Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) petyabest


petyabest
csendes tag

Sziasztok!

A mai napon egy érdekes hálózati hibajelenségre lettem figyelmes, amit nem nagyon értek. Hátha van itt valaki okosabb emberke is, aki tudja a megoldást...

Van egy TPLINK WR841N típusú routerem.
A routerhez kábelen, vagy wifin csatlakozom, a probléma szempontjából mindegy.

A gond az, hogy csatlakozás után valamilyen idővel (ez változó) megszakad az internet összeköttetés.

A gép és a router között a kapcsolat él, lehet pingetni a routert, meg a saját belső IP-met is. Más LAN-os gépeket is elérek, lehet pingetni más hálózaton belüli gépekről is a problémás eszközt. Sőt, a router admin felülete is gond nélkül bejön, a router admin cuccaiból lehet pingetni a WAN irányába is, csak éppen erről az egyetlen gépről nem lehet a WAN irányába forgalmazni. Ugyan ekkor a hálózat többi gépén van internetkapcsolat, minden rendesen működik.

Ha a routeren másik LAN porthoz csatlakozom, miután ez a probléma megjelent, a gond továbbra is fennáll.
Ha a problémás számítógépet indítom újra, akkor sincs internet, ha egyszer az összeköttetés megszakadt.

Ha a routert újraindítom, helyreáll a hálózati kapcsolat, majd egy kis idő után kezdődik újra megszakad a kapcsolat a WAN irányába. (Más gépeken továbbra is van kapcsolat.)

Ja, és a router beállításainál nincs beállítva semmilyen időalapú, vagy egyéb korlátozás egyik gépre sem.
A probléma csak egyetlen számítógépnél jelentkezik, de mindegy, melyik porton csatlakozik a routerhez.

Hol lehet a hiba???

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.