Járművek
Járművekkel egyelőre nem vagyunk elárasztva, de hiányérzetünk így sem lesz. Földi egységek nagy része közös, ezek a kvad, a csapatszállító és a könnyű tank. A nehéz tankok frakciónként különbözőek. Ami az összes járműben közös, hogy nyersanyagokba kerülnek és két kikérés között egy bizonyos időnek, (alapesetben 20, illetve a Flashnél 15 percnek) kell eltelnie. Az időkorlát természetesen certek rááldozásával csökkenthető.
A quad a Flash névre hallgat. Kétszemélyes, villámgyors jármű, amin az utas használhatja a saját eszközeit, a sofőr pedig a számos megvehető fegyver egyikét. Sőt, van lehetőség álcázni is, ugyanúgy, mint a mesterlövészt. Képzeljük el, milyen hatása van, amikor egy álcázott Flash hirtelen megjelenik a hátunk mögött egy gránátvetővel és egy vérszomjas nehézgyalogossal.
Hirdetés
A csapatszállító, a Sunderer névre hallgató, hatalmas, jól páncélozott, hatkerekű szörnyeteg. A sofőrrel és a két lövésszel együtt pontosan egy tucatnyi ember szállítására képes, méghozzá meglehetősen gyorsan. Rengeteg módon fejleszthetjük mind a fegyverzetét (két helyre variálhatunk minden fegyvernem ellen hatékony eszközökből), mind pedig a felszerelését. A legjelentősebb és legtöbbet használt fejlesztéssel egy kitalpalható állomássá válik, ahol kasztokat tudunk váltan, lőszert szerezhetünk és újraéledhetünk. Az efféle Sundy-k értelemszerűen mindig első számú célok, mind a támadók, mind pedig a védők részéről. A lőszerosztó és járműjavító Sundy-k pedig a konvjok elmaradhatatlan tartozékai.
A könnyű tankok nevükhöz - Lightning - híven mozgékonyak. Ugyan csak egyetlen fegyverük van, de egy jó játékos kezében még fejlesztések nélkül is veszedelmes ellenfél lehet ez a járgány. Ha pedig valaki radarral és HE ágyúval látja el, akkor sok gyalogos fogja nem túl kedvesen emlegetni az illetőt és annak családtagjait. AP ágyú esetén pedig szinte egy az egyben eljátszhatjuk a Sherman és a Tigrisek közötti macska-egér játékot a Kelly hősei című klasszikusból.

A három nehéz tank a fejlesztők szerint a három frakció jellemző vonásait tükrözi. Közös bennük, hogy két ember kell a teljes értékű működéshez, pont mint a Battlefieldekben. A tulaj vezet és kezeli a fő ágyút, a lövész pedig a másodlagos fegyvert, ami az alap "mindenes" gépágyútól kezdve, géppuskán, rakétavetőn és légelhárító ágyún át akármi lehet. A TR tankja a Prowler, ami a kategória leggyorsabbja, duplacsövű főlöveggel rendelkezik és speciális képessége a lehorgonyzás, ekkor a tűzgyorsasága drámaian megnő. Az NC az "üss nagyot és viseld is el" alapelve szerint kapja a Vanguardot.
Ez a jármű a leglassabb és leglomhább az egész játékban, cserébe a homlokpáncélzata valamivel erősebb, mint a többieké és a főlövege is nagyobbat sebez. Különleges képessége a pajzs, ami egy az egyben a nehéz gyalogos pajzsaként működik, csak épp egy böhöm tankon. A VS Magridere rengeteg hajtépős pillanatot okozhat az ellenségnek, de bizony akár saját gyalogságnak is.
Ugyanis ez a tank lebeg, így bármelyik irányba mozoghat kitérve az érkező lövedékek elől - miközben legázolja a mellette állókat. Egyetlen hátránya, hogy a főlövege nem toronyban kapott helyet, így vízszintes célzáskor az egész tankot kell mozgatni. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy minden esetben a legjobban páncélozott részét mutatja a célpont felé... Extra képessége az utánégető, amivel rövid, de gyors helyváltoztatásra képes.
A légijárművek terén kicsit rövidebb a lista. Itt két közös, és egy frakcióhoz kötött géppel találkozhatunk. Az egyetlen közös mindegyikben, hogy egytől egyig VTOL gépekről van szó, így olyan, mintha valami furcsa, a fizikát meghazudtoló helikopterekkel repülnénk.
A Liberator egy háromszemélyes levegő-föld támogató gép. A pilóta kezeli az előre néző ágyút és közben persze vezeti a gépet, a második lövész a lefelé néző főlöveggel igyekszik célbatalálni, ami kezdeti "mindenes" gépágyú után lecserélhető tankelhárító vagy gyalogság elleni ütegekre, a faroklövész pedig vagy a légelhárításért felel, vagy extra gránátokkal szórja a földet.
A Galaxy nem más, mint egy égi Sunderer, pár apró különbséggel: a pilótán felül négy lövésze van és nem lehet előretolt bázisként használni. Ugyanakkor lehetőség van pl. egyszerre 11 MAX-et kiszórni az ellenséges bázis fölött, hogy azok földet érés után kedvükre lőjék cafatokra a későn reagálókat.

A vadászgépek egyediek, de azért akadnak közös vonásaik. Mindegyik gépágyúval és rakétával vagy utánégetővel szerelhető fel. A TR vadászgépe a Mosquito nevet kapta és nagyon is rászolgált erre. Kicsi, gyors és néha baromi nehéz lecsapni, miközben állandóan oda szúr, ahol nem örülünk neki. A TR filozófiához híven rengeteg lőszert visz magával, amit rendkívül kis idő alatt képes kilőni.
Az NC jellegzetes hangú, Reaver névre keresztelt gépe, olyan, mint egy mai harci helikopter. Ha jó időben, jó helyen bukkan fel, komoly pusztításra képes, egyébként egyáltalán nem nehéz lelőni a kategóriájához képest lomha és állítólag erősebben páncélozott gépet. A VS űrhajóra emlékeztető Scythe-ja mondhatni ismét csal: mivel antigravitációs elven marad a levegőben, ez a legkönnyebben irányítható gép, miközben a többi tulajdonságában valahol a két másik között helyezkedik el.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



