Hirdetés
Aktív témák
-
ronaldo
őstag
válasz Nowhereman #18121 üzenetére
Szerinted a Vettel bünti lassúsága miatt kivágják a hisztit a Ferrari-vezérek?
Nem hinném, csak gondoltam felütöm a fórumban, hogy ez azért elég szembetűnő volt számomra. A szerencse, meg a "szerencse" nagyon nem zárta a Ferrarit (főleg Alonsot) mostanság a szívébe. Ott volt Kanadai nagydíj, ahol valószínű a győzelme ment el azon, hogy kétszer rossz helyzetben jött a lekörözés - ahol ugye mindig az kerülhet csak hátrányba, aki elől megy..., aztán Valenciát nem minősíteném, az duplalol, és inkább a "szerencse kategória", Silverstone sem a lottógyőztes forma jegyében telt, Hockenheim már jól zárult számára, de ha Vettel nem azzal van elfoglalva, hogy májkrémet csináljon belőle a palánkon, akkor sima elsőnek fordul, ehhez képest mehetett a színjáték a végén. Év elejéről meg ugye az ominózus Ausztrál futam, ahol Alonso csak a fejhallgatós hülyéknek köszönhette, hogy a végén csodaszámba ment a 4. helye is.
Egyébként a vörös szemüveg mögött én elképzeltem így utólag mára egy jó forgatókönyvet. Vettel pont nem tud befordulni már kerékcserére az SC bejövetelekor, akkor nyilván Webber bemegy, hisz szabad az út, így szépen bejön Alonso első helyre, Webbert tartja a futam végéig, Vettel meg nagyon ráb@szik.
#18130: az nem érdekes, hogy nem nagyon esett ki, kubica mégis jobban állt a pontversenyben? Számomra Heidfeld nem volt egy túlságosan nagy versenyző. Semmi plusz nem volt benn a többiekhez képest. A Saubernél még ígéretként indult, ahogy anno a BMW-nél Button, de kb. ugyanoda jutottak mindketten. Az angol bemákolt egy vb-t, Heidfeld ennek a közelébe se került.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
válasz Nowhereman #18142 üzenetére
2008-ra gondolsz massánál. Ugyanebben az évben egyébként pont Kubica nyerte a házi versenyt, de mindegy. Heidfeldnél egyszerűen mindig lehetett érezni, hogy benne nincs több, mint egy esetleg szerencsés alakulású évben egy elég versenyképes autóval az évvégi 4. hely. Azt se felejtsük el, hogy neki németként mennyivel könnyebb volt minden, mint Kubicának. Sokkal több tapasztalata is volt, ezt se hagyjuk figyelmen kívül.
Vettel már több port kavart, mint Heidfeld egész pályafutása során. Pedig tavalyt nem tekintve az RB sem volt a mezőny legjobbja. Egyre versenyképesebb volt, de a semmiből tudott Vettel egy monzai esős versenyt*, aztán ezt megismételte, amihez még csak hasonló dolgot se tudott produkálni Heidfeld egész pályafutása során.
*ugye azt még a Torro Rosso színeiben, kicsit megkavart ez a sok bikás autó
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
válasz #70869248 #18153 üzenetére
Én nem az előzésekre gondoltam. Hanem hogy vettel tejfelesszájúként monzában a vízben olyat tudott, amivel az egész mezőnyt odaalázta, heidfeld meg sosem tudott igazán kiugrót, és szépen beleszürkült ebbe az egészbe.
Nem vagyok vettel-fan, róla sem derült még ki hogy "mire született", de az biztos, hogy heidfeld tipikus örökvesztes alkat. Egy ígéretes versenyzőként indult, középszerűként vonult vissza. Persze ha tavaly ő ül a brawn-ban button helyén, ő is 100%, hogy világbajnok lenne, de ilyen mákosztás minden 50 évben van.
-
ronaldo
őstag
válasz Flashcash #18170 üzenetére
Eszerint tavaly is lógatni kellett volna mindenkinek a vízbe a pisilőjét arra várva, hogy szabálytalanná nyílvánítják a brawnt? Mert látható volt, hogy sokkal jobb, mint a többi autó.
Abszolút nem vagyok RB párti, sőt, már unom őket kicsit, de ez a hivatkozási alap, hogy "már nagyon látható volt a különbség", mint betiltási indok, kicsit fura.
Nem tudni persze mennyire kardoskodott a színfalak mögött a mclaren a dolog mellett(ellen), mert többnyire brawn nyilatkozott inkább a szárnyakról, de vicces lenne pont azt a csapatot "sajnálni", aki az f-csatornával hozakodott elő.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
De mennyire vannak messze a mezőnytől? 1 héttel ezelőtt a Ferrari orrmányon csapta mindkét RB-t, nem is kevéssel. Közel se 1mp volt persze az előnyük, de nyers tempóban kb. 3-4 tizeddel többet tudtak. Legalábbis Alonso.
Ez a fejlesztősdi bezárása meg tényleg elég naív ötlet, ahogy már írta valaki délután, a mclarennél is meg tudják oldani, hogy menjen a fejlesztés, az olaszokról nem is beszélve, hiszen ott mindig fejlesztenek valami sportautót, nem lesz nehéz pár apróságon dolgozni sunyiban.
Mondjuk ez a szabálymódosítás így vicces, mert hamar el kéne dönteni, hogy mégis mekkora lesz az új terhelés, mert mi van mondjuk, ha 500N helyett lesz 800N, aminél már pl. a mclaren meg a többi csapat szárnya is túlhajlik? Erre egy okos se gondol "odafenn"?
Szóval az illene jól az idei forgatókönybe, hogy 5 nappal Spa előtt döntik el, hogy minek is kell megfelelni.
-
ronaldo
őstag
válasz hunnylander #18474 üzenetére
Érdekes megoldás. Végső soron egy végzős szakközepes (gépész) tudásánál nem szükségeltetik több ehhez. Persze néha az egyszerű dolgok a legpraktikusabbak és legjobbak
-
ronaldo
őstag
Mintha Vettelnek lenne +5 tizede a középső szektorban. A végén látszott, hogy nagy altatás van, de az a fél másodperc valahogy mindig ottmaradt közte és a többiek között és kizárólag a középső részből fakadóan. Bár szabad szemmel is lehetett látni, hogy ő lényegesen kevesebbet szenvedett azon a részen, mint a többiek.
Persze ha nem elsőként fordul el a holnapi futamon, akkor a hajára is kenheti, hogy gyorsabb mint a többiek, mert nem fog tudni előzni.
-
ronaldo
őstag
Button (megint) nem nagyon érzi, hogy mi van.
-
ronaldo
őstag
Vettel fék... ahogy írtátok is.
-
ronaldo
őstag
Ej, Alonsonak ez a szett gumi nagyon nem bejövős. Vettelnek meg épp ellenkezőleg...
-
ronaldo
őstag
Azért ez ütős... kár, hogy Button még egy wc kipucolására is alkalmatlan, szóval elég valószínűtlen, hogy megfingatja Webbert.
-
ronaldo
őstag
Alonso nyomja neki mint a bolond, folyton javítja a saját idejeit, de Fettli brutál első szektort tud. 3 tizedet ad mindenkinek. Másik két részen fogható, de elsőben nem...
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #19894 üzenetére
Én is adom amit TESCO-Zsömle. Emlékszem még a szingapúri szabadedzésről (be is írtam), hogy Vettel 5 tizedet adott _mindenkinek_ a mezőnyből. 3.-ban (főleg) Alonso oda tudott lépni, de így is szétverte az RB a mezőnyt.
Ennek fényében meglepő, hogy egyáltalán bármilyen ütésváltás ki tudott alakulni az időmérőre sőt (Vettel hiba ide vagy oda, kikapott). Azt a dolgot egyáltalán nem is tudtam hova rakni.
Persze ez nem azt jelenti, hogy most is ez lesz, de legalább némi reményre lehet ok. Bár nem tudom, hogy a pirosak fejlesztettek-e valamit a legutóbbi pofavizit óta, a mclaren ugye igen, bár hamilton jól bekente magát szarral már rögtön az elején, neki így nehéz lesz felkapaszkodnia.
-
ronaldo
őstag
Hamiltonnak megint a váltó szarozik szerintem, belső kamerás felvételből hallottam, mikor "félreváltott". Aztán lehet hogy nem, de a remek streamben egy kukkot nem hallottam mit mondott neki a mérnöke.
Most már biztos. A Visszafordító után nehezen vált fel... 3-4-es talán.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Webber előadta a szokásos "utolsókörbenmegmutatomhogyazérténvagyokagyorsabb" viccet, első kék szektort lilázta, aztán megfutotta a leggyorsabb kört.
Inkább a rajtnál mutatta volna meg, mert mintha Kubica szétkapta volna
-
ronaldo
őstag
válasz MPowerPH #20038 üzenetére
Szerintem a hátralevő futamokon erős lesz mindenhol a RB. Tavaly konkrétan Interlagosban és Abu Dhabiban is ők nyertek. (igaz, nagy konkurencia nem volt a végére, mert a Brawnt addigra már lelépték, a többiek meg hébe-hóba tudtak velük menni).
Korea meg kérdéses, de elsősorban nem az, hogy ki fog ott nyerni, hanem hogy lesz-e futam
-
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #20108 üzenetére
Kubica meg is állná a helyét. Mondjuk nem csak a Ferrarinál. De veszélyes az ilyen dolog, hogy két gyors pilóta egy élcsapatban. Mclaren is ezért választott már másodszor második vonalbeli pilótát hamilton mellé. Ferrarinak is jobb ez az egy gyors pilóta/lassabb pilóta leosztás. A RB-nál is ha egy dudás lenne a csárdában, az az illető már rég vb lenne.
-
ronaldo
őstag
Hamiltonnak jó beszólásai voltak ma. Az webber szegénységi bizonyítványa, hogy ő meg miket szövegelt. Ennek fényében meg is érdemelte, ami történt. Ahogy hallgattam a nyavalygásait, ő inkább maradjon a playstationnél...
Alonso pedig továbbra sincs könnyű helyzetben, Massa láthatólag képtelen bármilyen segítséget nyújtani, egyedül pedig nehéz. Hamilton se nagyon bízhat Buttonban, főleg hogy gyors pályák jönnek. Webbernek az a szerencséje, hogy az autója pályától függetlenül k_rva jó, ráadásul Vettel is gyors.
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #21162 üzenetére
Ja, két mákostészta vb sok lenne azért egymás után Más kérdés, hogy valamit elő kell húznia egy hét múlva Alonsonak, mert ha RBR 1-2 lesz az időmérőn, akkor neki elment a vb-je.
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #21186 üzenetére
Nem hogy segítette Alonsot, hanem az elején is folyton csak zavarta. Lásd Melbourne... Meg még utána 1-2 futam. Akkor, hogy a szegény brazil kisgyereket hagyjuk versenyezni, nem szóltak rá, pedig az ottani elhullajtott 3-4 pont most nagyon sokat érne.
Persze Alonso is nagy tulok volt spában, azok a pontok is jól jönnének most...
venember83: azért mákos, mert Button egyszerűen lassú. Abszolút nem vb kaliber. Webber sem az. Mindegyikőjük tehetséges versenyző, de normális esetben semmi közük egy vb-hez. Nem példa nélküli, hogy egy ehhez hasonló pilóta győz a végén, de én csak annyit mondtam, hogy nem szeretném ha a tavalyi szezon után most is így lenne.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
válasz mephi666 #21470 üzenetére
Múlt héten Q2-ben 3x történt meg, hogy ezredre azonos időket futottak. Egyszer schumi és hamilton, és rajta kívül még pár pillanaton belül két ilyen eset is történt. A másik párban is schumi szerepelt, meg rajta kívül mégegy ilyen páros volt. Gyulám persze nem vette észre, végülis az időmérőhöz volt köze a dolognak, tehát semmi komoly
Ha valaki ráér kikeresheti azt a pillanatot...
-
ronaldo
őstag
Alonso nagy trágyában van. A két RB gyors, a szokásos 3-4 tized egy körön, ráadásul a Mclaren is jó, mert ha még button is közel olyan időt megy, mint Alonso, akkor tényleg fekszik nekik a pálya. Más kérdés, hogy az RB-re ők is veszélytelenek, de a Ferrari esélyeit tovább csökkentik.
Ha csak a spanyol nem titkol nagyon valamit, akkor holnap is a csuda izgalmas futamot kapjuk
-
ronaldo
őstag
válasz MPowerPH #21497 üzenetére
Azt mondjuk nem tudtam eldönteni végül, hogy Alonso ment-e lágy keverékkel. Mert mikor a végén kiküldték, akkor az volt rajt, viszont 1 perccel a vége előtt gurult ki a boxból, szóval nem tudott mért kört menni.
Mert ha keménnyel kapott 8 tizedet, akkor az időmérőre lággyal lehet, hogy "csak" 3-4 lesz, más kérdés, hogy az is rengeteg. Viszont a Mclareneket legalább megelőzheti. Az utolsó szektorban kapott 5 tized ugyanakkor marha sok.
Szvsz 2,5 óra múlva már el fog dőlni a vb
-
ronaldo
őstag
Na, Webber is tudja azt a beteg utolsó szektort (39.6)
Ez megint sima RB 1-2... az utolsó szektor kivételével partiban van a Mclaren-Ferrari-RB, de az utolsó rész... -
ronaldo
őstag
válasz Oliverda #21526 üzenetére
Vettel 39.3... Képtelenség, amit ott nyom a RB.
Huh: Alonso utolsó pillanatban... Így nagyon necces volt a vége, a gyors kör kezdete előtt tökölődtek egymással ott páran, meg is látszott az első szektoron, hogy lehűltek ott a gumik. Mondjuk ha az nincs, akkor se nagyon van esélye jobb helyre, csak úgy nem 3,5 tizedet kapott volna, hanem mondjuk 2-t.
-
ronaldo
őstag
válasz madster #21538 üzenetére
Mondjuk összességében érdekes, kár hogy ez az utolsó gyors kör úgy alakult a végének, ahogy... Mert Alonso korábban tudott 17.5-t az első, és 42.3-t a második szektorban. Ahogy Button is tudott jobb első és utolsó szektort. Szóval lehet, hogy nyers tempóban nincs sok különbség most a 3 top csapat között, ugyanakkor akárhogy történnek a dolgok, az a vigyorgós német valahogy mindig első Előzni meg a versenyen... körönként 1-2 tized tempókülönbség kevés, kockáztatni senki nem fog (max. hamilton, bár ha mindegyik vetélytársa pályán van, neki is felesleges), kers meg nincs
#21540: viszont végre nem sikerült a "tervük", és Alonso bejött harmadiknak. Csak a rajtot nem szabad elszúrni.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Az ő szemszögéből érthető a frusztráltsága, mert míg Alonsonak Vettellel gyakorlatilag nem is kell foglalkoznia, addig neki mindenképp nyernie kellene, Vettelt megelőzve, aki láthatóan agyonveri ezen a pályán. Ha a lelki dolgokat nézzük, Hamilton lehet a legnyugodtabb, rajta semmi teher nincs. Más kérdés, hogy mivel rajta kívül 3 embernek kellene kiesenie, így esélye sincs. De legalább nem ideges Alonso meg Vettel pedig közömbösek, mivel Alonso pont leszarja, hogy Vettel nyer, ha ő mögötte vagy a harmadik helyen beevickél, Vettelnek meg aztán az égvilágon semmi félnivalója nincs, egyszerűen gyorsabb mindenkinél. A holnapi versenykörülmények közötti "hidegben Redbull lassulás" persze még hozhat meglepetést, de szvsz addigra már olyan előnnyel fog vezetni, hogy még az is belefér majd.
-
ronaldo
őstag
válasz Motion_Blur #21595 üzenetére
Ja, ez igaz, elvitt a hév Úgy se kevés. Ha azok a pontok vannak neki (török 2., korea 2.) nem itt tartana... És ez csak két eset.
-
ronaldo
őstag
válasz shteer #21610 üzenetére
Amit érdekes módon pont ezt a futamot övező sajtótájékoztatókon "cáfolt" a Ferrari, miszerint ha valamivel, akkor a versenytempóval bajuk van. Vagy altatás, vagy szopóág. Mert gyorsnak tűnik a Mclaren és ha csak a RBR-k és a Mclarenek mögé tud besorolni, akkor aranyosan lemarad a vb címről.
-
ronaldo
őstag
válasz csucsbicep #21622 üzenetére
Szerintem meg az erőviszonyokat nézve Vettelnek, mert ha nyer és mögé beférkőzik Hamilton, Webber és Button is akkor már ő a győztes. Ami a Mclaren feltámadását nézve nem is lehetetlen.
A rutin illetve a higgadtság viszont talán inkább Alonso oldalán áll, mert ha tudja tartani a 2-3. helyet, akkor van esélye, hogy valahol a 4. hellyel bezárólag végezzen.
Másokkal ellentétben én semmiféle lökdösődésre nem számítok. Szvsz simán eljönnek, maximum Vettel és Hamilton fognak intim kapcsolatba kerülni egymással, de pont ők azok akiknek végképp nincs értelme odavágni a falhoz a vast.
-
-
ronaldo
őstag
válasz lujó55 #21727 üzenetére
Ja, kanadában kicsit erősebbek voltak a lekörözöttek. Ha most azokat a pontokat (amibe az Alonsonak került) hozzáadjuk, ő vb.
No de a mához: valami hasonlót vártam. Nagyon együtt volt az eleje, a két Mclaren simán bement Alonso elé, onnantól kezdve meg a szerencse teljesen elpártolt mellőle. SC miatt szétszakadt a mezőny (a korán kijövők miatt), ilyenkor ez sosem az esélyest segíti, aztán Webber kerékcseréje őt is rákényszerítette erre, ami miatt 2mp híjján, de bejött elé Rosberg meg Petrov. Kb. ennyin múlott. Látszott, hogy ezen a pályán nem lehet előzni F1-es autóval, pláne nem rönót. Vettel se tudta volna megelőzni, se Petrovot, se Kubicát.
No de, ilyen az élet...
-
ronaldo
őstag
Jaj már gyerekek, a Mclaren gyorsabb volt ezen a hétvégén a Ferrarinál és hamiltonnak se volt köze kubicához. Pedig a boxkiállás után szerintem 150%-on tolta neki, ha még esélyt akart arra, hogy Vettellel menjen.
Most nem Alonsot kell ezért szekálni. Nyugodjatok meg, ha hamilton is így csúszna le a vb címről, hasonlóan ideges lenne. Valamelyest meg is értem a dühét, mert amúgy a Ferrari bizonyosan gyorsabb ezen a pályán mint a rönó, vagy akár a mercedes, de mivel nem lehet rajt előzni, így csak a vonatozás megy.
Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- Iphone 14 pro max 256GB space black Vodafone függő
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen