viszont kozoluk kb. senki sem tartozott az altalad felvazolt kategoriakba.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #12471 üzenetére
Valamit kellene csinalni a motoros oktatassal is, mert annak is a beka segge alatt van a szinvonala, amiatt gondoljak a frissjogsisok, hogy ez megy nekik.
Ha en lennek Mo. kiralya (mindannyiunk nagy szerencsejere nem vagyok az ), akkor a rendes vizsgak utan meg betennek egy par oras kotelezo endurozast is, egyreszt mert a mely nyomvalyus, saras, poros, gazos foldutakon az "egyenesben a hulye is tudja huzni neki" tetel sem mukodik es talan megtanulnak, hogy bizony nagyon keveset tudnak meg, masreszt meg ha harminccal beesik a szantasba, azt tuleli a delikvens, ha viszont ketszaznal jon ra, hogy elszamolt egy kanyart, azt lehet, hogy nem.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Calogero #12473 üzenetére
"az autós köteles legyen megállni a zebránál, ha ott gyalogos áll"
Plusz ide is objektiv felelosseg, kamerak a zebrakhoz, aztan vegre rend lesz, max vidaman csilingel elotte egy kicsit a penztargep.
"szakértők szerint Magyarországon nincs meg a külföldön egyébként létező, az útra felfestett úgynevezett motoros boxok hagyománya"
Ez vicces. Es mit gondolnak, ha nincs ilyen es nem is lesz, akkor hogy lesz hagyomanya?...
Khelben: azert meg lehetne probalni a kozlekedok IQ-jara is epiteni valamit, ha pl. nem fer el, v az utnak nevezett tankcsapdan nem tud elmenni a motoros, akkor nem megy.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Viszlát #12478 üzenetére
Javits ki, de legjobb emlekeim szerint a koruton vegig kozlekedesi lampak vedik a zebrakat.
"Teljesen úgy kezelik a gyalogosokat, mintha ők nem is a közlekedés résztvevői lennének"
Ez jelenleg leginkabb az autosokra igaz, egyszeruen eszukbe se jut, hogy a gyalogosokra odafigyeljenek, ha nem erzekelnek kozvetlen balesetveszelyt. Kinek nincs olyan sztorija, hogy a zebranal megallva a parhuzamos savban a tobbiek lassitas nelkul huznak el mellette, vagy a szembejovok muvelik ugyanezt, vagy eppenseggel majdhogynem keptelenseg atjutni egy falusi zebran, mert mindenki stabil hetvennel tep, lelepni ongyilkossag volna?
Egyebkent ugyanez vonatkozik az utat keresztezo bicikliutra is, aminek elvileg elsobbsege lenne, de ezt kb senki sem adja meg.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Viszlát #12480 üzenetére
"Egyetértek, hogy valamit tenni kell, de ezt nem szabályok és büntetésekkel kellene megoldani"
Ny-Europaban mukodott ez a bunteteses modszer, lehet, hogy nalunk is bevalik. Raadasul az oktatas atfutasi ideje sokkal lassabb (mit teszel azokkal, akiknek mar van jogositvanyuk? ujra vizsgara kuldod oket?) es az csak a "nem tudtam" reszen segit, a "tudom, de nem erdekel" reszen nem.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12483 üzenetére
"Nem a szabállyal van gond , hanem az emberekkel. Azon pedig a szigoritás nem változtat."
Elmondanek par dolgot:
1. Atlagban az osztrakok is eppen olyan bunkok, mint a magyarok (na jo, a burgenlandiak meg annal is inkabb).
2. Az osztrakoknal a rendorok durvan megbuntetik azt, aki a zebranal nem adja meg az elsobbseget.
3. Az osztrak autovezetok atengedik a gyalogosokat.
+1. Az objektiv felelosseg bevezetese ota erosen csokkent a halalos balesetek szama.Szoval nekem ugy tunik, hogy a szigoritas igenis hasznal, ha az a cel, hogy a szabalyokat ne csak ajanlaskent ertelmezzek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12485 üzenetére
"A statisztika nem változott"
Ehhez kepest:
"A statisztika szerint idén - a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva - 7,4 százalékkal csökkent a személyi sérüléses balesetek száma, a halálos balesetek száma pedig 25,5 százalékkal - mondta. Hozzátette: a meghalt személyek száma is csökkent, tavaly ebben az időszakban 705, idén majdnem 200-zal kevesebb, 516 ember vesztette életét közlekedési balesetben. 1990 és 2000 között csökkent a halálos balesetek száma, tíz év alatt csaknem 50 százalékkal, aztán az ezredforduló környékén stagnált, illetve nőtt egy keveset, most pedig hét hónap alatt negyedével csökkent a halálos balesetek száma."
(forras)"csak annyi, hogy 4 milliárd Ft tartozás van."
Ez onmagaban egyaltalan nem baj. A penzbuntetes (illetve az akarmilyen buntetes) akkor mukodik jol, ha ki is szabjak. Hat, most kiszabtak (az meg nyilvanvalo, hogy a gyorshajtas tenyleg letezo jelenseg, szoval nem kamubol buntetnek). Azt meg azert vegyuk eszre, hogy ezt az objektiv izet azert talaltak ki, mert a regi rendszerben egyszeruen tul konnyu volt kibujni a buntetes alol es minden bizonnyal ez volt a legjobb otletuk a megoldasra (nekem sincs jobb).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12493 üzenetére
Lehet, hogy nem jol kepzelem el a szituaciot (autonak telezold, elkanyarodik jobbra/balra, azon az uton, ahova bekanyarodik, zebra van, ahol a piros jelzes ellenere fut at a gyalogos), de telezoldnel szabaly szerint szamitani kell arra, hogy az ember talalkozik valakivel, akinek elsobbseget kell adnia
"A büntetés nem baj, de ez már durván sok. szerintem"
4 mrd vs -200 halott, ez fejenkent huszmillio. Tenyleg sok ez egy emberi eletert?... (Hogy egy kicsit demagogizaljak.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12499 üzenetére
Azert probalta, mert arra szamitott, hogy nem lesz ott senki.
Igen, tagadhatatlanul hulyeseget csinalt, ez rossz dolog.
Es igen, meghalt egy ember, aki sokaknak hianyozni fog, ez meg meg rosszabb.Itt max. annyit lehet megbeszelni, hogy kivetelesen nagy marhasagot csinalt-e, amivel nem lehet mit kezdeni, vagy olyasmit, ami megfelelo korulmenyek kozott tul nagy valoszinuseggel elofordulhatna masnal is - es ha ez utobbi, akkor mit tehetne tenni azert, hogy ne legyenek ilyen korulmenyek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Na, ha valaki allatul vezet, annak ez a kovetkezmenye.
(Az ovnelkuliek erosen felulreprezentaltnak tunnek a halalos aldozatok kozott a maguk 70%-aval.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"gondolom te is minden gyalogosátkelőnál amit kitakar egy növényzet, vagy busz vagy akármi, rögtön 25km/h-ra lassítasz ugye?"
Miert, te nem? Es ha egy elsobbsegadas tablanal a bokroktol nem latod, hogy jon-e valaki a vedett uton, akkor oda is lassitas nelkul kihajtasz, vagy csak akkor tekinted az elsobbsegadasi kotelezettseget vicces ajanlasnak, ha csak a masik halhalt meg utkozeskor?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ize, szerintem az, hogy a gyalogosnak kuss van a zebran, az nem a "nagyon jol mukodik" kategoria, az meg, hogy szerinted ez meg rendben is van, csak azt mutatja, hogy mennyire melyen elbaszott nalunk a kozlekedesi kultura.
"Nem az működik, hogy gyalogosátkelő és megyek át mint a birka."
Nem mint a birka, hanem mint elsobbseggel rendelkezo kozlekedo. Ajanlom figyelmedbe a "Kresz" alneven futo rendeletet, sok erdekes dolgot lehet am meg benne olvasni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azert vannak problemak a gyakorlati alkalmazasaval, ugyanis ez kb azt jelenti, hogy az autosok baromira nem szamitanak arra, hogy nekik meg kellene allni a zebranal, ami kulonosen akkor tud nagyon aggalyos lenni, ha tobbsavos utrol van szo. Szerintem te is lattal mar jo par olyan esetet, amikor a gyalogosnak megallo auto mellett a masik savban meg elzugott valaki es csak a joszerencsenek volt koszonheto, hogy nem gazolas lett belole.
(Meg persze ott az az elemi udvarissag, miszerint a gyengebb van elonyben, meg altalaban megis csak a gyalogos az, aki kinn al a hidegben/melegben/esoben/szelben, mig az autos kenyelmesen ucsorog a klimatizalt dobozaban stb).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azt irtad, miszerint az "elsobbsege van" kitetel szerinted kb azt jelenti, hogy ha mar ott van elotted, akkor nem gazolod el, de ne akarjon "csak ugy" kimenni eled, mert micsoda dolog mar az, te nem is szamitasz ilyesmire - marpedig a Kresz szerint az elsobbseg azt jelenti, hogy az a default, hogy "csak ugy" kimegy eled es neked pont erre kell szamitanod. Ha a gyalogos ugy dont, hogy lemond az elsobbsegerol, az mas dolog, de nekem ugy tunik, hogy altalaban nem az elsobbsegukrol mondanak le, hanem a testi epsegukhoz ragaszkodnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"De ha látja vki, hogy nagyobb teherautó, busz jön akkor igazán elengedhetné."
Miert? Oke, a buszt meg megertem (bar itt is nyilvan csak onkentessegrol van szo, nem arrol, hogy a buszos lassitas nelkul zug at a zebran), de a teherautot?...
A masik, altalad leirt esetben meg osszesen annyi tortent, hogy orbitalis magassagbol tettel az elsobbsegadasi kotelezettsegedre, aztan meg emiatt megprobalsz valaki mast hibaztatni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12721 üzenetére
Ezt ugy ertem, hogy az elsobbsegadas fontos dolog, ezert illene felhivni a t. kozlekedok figyelmet arra, hogy ezt tegyek meg, pl. ugy, hogy kiraknak a keresztezodesbe egy "egyenrangu utak talalkozasa" tablat.
De ez igy, hogy se szo, se beszed, csak hirtelen elsobbseget kell adni, nem franko.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12723 üzenetére
A jobbkezes keresztezodeseknek van forgalomszervezesi ertelme, mivel mindket utat lassitjak, szoval ez onmagaban nem hulyeseg, meg minden bizonnyal a soforoknek sem okozna tul nagy mentalis megterhelest, ha az eddigi ket tabla helyett harom figyelmeztetne oket az elsobbsegadasi kotelezettsegukre (OK, ez a harmadik mar most is letezik, de alig hasznaljak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12726 üzenetére
Akkor most eloadjuk a Sokszor a legbonyolultabb dolgokban is jól megértjük egymást, de előfordul, hogy egészen egyszerű kérdésekben nem c. egypercest?
Azt irtam, hogy nem jo ez igy, mert senki nem veszi eszre, hogy a keresztezodes jobbkezes, ki kellene tablazni. Erre azt valaszolod, hogy nem ertesz egyet, mert szerinted az a problema, hogy senki nem veszi eszre, hogy a keresztezodes jobbkezes.
Szolj, ha elsiklottam valami felettDRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12731 üzenetére
"de ez igy ahogy most nem jo"
Es en nem pont ugyanezt irtam?...
uborka3: itt elsosorban szerintem nem arrol van szo, hogy nem tartjak be a szabalyt, hanem arrol, hogy rossz szabalyt tartanak be a rossz tajekoztatasi rendszer miatt ("nincs macisajt, tehat elsobbsegem van" <-> "nincs macisajt, tehat meg kell adnom a jobbkezet").
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12737 üzenetére
"A KRESZ pontosan leirja, hogy kell megközeliteni a kereszteződést."
Bar mondjuk ezt senki nem vitatta, de idezned?
Az, hogy pontosan le van irva, meg nem jelenti azt, hogy jo megoldas lenne - en is le tudom irni eleg pontosan, hogy kell bal kezzel megvakarni a jobb fulemet, de ettol ez meg eleg bena modszer. A kozlekedes veszelyes uzem, itt olyan szabalyokat kell hozni, amiket a gyakorlatban is konnyu alkalmazni. A jeloletlen jobbkezes keresztezodes meg nem felel meg ennek a kriteriumnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz lajafix #12742 üzenetére
Szerinted mi hivja fel jobban az ember figyelmet arra, hogy elsobbseget kell adnia:
1. Szep nagy, messzirol latszo tabla, fenyvisszavero reteggel, szembeforditva a kozlekedovel.
2. Az, hogy nincs ott egy olyan tabla, amit valoszinuleg egyebkent se venne eszre, mert csak kozelrol latszik (addig takarasban van) es elevel/hatuljaval van a vezeto fele, es egyaltalan nem veri vissza a fenyt.Na, ezert.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12746 üzenetére
Az elsobbsegadas tabla akkor lathato hatulrol, ha:
1. pont a keresztezodes kozepen vagy (akkor mar keso)
es
2. vilagos van"Az egyenrangú kereszteződéseket pedig fel kell tudni ismerni. főleg gyakorlattal"
Elobb utobb fotozni fogok par keresztezodest (jobbkezest es elsobbsegest vegyesen), es kirakom, hogy dontsetek el, hogy jobbkezes-e. Aztan megnezzuk, hogy milyen hibaarany van a jobbkezeseknel meg azoknal, ahol ki van rakva az embernek a stop/EK tabla.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12750 üzenetére
"Nem vitatom, hogy az alárendelt nem biztonságosabb"
Akkor alapvetoen egyet is ertunk, mert en is csak ennyit mondtam.
A magam reszerol - a tapasztalataim alapjan - azt gondolom, hogy a tablazas hianya az, amitol a jobbkezesek veszelyesebbek.(Nekem ugy remlik, hogy a Hungarian nincs kinn vegig a sarga rombusz (pl. a Palma utcanal), de lehet, hogy megcsalnak a poros emlekeim.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz AMD Power #12798 üzenetére
Igy van, ahol nincs zebra, ott tessek repulni.
Tudom, hogy nehez elhinni, de nem minden negysavos ut nez ugy ki, hogy par szaz meterenkent lampaval vedett zebrak vannak - foleg nem a varos szelen, marpedig oda szeretnek telepulni a gyarak, ahova a melosok tipikusan nem autoval, hanem pl. busszal jarnak. Namarmost, ha a buszmegallo az ut masik oldalan van, akkor valahogy csak at kell jutni a tuloldalra.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12803 üzenetére
De, buszmegallo-fuggo:
"21. §
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át."Vagyis ha ez a hely tablan belul van, akkor ott a buszmegallonal kell atmenni.
AMD Powernek ezt azert meg illene tudnia, nem olyan regi a jogsija
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fordfairlane #12844 üzenetére
A terepjaro lehet, hogy megussza (bar ketlem, mert ha az astras utkozesben is annyi energia volt, hogy a kistehert szetszedje, akkor egy nehezebb terepjaroval valo utkozeskor meg durvabb energiak lettek volna, ami jo esellyel osszetori a terepjarot is), de a vezetoje tutira nem, mivel azok a merev alvazuk miatt baromi gyenge toresteszteket szoktak produkalni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák"
Bar konkret statisztikai adattal nem tudom alatamasztani, csak a sajat tapasztalataimmal, de erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12973 üzenetére
Nezz utana a szabalyoknak, vmi szabalyalkoto fomarhanak sikerult belevennie azt a kitetelt, hogy elso ulesre csak menetiranynak hattal allo gyerekules rakhato, ezen kivul csak felnott utazhat ott. Baromsag? Az. Ellentmond az europai szabalyzasnak? Ellent. Ez a jelenleg hatalyos magyar szabalyozas. Hat, ez.
Na, ezek azok, amik miatt neha nehez komolyan venni a szabalyok betartasat.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12980 üzenetére
En meg siman eloretettem a gyerekulest, ugyanis ugy iteltem meg, hogy biztonsag teren tobbet nyerek azzal, hogy ha egy rovid pillantassal ra tudok nezni, ha vmi baja van, mint amit veszitek azzal, hogy nem hatul ul.
Es az a kozlekedesi szabaly, ami minden egyeb ok nelkul csak annyit okoz, hogy noveli a balesetveszelyt, rossz szabaly, amit - kovezz meg - lelkiismeretfurdalas nelkul athagok.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AliExpress tapasztalatok
- Szinte csont nélkül veszi az akadályokat TSMC gyárépítése az USA-ban
- BestBuy topik
- DIGI kábel TV
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gaming notebook topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen