Hirdetés

2020. október 20., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Need For Speed World REBORN

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy klasszikus, illegális, utcai, online, izom-árkád autóversenyzős játék feléledt a múltból.

[ ÚJ TESZT ]

Történelem

Itt közbeiktatom, hogy ha nem is nagyon, de nagyobb lépésenként figyelemmel kísértem a játék alakulását a hivatalos szerverek lelövésétől az első offline verzióig, majd a legelső online szerver próbálkozástól napjainkig.

Igen, a Need For Speed World REBORN létrejötte az Electronic Arts játékszervereinek lekapcsolásával kezdődött. Pár hónap kellett és néhány amatőr szaki, aki összedobta az offline verziót. Ebben már játszhattunk otthon kis szoftveres mókolás után, illetve akár az egykori hivatalos profilunkban is, ha időben lementettük a hivatalos szerverről, és visszatöltöttük az asztali verzióba. Tök jó volt, mert nem veszett minden oda nyom nélkül, de kicsit olyan éretlen alma hatása volt. Csócsálgattam én is, forgattam a számban, és végül nem tudtam eldönteni, hogy kiköpjem vagy lenyeljem. Hibádzott a hangulat. Az, hogy nem láttam egyedi festéseket, vagy free roamban nem látni csoportosulásokat, csak a botok céltalan mozgását, én meg ott ácsorgok egy baromi nagy városban, tök egyedül.

Aztán jöttek az első, hmm, kísérleti szerverek. Még mindig kellett a saját gépen is trükközni, de már minimálisan online lépett elő a játék. Csak épp multizni és privát versenyezni nem lehetett. Mondhatni online játszhattunk egy offline játékkal, és ha versenyezni nem is lehetett másokkal, tudhattam, hogy ott vannak. Valahol.

Elismerésem egyébként a feltámasztóknak, mert a forrás és a szerver adatai nélkül igyekeztek létrehozni egy valamikor már működő dolgot. Szakmailag is nehéz feladat, de olyankor, ha embereknek akarunk adni valamit, amit egyszer már megszoktak és valamilyen minőségben megismertek... Nem lehet hálás dolog egy félkész termékkel előállni. Ők viszont nemcsak előálltak, de továbbra sem hagyták annyiban, és a szerverek minden gyerekbetegségén áttörve, egészen addig finomították a dolgot, hogy ma egy vállalható szintű online játékot tárnak elénk.

A játék működik kéremszépen. Van multi, privát, chat, csoportosulás, festés, céltalan száguldozás vagy a kedvencem, a strichelés (= valami forgalmasabb helyen megállni és hagyni, hogy csodálják a kocsinkat). Lehet versenyezni, rendőrt zúzni, menekülni, ugratni, hóban ökörködni, borogatni a civileket, csikorgó foggal nyomni a nitrót, tolólappal rendet vágni a tömegben, vagy mágnessel az őrületbe kergetni a pillanatnyi első helyezettet. Én ugyan a magam részéről jobban preferálom a fegyvermentes (power up nélküli) versenyeket, ahol csak a sofőr és az autó képességei számítanak és a szerencse, de ízlés vagy megszokás dolga. Mondhatnám azt is, hogy ha te egy jó szimulátort, valósághű fizikát, 4K részletességű és aprólékosan kidolgozott környezetben futó játékot szeretnél, akkor ez nem a te játékod. Itt minden futam „csak” egy Verseny.

Ugyan nem problémamentes a szerverek üzemelése, de mindenképp nagy áttörés, hogy stabilabb a játékmenet, és valódi online játék lett. A verseny lobbyk 3-4 főig egész jól bekerülnek versenybe, viszont a majd tele lobbyk legtöbbször nem tudnak elindulni, és a szerver visszarak az utcára. A játékos sorsolás ugyanolyan precíz, mint volt... :D Kezdőként egy tök üres Nissan Silviával simán összerakott az S osztályú hiper autókkal. Ez persze nem törte meg a perverz örömömet, hogy végigtoljam a pályát ellenük. Később mindez valamelyest javul a szintlépésekkel, de messze nem tökéletes.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.