Hirdetés

Ötödik generációs CPU-k csatája - II

Felhasználói programok

Felhasználói programok

A GCC (mplayer fordítás), winrar, gzip, lame és a két quake található ebben a csoportban. Az első fele inkább az integer részre, míg a második fele a lebegőpontos egységre támaszkodik.

Hirdetés

A Cyrix fejlesztése nagyon sokat dobott az MX-en, sokkal nagyobb arányú a gyorsulás, mint a sima és az Intel duónál. AMD-nél a generációváltás azonos órajelnél csak winrarnál hozott valamit a konyhára, a K6-2 itt volt csak gyorsabb a sima K6-nál.

A három gyártó versenyében tuning nélkül egy K6 és egy 6x86MX győzelem született, a gzip pedig döntetlen volt kettejük között. Integerben azt mondanám, hogy feladattól függően jobb az egyik, vagy a másik.

Tuninggal változik a kép, mindegyik proci megnyert egy-egy menetet. A majd 300 MHz-es Inteltől kicsit többet vártam, elvégre a K6 250, a Cyrix MX csak 200 MHz-en fut. Az első három teszt alapján tuning nélkül az AMD üdvöskéjét, vagy a 6x86MX-et választottam volna, de tuninggal a K6 lenne a befutó. Persze ehhez érdemes tudni, hogy akkoriban egy 133-as Pentium árából 166-os K6-ot vagy kis szerencsével 200-as 6x86MX-et lehetett venni

MPlayer fordítás [mins:sec]

Winrar [kB/sec] A nagyobb érték jobb

gzip -9 [mins:sec]

Az FPU-t használó teszteknél a Pentium MMX külön ligában játszik. A 6x86 rögtön beállt sereghajtónak. A K6 alap órajelen még nincs vészesen lemaradva, lame és quake 1 alatt tartja a lépést, de a quake 2-ben el tud húzni az MMX. A sima Pentium hozza a szokásos átlagban 10% lemaradását.

Tuninggal a nemzetközi helyzet tovább fokozódik. Játékok alatt az MMX jól megszorongatja a 450-es K6-2 processzort, hiába a +50% órajel. Finoman fogalmazva is brutális. Érdekes lett volna, ha a 3DNow-t e tudtam volna üzemelni.

Lame wav -> mp3 kódolás [mins:sec]

Quake 1 640x480[fps]

Quake 2 320x240 [fps]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények