Hirdetés

2020. október 20., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Need For Speed Pro Street Demo

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Első maradandó nfs-es emlékeim valahol a porsche unleashed táján születtek meg, és nagyon...

[ ÚJ TESZT ]

Első maradandó nfs-es emlékeim valahol a porsche unleashed táján születtek meg, és nagyon kellemesek voltak. Akik akkor ismerték meg a sorozatot, azok mostanára valószínűleg nosztalgiázva tekintenek vissza azokra a részekre, és nem elégedettek azzal, ahova a need for speed fejlődött.

Én is közéjük tartozom, bár az első underground még tetszett, de főleg az új ötletek, a tuningolás és a kocsi testreszabása miatt. Drift mód pedig azóta nem volt még jobb.
Innentől kezdve a cím hanyatlani kezdett, önmaga sokadik klónjává vált.
A most wanted egy kis megkönnyebbülést hozott, végre nem éjszaka volt, és a környezetet is lehetett rombolni valamennyire. A carbon a mélypont, a hegyi versenyek kivételével szűk utcák, hajtűkanyarok tették lehetetlenné a száguldozást.
Egyértelműen árkádba úszott át a stílus, a szempont az eladhatóság lett, jól példázza ezt a mostani rész is, amely a pc, ps2, x360, ps3, psp, nds, wii platformokra, valamint mobilra(!) jön ki.

Ez persze nem feltétlenül baj, de aki szimulátort keres, az most fejezze be az olvasást.
A ProStreet hű maradt a sorozat megújult szelleméhez, izgalmas száguldás tuningolt sportkocsikkal, de a megvalósítás sokat javult az előző pár részhez képest.

A demó 795 megabyte, amiért két pályát kapunk, nagyjából 10 perces játékidővel. Ez nem sok, szívesen láttam volna még pár játékmódot, meg pár más autót.

A Grafika természetesen megint egy kicsit jobb lett, valamivel több poligonból állnak az autók, a fényezés ugyanolyan giccsesen csillog, mint eddig, viszont a motion blurral óvatosabban bántak a készítők, szerencsére.

Első ránézésre a most wanted látványvilágára emlékeztet, csak kevesebb mosódással meg hdr-el. A pályák vonalvezetése sem rossz, megint lehet üveghangon szaggatni az autókkal, legalább is a demóban, remélem ez a teljes változatban is így lesz.

A kocsik fizikája nem változott sokat, mintha egy kicsit nehezebb lenne megtartani a kipördülő autót, de lehet, hogy ez a king módnak és a Logitech Driving Force EX-nek köszönhető, amivel most játszok először nfst. Elsőre felismerte, bár néhány gombot nem fogadott el, de ezt át tudtam hidalni a kormány saját programjával. Jobban érezni az autók súlyát, és nagy sebességnél könyebb elveszteni az irányítást, nem olyan, mintha sínen mennénk.
Végre a nitrót sem a sebességgel növekvő légellenálás teremti, három adag van, azt kell okosan beosztani.

Legnagyobb örömömre végre törhetőek a kocsik, persze nem úgy mint pl a dirtben, és nem minden játékmódban, de annyi év rajongói panasz és zaklatás után igazán derék az ea-s arcoktól, hogy végre berakták ezt is. Feltételezem, a játék kommerszosításával össze tudtak "kaparni" annyi pénzt, hogy kifizessék a rongálható autó licenceket.

Akárhogy is történt, nagyon sokat dob a hangulaton, hogy végre nem lehet faltól falig flipperezve végignitrózni a pályán, hanem bizony keményen kell manőverezni, hogy elkerüljük a tereptárgyakat és a többieket, ha nem akarjuk, hogy a sérülések miatt romoljon kocsink teljesítménye, vagy akár totálkáros legyen.

A gépigény sem olyan veszélyes, a video optionsben mindent legmagasabb fokozatra rakva 1280*1024 -es felbontásban 14-21 fps tudott produkálni az egy éves konfigom; X2 3800+ @2.2Ghz, 2x1Gb Corsair @ 500Mhz, 7900GT 525/1440, Asus A8N-E, WinXP SP2, 196.04 -es forceware.

Ez egy kicsit kevés volt, így a környezet részletességét és az árnyékok simaságát feláldozva, az aa-t kétszeresre csökkentve sikerült 25 fölötti értékeket kapni, ami nekem még épphogy megfelel, főleg így a crysis demó után egy héttel. Még véletlenül sem akarom a két játékot bármilyen szinten összehasonlítani, de már kezdtem azt hinni, hogy el kell búcsúznom a high beállításoktól ezzel a videókártyával.

Persze nincs EA játék idegesítő apróságok nélkül, ilyen például a sok töltögetés, a kötelezően végignézendő bejátszások a verseny előtt és borulás alatt valamint a medium grafikai beállítások és a normális belső nézet hiánya.

Így elsőre meglepően kevés, persze ez csak demo, de bennem határozottan pozitív benyomást keltett. Továbbra sem érdemes összehasonlítani komolyabb autós játékkal, még kevésbé szimulátorral; ez egy árkád tömegtermék azoknak, akik szeretnek néha leülni a gép/konzol elé és száguldozni egy órácskát csillivilli autókkal, a gondolkodás igénye nélkül.
Akinek tetszett az underground 1-2 és a most wanted, annak ez is fog, talán a carbon után megint hullámhegyre kerül a sorozat, legalább egy évig. Aki meg live for speeddel meg 4x4 screamerrel szereti kielégíteni a versenyzési ingereit, az a közelébe se jöjjön.

Demó letöltése hardwired ftpről: mirror1 mirror2

Demó letöltése gamestarról, torrenttel: torrent

Azóta történt

  • Az év játékai

    Mostanában nagyon sok olyan neves játék folytatása jelent meg, melyek méltán híresek a...

  • Need For Speed World REBORN

    Egy klasszikus, illegális, utcai, online, izom-árkád autóversenyzős játék feléledt a múltból.

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.