2022. augusztus 14., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Egy kamionos naplója...

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Hajsza az otthon töltött karácsonyért.

[ ÚJ TESZT ]

Útinapló.

Bp.-Newark(Anglia) kb. 2065 km

Akkor kezdjük!....

Előszó

Rögtön az elején leszögezem: nem szoktam naplót írni az útjaimról, de most kivetélt teszek, két okból is. Az egyik, hogy drága családom megígértette velem, mert állítólag olyan jó olvasni. A második, mert reményeim szerint ez az út max. 4 nap lesz, kevés említeni való eseménnyel, így nem sokat kell körmölnöm.
Az ékezetek teljes hiányára is van magyarázatom: nemet billentyűzetes laptopot kaptam a családtól, amin ugyan megvannak a magyar ékezetes betűk, de a billentyűzeten ezek nem látszanak,ill. nem minden az aminek latszik, plusz nekem az elmúlt kb.20 év alatt, mióta ilyen-olyan számítógépem van, sem sikerült megtanulnom vakon gépelni, így meg sem kísérlem megkeresni őket…ha Krisztián, (aki gondolom ezt az írásomat is feltölti a netre…) úgy gondolja, akkor behelyettesíti a betűket, bar nem sok értelmet látom.

2009.december 19.
Mindjárt az első napon megdőlni latszik két jóslatom is, aminek nem örülök. Az egyik az út idotartama, a másik pedig annak eseménymentessége. Miután szeretett főnököm elintézte nekem, hogy nyitvatartási időn kívül, csak most és csak nekem kiadjak megújított jogosítványomat az okmányirodán, így semmi akadálya nem volt, hogy közel két hét lebzselés után elinduljak Pestre felvenni egy olyan járatot, amit egy kolléga elutasított, mivel állítólag mar régóta kint volt.

Inkább leszámolt, bar ez nézőpont kérdése, ugyanis a munkamegtagadás egyenlő a kirúgassál. Sajnálom ismeretlenül is szegényt, azt hiszem egy fiatal srác, es elege lett. Mindegy nem az en dolgom megítélni, bar azért ebben a munkahelyhiányos időszakban ráadásul a tél elején, meggondolatlan lepésnek tűnik…Tehát reggel bebuszoztam a varosba, es 5 perc alatt megkaptam a jogsit, amit eredetileg 23.-an kellett volna átvennem. Innen fel Pestre, a busz a cég előtt tett le 11 óra korul.

Elkezdtem a szokásos indítási procedúrát, ami a diszpécserrel kezdődik, rendes sorszámosztó gép van, mint pl. az OTP-nél, gombot kell nyomni, indítás, járat-kocsi-pót leadás, stb.stb. Szombat lévén egy hölgyike volt a pult mögött, és ő intézett mindent, gyakorlatilag folyamatosan csorgott a telefonja, ergo nem volt kifejezetten gyors az ügyintézés. Az én cetlimen az állt, hogy 7 várakozó van előttem, de ez a szám csak az indításra varokat jelentette, tehát nem fedte a valóságot egészen.
Volt olyan kolléga aki a gépen lévő összes gombot megnyomta, es a kapott cetliket kiterítette maga előtt az asztalon a váróban, mint valamiféle tombolaszelvényeket, és ha valamelyik szám megjelent a kijelzőn, akkor azzal bement. Azt hiszem ennek a húzásnak annyira nem örültünk…Végül is két óra várakozás után sorra kerültem, felvettem az okmányokat, kocsikulcsot, elindultam megkeresni a szerelvényt. Megkértem a hölgyet, ugyan nézze már meg, hol áll a kocsi a telephelyen, hisz a fedélzeti GPS méternyi pontossággal mutatja a pillanatnyi helyzetet, amit a cégnél barmikor lekérdezhetnék, akkor nem kell a barom nagy telephelyen keresgélnem annyit. Beütötte e rendszámot, és közölte, hogy a mosó mellett van a kocsi, legalább is tegnap meg ott volt. Kimegyek, körbejárom a mosót, ott nincs. Vissza, újra lekérdez GPS-t, most meg már a nagy-parkolóban van. Hm…ki a bánat vitte oda és mikor? Ki a nagy-parkolóba, kb. ezer szerelvény megnéz, kocsi nincs. Mar mérgesen vissza, újra lekérdez, mar nincs is a telephelyen a kocsi. Az igen…akkor hol???? Telefon a főnökömnek, aki természetesen nem dolgozott, neki szombat van, ugyan hívja mar fel a kocsi ex gazdáját, hova a bánatba parkolta le a szerelvényt. Kisvártatva telefon csorog, közli hogy az érkeztető mellett van oldalt, de csak a traktor, a pótot majd akasztani kell. Kimegyek ahova mondta, és tényleg…igaz a rendszám nem volt a jégtől olvasható, de a GPS miért nem mutatta??? Mindegy, röpke egy óra alatt meglett, ez a lényeg. Behurcolkodtam, digitkartya berak, munkaidő indít, ekkor UTC szerint pont 14 óra volt, ez helyi idő szerint +1 óra. A potot mar gyorsan megtaláltam, a lapjára rá volt írva hogy hova van letéve. és ott is volt…Felakasztás, tankolás a telepen, és olyan négy óra tájban elindultam. Ekkor kezdett el a hó is szakadni, de annyira, hogy legszívesebben visszafordultam volna.
Mar a 0-on gondok voltak, az érdi emelkedőnél épp csak fel tudtam menni, ha meg kell állnom, akkor többé nem tudok elindulni. Végül is este fel nyolcra értem Rajkara, ahol megvettem a Szlovák matricát, majd megálltam Pozsony előtt egy OMW kúton a kötelező pihenőre, valamivel több mint 4 óra vezetéssel. Itt kellett vennem egy áramátalakítót, hogy legyen 12 voltom a kocsiban, mert a 220-as inverterem azzal megy, és a DAF-ban csak 24 volt van gyárilag. Majdnem 15 Euro volt, de most mar ez is van….

A kocsiról pár szót, hátha valakit érdekel:
DAF XF 105/410. Egyesek szerint holland IFA. Ezt azok mondjak, akik életükben nem ültek IFA-ban…
Full automata mint a cég többi autója, jó nagy és rendkívül kényelmes fülkével. Egyedül a váltója nem valami fényes, sokat „gondolkodik”, rálépsz a gázra, és mintha megkérdezné indulás előtt: -tényleg? Nem azért mert nekem is az van, de a Volvo egyből reagál a gazpedálra és ugrik. Ráadásul a 410 paci sem biztos. Illetve biztos, csak amíg a legtöbb gyártó a főtengelyen leadott teljesítményt adja meg, addig a svéd kocsiknál a húzókerekeken leadottat merik. Magyarul, a Volvo a 400 lovat „leteszi” az útra. Aláznak is emelkedőnek rendszeresen.

Tehát Szlovákia, pihenő megvolt, tűz tovább. Érdekes, ott jobban esett egy kicsit a hó, de valahogy jobban lehetett haladni. Lehet, hogy ott nem volt „váratlan” a havazás december második felében?...
Pozsonynál tocsogott, szaknyelven sónedves volt a pálya, mínusz 15 fokban!!! Nálunk meg szimplán havas…sok kocsi volt az árokban, út szélén, sok kolléga is, akiknek nem jött össze az emelkedő. Én is elmormoltam pár miatyánkot, ami úgy latszik meghallgatásra talált odafent, mert egy-két „helyzettől” eltekintve nem volt gondom. Hozzáteszem, hiába van hóláncom, életemben nem raktam fel meg, így fingom sincs, hogyan kell, de ezzel nem vagyok egyedul a szakmaban, ez nem olyan mint a személykocsiknál, itt rendesen gepeszkedni kell hozza.
Szlovakia vegul is alig 80 km Kuty fele, vegig palya, igy este 21.30-kor atleptem Csehorszagba. A hatar itt is jelkepes csupan, es ami erdekesseg, hogy odafele bo 10 km-el odebb van mint a masik oldalon. Furcsa, de legalabb is erdekes. Innentol valik a palya „mogyoroscsokiva”, olyan mint a mi M7-unk volt bo 10 evvel ezelott. Mint a vonat, csak itt vagy 300 km-en at csattognak a gumik a dilattacios reseken. Itt mar nem esett a ho, Brno utan teljesen elallt, viszont feltamadt a szel, es baromi hideg volt, az ablaktorlo lapatokra allandoan rafagyott a ho, nem toroltek, tobbszor meg kellett allnom leverni oket. Sok volt a cammogas, volt hogy utolertunk hokotrokat, amik parban-harmasaval mentek egymas mellett, igy elozni nem lehetett, volt hogy balaset volt, sot egy alkalommal egy nem tudom milyen nemzetisegu kamion a leallosavban SZEMBEN jott velunk!!! Asszem o nagyon eltevedt…
Vegul is ejfelkor megalltam Humpolecnel, Praga elott mindegy 100 km-el ejszakara egy Shell kuton, vacsoraztam, kicsit meg filmeztem, hogy az agyambol a „puffer” torlodjon, ne lassak tablakat meg autokat csukott szemmel, es olyan ejjel egy ora korul bevagtam a szunyat.

2009. december 20.
Reggel fel nyolc korul ebredtem. „Termeszetes ebredes”…igy hivjuk kamionos berkekeben, amikor nem szol az ebreszto reggel, nem kell sietni. Sajnos ez igy most nem igaz, mert nagyon is kellene sietni, de 13 oratol 22-ig stop van Csehben, Nemetorszagban sem lehet menni 22-ig. Szamolgattam eleget, hogy hogyan is legyen, de jobb nem jutott eszembe, mint hogy itt varok tizig, es innen ejjel megyek egy teljes muszakot, meg a kovetkezo ejjel a masodikat, igy elvileg kedd reggelre a lerakon lehetek, (szoros lesz!) es meg a pihenomet is ki tudnam venni lerakas elott, ami angol ido szerint kedd este fel nyolc. Ha ez osszejonne igy akkor onnan visszatrappolnek Calaisba meg az ejjel, es igy az onnan szerda reggel 6-kor indulo Neoplannal karacsonyra haza is esnek. Ha addigra felszabaditjak a Csalagutat, ha nem lesz meteres ho meg stau hegyek Nemetben, ha az Angolok is osszeszedik magukat addig es kiassak a ho alol az autopalyakat, ha…tul sok a ha, de a remeny hal meg utoljara.
Reggel akkor ert az elso sokk, amikor kavet akartam fozni, es szembesultem vele, hogy nincs egy korty vizem sem. Uditom van, de azzal azert megse kene…Elinditottam a kocsit, hogy egy kicsit toltsem az akkukat, miutan folyamatosan ment ejjel a futes, ekkor ert a masodik sokk: -17 fok! Es nekem ki kell mennem vizert, meg ugye a szokasos reggeli „menusor”…nekem ebredes utan, legyen az barmikor, plusz 15 max 20 perccel, nagyon kell….mennem…ugyhogy nincs mese, a kut kb. 100 meter a kocsitol, azt meg el is kellene ernem, es akkor csak remenykedhetek, hogy nem foglalt minden allas, illetve ules…nem volt az.

Gondoltam hozok vizet is, harmadik sokk: nincs sem uvegem, sem kannam, van viszont 3 liter uditom. Majd lesz kannam, ha az a kanna kiurul. Veszek mentes asvanyvizet, azzal fozok kavet. Nincs mentes…illetve van, Evian, laza 60 koronaert, inkabb nem szamolom at euroba. Forintba sem…
Nem baj, kave projekt szepen halad, fel is rakom a fozomet, amikor negyedik sokk: nincs konyharuham, es talcam sem, (ez elfer egy sokknak) igy nincs mivel megfognom a fozot, ami marha meleg lesz, a nyele meg mar az elso alkalommal leolvadt rola amikor hasznalatba vettem. (Made in Hungary) Van ujsagom, majd azzal, vegul is a papír szigetel. Meg eg. Sikerult is majdnem felgyujtanom a kocsit, mivel a fozot meg elfelejtettem elzarni rendesen, igy a papír meggyulladt a kezemben ugy, hogy kozben fogtam vele a tuzforro fozot tele kaveval, es nem volt hova letennem. Ja a fozonek teteje sincs, ezert kaptam le gyorsan a tuzrol, hogy ne fusson ki. Helyette en locsoltam ki kb a felet a padlora, mert a papirt ugy oltottam el, hogy kozbe megdontottem a kezemben a cuccot. Mindegy, vegul is kave is maradt, a kocsi sem egett le, le sem forraztam magam, csak a Blikk lett olvashatatlan, miutan a maradekjaval toroltem fel a kiomlott kavet.
Amugy ennyire nem vagyok altalaban bena, de most szembesultem csak vele, hogy miutan nem a sajat autommal megyek, es busszal mentem fel Pestre azert csak a legszuksegesebb dolgokat raktuk otthon el, igy gyakorlatilag minden, amugy jelentektelennek tuno holmit otthon hagytam, amikre most nagyon nagy szuksegem lenne.

Most delelott 11 ora van, irom ezt a „naplot”, kint hetagra sut a nap, viszont stabil -17 fok van, az ilyen idore mondjak, hogy fustol a hidegtol a levego. Lassan telik a parkolo, hisz mint korabban irtam, 13 oratol stop van a nagykocsiknak. Nagyfiam az elobb csengetett, visszacsengettem en is. Nem beszelunk ilyenkor, ha uton vagyok, csak neten ha van WiFi, csak csongetjuk egymast, ami azt jelenti, gondoltunk a masikra. Es surun csongetunk…En meg Blondyt, a kutyankat is szoktam „csengetni”, persze csak gondolatban. Es tudom, hogy o is visszacsenget engem, mint a csalad tobbi tagja. De hisz o is az: a csalad teljes jogu tagja. Most asszem filmezni fogok, meg aludni is kellene valamennyit, hogy birjam az ejjelt.

Ugyan ezen napon delutan 16 ora korul…:
Miutan megebedeltem otthonrol hozott hazimirelit csirkeporkoltemet, eldoltem az agyon, hogy most aztan filmezek ezerrel!...aztan mindegy masfel oraval kesobb kikapcsoltam az addigra uresjaratba kerult laptopomat, es megadtam magamat a sorsomnak, es tovabb aludtam, igy sosem tudom meg, illetve amig meg nem nezem ujra, hogy mi tortent a harom hulyegyerekkel a hegyek kozott. Annyira emlekszem csak, hogy valami regi terkepet talaltak, azon valami kincses hellyel, es elindultak megkeresni. Sablonos tucattortenet..Sodro lendulet a cime. Hiaba na, a kocsiba a fuggony resein at szolidan besuto nap, a teli gyomor, no es persze a lustalkodasra valo magasfoku felkeszultseg es hajlandosag megtette hatasat, ami ellen nincs igazan ellenszer. Olyasmi ez, mint a reggeli „menu”, ha menni kell, hat menni kell.

Elküldtem egy „megvagyok, jol vagyok, stb. stb.” sms-t a csaladnak, kiszalltam egy kicsit nyujtozkodni, meg possenteni a kocsi mellett. Le is dermedtem azonnal, -18,5 fok van! A kocsirol csimbokokban log a jeg mindenhol, csinaltam par kepet, aztan gyorsan vissza a meleg fulkebe. Ennek a nyele sem repa, meg egy jo kis tudogyuszi hianyzik…ja hianyzik…pl. a parnam. Maholnap 45 evesen sokmindenrol leszoktam mar, de a ki tudja hany eves kisparnamrol nem tudtam eleddig. Tulajdonkeppen mar nem is annyira parna, eredetileg nem is kisparna volt, hanem „rendes felnott” parna, de mara mar alig van benne (nem is tudom mi, talan szivacs?..)tomes, es pont ezert istenien lehet gyomoszolni , helyes kis labdat szoktam gyurni belole a fejem ala. Na ez a parna is otthon maradt, kaptam helyette egy diszparna huzatba csomagolt szivacsparnat, ami egy darabbol van, marmint a szivacsbetet. Oklomnyire gyomoszolom almomban a fejem alatt, pont olyan, mintha az okolbe szoritott kezemen fekudnek, plusz ha eleg ugyesen csinalom, akkor helyes viragminta-lenyomatok maradnak az arcomon a jo vastag himzestol. Mindegy, ezt a (remelhetoleg) par napot csak kibirom valahogy. Most negyed ot van, mar erosen sotetedik, motor jar, akkuknak muszaj kicsit combosodni. Az allofutest tegnap este ota ki sem kapcsoltam, kaffa idot csinalt, ezt mondjuk elfogadnam a Volvoba is. Ott ugyanis egyhuzamban max. 12 orat megy a kalyha, aztan kikapcsol, ujra kell inditani. Jo ez, mondjuk ha az ejjel kozepen jar le az ido, es arra ebred az ember, hogy gyakorlatilag megfagyott alvas kozben. Dehat semmi sem lehet tokeletes.

18 ora…
Filmezek, most dugtam ki az orrom talan harmadszor a kocsibol. Meg mindig brutalis, -17 fokos hideg van, szinte harapni lehet a levegot. Miutan Humpolec, ahol allok, erdos-dombos videken van, ezert nagyon faintos, tiszta az ajer, kesz rehabilitacio varosi tudobetegeknek. Ha nem lenne az a sok mínusz, meg elveznem is. Az elobb csengetett a legkisebb (??) fiam, eszebe jutottam. Visszacsengettem. A hirek szerint otthon is sok ho esett, negylabu csaladtagunk nagy-nagy oromere. Sot a hideg ejszakara valo tekintettel bent alhatott a nappaliban, kedvenc foteljebe kuporodva. Nehogy megfazzon. Meg jo hogy nincs elkenyeztetve…Apam jut eszembe ilyenkor, o is nagy kutyabarat, szokta mondani: -a kutya is ember…-
Milyen igaz valahol. O azert szeret minket, fenntartas nelkul, mert vagyunk. Ennyi es nem tobb. Oszinten ragaszkodik, nem ugy mint a macskaink. Ok csak a helyet szeretik ahol enni kapnak, a gazda az tok mindegy. Ezert maradtak a hazban is amikor vettuk, ketten. Csak aztan lett Blondy es elfogytak a macskak. Most van ketto, ott szulettek, oket elfogadja, pontosabban lathato undorral nem vesz roluk tudomast, de nem bantja oket. Neha a rend kedveert megkergeti oket az udvaron, de ez amolyan mubalhe, hogy megmutassa, megis csak o az ur.
Sikerult megint elvernem egy tizeurost. Nem akartam, de muszaj volt vennem egy legfrissitot az autoba, meg egy sarga mellenyt. Utobbibol mart egesz gyujtemenyem van, a Volvomban van ketto. Csak a Volvo nincs itt…a nemet BAG-gal meg nem jo ujjat huzni. Mindegy, megprobalok sporolni, igaz nagyon nem is fogok tudni koltekezni. Kenyerem, kajam van, most mar vizem is, ejjel meg menni fogok remenyeim szerint.

Egy magyar kollega parkol mellettem, majd megkerdezem, hova tart, meg el van fuggonyozve. Jaratom a kocsit megint, csak el ne felejtsem beirni a menetlevelbe, kulonben annyi a normanak! A Cseh palyarendorok is elmentek tobbszor a parkoloban, ilyenkor sasoljak a kamionokat, de csak ok tudjak mit neznek. Csillagos az eg, hideg lesz, meg hidegebb mint most van. Egy elottem keresztben allo kamiont egesz nap fagytalanitottak, gondolom elfagyott az uzemanyagrendszere, szegeny szlovak gyerek lilara fagyott arccal matatott fel delutan a felbillentett fulke alatt, ket kollegaja is segitett neki. Kerdeztem en is tudok-e segiteni valamiben, de udvariasan elharitottak. Mindegy. mondtam, hogy ha kellek itt vagyok. Nem kellettem, gep beindult, most mar orak ota ketyeg, gondolom a lestrapalt akksikat tolti.
Megvacsiztam, kolbasz, kenyer, csak lajtosan, mert elalmosodok tole. Nem tudom, miert, de ha almos vagyok, akkor megehezem, ha meg jollaktam, akkor elalmosodom…

20 ora 15 perc:
Hogy teljes legyen az oromom, arra eszmelek filmnezes kozben, hogy valahogy hideg van. Nem kint, a kocsiban. Keresem az okat, lam, nem megy az allofutes. Illetve megy majd megall, aztan megint megy, de nem nagyon fut. Nezem a homerot a komputeren: -19.5 fok. Gyönyörű. A teli gazolaj alighanem beledermedt az allofutes szurojebe, ezert az hol kap gazolajat, hol nem. Dehat ezert teli az a gazolaj nem? Igaz a -40 fokig jo teli szelvedomoso meg menet kozben kaffa jegreteget kepez a szelvedon, ahogy az ablaktorlok elkenik rajta. Elparolog belole az alkohol, a víz meg azonnal rafagy mindenre. Ki van ez talalva. Most csak abban remenykedek, hogy majd ejjel menet kozben a tankokon atfolyo, keringo uzemanyag feloldja a dugot a szuroben. Ha nem, ket napot a motorral futok, ami orankent +4 liter uzemanyagot jelent. De elvileg ezzel nem lehet gond, majd bejelentem hogy a Webasto megfagyott, en meg nem akarok…azert is elmormogtam egy halk fohaszt, hogy 10 orakor el tudjak indulni, es ne legyen egy fekem sem befagyva. Ezt nem tudom ellenorizni, mert a tachograf 8 cm mozdulast mar regisztral, es annyi a pihenoidomnek, onnantol ketyeg az ora. Rohadna meg az is, aki kitalalta az egesz vezetesi-piheno-meg munkaidos szarsagot. Biztos nem sofor volt az istenadta.
Kozben kapcsolgatom a futest, de par perc menet utan leall, majd megprobal ujraindulni, nem sok sikerrel. Nem akar egyenesedni ez az út, egyre inkabb ugy latom. Lesz…rom, azert is megcsinalom, ha csak le nem zarjak elottem az utat, en megyek mint egy tank. HAZA AKAROK ERNI!!! Ott a sok kaja, meg a csalad, tesomek, nem lehet, hogy nem leszek ott karacsony este. Itt ulok kozel ezer liter gazolajon, megfagyni nem fogok az hetszentseg. Lassan kezd ebredni a parkolo, a kollega mellettem mondjuk meg nem jott elo, de tobb kocsit is beinditottak, van ahol a szelvedot locsolja a kollega valamivel, (vajon mi lehet az?..), masok a kut fele tartanak ures palackokkal, en is korbejartam a kocsit, de hamar eleg lett a setabol. Nem emlekszem, mikor voltam utoljara ilyen hidegben, talan meg Moszkvaban vagy 25 eve…mar akkor sem szerettem, azota meg megjobban utalom.
Na 20:40 van, azt hiszem meg egy filmet betolok az agyba, aztan go, irany Waidhaus.
Folyt. kov.

Dec. 21. Hetfo
Miutan ejjel tiz orakor indultam, rovidre fogom a beszamolo ezen reszet. 21.30-kor munkaido inditasaval elkezdtem a muszakomat, hogy mire eljon a stop vege, akkora az eloirt 15-20 perc kotelezo gepjarmuellenorzesre szant ido is leketyegjen. Tudniillik, nem lehet csak ugy, az „agybol” a kormany moge pattanni, az is elo vagyon irva, hogy indulas elott mi mindent kell atnezni a szerelvenyen, es ez ha rendesen megcsinalja az ember, ennyi idot vesz igenybe, ezert kell a tachografot „kalapacsra” tenni. Amugy meg tok hulyeseg, ugyanis amikor raadom a gyujtast, kismillio visszajelzo gyullad ki, majd alszik el sorban, ilyenkor minden alkalommal ontesztet csinal a kocsi, meg a vilagitas-feklampak is felvillannak egy pillanatra, es ha barmelyik kiegett, azt bent a fedelzeti computer kiirja. Ennyit a holland IFA-rol…
Amikor elindultam, akkor az eg is leszakadt, mintha egy orult razott volna a kocsi felett egy szakadt dunyhat, hatalmas pelyhekben a ho is rakezdett. Igaz az addigi -20 fokbol 11 lett. Remenykedtem, hogy ha tovabb enyhul, meg a vegen allofutesem is lesz, ez legalabb bejott, a megfagyott kalyha is kiengedett. Praga elott mar legalabb 10 centis ho volt a palyan, egy nyomban sokszor csak lepesben lehetett haladni. Pragaba erve megint kimergelodtem magam, mert nagyon hulyen veszi ki magat, hogy at kell verekednem a haromnegyed varoson magam az autopalyan. Ugyanis nem keruli meg, hanem bumm bele a kozepebe. Forgalmastol, lampastol, mindenestol. Mintha otthon az M7 a Hungarian vezetne keresztul…Miutan oreg este volt, most viszonylag hamar letudtam a Cseh fovarost, de ugyanez nappal, plane a deli orakban, nem egyszer egy negyed muszakba telik!
Praga utan elallt a ho, viszont feltamadt a szel, jobbrol szinte letolta a kocsit az utrol, es ujra esett a homerseklet. De jo! Mar kezdtem orulni. Azert csak elertem 02.45-kor Waidhaust, a Cseh-Nemet egykori hatart, ahol meg kellett allnom, toll collekt-et venni, miutan ebben a kocsiban valamiert nincs benne a fizetoautomata. Most nem reszletezem mi ez az egesz, hosszu es bonyolult lenne elmagyarazni, de egy utalatos dolog, gyulolom tiszta szivembol, ugyan ugy mint az egesz nemet palyat. Stau hegyek, ahol nincs torlodas, ott elozni tilos, ahol meg netan sem egyik sem masik, ott meg fel van bontva a mondjuk negy savbol legalabb ketto. Es nem aprozzak el, tobb tiz km hosszan! Ha ilyen helyen kifog az ember egy raerosen, 70-el cammogo kaposztazabalot, akkor fel napokat kiserheti, mert egy meggondolatlan elozes gyorsan lenullazza a valutaellatmanyat , leven hogy gyakorlatilag az egesz autopalyarendszer be van kamerazva, es szo szerint mindent latnak. Egy kolleganak azert kellett 150 euro birsagot fizetnie, mert telefonalt menet kozben, es az egyik kameras kapu felvette. A BAG megallitotta, es megmutattak neki a pengeeles ejszakai (!!!) felvetelt.
Frankfurtig semmi esemeny nem tortent, tempomattal tudtam haladni, fekete volt a palya teljes szelessegeben. Frankfurt elott jo husz kilometerrel elkezdodott a szokasos torlodas, ketszer 4 savon araszolnak a kocsik, termeszetesen nekunk elozni tilos vegig.
Az ido megenyhult,most meg majdnem olvad. Megalltam egy rasthofban, muszaj kumnom egyet, meg a vezetesi idom is letelt, meg a +1 orabol is elhasznaltam 25 percet. A merleg: 9ora26 perc vezetesi idovel, 13 ora munkaidovel, nem sokkal kevesebb mint 800 kilometert jottem. Hatra van meg 870, holnap este fel 8 a lerako Angol ido szerint. Terveim szerint este 8-kor indulok, atmegyek amig tart az idom, ott 9 piheno, majd lerakas es egybol vissza Calaisba. Meg akar sikerulhet is. Most optimista vagyok. Meg almos, le is dolok…

15.50…Stirlic jelenti…hehe ez csak ugy eszembe jutott…
Aludtam egy jot, ahogy mi mondjuk, gyorsan, sokat, de ez persze nem igaz, talan 3 orat. Meg kesobb rakok hozza…nagy itt a joves-menes, nem tudtam igazan ellazulni, meg a termeszet is szolitott. Igy meglatogattam a Sanifair egyik intezmenyet, es elvertem fel eurot, viszont madarcsicsergesre kaksiztam. A hulyenek is megeri. Aztan a kocsiban foztem egy kavet, de mar nem asvanyvizzel, hanem csapvizzel, igazi Segafredot. Amiota kijarkalok, mindig ezt veszek otthonra is, a felebe-ketharmadaba kerul mint otthon, es nagyon finom.
Beszeltem a fonokommel, a szavat adta, hogy hazajutok karacsonyra, igaz azt nem mondta hogy melyikre…a hirek szerint a hohelyzet konszolidalodni latszik, az utak tisztak, nem is esik semmi, (gyorsan lekopogom…) es a Csalagut is elindult. Meg allitolag az is lehet, hogy jarattal megyek haza. Mit banom en, csak ne gyalog, mert egy kicsinyseg messze van. Az eddigi merleg: szombat delutantol 1205 km-t jottem, es 870 van hatra. Holnap este fel kilenc a mi idonk szerint a bookolt lerako. Meglesz ez ugy erzem, ha…nem gondolom ujra vegig.
Kavezas utan felraktam a plombat a potra, es megirtam az onellenorzesi naplot. Nem nyitottam ki a hatuljat, itt meg nem szokas felmaszni a szerelvenyre. Igyekeztem ugy eldugni a plombat, hogy ne viritson egy kilometerrol a sarga szine, mert egybol kiszurja akit erdekel, hogy Anglia az uticel. Olyasmi ez, mintha otthon bezarnam a lakas ajtajat, es a kulcsot a labtorlo ala teszem, majd egy cetlire ki is irom: kulcs a labtorlo alatt. Ha nem lenne a vamzsinor befuzve, meg a plomba nem fityegne a vegen, a kutya sem nyitna ki.
Ja a rakomanyrol meg nem is irtam: Jaszberenybol viszek 120 darab hutoszekrenyt cakk-pakk 5700 kg raksullyal. Erdekes, megittam egy eros kavet, es elalmosodtam iras kozben. Nem gond, ugyis visszadolok meg egy-masfel orat. Meg dobok haza egy SMS-t elobb, elinditok valami filmet, amin tuti bealszok, es eldolok. Hogy is szoktak a regenyekben?-Szia naplom, majd jelenkezem…-

19.00.ora…
Felebredtem, es ugy dontottem mar nem is eroltetem az alvast. Kikaszalodtam a kocsibol, egyreszt hogy a forma kedveert korbejarjam, masreszt hogy felebredjek a friss levegotol, harmadreszt hm…sielnem is kellett erosen. Oldalba sieltem a potom egyik kereket, ugymond labormintat kuldtem a hazaiaknak. Ugyanis viccesen azt szoktuk mondani, hogy a fedelzeti, beepitett nyomkoveto es informatikai rendszer annyi mindent kovet illetve figyel, hogy talan meg a cukorszintet is kielemzi amikor stilusosan oldalba pisaljuk az egyik kereket. Csak arra nem alkalmas. hogy otthon a telephelyen megtalaljuk a valahova „letamasztott” traktort…ebbol is latszik, mekkorat fordult azert a vilag: nem is olyan regen meg a lovukat pisaltak oldalba a gazdaik, a vadnyugaton…en meg egy sugarral mindjart 410-et…

Idokozben bevettem az estere eloirt vernyomascsokkento gyogyszeremet, amit kaveval nyeltem le, igy a kavezast is letudtam egy menetben. Vajon melyik fog hatni?...meg egy oram van a kilencig, addig nyomok agy CSI Helyszineloket, van a gepen vagy ….sok , nem tudom hany evadnyi. Felcsongetem a hazaiakat is, aztan GO, irany a tavoli GB.

12.22. Calais-Franciaorszag 13 ora
Itt allok a Csalagutnal, delutan egy ora van, becsekkoltam es varok. Elobb a 4. kapuhoz kuldtek, majd onnan az 5-hoz. Allitolag mennek a vonatok, hat egyelore nem ugy nez ki. Egy oraja nem mozdult egyik sor sem.
Ejjel 3 orara ertem Calaisba, a ALL4Trucks orzott parkolojaba. Olyen ez a hely, mint egy borton, csupa kerites, meg kamera, meg zsilip. De ez a mi biztonsagunkert van, a bevandorlok ill. inkabb az illegalis kivandorlok miatt, akik a szigetorszagba tarto kamionokra felmaszva probalnak atjutni Angliaba. Nem is art az ovatossag, mert egy nem eszrevett emberke 2000 font buntetest von maga utan! Van is komoly ellenorzes, szivhang-szen-dioxid vizsgalat, meg hasonlok. Aachenbol bo ket ora alatt ertem at, vegig autopalyan, halistennek semmi sem esett, gyakorlatilag 90-el atrobogtam az ejszakai Belgiumon. Az ejjel is vegig kivilagitott autopalyan meg most is, sokadszorra is elcsodalkoztam. Azon meg, hogy az uttest fekete, sok helyen majdnem szaraz volt, mar nem is annyira. Otthon meg megallt az elet 15 centi hotol…

Oromhir is akadt: reggel hivott a fonokom, hogy valtozott a program, atraktak a lerakot Wolvertonba, es nem bookolt, ami egyreszt azert jo, mert ha oderek, elvileg nem kell varni, leszednek, masreszt ahogy neztem, oda-vissza bo 200 km-el rovidebb az út is. Most mar csak el kellene indulni a víz ala…
Tegnap allitolag havazott odaat, de nagyon megenyhult az ido, hetagra sut a nap es olvad ezerrel. Indulhatnank mar! A hazautrol nem sokat tudok meg mindig, tobb busz is megy innen, 150 kocsi fogja az unnepeket Calaisban tolteni, ez minimum annyi ember. Majd ha leraktam, derul ki, hogy honnan es mikor indulok vissza. Egyenlore ennyi, most itt allok, illetve ulok, es varom a fejlemenyeket. Alighanem Caine hadnagy fogja eluzni az unalmas varakozas perceit. Menjunk, nyomozzunk egyet!...

Dec. 23. 02 ora 00 perc:
Ujra itt vagyok Calaisban a parkoloban! Megfurodve, kisse elgyotorve, de itt vagyok. Majdnem nem jott ossze, de ugy latszik az egiek velem voltak. Eloszor is delben nem indultak ugye a vonatok. Ropke masfel ora acsorgas utan azert csak elindultunk. A tuloldalon hetagra sutott a nap, honak nyoma sem volt egesz a Londoni ringig, de ott is csak az út mellett latszott, a palya gyakorlatilag szaraz volt. Temposan lehetett haladni, en nem is ertem az angolok ezt hogyan csinaljak, hogy minden sav tele van, megis folyamatosan jo iramban lehet menni. Lenne mit tanulniuk a svaboknak…vegul is 3ora 20 perc vezetessel Wolvertonba ertem, az Elektrolux is rogton megvolt, mar a lehajto utan hatalmas tablakkal ki van teve, mi merre van az industriaparkban. Pont kajaszunetre ertem oda, de mire kinyitottam a potot, mar neki is alltak leszedni, igy gyakorlatilag a pihenoidomet kihasznava, alig tobb mint egy ora mulva mar keszen is voltam. Kozben azert megprobalt valaki valahol megegyszer keresztbe tenni, ugyanis a fonokom telefonalt, hogy nem Calaisban, hanem innen meg 160 km-rel delebbre kell megallnom es onnan buszozok haza. Lekiabaltam a fejet mire megertettem vele, hogy maximum repulovel tudok odaerni a vezetesi idomon belul, leven, hogy 450 km, es mar 4 orat elhasznaltam a 9-bol, mert a vonatra szallast is kemenyen beirja a tachograf vezetesnek, hiaba csak araszol a sorban az ember. Veguk is megoldodni latszott ez a dolog is, megpedig ugy, hogy Calaisbol egy kollega megpattant, hazament egy masik kocsival, igy a buszon a helye ures maradt, igy azt az ukazt kaptam, hogy ha talalok meg itt a parkoloban helyet, akkor innen menjek. Nana, hogy talaltam… Ket es fel ora alatt ertem vissza. A komputer szerint 78.8 km¬ per oras atlagot mentem. Visszafele a vonaton kertem kajat is, mert ott jutott eszembe, hogy ma meg nem is ettem. Ugye, vagy 11 oraig aludtam meg lustalkodtam, delben meg elindultam. Valahogy kimaradt az eves. Valami husszeletet kaptam, repaval, meg krumplipurevel, hozza egy kolat. Nem volt annyira jo amennyire draga: 8 kemeny fontot gomboltak le rolam, de legalabb meleg etellel zartam a napot.

Most ugy dontottem, mar nem fekszem le, felek, nem tudnek felkelni, inkabb kivarom a reggel 5 orat, majd alszom a buszon. Jezusom, 1700 kilometer semmittevés!!! Vagy 5 eve voltam a csaladdal Gorogorszagba nyaralni, busszal mentunk, akkor majdnem megbolondultam, azt hittem sosem erunk oda. Es az egy kicsit kozelebb volt…2 ora 20 van, es nem tudok mit irni. Kavarog bennem minden, azt hiszem kellokeppen elfaradtam. A merleg: osszesen 2196 kilometer eddig a pillanatig, szombat delutantol, hoban, jegben, -20-on fokban, nem egyszer remenytelennek tunve, hogy hazaerhetek karacsonyra. Most pedig egy nagy sohajjal hatradolve, osszecsomagolva varhatom a buszt ami hazavisz. Mi ez ha nem hapy end.
Boldog karacsonyt mindenkinek!

Calais, Franciaorszag 2009-12-23.

***********************

Egy ideig javítottam ahol tudtam, de aztán a Mozilla megunta, és lefagyott. Szerintem ne legyen baj, így az igazi.. :) Jó olvasgatást mindenkinek!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.