Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Rendszerfrissítés másként Xiaomi/POCO/Redmi telefonok esetében HyperOS-en.
- Reklámmentesítés HyperOS-ben Xiaomi/POCO/Redmi
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mára elég volt a reklámokból
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Felvételi feladatsor jogi egyetemek számára
-
LOGOUT.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
őstag
válasz yodamester10 #51195 üzenetére
Kereskedői autó, ha jól látom.
-
hdanesz
őstag
Egy kis néznivaló az új évre.
-
hdanesz
őstag
válasz Aladdin #51855 üzenetére
Halló,
Szétnéztem a spritmonitor.de-n. 2009 és 2011 közötti benzines Accord-ot néztem, a legkisebb átlag: 6.31liter. Még van 1-2 hatossal kezdődő, de jellemzően 7 vagy felette.
Ettől függetlenül lehet, hogy a tied ilyen jól fogyaszt.Nekem ezres Civic-em van. Ha ideális körülmények között mennék országúton (nincs előzés, tempomat 95-re állítva, nincs település miatt lassítás-gyorsítás ...esetleg megállás lámpánál) akkor fogyaszt a BC szerint 3.9litert. De ezek kb. laboratóriumi feltételek.
20km-re lakom a munkahelyemtől, aminek egy része (6-7km) városi út, a többi országút. A nyári átlagom 6-6.2 liter volt. Most hidegben 6.6-6.8liter. Előtte 2009-es 1.2-es benzines Jazz-em volt, ugyanezekkel a feltételekkel nyáron 5.5, télen 6.1 volt a fogyasztás. Most ha nullázok munkába menet a városunk végénél és kijön 3.8 liter mire elérek a cél városig....kb. 2 lámpánál való megállás/elindulás kombó után már 6liter a BC szerinti átlag. Nem fél litert emel rajta. És ez csak 1-2közlekedési lámpa ami megfog...semmi duhajkodás.
Egy kollégámnak 2013-as, 1.8-as Civic-je van. Főként városban közlekedik, 10literrel. Ha országútra téved, akkor megy le neki 7-7.5körülire a fogyasztás.
Mindössze ezek fényében meglepő a dolog. De mondom semmi személyeskedés, én elhiszem, hogy ennyit eszik.
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #51858 üzenetére
Alapvetően meg vagyok elégedve. Most - hidegebb időben - néha 1-2 műanyag az utastérben nyöszörög kicsit indulás után. Amint bemelegszik az utastér, a nyöszörgés megszűnik.
Számomra eléggé dinamikus még az ezres motorral is. Nem sportautó, de a Jazz után elég nagyot ugrik.
És még mindig rengetegen megnézik az utakon....pedig már május óta megvan.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Még egy fél mondat erejéig visszatérve a fogyasztásra. Ma tankoltam (10gen Civic, 1.0T), Debrecenben, már a városból kivezető úton. Ott nulláztam. ECO mód bekapcsolva, valamint iszonyat papás stílusban vezettem hazáig, Hajdúböszörményig.
Az egyetlen útba eső településen (Józsa) meg kellett állnom 1lámpa miatt. Valamint az autópálya felhajtónál is van 1 közlekedési lámpa, ott is meg kellett állnom. Ilyen feltételek mellett - illetve 93-ra állított tempomattal - jöttem végig. Semmi előzés, semmi intenzív gyorsítás.
Így jött össze 5.5 liter fogyasztás 18km-en. Tudom ez nem túl reprezentatív táv. Íme két kép. Az egyiken 6litert mutat a BC, kb. 500méterrel az egyik lámpás indulás után. A második itthon készült érkezés után.
Most kikapcsolom az ECO módot és a saját stílusomban fogok vezetni amikor legközelebb visszamegyek Debrecenbe. Kíváncsi leszek mennyi fog változni az 5.5-ös fogyasztás.
Kicsit megdöbbentő számomra, hogy az átlagos stílusomhoz képest fényévekkel nyugisabb (tényleg totál papás üzemmódban) ECO módos vezetéssel is csak 1.3-1.5liter a különbség 100km-en. (a mostani hidegebb időben szokásos 6.8-7-hez képest.) Nem tartom magam versenyzőnek, viszont szeretek lendületesebben vezetni. De ahogy most hazajöttem az minden csak nem élvezet. Inkább éreztem magam útakadálynak, mint közlekedő autósnak.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Szerintetek melyik fog nyerni? Type R drag race.
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #52486 üzenetére
Négy napig egy Audi Q2-t használtam Svédországban pár napja, 1.6-os turbódízel motorral. Nem tudom pontosan mikori autó, de 6600km-t futott eddig...tehát nem lehet túl régi. Álló helyzetben (még meleg motorral is) hangosabb volt mint a Civic. Pedig az Audi prémium. Sőt, megkockáztatom, hogy menet közben is hangosabb volt a motor....és nem a gyorsítás közbeni motorhangra gondolok, hanem már az utazótempós részre.
Ettől még tény, hogy a négy hengeres benzinmotor tényleg halkabb.
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #52499 üzenetére
Ez igaz. Pár hónapja Nilsan Pulsar 1.5 dci volt a bérautó, az halkabb volt mint az Audi. És még szót sem ejtettem a nemrég emlegetett 2.2-es Honda dízelről. Amikor 2009-ben nézegettem egy 2004-es évjáratú Accord-ot, el sem hittem,h. nem benzines...olyan csendes volt. De nem offolom szét a topic-ot.
-
hdanesz
őstag
válasz #31733248 #55017 üzenetére
Nézd, anno én úgy mentem be a Ford szalonba és általában minden szalonba, hogy 4.5 millió a keret, 5ajtós, benzines, klímás autót szeretnék. Bocs, a 4.5millió kp + a 2009-es évjáratú Honda Jazz beszámítva. A Jazz-re több helyen 1.6-1.7közt mondtak árat. Ebből könnyen kiszámolható, hogy épp azon az árszinten mozogtam, amit leírtál. És egyetlen Ford szalonban sem emlegették a Mondeo-t mint opció akkoriban. 2017 márciusáról beszélünk.
Plusz ahogy látom, a jelenlegi akció Ford Credit finanszírozás esetén érvényes. A kp-s ár 3-400ezerrel több általában. De lehet ekkora akció esetén még több, hiszen a konfigurátor szerint a Business felszereltség alapára bőven 8millió fölött van
-
hdanesz
őstag
válasz #31733248 #55059 üzenetére
Én nem szerettem volna semmit finanszíroztatni. Annyit ajánlottak fel, hogy finanszíroztassak egy minimum összeget, mondjuk 2-300ezret. Aztán az első törlesztés után kérjem, hogy egyben kifizethessem a fennálló tartozást. De úgy döntöttem, hogy ennyi plusz ügyintézést illetve utánajárást nem ér meg.
Attól is függ az autó típusának kiválasztása, hogy kinek mire kell az autó és mi fér el. A Mondeo azért elég nagy tepsi.
Nekünk a garázs pedig eléggé limitált....465centiben.A Civic is épp befér a maga 452centis hosszával.
-
hdanesz
őstag
válasz tboy93 #55105 üzenetére
Viszont az olasz autóval együtt járhat az is, hogy akad rajta pár parkolási sérülés. Ismerve az olaszok parkolási módszereit. Ezek lehetnek látható vagy javított dolgok. (akár szakszerűen, akár kókányolva) Volt alkalmam mindent összevetve másfél hónapot Olaszországban töltenem és vezetnem is pár ezer km-t.
Kérjétek meg a kereskedőt hogy mérje körbe nektek a fényezést.
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #55414 üzenetére
Nekem anno 200ezret adtak az 1.0 Comfort-ra. Sőt...talán kicsit többet is, mert a White Orchid Pearl fényezés felára nem volt benne az 5.899milliós alapárban.
Ha jól emlékszem 130ezer volt a metálfény. Akkor 320 volt össz, mert 5.7-ért hoztam el.Amit nem értek még...az átírás költsége. Amikor új autót néztem, a legtöbb cég 120-140 ezer között mozgott. A Mazda volt kiugróan drága (190ezer ft - Mazda 3 esetében), a Suzuki volt a legolcsóbb 94-ért átírtak volna egy 1.6-os Vitarát. Oké, a törzskönyv, forgalmi,rendszám...minden autóhoz kell, ezek fix költségek.A vagyonszerzési illeték köbcentinként eltér az is oké. De hogy pl. az én ezres Civic-em átírása miért volt 160.....míg az 1.6-os Focus is 130, nem is említve a 94ezres 1.6-os Vitarát.
A különbözet a nullrevízió költsége pusztán. Amit ugye a márkakereskedés határoz meg.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Milyen szenzorok helye? Nekem kintről nem látszik semmi, csak a kamera fent a szélvédő felső részén, illetve lent az első lökhárító szemből nézve jobb oldalán van a radar a távolságtartó tempomathoz.
De ezeket látom az általad linkelt autón is.A pirossal jelölt részekre gondolok ITT
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz hülyegyerek #55651 üzenetére
Nekem 3hónap alatt ment bele 11 ezer. A haverok már azon kiakadtak.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok!
Valakit érdekel egy 1556km-t futott 2009-es Jazz?
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Muteromék kocsit vennének. Kisebb méretűt, természetesen a Jazz is szóba jött.
Találtunk is egy 2004-es évjáratút, ami szinte mindenben megfelel az igényeknek. 1.4-es motorral. Egyetlen bibi van. Két illatosító is van a kocsiban. Elől és hátul is. Mint ha el szeretnének fedni valamit. Ezek hajlamosak beázni, nem?!Különösen akkor lett ez érdekes amikor a fűtést bekapcsolva érdekes 'vizelet' szag jött be a szellőzőkön keresztül.
A klímát utána kapcsoltam be, akkor nem volt ilyen szag.Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
10. generációs Civic-re lehet kapni hátsó vonószem takarót? Ebay-en láttam....pl. itt.
Ráadásul fényezve.
A kérdés, hogy itthon lehet-e?Vagy akár a Hondától rendelve.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Erről az autóról mi a véleményetek?
Ha jól tudom, ebben már van DPF...tehát regenerál. Igaz?
Ha ezt szeretném elkerülni, akkor az előző generációból kell szemezgetnem?A 2.2 CTDI motorral szereltre gondolok. Azokból is láttam egy érdekeset. Az 'A' oszlopon mi lehet az a cucc?
Anno (vagy 12 éve) nézegettem egy hasonlót, mentem vele egy karikát...na az egy élmény volt. Meg nem mondtam volna, hogy dízel...a fék harapott mint az isten nyila, a váltó a szokásos Honda féle. Akkoriban nem volt rá elég zsé...kíváncsi lennék hogy öregszenek ezek.
-
hdanesz
őstag
válasz nandow #71133 üzenetére
Köszi!
Közben megnéztem az újabbik verziót élőben(2009, 2.2 dízel, 150lóerő, N22B...motorkód). Ki is próbáltam.
Szuperül ment, csak álló helyzetben hallani hogy dízel...menet közben nagyon csendes.
Volt lehetőségem rosszabb úton (városban) és országúton is menni velem. Szépen húz, nem rángat...a váltó is pöpec. Semmi rendellenes hang szerencsére. Rozsdát sem nagyon láttam, a karosszérián abszolút nem...talán odalent a futóműelemeknél volt némi.A fék egy picit gyengébb mint amire számítottam (meg amire emlékeztem a korábbi 7.gen próbaútról). De csak simán csereérett szerintem, érezhető válla is van a tárcsáknak. Majd belealkudom. Vészes árban van egy komplett 4 kerékre való tárcsa/betét kombó?
Három dolgot szúrtam ki - esztétikai mind.
1. Az első hűtőrácsról hiányzik a legfelső króm csík. A középső és az alső megvan. Úgy látom csak fel kell pattintani (ha lehet kapni mondjuk bontóban külön).
2. A kormányon a Honda logóról félig lehámlott a króm...és kilátszik a sárgás műanyag.
3. Talán ez a legérdekesebb....a váltógomb (nem a rúd, csak a gomb maga) forog ide-oda. Feltételezem, ez nem 'normális' viselkedés. Valaki nem tudja, hogy tekerni kell rá esetleg vagy csak rá kellene pattannia? Hogy van ez rögzítve? Sajnos csak utólag jutott eszembe, hogy lehet tekerni kellett volna rajta és akkor megszorul mint egy csavar.Más furcsaság nem volt. Íme néhány kép a kocsiról. Ha esetleg valaki szaki kiszúr rajta valami bibit akkor szóljon. Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Köszi szépen! És a hűtőrácsról hiányzó csík? Az nem típusbibi...ugye?
A 2017-es műszakin még megvolt...a 19-esen már nem...és azóta sincs.
Közben láttam egy videót, amin látható hogy a váltógomb csavarható...így remélem csak ki volt tekerve és csak vissza kell tekerni a helyére. Azért forgott...[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #71146 üzenetére
Én is így gondoltam. Ha vissza tudom tekerni a váltógombot a helyére és nem fog mozogni, akkor szerintem megveszem. A próbaút meggyőzött.
A fék még ha drága is....jó ideig le lesz tudva. -
hdanesz
őstag
Az szerencsére van benne. Köszi és neked is Qru.
Most úgy néz ki, hogy két autó maradt a lehetséges páciensek közül.A fent említett 2009-es Accord, 2.2 i-DTech 150lóerővel, 228 ezer km-rel és egy 2011-es Renault Grand Scenic 1.6 dci 253 ezer km-rel. Az Accord a váltó és a jó vezethetősége miatt tetszik. Valamint alapban általában a szedán autók felé húzok na és persze a Honda az Honda. Elférek benne elől, de hátul már nem sok hely marad sajnos. A deréktámasz a vezetőülésen sokat dob a komforton.
A Scenic már átesett vezérléscserén 200párezer km-nél. Tetszik benne, hogy magasan ülök, a Bose hifi marha jól szól benne és panorámatetős. Nekem az ülései is kényelmesek még ha kicsit székes hatásúak is. Bőr-szövet ülései vannak, így nem rottyadok bele annyira nyáron. A csomagtere hatalmas és nagyon sok rejtekhely, rakodóhely van benne általánosságban.
Holnap szeretném eldönteni mert már május eleje óta vergődök az autóvásárlással és ez a két autó messze a legjobb amiket eddig láttam. Tudom, kicsit almát a körtével kategória...de ez most így adta ki. Egy pár topic lakóit már biztos az őrületbe kergettem az állandó kérdezősködésemmel.
-
hdanesz
őstag
Itthon van a gép.
Megtettem vele eddig 80 km-t...egészen jó. Még pár dolgot keresgélek benne...de majd elolvasom a kezelésit.
Vicces, hogy 100-as tempónál 5 liter körül eszik.A hiányzó első krómcsíkot be lehet szerezni 38 ezer Mátyásért...új, utángyártott változatban. Még gondolkozom rajta ér-e ennyit a kis esztétikai hiba.
@Qru: 2009/06. havi autó...a gyártásáról csak ennyit láttam: 2009
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Köszi szépen!
1-2 kérdésem máris adódott:1. Honnan tudom hogy regenerál? Magasabb alapjárat? Megy a venti?
2. Meg lehet-e oldani, hogy a távirányító az első gombnyomásra kinyissa az összes ajtót? Jelenleg az első nyomásra csak a vezetőét nyitja, másodikra az összes többit.
3. Olvastam a neten, hogy be lehet állítani, hogy bizonyos sebesség elérésekor zárja a központi zárt. A leírások mind automata autókhoz vannak....és úgy kezdődnek: tegye P-be... Nekem egyik sem működik...pedig szeretem ezt a funkciót.Remélem valaki tud segíteni.
-
hdanesz
őstag
válasz tboy93 #71168 üzenetére
Igaz, jobban belegondolva az 1.4 TDI Fabia-m 4 alatt volt 95-nél.
Szűrőkből milyen márkát érdemes venni?
Én az eddigi autóimhoz: Filtron pollen- és levegőszűrőt vettem, illetve Mann olajszűrőt. Az üzemanyagszűrő meg Mann vagy UFI, Hengst esetleg.Hondánál van valami ajánlott márka? Illetve olajból milyet érdemes? 228 ezret futott az autó.
-
hdanesz
őstag
Az annyira nekem sem gond, 80%-ban én is egyedül megyek. A leírásban sem láttam erre utaló szöveget, lehet akkor ez ennyi.
Köszi! És neked is tboy93!
Megvolt az eredetvizsga, tiszta mint a hó, a jóember megdícsérte, hogy milyen szép autó. Holnap átiratom és onnantól kezdve rock and roll. Olajcsere szűrőkkel jövő héten és remélhetőleg egy időre megvagyok.Megrendeltem az első krómcsíkot, holnapra itt is van. Most boldogság van, bár ilyenkor még pár napig 10 percenként nézem majd az olajszintet, vízszintet... De ez nálam alap. Majd az első hosszabb út (2-300km) után leszek igazán nyugodt, ha akkor is minden rendben lesz. Az olaj-/vízszintet amúgy is nézem kb. ezer km-ként.
5.5 liter olaj kell bele azt írta a kezelési útmutató. Meglepődtem, hogy benne van hogyan cseréljünk levegőszúrőt, pollenszűrőt...a legtöbb gyártó ezt nem rakja bele a kezelésibe. Max. service manual-ba.
Olajból milyen viszkozitású kell egy 228-at futott 2.2 i-Dtec motorba?
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek!
Olvasgattam kicsit a környezetvédelmi átminősítésről és egy másik márkánál úgy jártak el, hogy műszaki szemlére vitték a kocsit, ott kaptak egy adatlapot amivel be kellett csattogni az okmányirodába és az alapján átírták a forgalmit. Az átírós rész ingyen volt, a műszaki szemle 1770ft....de azt nem tudom mikori írás volt.
Most meghajtottam kicsit autópályán és majdnem mindennel elégedett voltam. Az egyetlen bibi, hogy 120-tól kezdődően jobb oldalról egyre erősödő szélzaj van. De nem az a klasszikus amit a kocsi körül hallani mindenütt örvényleni. Csak is kizárólag jobbról jön. Lehet a szélterelő a szélvédőnél....? Nem tudom. Megpróbálom kideríteni.
Amúgy ment mint a meszes...de nem forszíroztam 150-nél jobban.
-
hdanesz
őstag
válasz BigBlackDog #71183 üzenetére
Már megmozgattam őket, mindkettő hasonlóan lazának tűnt. De ez csak egy tíz másodperces nézelődés volt egy parkolóban. Majd otthon alaposabban megnézem.
Mert amúgy meglepően csendes volt az autó. Gondolom a tizenhatos kerék és a ballonos gumi is segít ebben. -
hdanesz
őstag
Újabb bibi került elő. Szerencsére a kevésbé kellemetlen fajtából.
Radar van elől és hátul is, de feltételezem, hogy nem a gyártás során került bele...hanem a szalonban és utólag fényezték. Vagy más magyarázat is lehet, mert a radart kikapcsoló gomb nincs a kocsiban mint amikben gyárilag van.És a tükör felett van egy visszajelző, ami csak mutat számokat...csíkokat, de hangot nem ad.Csak akkor csinálja a csíkos mutatványt ha tolatok...az elsőkre nem reagál. Ma vettem észre, hogy szét van esve a tükör feletti cucc...holnap mehetek elektromos mesterhez. Valaki találkozott hasonlóval? Több ilyen autót láttam...amiben hasonló a radar.
Illetve annyit módosítok, hogy nagyon halkan sivító hangot hallani ha aktív a radar.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Köszi! Még sosem láttam ilyet. Hallottam róla, de látni még nem láttam.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Járt már valaki úgy, hogy felakadt az üzemanyagszintjelző mutató?
Teletankoltam (első kattanásig) és már megtettem 122 km-t azóta...de meg sem mozdul.2009-es, 8gen Accord 2.2 dízel.
-
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek! Ha 3-400 km után sem mozdul akkor ott más bibi lesz.
Felkerült a hiányzó felső krómcsík az elejére, a karosszériás megragasztotta a süvítő szélvédőtakarót és a nyávogó kuplungra is került némi síkosító.Az alsó talpasokat megnézettem tegnap szerelővel, alaposan megpiszkálta pajszerral...azt mondta, hogy tuti nem fog kifordulni a kerék a közeljövőben. De huszadikára azért beneveztem egy alaposabb vizsgálatra.
Lekopogom...eddig minden rendben van.
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #71221 üzenetére
Nem tudom. Megnéztem több ilyen autót most hahu-n és mindegyiken van. Légterelő nélkül. De lehet valami gyári felfogatási pont...vagy nem tudom.
És még a felét sem soroltam fel. Vannak fura kábelek itt-ott...
Az első tulajdonosa valami kárszakértő volt...vagy ilyesmi. Sosem lehet tudni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Hiába Musk kritikája, az ausztrálok szerint megoldható a közösségi médiás tiltás
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sikernek tűnik a Xiaomi első EV-je
- Vezetékes FEJhallgatók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Asszociációs játék. :)
- Synology NAS
- Facebook és Messenger
- Windows 7
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest